Laitoin kelan laskuriin, 20 vuotias asuu kotona vanhempien tulot (yrittäjiä) on jotain yli 150000 vuodessa ja tulos oli, että saisin 80e/kk. Että pitääkö paikkansa vai voivatko ne kieltää tuonkin pikku summan? Meinaa itse ostelen sapuskat ja vaatteet, eikä vanhemmat paljon muuta tarjoa paitsi kodin. Toikin tulisi tarpeeseen.
vanhempien tulot
9
756
Vastaukset
- ihmeellisetonlait
Aika naurettavaa kun laitoin iäksi 19 ja samoilla tuloilla--> ei saa mitään.
- Baila Baila
On sulla kuitenkin kohtuullinen viikkoraha, kun itse ostelet sapuskat ja vaatteet. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa.
- 1,2,3,
Jep ainoo vain, että ne on rahat on ansaittu ihan työtä tekemällä :E
- meh.
Jos et ole osannut huomioida jotain asiaa, niin ei välttämättä pidä paikkaansa. Mutta jos olet syöttänyt sinne täsmälleen oikeat tiedot, niin kyllä tuon laskurin pitäisi näyttää oikein.
Sitä kannattaa kuitenkin miettiä onko myöhemmin haittaa siitä, että on kuluttanut opintotukikuukausia. - 1,2,3,
Juu ja voi olla että muutankin about vuoden sisään omilleni.
- mikä oppilaitos?
Et ilmeisesti ole yliopisto-opiskelija? Jos olet, olet laittanut laskuriin jotakin väärin.
- äiti kyselee
Minäkin olisin kiinnostunut vanhempana tuosta kotona asuvan opintotuesta. Tulee ajankohtaiseksi vuoden päästä. Käsittääkseni kai lapsilisää saa siihen asti kunnes täyttää 17v? Poika on todennäköisesti menossa ammattikouluun,lukioon meno vielä mietinnän alla.
Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä,merkitsenkö silloin laskuriin tuloni sen mukaan vai otetaanko tuloksi pelkästään palkkatulot?
Ja kuinka paljon tuon ikäinen saa tienata vuodessa/kuukaudessa esim. kesätöillä opiskelun ohessa? Vaikuttaako kotona asuvan opiskelijan työtulot taas vastaavasti meidän asumistukeen?- vain opintotuki
Opintolainaa emme hae.
- eimitääjärkeä
En tiiä mutta kokeilin jollain 20k vuositulolailla 17v laittaa niin opintotukea saisi 17v 96e/kk 20v 180e/kk. aika huvittavaa eka tipahtaa sen 8e sitten kun täyttää 20v nousee 76e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.607869Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675941Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,745459Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot525335Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1094657Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1102379Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e41271Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol61227Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa401087Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko471052