Mun pitäisi veneväylältä kaivaa hiekkoja pois. Paikka on saaressa, jonne on vaikea saada kalustoa. Olen miettinyt semmoista juttua että jos laittaisi jonkun 15 tonnisen telakaivurin. Kaivaisin keväällä ja massat kuopisin irto lavalle, jota hinaisin kaivurilla perässä. Väylän vieressä ei ole vettä pohjoistuulella kuin puoli metriä.
Massat hinaisin maihin lavalla. Miten voimakas on telakaivuri hinaushommissa?
Kestääkö alusta kaivurissa?
Telakoneella vetäminen
4
393
Vastaukset
- mikset
laita kärryä koneen perään
- Saarelainen2
Meren pohja on hiekkaa ja kivikkoa.Saatas pyörät kivikossa hajota. Kalusto jäisi saareen myöhempää käyttöä varten, joten rahaa pitäisi laittaa enempi kiinni koneisiin jos laitaa peräkärryn.
- WeK
Ns. metsäalustaisissa koneissa on voimakkaammat ja järeämmät vetomoottorit sekä telat kuin vastaavassa normaalissa mallissa. Ovat yleensä lainattu pykälää suuremmasta mallisarjan koneesta joten siinä voisi olla apua vetotehoon. Toisaalta 10tn kuraa kärryssä tai muussa lavassa saattaa olla hieman haasteellista vetää rantakivikkoa pitkin. Miten olisi järeä teladumpperi?
- Saarelainen2
Tullee liikaa hintaa harrastukselle. Toinen vaihtoehto olisi jos siirtelis hiekat niin kauvas kun ylettää. Tahtoohan ne tulla ajan kanssa takaisin. Toisaalta saattaa olla ettei viranomaiset hyväksy asiaa jos kyselee lupia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684