Steiner...

steinerin vanki

Itse olen steiner koulun 6luokalle menevä 12 w.TÄTÄ MIELTÄ OLEN STEINERISTÄ!:ensin:koulussa emme saa olla omia itsejämme.Emme saa pukautua niinkuin itse tahdomme,emme saa meikata ja opetus menetelmät ovat yleensä TODELLA LAPSELLISIA!!!Koska käyn steineriä pelkään etten saa kunnon koulutusta,ja todennäköisesti jos minut siirrettäisiin perus kouluun. Niin jäisin luokalle....sitten emme saa todistuksia(joka on TOSI noloa)opettajat on outoja.Ja tunnen itsekin olevani outo.Sitten luokkamme on aivan liian iso,opettaja pysyy käsiin asti(joka on tyhmää)ja on kaiken lisäksi eukkaa,joutuu häpeämään ja selittelemään koulustaan...jos tahdotte lapsestanne onnellisia,terveitä,järkeviä aikuisia jotka pärjäävät elämässään laittaakaa lapsenne perus kouluun!!!Ja yksi juttu vielä opettajalle pitää kertoa jopa se kun menkat alussa!!!Noloa,noloa noloa! t.epätoivoinen steinerkoululainen

9

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steiner on syvältä

      PS.anteeksi kirjoitus virheet!!! Kirjoitin tämän puhelimella joten puhelimeni muunsi sanoja.*kasiin asti*menkat alkaa

    • Ex-steikku

      Hei,

      Tunnen suurta sympatiaa. Omalla luokallani suurin osa oppilaista olisi halunnut vaihtaa koulua peruskouluun, mutta opettaja piti vanhempia otteessaan, ja sai koulun näyttämään heille aivan toisenlaiselta kuin se todellisuudessa oli.

      Jos vaihdat peruskouluun, olet todennäköisesti jäljessä kaikissa oppiaineissa, ja joudut tukiopetukseen. Itse en vielä yläasteella osannut välimerkkien käyttöä, tai tiennyt edes perusteita matematiikasta. Kaikki oli kelvottoman opetuksen syytä. Peruskoulussa jouduin valtavaan tukiopetusrumbaan. Olen kuitenkin kiitollinen, että kävin sen läpi.

      Yritä perustella vanhemmillesi, että miksi haluat vaihtaa koulua. Kerro heille, että sinun ei ole hyvä olla steinerkoulussa, etkä ole onnellinen. Jos ei vanhempasi ole steineruskontoon hörähtäneitä sekopäitä, niin heidän pitäisi asia tajuta. Omalla luokallani, erään luokkakaverini lähtö peruskouluun aiheutti ketjureaktion, jonka seurauksena moni luokkalainen vaihtoi peruskouluun. Steinerkoulun opettajamme soitteli vielä eronneiden oppilaiden uusille peruskoulun opettajille haukkuen meitä ja kertoen valhellisia tarinoita. Ilmeisesti hänen tarkoituksenaan oli kostaa lapsille heidän poislähtönsä steinerkoulusta.

      Steinerkoulu on kuin uskonlahko, siitä ei ole helppoa päästä eroon. Nykypäivän elämälle se tarjoaa huonot eväät, ja steinerkoulun käytyäsi joudut paikkaamaan yleissivistykseen jääneitä aukkoja jatkuvasti itsenäisellä opiskelulla. Keijukaistarinoista ja zarathustralaisuuden jumalista toki tiedät paljon enemmän kuin kukaan peruskoulun käynyt.

      Tsemppiä ja jaksamista sinulle! Kirjoitusvirheet annan anteeksi, se ei ole syytäsi vain koulusi syy! Se että olet huomannut koulussasi olevan jotain pahasti vialla kertoo siitä, että sinulla on toivoa.

