vanhempien tulot

,1,2,3,

Laitoin kelan laskuriin, 20 vuotias asuu kotona vanhempien tulot (yrittäjiä) on jotain yli 150000 vuodessa ja tulos oli, että saisin 80e/kk. Että pitääkö paikkansa vai voivatko ne kieltää tuonkin pikku summan? Meinaa itse ostelen sapuskat ja vaatteet, eikä vanhemmat paljon muuta tarjoa paitsi kodin. Toikin tulisi tarpeeseen.

9

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeellisetonlait

Aika naurettavaa kun laitoin iäksi 19 ja samoilla tuloilla--> ei saa mitään.

• Baila Baila

On sulla kuitenkin kohtuullinen viikkoraha, kun itse ostelet sapuskat ja vaatteet. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa.

• 1,2,3,

Jep ainoo vain, että ne on rahat on ansaittu ihan työtä tekemällä :E

• meh.

Jos et ole osannut huomioida jotain asiaa, niin ei välttämättä pidä paikkaansa. Mutta jos olet syöttänyt sinne täsmälleen oikeat tiedot, niin kyllä tuon laskurin pitäisi näyttää oikein.

Sitä kannattaa kuitenkin miettiä onko myöhemmin haittaa siitä, että on kuluttanut opintotukikuukausia.

• 1,2,3,

Juu ja voi olla että muutankin about vuoden sisään omilleni.

• mikä oppilaitos?

Et ilmeisesti ole yliopisto-opiskelija? Jos olet, olet laittanut laskuriin jotakin väärin.

• äiti kyselee

Minäkin olisin kiinnostunut vanhempana tuosta kotona asuvan opintotuesta. Tulee ajankohtaiseksi vuoden päästä. Käsittääkseni kai lapsilisää saa siihen asti kunnes täyttää 17v? Poika on todennäköisesti menossa ammattikouluun,lukioon meno vielä mietinnän alla.

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä,merkitsenkö silloin laskuriin tuloni sen mukaan vai otetaanko tuloksi pelkästään palkkatulot?
      Ja kuinka paljon tuon ikäinen saa tienata vuodessa/kuukaudessa esim. kesätöillä opiskelun ohessa? Vaikuttaako kotona asuvan opiskelijan työtulot taas vastaavasti meidän asumistukeen?

• vain opintotuki

Opintolainaa emme hae.

• eimitääjärkeä

En tiiä mutta kokeilin jollain 20k vuositulolailla 17v laittaa niin opintotukea saisi 17v 96e/kk 20v 180e/kk. aika huvittavaa eka tipahtaa sen 8e sitten kun täyttää 20v nousee 76e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe