Suomessa on käytännössä mahdotonta päästä eläinlääkikseen. Onko vinkkejä, missä voisi opiskella olman suurempia ongelmia? Onko Tartto hyvä paikka? Entä ruotsissa? Miten pärjää kielen kanssa esim. virossa?
Eläinlääkäriksi, missä?
11
1727
Vastaukset
- jaa
Onpa se kumma kun se niin mahdotonta Suomessa on, kuitenkin joka vuosi 50 pääsee....
- Juu
Jaa on varmaan yksi niistä onnellisista 50 ihmisestä sitten...
Jos suhteutat hakijamäärään niin eihän se helppoa ole, eihän? Voisi sanoa jopa, että vaikeaa? - jaa
Juu kirjoitti:
Jaa on varmaan yksi niistä onnellisista 50 ihmisestä sitten...
Jos suhteutat hakijamäärään niin eihän se helppoa ole, eihän? Voisi sanoa jopa, että vaikeaa?Vaikeaa, muttei MAHDOTONTA. (siitähän tässä oli kysymys)
- Jaa
jaa kirjoitti:
Vaikeaa, muttei MAHDOTONTA. (siitähän tässä oli kysymys)
Joo, ei suinkaan mahdotonta. :)
Tarkoittaako se sitä, ettei voisi käyttää muita olemassaolevia vaihtoehtoja ja vaikka lähteä johonkin? Kivaahan se on.
Kauhea ajatus, että olisin syntyny, eläny ja kuollu samassa kaupungissa. Jos en olisi koskaan lähteny. Mutta lähdinhän ja hyvältä näyttää elo.
- Ruotsiin
Hae ihmeessä Ruotsiin! Siellä ei ole pääsykokeita, vaan sisään pääsee suomalaisen lukiotodistuksen ja ylioppilastodistuksen perusteella. Kielitaitovaatimukset täytät automaattisesti, kun kerran olet Suomessa lukenut kouluruotsia. Ainakin sinä vuonna, kun itse pääsin lääkikseen Ruotsissa olisi elänlääkiksen puolelle päässyt jopa vielä pienemmillä pisteillä kuin lääkikseen (toisin Suomessa!). Sisään pääset PALJON helpommin kuin Suomessa, jos lukiotodistus sattuu olemaan hyvä (yhdeksän keskiarvo tai yli) ja olet lukenut tarvittavia aineita (fysiikka,kemia yms.). Älä turhaan huolehdi, jos ruotsin taito ei ole paras mahdollinen. Sen oppii kyllä paikan päällä.
Katso lisätiedot hakemisesta: www.vhs.se
Ehdit hakea vielä ensi keväänä alkaviin koulutuksiin Ruotissa, hakuaiaka on juuri nyt. - rusina
Ykköselt tuli ainakii yhes vaihees sellanen ohjelma ku cosmomind. siina yks tyttö opiskeli eläinlääkäriks ulkomail koska se oli siel paljo halvempaa ja helpompi päästä sisää. Nytku vaa muistais missä se opiskeli...? Se varmaa kyl löytyy ton ohjelman kotisivuilt. Se maa oli kuitenki muistaakseni jossaa itä-euroopas.
- riikka
Unkarin pääkaupungissa eli Budapestissä se tyttö muistaakseni opiskeli... ja opetus oli englanniksi
- kuponki
Tere.Itse aloittelen just Tartossa eläinlääkiksessä. Täällä pörrää parasta aikaa jotain EU-heppuja jotka päättää onko koulu tasokas. Pitäis kyllä olla mutta päätöstä odotellaan.
Eläinlääkiksen tilat on just uusittu, eli siellä on suht hienoa, muut rakennukset nyt on melko kuppasia.
Opetus on eestiksi, jota en ole yhtään lukenut etukäteen, mutta minulle vakuutellaan että sen oppii nopeasti. Mutta jos päätät tänne hakea niin suosittelen silti jotain eestin kielen kurssia etukäteen, auttaa käytännön elämässä jo alussa...
tsekkaa koulun sivut http://www.eau.ee/- Sharon
Itsekin olen Tarton eläinlääkiksestä paljon hyvää kuullut, mutta nykyään sinne ei pääse suomalaisetkaan niin helposti kuin ennen. Tasokas paikka kuulemma, tosin jälkihoitoihin ei paneuduta yhtä tarkasti kuin Suomessa ja klinikoiden varustelutaso ei ole niin uudenaikainen kun Suomessa, paitsi että nyt sinne oli rakennettu jotain hienoja uusia tiloja EU-rahoituksella.
Varteenotettava vaihtoehto on myös mennä Englantiin eläinlääkikseen, täällä oli joku toinen threadi jossa lueteltiin kaikki kaupungit missä Enkus voi opiskella eläinlääketiedettä. En kyllä tiedä että kukaan suomalainen olisi sinne lähtenyt? Ja Oslossa opiskelee erityisesti suomenruotsalaisia eläinlääkäreiksi.
Budapest, Tartto, Oslo tietääkö joku muu satavarmasti jonkun paikan missä on suomalaisia eläinlääkiksessä opiskelemassa??? Hesan lisäksi :) - Kat
Sharon kirjoitti:
Itsekin olen Tarton eläinlääkiksestä paljon hyvää kuullut, mutta nykyään sinne ei pääse suomalaisetkaan niin helposti kuin ennen. Tasokas paikka kuulemma, tosin jälkihoitoihin ei paneuduta yhtä tarkasti kuin Suomessa ja klinikoiden varustelutaso ei ole niin uudenaikainen kun Suomessa, paitsi että nyt sinne oli rakennettu jotain hienoja uusia tiloja EU-rahoituksella.
Varteenotettava vaihtoehto on myös mennä Englantiin eläinlääkikseen, täällä oli joku toinen threadi jossa lueteltiin kaikki kaupungit missä Enkus voi opiskella eläinlääketiedettä. En kyllä tiedä että kukaan suomalainen olisi sinne lähtenyt? Ja Oslossa opiskelee erityisesti suomenruotsalaisia eläinlääkäreiksi.
Budapest, Tartto, Oslo tietääkö joku muu satavarmasti jonkun paikan missä on suomalaisia eläinlääkiksessä opiskelemassa??? Hesan lisäksi :)Moi,
mä opiskelen ensimmäistä vuotta Lontoossa Royal Veterinary Collegessa. Että on täällä Briteissäkin ainakin yksi suomalainen eläinlääketieteen opiskelija. :)
Kat - Dog
Kat kirjoitti:
Moi,
mä opiskelen ensimmäistä vuotta Lontoossa Royal Veterinary Collegessa. Että on täällä Briteissäkin ainakin yksi suomalainen eläinlääketieteen opiskelija. :)
Katonko se kuinka hyvä/kiva paikka?? voitko kertoo vähän tarkemmin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019