      • Toinen ex

        Tämänkaltaiset tarinat ovat valitettavasti totisinta totta! Jos lapsi haluaa peruskouluun, niin vaihto kannattaa! Meidän luokalla oli hyvin vastaava tilanne. Myös parista muusta steinerkoulusta olen kuullut vastaavaa. Vanhempien ei tulisi pakolla pitää lapsia steinerkoulussa!


    • tehkää valituksia

      2 vuotta ja kaikilla on meikkiä. omat vaatteet. Todistus on kirjallisessa muodossa? 9:llä saa numerot? Kuka sallii liian suuret luokkakoot?

      Missään nimessä opettajalle EI pidä kertoa intiimiasioita, vain terkkari hoitaa ne ja hänellä pitäisi olla vaitiolovelvollisuus. Voisiko vanhemmat puuttua tähän valittamalla oikeusasiamiehelle vai mikä taho puuttuu asiattomuuksiin?? Vai tekeekö joku muu ulkopuolinen taho oikein rikosilmoituksen? Vanhoille sedille tai tädeille ei kuulu toisten menkkojen alkamisajankohdat todellakaan. Hyi helkkari. En voi kuvitella mikä voi olla syynä sellaiseen uteluun?! Nyt vanhemmat oikeasti joku hoitamaan asioita kuntoon. Oli niitä outouksia jo vuosia sitten.

      Opetusmenetelmissä on kyllä ongelmia, jos mielipidettä kysytään.

    • hippi

      Lapseni on menossa ekalle Tampereen Steineriin ja varmasti teen valituksen joka ainoaan virastoon jos siellä udellaan yksityisiä asioita. Yksityisasioita ei tarvitse kertoa edes terkalle jos ei halua. Teen sen myös lapselleni selväksi.Laitan lapseni Steinerkouluun koska olen varma että koulu on homeeton. Myös ruoka on pääosin luomua. Lisäksi opetus on lapsilähtöistä,en halua että lastani kasvatetaan pienestä pitäen kilpailemaan muiden kanssa,hän on hyvä noin kun hän on,vaikka ei olisikaan paras äidinkielessä tai liikunnassa. Ja myös muut hyväksytään sellaisina kuin he ovat. Ajatuksena on myös estää lapsen liiallinen leimautuminen tähän kaupalliseen kulutusyhteiskuntaan jossa tarkoituksena on vain kuluttaa ja omistaa mahdollisimman paljon. Elämä on jotain ihan muuta..

    • 999ed

      Hei hippi!
      homeettomuuden ja ruan suhteen koulu valinta on HYVÄ. Mutta tuo kaikki muu (lapsilähtöinen koulutus, kilpailu, hyväsyminensellaisena kun on, leimautuminen kaupalliseen yhteiskuntaan), kaikki tuo "paha" tulee silti vaikka staikkuun lapsesi laitat ja pitää muistaa, että perus kasvatus ja elämän opetus lähtee kotoa, koulun ei kuulu sitä hoitaa. Vielä yksi merkittävä pointti, kun staikussa halutaan jotain tietää se selvitetään tavalla tai toisella (puhujan lahjoilla (esim. hyvin narsu tavalla), sinun/teidän huomaamatta ja upsis menkkojen alku on heillä tiedossa), ennen kuin huomaatkaan.

    • Steinerinmonetkasvot

      Kävin kaksi viimeistä peruskoulu vuottani Steineriä. Oppilaat olivat mukavia, opetttajat eivät niinkään... Eräskin opettaja kirjoitti todistukseeni, etten saanut ystäviä luokalta... Onko fiksua kirjoittaa noin 8.luokkalaiselle, joka on vaihtanut koulua.. Lisäksi itse asiassa sain ja vielä nyt 5 vuoden jälkeenkin osa on hyviä ystäviäni. Vaikka en ollut, kuin vain kaksi vuotta Steinerissä, olin aivan jäljessä jatkaessani opintoja normaalissa lukiossa. Matematiikanopetus oli esimerkiksi aivan surkeaa. Olin aina ollut kympin oppilas matikassa, Steinerissä en oppinut mitään uutta kahden vuoden aikana, mutta lukiossa huomasin olevani totaallisen hukassa!!

