Hei!
Pitääkö koiran saada vähintään 2 kertaa päivässä ulkoilua? Meillä se saa vain kerran päivässä 2-3km pituisen lenkin. Päivällä saa tassutella vapaasti pihalla. Entä tuo hihnassa vetäminen? Miten sen saisi kuriin?
Lenkkeilyttämisen määrä ja veto hihnassa...
6
411
Vastaukset
Vetäminen vähenee ihan silläkin että koiraa saa riitävästi liikuntaa ja virikkeitä: Kolme kertaa päivässä tuo 2-3km niin aletaan olla nissä määrissä ulkoilua, mitä käyttöikäinen koira tarvisee.
- qAWESRDTFGYHUJ
Itsellä ei ole pihaa, mutta koiran kanssa lenkkimme ovat tälläisiä:
n. 3.1 km päivittäin 1-2 kertaa (mittasin kartta sovelluksella joten ei tarkka).
Aamulla olemme ulkona (ensimäinen pissa/ lenkki) 45 min- 1,5 h.
päivällä ulkona 1-3 tuntia
ja illalla 1-3 joskus voinut olla parhaillaan 4 tuntia.
Meillä ei ole 5 min. pissa lenkkejä. Niitä oli vain pennun sisäsiistiksi opettamis vaiheessa.
Ulkoilumme sisältää reippaan lenkkeilyn lisäksi koirapainia/leikkiä(kavereiden kanssa puistossa), pallon heittelyä, lelujen piilotusta yms. lenkin pituus ei lyhene vaikka pysähdymme leikkimään.
Koiran vetoon meillä ei toiminut pysähdys taktiikka, toki sitä voi kokeilla. Meillä vetoa oli nahkaremmissä ja loppui fleksissä. Voi olla 1-5 metrin päässä ja ei vedä. Ei myös lyhyellä remmillä joka on alle metrin, kai.
Itsellä varmaan osittain vetämisen loppumisen on myös juuri "suomutaa" kirjoittamat asiat. Reipas liikunta ja aktivointi, niin sisällä kuin ulkona.
Koira usein tosin vetää päivälenkille mentäessä, kunnes päästään puistoon ja tien ylityksen jälkeen veto loppuu. - suomenlapinkoira
Riippuu ihan koirasi iästä? Minulle eläinlääkri sanoi että ihan pennusta saakka paras liikunta on vapaana oleminen, isolla alueella, ja tietysti omalla pihalla. Näin ollen koira saa itse päättää tahtinsa. Tietysti että koira on koulutettu tai muuten pysyy hallinnassa irtiolleessaan, myös uinti on hyvä liikunta nivelille.
Kävelylenkkejä myös hihnassa 1-9 vuotias kuulema jopa 3 tuntia päivässä. - lapikas2
Itsellä suomenlapinkoira veti hihnassa, siihen tepsi tämä: aina jos hihna kiristyy, seuraa pysähdys. (ideana että vetämällä ei mennä eteenpäin) sitten odotetaan niin kauan että koira myötää hihnan aiheuttamalle paineelle, eli astuu hieman taaksepäin ja hihna löystyy. Tästä seuraa VÄLITTÖMÄSTII eteenpäinmeneminen. (kun paine löystyy, matka jatkuu, ideana siis että koira pääsee eteenpäin vain silloin kun se ei vedä)
- lappakoira
Itse käytän koiraani väh. 3 kertaa päivässä, mutta ymmärrän jos aikaa ei yksinkertaisesti ole ja onhan tuo matka kuitenkin kohtuullinen.
Yllä olevat vedon lopetus ohjeet näyttävät hyviltä, mutta jos mikään muu ei auta ehdottaisin tällaisia valjaita
http://www.mustijamirri.fi/tuote/topcanis-salón-valjas/013910/
Koira ei yksinkertaisesti pysty vetämään ja kun veto yritykset loppuvat niitä voi käyttää normaaleina valjaina:) - täh
itse en kyllä kerkiä kolmea kertaa lenkillä käyttää joka päivä, huhhuh! joka päivä saa noin. tunnin ulkoilua (lenkkeilyä tai koirapuistossa käyminen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061938- 2471711
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K63997En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67957Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805