kieroa toimintaa

närkäs

Katsokaapas te ihan mielenkiinnosta.

http://www.swh-dobermanns.ru/hk-litter-ru.html
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI55177/11&R=143

Vain venäjänkielisellä sivustolla näkyy tämä u pentue, ei ko. kennelin englanninkielisellä sivustolla.

Narttu tasan vuoden ikäinen

Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen kuvatut A-lonkat.

Miksi tämä pentue rekisteröity venäjälle, vaikka molemmat vanhemmista sijaitsevat suomessa.

10

2212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytti 64

Liekkö kyseessä vahinko astuminen? Mun mielestä nämä vanhemmat ovat molemmat Kriegerhof naisen omia.

• kysy suoraan

miks et kysy suoraa kennelist et mikä homma toi on?? eiköhän sielt saa paremmin vastauksen ku täält

• Sarita5

Veikkaisin, että vahinkoastuminen ja "mokaa" ei haluttu jostakin syystä ottaa omiin nimiin? Vaikka rekisteriin ne olis saanu Suomessakin, kun tuota PEVISA:a ei tällä hetkellä ole. Mutta tää ihan villi veikkaus.

• ääliö

Tuo kasvattaja saa isot rahat pörittämällä tuota koirabisnestä.
      Yksi pentu maksaa 1500 € ja pentueita tulee liukuhihnalta, eikä yhdistelmätkään mitään kummoisia ole... Terveyspuolikin koirilla on mitä on.
      Silti tyhmät ihmiset ostaa niitä pentuja, maksaa ison rahan kasvattajalle ja vielä isommat rahat eläinlääkäriin.

Halle**tunlujaa.

• ...?

liukuhihnalta? viimeisin pentue vuodelta 2012. seuraava suunnitteila loppuvuodesta 2013...
      ihan hirvee rahasampo ja liukuhihna :D
      Miten vaan, mut tosiaan, jos moka kotosalla sattuu ja on mahdollista myydä koirat venäjällä lemmikeiksi niin miksikäs ei?

• kaneli28

Sanonpahan vaan että tuolta naiselta tulee mitä mahtavampia koiria, rauhallisia ja tasapainoisia. Ottaisin itse heti kun voisin ja eiköhän pennut ole kumminkin aina suunniteltuja. Ja 1500 euroa on aika paljon pennusta, normi hinta 1000-1200 e.1500 euroon pitää olla jo näyttöä sekä käyttöä, mutta 1200 euroa on normi hinta Suomessa.

• Moraali?!?

Kaneli28
        Tarkoitatko kyseistä venäläistä kenneliä?
        Voi olla olen asioinut väärien dobberi-ihmisten parissa mutta pentueet jotka minä tiedän ovat kaikki olleet max 1000€. Tämäkin niin että koirat ovat saavuttaneet aikuisiän, tutkittu ja terveiksi todettu. Käy nimenomaan "näyttöön ja käyttöön", kuten asian ilmaisit.

...?
        Jos tässä on nyt niin puhtaat jauhot pussissa niin miksi ei pentuja myydä Suomessa ja kerrota rehellisesti että vahinko kävi, nyt on paskat housussa. Miksi niitä pentuja kaupataan naapurimaassa? Tiedot koirista vain venäjän kielellä, jotta ei uutiset kantautuisi Suomeen?

Vahinkojahan sattuu kaikille, sille ei voi mitään. Jotenkin vaan tuntuu oudolta että vastuullinen koiran omistaja ei tällaista pysty estämään. Kyseessä on nartun ensimmäinen juoksu?
        Mut en ymmärrä asian peittelyä ja sitä että vahinkopentueesta voidaan kuitenkin pyytää täysihinta. SE on rahatusta. Suomessa on kuitenkin paljon vastuuntuntoisia kasvattajia ja valikoimaa riittää. Ehkä se 10 vuoden elinkumppani kannattaa harkita tarkkaan.

• ...?
        Moraali?!? kirjoitti:

Kaneli28
        Tarkoitatko kyseistä venäläistä kenneliä?
        Voi olla olen asioinut väärien dobberi-ihmisten parissa mutta pentueet jotka minä tiedän ovat kaikki olleet max 1000€. Tämäkin niin että koirat ovat saavuttaneet aikuisiän, tutkittu ja terveiksi todettu. Käy nimenomaan "näyttöön ja käyttöön", kuten asian ilmaisit.

...?
        Jos tässä on nyt niin puhtaat jauhot pussissa niin miksi ei pentuja myydä Suomessa ja kerrota rehellisesti että vahinko kävi, nyt on paskat housussa. Miksi niitä pentuja kaupataan naapurimaassa? Tiedot koirista vain venäjän kielellä, jotta ei uutiset kantautuisi Suomeen?

Vahinkojahan sattuu kaikille, sille ei voi mitään. Jotenkin vaan tuntuu oudolta että vastuullinen koiran omistaja ei tällaista pysty estämään. Kyseessä on nartun ensimmäinen juoksu?
        Mut en ymmärrä asian peittelyä ja sitä että vahinkopentueesta voidaan kuitenkin pyytää täysihinta. SE on rahatusta. Suomessa on kuitenkin paljon vastuuntuntoisia kasvattajia ja valikoimaa riittää. Ehkä se 10 vuoden elinkumppani kannattaa harkita tarkkaan.

Discount pentujako ootte kaveripiirissä ostelleet?
        Itse en ole yhdestäkään maksanut alle tonnia ja kalleimmillaan on mennyt 2000€

Miksi niitä pentuja ei saisi myydä naapurimaassa jos kanava siihen löytyy?¨
        Mikä tuossa on niin paheksuttavaa?

Mä ymmärtäisin jos tässä menisi sama kuvio kuin 2000luvun puolivälissä kun suomipentueita käytettiin venäjällä typistettävinä ja myytiin suomessa sitten vähän kovempaan hintaan, se oli kieroa toimintaa.

Mitäpä jos koiralle ei ollut mahdollista tehdä aborttia, miksi olisi pitänyt piikittää 10 pentua niiden synnyttyä, kun ne kerran saatiin venäjällä myytyä lemmikki koteihin? Suomessa on paljon vastuuntuntoisia kasvattajia ja Kriegerhof-kenneli kuuluu yhä niihin.

• urpooo

Jännä ettei kasvattajan sivuilla näy mitään mainintaa kyseisestä "vahingosta".

• Kukkuu

Vahinko on vahinko ja jos sellainen sattuu niin sattuu, miksi siitä pitäisi kenellekään mitään tiedotella ja mitä se kenellekään kuuluu mihin ne pennut on rekattu? Pääasiahan on, että koirilla on hyvät kodit. Tästäkin ketjusta tulee vain ja ainoastaan yksi asia mieleen: mikään rotu ei ole verikoira, sensijaan ihmiset niiden takana janoaa verta milloin keneltäkin. Syvä huokaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe