Moi! Huomenna ois mopon käsittelykoe ja jännitys kasvaa kasvamistaan! Eniten minua ''pelottaa'' hidasajo koska en ole ikinä harjoitellut moista(paitsi mopokoulun tunneilla). tunneista huolimatta molemmilla kerroilla kun hidasajoa harjoittelin, niin meni aika heikosti :( Porteissa ja jarrutuksessa ei ole ollut mitään ongelmia. Olisiko mitään vinkkejä ns. ''amatöörille'' hidasajon suhteen? Itseäni suoraan sanoen vituttaisi jos en sitä koetta läpäisisi pelkän hidasajon takia.
P.S itselläni ei ole vielä skootteria joten en pääse pihallekkaan harjoittelemaan...
Kiitos vastauksista!
käsittelykoe!
7
9106
Vastaukset
- heittämäl läpi
Kyllä se läpi menee.
Kun mä oli suorittamassa yks tyyppi munas hidasajon mut sai silti jatkaa ja sai vielä kortin. Siellä on ihan rentoa ja se tyyppikin neuvoo ja yms.. - läpion
Hidasajossa kannattaa olla ihan rentona ja katse pitää pitkällä, itse en jarrua käyttänyt kuten jotkut :D Siis silai pätkittelet kaasua...
- mr.papi
Mitäs vaikeaa siinä on ajaa hiljaa? Kai nyt idioottikin osaa luistattaa kytkintä tai vaihtoehtoisesti olla vääntämättä siitä kaasukahvasta liikaa... Ja noin yleisestikkin ajatellen eipä se hiljaa ajaminen tunnu olevan mopoilijoille, autoilijoille taikka mp kuskeillekkaan ongelma :/ Alinopeutta ajetaan, vaikka järjen mukaan sen pitäisi olla toisin päin.
- -Gold Wing1800-
Minä olen jo vanha äijä, 56 vuotias.
Mopolla aloitin ajamaan 14 vuotiaana. Joskus reenattiin lankulla ajoa yms ja sitä miten hiljaa pystyy ajamaan kaatumatta. Aluksi oli vaikeata mutta jos yhtään on hajua kakspyöräisen tasapainosta niin kaikki onnistuu. Aina kun liikettä eteenpäin. Isopyöräisellä mopolla se on helpompaa kuin skootterilla kun isoissa pyörissä on enemmän hyrrävoimia jotka pitävät pyörän pystyssä.
Joskus myöhemmin kun ajettiin kokeneitten matkamotoristien ennakoivanajon kursseila oli hidasajo monelle hankalaa.
Hidasajo on kuitenkin tärkeää vaikka ei se varmaan ajokorttia kumoa.
Sitten kun on kortti ja mopo niin menkää kaverin kanssa johonkin parkkipaikalle ajamaan hitaasti sekä suoraan että ympyrää molempiin suuntiin eli kahdeksikkoa. Välillä vaikka kaksi päällä.
Kokeilaa samalla mitentäys jarrutus onnistuu vauhdista kaks tai yks päällä. Yllätytte jarrutusmatkassa.
Toivon onnellista mopoilua. Pitäkää kypärät kiinni ja mieli oikeana.- Pomedilla Pommittaja
Todella hyvä teksti, kiitos! Kiva nähdä että ainakaan kaikki aikuiset eivät "vihaa" mopoilijoita, tai ainakin itsestä tuntuu että aika monet suhtautuvat aika huonosti mopoilijoihin.
- eweewewe
sama
- Mopokoululainen
Itellä käsittelykoe kahen viikon päästä. Mua jännitää eniten portit tai se hätäjarrutus ku niissä pitää olla niin kova vauhti. Mut eniten se portti ajo. Vinkkejä portti ajoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811