Lenkkeilyttämisen määrä ja veto hihnassa...

koiraihminen3

Hei!
Pitääkö koiran saada vähintään 2 kertaa päivässä ulkoilua? Meillä se saa vain kerran päivässä 2-3km pituisen lenkin. Päivällä saa tassutella vapaasti pihalla. Entä tuo hihnassa vetäminen? Miten sen saisi kuriin?

6

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vetäminen vähenee ihan silläkin että koiraa saa riitävästi liikuntaa ja virikkeitä: Kolme kertaa päivässä tuo 2-3km niin aletaan olla nissä määrissä ulkoilua, mitä käyttöikäinen koira tarvisee.

    • qAWESRDTFGYHUJ

      Itsellä ei ole pihaa, mutta koiran kanssa lenkkimme ovat tälläisiä:
      n. 3.1 km päivittäin 1-2 kertaa (mittasin kartta sovelluksella joten ei tarkka).

      Aamulla olemme ulkona (ensimäinen pissa/ lenkki) 45 min- 1,5 h.
      päivällä ulkona 1-3 tuntia
      ja illalla 1-3 joskus voinut olla parhaillaan 4 tuntia.

      Meillä ei ole 5 min. pissa lenkkejä. Niitä oli vain pennun sisäsiistiksi opettamis vaiheessa.

      Ulkoilumme sisältää reippaan lenkkeilyn lisäksi koirapainia/leikkiä(kavereiden kanssa puistossa), pallon heittelyä, lelujen piilotusta yms. lenkin pituus ei lyhene vaikka pysähdymme leikkimään.

      Koiran vetoon meillä ei toiminut pysähdys taktiikka, toki sitä voi kokeilla. Meillä vetoa oli nahkaremmissä ja loppui fleksissä. Voi olla 1-5 metrin päässä ja ei vedä. Ei myös lyhyellä remmillä joka on alle metrin, kai.

      Itsellä varmaan osittain vetämisen loppumisen on myös juuri "suomutaa" kirjoittamat asiat. Reipas liikunta ja aktivointi, niin sisällä kuin ulkona.
      Koira usein tosin vetää päivälenkille mentäessä, kunnes päästään puistoon ja tien ylityksen jälkeen veto loppuu.

    • suomenlapinkoira

      Riippuu ihan koirasi iästä? Minulle eläinlääkri sanoi että ihan pennusta saakka paras liikunta on vapaana oleminen, isolla alueella, ja tietysti omalla pihalla. Näin ollen koira saa itse päättää tahtinsa. Tietysti että koira on koulutettu tai muuten pysyy hallinnassa irtiolleessaan, myös uinti on hyvä liikunta nivelille.

      Kävelylenkkejä myös hihnassa 1-9 vuotias kuulema jopa 3 tuntia päivässä.

    • lapikas2

      Itsellä suomenlapinkoira veti hihnassa, siihen tepsi tämä: aina jos hihna kiristyy, seuraa pysähdys. (ideana että vetämällä ei mennä eteenpäin) sitten odotetaan niin kauan että koira myötää hihnan aiheuttamalle paineelle, eli astuu hieman taaksepäin ja hihna löystyy. Tästä seuraa VÄLITTÖMÄSTII eteenpäinmeneminen. (kun paine löystyy, matka jatkuu, ideana siis että koira pääsee eteenpäin vain silloin kun se ei vedä)

    • lappakoira

      Itse käytän koiraani väh. 3 kertaa päivässä, mutta ymmärrän jos aikaa ei yksinkertaisesti ole ja onhan tuo matka kuitenkin kohtuullinen.
      Yllä olevat vedon lopetus ohjeet näyttävät hyviltä, mutta jos mikään muu ei auta ehdottaisin tällaisia valjaita
      http://www.mustijamirri.fi/tuote/topcanis-salón-valjas/013910/
      Koira ei yksinkertaisesti pysty vetämään ja kun veto yritykset loppuvat niitä voi käyttää normaaleina valjaina:)

    • täh

      itse en kyllä kerkiä kolmea kertaa lenkillä käyttää joka päivä, huhhuh! joka päivä saa noin. tunnin ulkoilua (lenkkeilyä tai koirapuistossa käyminen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe