Elikkä...
Voiko 13 vuotias olla häissä kaasona..?
Vaikka ei ole ripittäytynyt...?
Pitääkö kaason olla ripittäytynyt?
6
2672
Vastaukset
- voi
joo, ei ainakaan siskoani heivattu ulos kaason hommista iän vuoksi.
- Meri
Kaasolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa eli kaasona voi olla ihan kuka vain ja minkä ikänen vain tai mitä sukupuolta vain tai mihin uskontokuntaan kuuluva vain, jne..
- inna
Ei tarvitse olla ripittäytynyt eikä muutenkaan kuulua kirkkoon. Siviilihäissäkin on kaaso siinä missä kirkollisissakin.
Tuo ikäjuttu taitaa olla enemmänkin makuasia, mitään laillista estettähän 13-vuotiaan kaasona oloon ei ole.
Itse näkisiin asin niin, että jos minulle tärkeä ihminen, jonka haluan kaasoksi, on vasta 13, niin ei se ikä sitä kaasoutta kaataisi. - millaiset leikit lapsi keksii?
eli vain täysi-ikäinen voi olla todistajana niin siviilivihkimisessä kuin kirkkohäissä.
- käsitteisiin
kaasolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa, joten hänen ei tarvitse ripittäytyä eikä edes käydä rippikoulua.
roomalaiskatolisen kirkon sakramentti on käydä ripittäytymässä säännöllisesti. ripittäytyminen on synneistä puhdistautumista, jota ev.lut. kirkossa vastaa yhteinen synnintunnustus. yleensä aina ennen jumalanpalvelusta ja tarpeenvaatiessa muulloinkin katolisen seurakunnan jäsen menee rippipenkkiin tunnustamaan syntinsä ja saa papilta katumusharjoituksia ja synninpäästön.
rippikoulun käyminen taas on ihan erijuttu ja siihen liittyy vielä konfirmointi. näitä oletan sinun tarkoittaneen ja ei, niitäkään ei kaasolta vaadita.- ei ihan vanhus
Ja kaikkihan me muistamme, että kaaso on alunperin morsiamen pukija talonpoikaishäissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy92112Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1331615Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201225Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82141158Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861104Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661045Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.97876Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70842- 78807
Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös44692