Mun pitäisi veneväylältä kaivaa hiekkoja pois. Paikka on saaressa, jonne on vaikea saada kalustoa. Olen miettinyt semmoista juttua että jos laittaisi jonkun 15 tonnisen telakaivurin. Kaivaisin keväällä ja massat kuopisin irto lavalle, jota hinaisin kaivurilla perässä. Väylän vieressä ei ole vettä pohjoistuulella kuin puoli metriä.
Massat hinaisin maihin lavalla. Miten voimakas on telakaivuri hinaushommissa?
Kestääkö alusta kaivurissa?
Telakoneella vetäminen
4
397
Vastaukset
- mikset
laita kärryä koneen perään
- Saarelainen2
Meren pohja on hiekkaa ja kivikkoa.Saatas pyörät kivikossa hajota. Kalusto jäisi saareen myöhempää käyttöä varten, joten rahaa pitäisi laittaa enempi kiinni koneisiin jos laitaa peräkärryn.
- WeK
Ns. metsäalustaisissa koneissa on voimakkaammat ja järeämmät vetomoottorit sekä telat kuin vastaavassa normaalissa mallissa. Ovat yleensä lainattu pykälää suuremmasta mallisarjan koneesta joten siinä voisi olla apua vetotehoon. Toisaalta 10tn kuraa kärryssä tai muussa lavassa saattaa olla hieman haasteellista vetää rantakivikkoa pitkin. Miten olisi järeä teladumpperi?
- Saarelainen2
Tullee liikaa hintaa harrastukselle. Toinen vaihtoehto olisi jos siirtelis hiekat niin kauvas kun ylettää. Tahtoohan ne tulla ajan kanssa takaisin. Toisaalta saattaa olla ettei viranomaiset hyväksy asiaa jos kyselee lupia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 106931
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33683