Sakujen jalostuksesta

olisipa edes provo

Mikä on saksanpaimenkoirien jalostuksessa mennyt pieleen? Rotu on saatu täysin pilattua ja melko lyhyessä ajassa.. Käyttö ja näyttölinjaisten omistajien keskenäiset riidat ei ainakaan paranna rodun tilannetta. Käyttölinjaisten omistajat/kasvattajat jankuttavat näyttölinjaisten käyttötulosten puutteista, mutta miksi käyttölinjaisilla ei ole näyttelytuloksia ja miksi käyttölinjaiset ovat niin kamalan rumia, kojootin näköisiä?
Näyttelylinjaiset sakemannit, perse maassa, ei mitään luonnetta, ei käyttötuloksia... huoh.. Jos koiralla on näyttelytuloksena EH ja ERI lonkat ja kyynäreet ok, niin onko se jalostuskoiraksi sopiva? Mielestäni ei ole.... Mutta en kyllä ostaisi käyttölinjaistakaan, monesti melko onnettomat tulokset niilläkin ja ulkomuodosta ei edes sakemanniksi tunnista.. Vaihdoin rotua, tämä rotu on täysin toivoton, sairaita ja rumia koiria, ilman tuloksia...

16

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghp

      Trolli tai provo, ihan samaa tuubaa.

    • vanhavirsikeksiparem

      No just joo,"vaihdoin rotua tämä rotu on täysin toivoton,sairaita ja rumia koiria,ilman tuloksia" no eipä ole tainnut vaihtamalla parantua...
      Samaa skeidaa....

      • aloittajajatkaaa

        Kyllä parani vaihtamalla ja paljon ;) Kaikki rodut ei jalostettu näin pilalle kuin sakemannit.. Tutki hieman ja huutele sitten =)


    • vanhavirsikeksiparem

      Tutkippa itse hieman kirjoituksiasi "Vaihdoin rotua,tämä rotu jne"
      Kirjoituksestasi saa käsityksen että uusikoirasi onkin se täysin toivoton ja jne,
      lueppas ensin ja huutele sitten..

      • aloittaja jatkaa

        No etkö muuta keksinyt ? =D jos olet niin hirvittävän fiksu niin vastaatko ystävällisesti alkuperäisen viestin kysymyksiin ? ;)


    • vanhavirsikeksiparem

      Saat jäädä mesoamaan ihan itseksesi.
      Eipä oikein porukka jaksa ottaa kantaa sinun aloitukseesi,kysyt ja vastaat itse!
      Loppu hyvin kaikki hyvin,vaihdoit rotua,minä en ;-))

      • aloittaja edelleen

        En ole kyllä mesonnut mitään,sinä ehkä olet:) tähän ei kukaan vastaa mitään järkevää pelkästään sen takia että sakemmanni ihmiset eivät ole tarpeeksi viisaita perustelemaan päätöksiään. Kyse ei ole siitä laahako perse maata ja millainen luonne on vaan siitä että miksi "jalostuskoirilla" ei ole tuloksia.


      • vanhavirsikeksiparem
        aloittaja edelleen kirjoitti:

        En ole kyllä mesonnut mitään,sinä ehkä olet:) tähän ei kukaan vastaa mitään järkevää pelkästään sen takia että sakemmanni ihmiset eivät ole tarpeeksi viisaita perustelemaan päätöksiään. Kyse ei ole siitä laahako perse maata ja millainen luonne on vaan siitä että miksi "jalostuskoirilla" ei ole tuloksia.

        Ne kasvattajat osaa vastata siihenkin.
        Jospa ne ostajat ovat se syy,kun sakuja hankkivat,,jokainen voi valita tulokselliset vanhemmat tai tuloksettomat,mitäs siitä vaahtoomaan.
        Sinä osaat viisaana ihmisenä päätellä syyt kun olet rotuakin vaihtanut. Ja entisenä sakemanni ihmisenä varsinkin ;D


      • aloittaja taas
        vanhavirsikeksiparem kirjoitti:

        Ne kasvattajat osaa vastata siihenkin.
        Jospa ne ostajat ovat se syy,kun sakuja hankkivat,,jokainen voi valita tulokselliset vanhemmat tai tuloksettomat,mitäs siitä vaahtoomaan.
        Sinä osaat viisaana ihmisenä päätellä syyt kun olet rotuakin vaihtanut. Ja entisenä sakemanni ihmisenä varsinkin ;D

        Entisenä sakemanni ihmisenä tiedän että rodun "kasvatus" on pelkkää riman alitusta.. Sinä vaahtoat ja mesoat, minä olen vain esittänyt kysymyksiä joihin luulisi sinun kaltaisellasi kokeneella sakemanni ihmisenä olevan vastauksia. Sakemanni ihmiset ei vastaa, koska eivät halua myöntää kuinka syvälle suohon tämän rodun kanssa on menty.


