Genelec 6010a vai G One, kumpi setti?

TheDon47

Elikkäs oon nyt katellu Genelecin 6010 5040 settiä studiomonitoreiksi, tila on yksiö johon ne tulevat.. Tämä on tietokoneella tapahtuva vapaa-ajan harrastus / toivottavasti tulevaisuudessa ottaa tuulta siipiensä alle -projekti, sekä kevyeen musiikin kuunteluun (DNB, Electro, yms.). On Dali 104 kaapit sitten "huudatusta" varten. Mutta sitten itse asiaan! Pisti silmään että Genelec on puskenut ulos G One kaapit ja niille seuraksi F One subin, tahtoisin tietää näiden konkreettisista eroista ennen kun teen päätöksiä..

6010 6050 setin saa (suomesta) hintaan 895€, kun taas G One / F One setti olisi n. 1150€. Onko niin suurta eroa laadussa että kannattaa ottaa G / F ehdottomasti vai kummatkin ajaa asiansa? Pros / Cons saa laittaa! En ole upporikas ja tämä on minulle "kohtalainen" sijoitus, varsinkin yksiöön, joten kaikki neuvot, niksit ja ajatukset on tervetulleita ennen kuin painan Tilaa nappulaa :)

Ja sen tiedän että ne ovat Genelecit mitkä kotiini kannan :)

5

7946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheDon47

Ja niin tosiaan, huomasin virheeni ajoissa.

"6010a 6050 setin saa (suomesta) hintaan 895€"

Se on 6010a 5040 setti. >.

• wsup

Ei ole mitään merkittävää eroa helvetin ruman ledin lisäksi, itse ottaisin 6010 5040 niin kauan kun vähänkään irtoaa halvemmalla. Minulla on sekä ko. setti tietokoneen kaverina että 8040a:t pääsetissä ja suosittelen jos mitenkään mahdollista käydä kuuntelemassa esim nuo 6010:t subukan kanssa ja vaikkapa 8030:t ilman verrokiksi. Ei sillä että 6010:ssä olisi mitään vikaa, mutta tarkempaan miksailuun yms. ehkä kannattavampi sijoitus olisi pykälää tai kahta isompi malli, josta on helppo myös päivitellä eteenpäin. Toisaalta eipä noiden arvo laske.

Joka tapauksessa oot ainoalla oikealla tiellä viimesen lauseen kans ;)

• wsup

Ai niin, varsinkin harmainahan noita on jatkuvasti myynnissä myös käytettyinä. Irtoaisi esim 8020&5040 setti helposti alle tonniin. Toki ymmärrettävää mikäli haluaa ennemmin uudet.

• Auktoritteettia

Noiden ainoa vika on pienuus,usko pois vaan.
      Osta suosiolla isommat mutt amerkki on oieka genelec tekee hyvät kaiuttimet , Mikään behring ei pääse samaan se on totuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe