Laitoin kelan laskuriin, 20 vuotias asuu kotona vanhempien tulot (yrittäjiä) on jotain yli 150000 vuodessa ja tulos oli, että saisin 80e/kk. Että pitääkö paikkansa vai voivatko ne kieltää tuonkin pikku summan? Meinaa itse ostelen sapuskat ja vaatteet, eikä vanhemmat paljon muuta tarjoa paitsi kodin. Toikin tulisi tarpeeseen.
vanhempien tulot
9
602
Vastaukset
- ihmeellisetonlait
Aika naurettavaa kun laitoin iäksi 19 ja samoilla tuloilla--> ei saa mitään.
- Baila Baila
On sulla kuitenkin kohtuullinen viikkoraha, kun itse ostelet sapuskat ja vaatteet. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa.
- 1,2,3,
Jep ainoo vain, että ne on rahat on ansaittu ihan työtä tekemällä :E
- meh.
Jos et ole osannut huomioida jotain asiaa, niin ei välttämättä pidä paikkaansa. Mutta jos olet syöttänyt sinne täsmälleen oikeat tiedot, niin kyllä tuon laskurin pitäisi näyttää oikein.
Sitä kannattaa kuitenkin miettiä onko myöhemmin haittaa siitä, että on kuluttanut opintotukikuukausia. - 1,2,3,
Juu ja voi olla että muutankin about vuoden sisään omilleni.
- mikä oppilaitos?
Et ilmeisesti ole yliopisto-opiskelija? Jos olet, olet laittanut laskuriin jotakin väärin.
- äiti kyselee
Minäkin olisin kiinnostunut vanhempana tuosta kotona asuvan opintotuesta. Tulee ajankohtaiseksi vuoden päästä. Käsittääkseni kai lapsilisää saa siihen asti kunnes täyttää 17v? Poika on todennäköisesti menossa ammattikouluun,lukioon meno vielä mietinnän alla.
Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä,merkitsenkö silloin laskuriin tuloni sen mukaan vai otetaanko tuloksi pelkästään palkkatulot?
Ja kuinka paljon tuon ikäinen saa tienata vuodessa/kuukaudessa esim. kesätöillä opiskelun ohessa? Vaikuttaako kotona asuvan opiskelijan työtulot taas vastaavasti meidän asumistukeen?- vain opintotuki
Opintolainaa emme hae.
- eimitääjärkeä
En tiiä mutta kokeilin jollain 20k vuositulolailla 17v laittaa niin opintotukea saisi 17v 96e/kk 20v 180e/kk. aika huvittavaa eka tipahtaa sen 8e sitten kun täyttää 20v nousee 76e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888