      • vanhavirsikeksiparem
        aloittaja taas kirjoitti:

        Entisenä sakemanni ihmisenä tiedän että rodun "kasvatus" on pelkkää riman alitusta.. Sinä vaahtoat ja mesoat, minä olen vain esittänyt kysymyksiä joihin luulisi sinun kaltaisellasi kokeneella sakemanni ihmisenä olevan vastauksia. Sakemanni ihmiset ei vastaa, koska eivät halua myöntää kuinka syvälle suohon tämän rodun kanssa on menty.

        Eikö itselläsi ole niitä vastauksia, sakemanni ei ole se kaikkein sairainrotu. Mistä johtuu että itselleni on sattunut terveet koirat ja komeatkin vielä? Mistä minä voin tietää mikä on mennyt metsään,sen enempää kuin sinäkään,onhan niitä sairaita koiria tässä ja monessa muussakin rodussa.
        Kysy niiltä kasvattajilta,hehän niitä hommia hoitelee,ihmiset ostaa pentuja,ja saavat ihan itse valita mistä vanhemmista ja minkälaisen. Mitä haluat että sinulle vastataan?? Tätä aihetta on jauhettu ikuisuus tällä palstalla.
        Olen omistanut ja omistan tälläkin hetkellä oikein mukavan sakemannin ja minulla ei ole mitään syytä vaihtaa rotua. Sinähän tunnut tietävän vastaukset,jos se on sitä "riman alitusta" siinä syy.


      • aloittaja....
        vanhavirsikeksiparem kirjoitti:

        Eikö itselläsi ole niitä vastauksia, sakemanni ei ole se kaikkein sairainrotu. Mistä johtuu että itselleni on sattunut terveet koirat ja komeatkin vielä? Mistä minä voin tietää mikä on mennyt metsään,sen enempää kuin sinäkään,onhan niitä sairaita koiria tässä ja monessa muussakin rodussa.
        Kysy niiltä kasvattajilta,hehän niitä hommia hoitelee,ihmiset ostaa pentuja,ja saavat ihan itse valita mistä vanhemmista ja minkälaisen. Mitä haluat että sinulle vastataan?? Tätä aihetta on jauhettu ikuisuus tällä palstalla.
        Olen omistanut ja omistan tälläkin hetkellä oikein mukavan sakemannin ja minulla ei ole mitään syytä vaihtaa rotua. Sinähän tunnut tietävän vastaukset,jos se on sitä "riman alitusta" siinä syy.

        Jos sinulle on sattunut komeita ja terveitä sakemanneja niin ei kun jalostustietojärjestelmään linkkiä;) kyllä mullakin on ollut monta komeaa ja tervettä sakemannia, mutta se ei tee niistä jalostukseen sopivia.


      • vanhavirsikeksiparem
        aloittaja.... kirjoitti:

        Jos sinulle on sattunut komeita ja terveitä sakemanneja niin ei kun jalostustietojärjestelmään linkkiä;) kyllä mullakin on ollut monta komeaa ja tervettä sakemannia, mutta se ei tee niistä jalostukseen sopivia.

        Sinulla tuntuu olevan iso ongelma asian suhteen,minulla ei,ostan vastakin pennun valitsemistani vanhemmista,joten saan syyttää itseäni, jos tulee ongelmia.
        Onnea uuden rodun kanssa,se on hyvä,olethan itse sen valinnut.


    • vanhavirsikesiparem

      .. niin jatkan vielä sen verran ,että voithan ottaa yhteyttä näihin rumien kojoottien kasvattajiin,samoin kuin per**maassa laahaaviin luonteetomien kasvattajiin,he varmaan tietävät antaa sinulle tyhjentävän vastauksen.
      Minulla on ollut sakuja iät ja ajat,ihania koiria,ei laahaa ***** maassa ja luonteeltaan mahtavia,en vaihda rotua millään. Mutta jokainen tavallaan..

    • kuhan ihmettelen

      Mihinköhän rotuun aloittaja on vaihtanut? Ei muiden isojen palveluskoirarotujen tilanne sen parempi ole terveydessä ja luonteissa. Ainoa rotu, mihin siirtyessä ei tarvitsisi tinkiä luonneominaisuuksista on belgianpaimenkoira malinois, mutta nehän ovat vielä enemmän kojootin näköisiä. Taitaa olla aloittaja Porvoosta kotoisin.

    • kelju k kojootti

      Jostain "Provoosta" tuon täytyy olla,tuskin kertoo uutta rotuaan,siitä voi olla mielipiteitä palstalla.

    • dfghjktyui

      Olisko kuitenkin käyttisten tulosten puute hyvin pitkälle omistajien saamattomuudesta kiinni? Ja mitä ulkonäköön tulee, ni katseleppa kuvia miltä ne ennen näytti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe