Eli kelalta tuli kirje, että opintotukio on tulevaisuudessa 122e/kk ja lainantakaus 300e/kk. ihmetyttää tuo opintotuen määrä, koska viime vuonna se oli täydet eli n. 460e asumislisä mukaanlukien. Osaako joku selittää mistä tämä johtuu. Asuntoni oli määräaikainen ja sopimus loppui elokuun alussa, mutta teimme uuden sopimuksen vuodeksi, samasta asunnosta. Kertokaa mistä voisi johtua ja miten tulisi toimia. Toinen vuosi alkaa siis ammattikorkeassa.
opintotuki laski?
4
312
Vastaukset
- wegfwadS
joo, sun pitää ottaa suihin opintotukiasioita johtavalta elimeltä. sitten saat lisää rahaa..
- 7+17
Oot saanut asiasta aiemmin päätöksen, jossa on ollut perustelut.
Mutta tähän hetkeen: sinun pitää ilmoittaa Kelalle että olet tehnyt uuden vuokrasopimuksen = asut edelleen samassa asunnossa. Ja mukaan kopio uudesta vuokrasopimuksesta. - 0+56
Ei tasan varmana ole tullut kirjettä, jossa lukee vaan, että tuki on nyt jatkossa tämä. Siinä kirjeessä lukee myös millä perusteella. Mitä jos vaikka lukisit siitä, miksi tällainen päätös on annettu.
- uyio
Mulle tuli samanlainen. Asun kesäloma-ajan vanhempien luona, siis 1.5. alkaen. Mutta syksyllä taas opiskelupaikkakunnalla. Pitää ottaa yhteys Kelaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222321Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052241- 522197
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301426
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361392- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201126- 261106