      Jotain hyvääkin Steinerissä oli; ilmapiiri ainakin meidän koulussamme oli oppilaiden keskuudessa suvaitseva ja hyvä. Esitelmiä oli helppo ja miellyttävä pitää ja sain paljon esiintymisrohkeutta. Tämä ei kuitenkaan mielestäni korvaa tiedon puutetta, mikä jää kun käy Steinerin.
      Se miksi Steineristä tulee paljon taiteilijoita johtuu varmasti siitä, että tietynlaiset perheet laittavat lapsiaan Steineriin. Ne joiden vanhemmat ovat taiteilijoita tai siitä todella kiinnostuneita, varmasti haluavat laittaa lapsensa kouluun, jossa taideaineita opetetaan reilusti.

      Itse koin, että kaikenmailman tanssahteluihin, huilun soitteluun, runojen lausumiseen ja piirtelyyn tuhlautun paljon hyvää oppimisaikaa.

      Tätä mieltä itse olen ja näin minä sen koin. Vaihto Steineriin peruskoulusta on tähän astisen elämäni huonoin päätös. Toisaalta esimerkikis lukuhäiriöstä tai koulukiusaamisesta kärsivät saattavat saada Steineristä hyvän oppiympäristön.

      • Steinerinmonetkasvot

        Lisäisin vielä, että tämä sama opettaja, joka laittoi todistukseeni, etten saanut ystäviä, kertoi koko luokalle (itse ollessani kipeä ja poissa koulusta) olevani erityistarkkailussa ja siksi laittoi minut istumaan eturiviin. Kysyin opettajalta asiasta ja hän sanoi "ei, ei, ei nyt ei kerkeä". Yritin pari kertaa ja vastaukseksi sain vain ei ei ei, kyllä sä itsekin ymmärrät nyt ei kerkeä kyl sä tiedät..... Lopulta vanhempani soitti, jonka jälkeen vastaus oli "ei lapsenne ole missään erityistarkkailussa, nyt on tullut väärinkäsitys..." hän kehui vanhemmilleni, miten minulla on oikein luokan paras yleissivistys, silti pudotti kaikkien opettamiensa aineiden numeroita kahdella... Kun lopulta sain todistuksen ja näin tämän, ihmettelin suuresti. Vanhempani soittivat ja kysyivät, että mikä oli mennyt pieleen, kun vielä puoli vuotta sitten kaikki meni hienosti. Opettaja pyyteli anteeksi ja olisi halunnut korottaa numeroita ja kirjoittaa todistuksen uudestaan... Jäi aika paha maku suuuhn...


    • ei se ole jokotai

      Niin kai se on, että ruoho on aina vihreämpää aidan takana. Ei se peruskoulu mikään autuaaksi tekevä ole. Suuret luokkakoot, väsyneet opettajat, huumeongelmat, kiusaaminen, johon kukaan ei jaksa puuttua. Oppiiko asioita vai ei, riippuu oppilaasta. Itse en muista oppineeni peruskoulussa yhtään mitään. Olin ahdistunut ja väsynyt koko kouluajan. Kilpailua ja suorittamista, tehokkuutta, tasapäistämistä, hierarkia oppilaiden kesken. Ne, jotka jäivät jalkoihin, jäivät jalkoihin eikä kukaan piitannut. Omat lapseni olivat läpi peruskoulun aivan yhtä ahdistuneita, peruskoulu aiheutti vain suuren vastenmielisyyden opiskelua kohtaan. Kunpa olisin saanut käydä steinerkoulua ja kunpa olisin älynnyt laittaa omat lapsenikin pehmeämpään ja turvallisempaan ympäristöön kasvamaan ja oppimaan. Itselläni ei ole peruskoulusta ainoatakaan hyvää muistoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe