vanhempien tulot

,1,2,3,

Laitoin kelan laskuriin, 20 vuotias asuu kotona vanhempien tulot (yrittäjiä) on jotain yli 150000 vuodessa ja tulos oli, että saisin 80e/kk. Että pitääkö paikkansa vai voivatko ne kieltää tuonkin pikku summan? Meinaa itse ostelen sapuskat ja vaatteet, eikä vanhemmat paljon muuta tarjoa paitsi kodin. Toikin tulisi tarpeeseen.

9

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeellisetonlait

Aika naurettavaa kun laitoin iäksi 19 ja samoilla tuloilla--> ei saa mitään.

• Baila Baila

On sulla kuitenkin kohtuullinen viikkoraha, kun itse ostelet sapuskat ja vaatteet. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa.

• 1,2,3,

Jep ainoo vain, että ne on rahat on ansaittu ihan työtä tekemällä :E

• meh.

Jos et ole osannut huomioida jotain asiaa, niin ei välttämättä pidä paikkaansa. Mutta jos olet syöttänyt sinne täsmälleen oikeat tiedot, niin kyllä tuon laskurin pitäisi näyttää oikein.

Sitä kannattaa kuitenkin miettiä onko myöhemmin haittaa siitä, että on kuluttanut opintotukikuukausia.

• 1,2,3,

Juu ja voi olla että muutankin about vuoden sisään omilleni.

• mikä oppilaitos?

Et ilmeisesti ole yliopisto-opiskelija? Jos olet, olet laittanut laskuriin jotakin väärin.

• äiti kyselee

Minäkin olisin kiinnostunut vanhempana tuosta kotona asuvan opintotuesta. Tulee ajankohtaiseksi vuoden päästä. Käsittääkseni kai lapsilisää saa siihen asti kunnes täyttää 17v? Poika on todennäköisesti menossa ammattikouluun,lukioon meno vielä mietinnän alla.

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä,merkitsenkö silloin laskuriin tuloni sen mukaan vai otetaanko tuloksi pelkästään palkkatulot?
      Ja kuinka paljon tuon ikäinen saa tienata vuodessa/kuukaudessa esim. kesätöillä opiskelun ohessa? Vaikuttaako kotona asuvan opiskelijan työtulot taas vastaavasti meidän asumistukeen?

• vain opintotuki

Opintolainaa emme hae.

• eimitääjärkeä

En tiiä mutta kokeilin jollain 20k vuositulolailla 17v laittaa niin opintotukea saisi 17v 96e/kk 20v 180e/kk. aika huvittavaa eka tipahtaa sen 8e sitten kun täyttää 20v nousee 76e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2251
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2221
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      50
      2107
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      220
      1484
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1396
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1096
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1086
    Aihe