minulla on 8kk ikäinen käyttölinjainen labbisnarttu. ihana pakkaus on, ihmistä kohtaan hyvin pehmeä, oppii helposti. ainut asia mikä on alkanut mietityttää, on sen sosiaaliset taidot. en ole ennen omistanut noinkaan isoa koiraa, ja alistuvaan ja sosiaalisesti loistavasti tilanteita lukevaan pieneen sekarotuiseen vuoden vanhempaan narttuumme verrattuna tämä labbisnarttu on aika vallaton. uusissa tilanteissa se on tunkeileva, ryntää ensin lähelle ja vasta sitten alistuu jos katsoo että tarvis ( ei ole vielä ollut agressiivinen, mutta jos toinen pentu tai vanhempi koira pienempi/alistuvampi, mielellään alkaa urisemaan ja "jahtaamaan"). en tiedä miten selittäisin, mutta varsinkin leikkitilanteessa huolettaa tuo toisen juoksuttaminen, uriseminen. tottunut myös vanhemman koirani kanssa tarttumaan karvasta kiinni, tämä kun antaa välillä tehdä niin (jos kyllästyy, irvistää pennun pois ja pentu menee). minkälaisia kokemuksia teillä nuoren noutajan sosiaalisesta käyttäytymisestä? ja miten puuttua käytökseen, jos katson sen huonoksi? pentu sellainen häälä, että jos tapaa uuden koiran, etenkin leikkisän, leikki kehittyy äkkiä rajuksikin ilman että kerkeän tai osaan tehdä paljon mitään. tällä tarkoitan tilanteita, joissa koira ei ole hihnassa vaan irti, hihnassa aika hyvin hallinnassa mutta vapaana yltyy helposti juoksuleikkeihin, jotka äkkiä toisesta riippuen voivat muuttua tähän urinaan ja toisen jahtaamiseen. haluaisin kuitenkin osallistua leikkitunteihin ym jatkossakin, jottei sosialisoiminen kärsisi.. jos tässä nyt on mitään loogisuutta.
labbiksen sosiaalisuus
riehulabukka
1
345
Vastaukset
- Tottelee
Luoksetulon opetat makupalalla aina niitä mukana käsket koiraa luoksesi ilman mitään häiriötekijääkin hölskyn kölskyn kyllähän labradorinnoutaja seuraa kuin opetat vierelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289