Olen ostamassa omakotitaloa ja on epäilyksenä, että nykyinen omistaja ei aio muuttaa kauppakirjan määrittelemänä päivänä pois talosta.
Kauppakirjassa on normaalia suuremmat sopimussakot, koskien asunnon luovuttamista juuri tämän takia.
Millaisia keinoja minulla on kiinteistön omistajana häätää entinen omistaja pois talosta, mikäli hän ei kyseisenä päivänä talosta ole muuttanut pois?
Kiinteistön entisen omistajan häätö.
6
1937
Vastaukset
- mitenköhän lienee
Siis onko kaupat jo tehty? Onko nimet papereissa? Jos on, niin miksi nykyinen omistaja vetkuttelisi lähdön kanssa? Ei haluakaan myydä? Vai eikö ole löytänyt itselleen uutta asuntoa? Onko itse sanonut suoraan ettei aio lähteä mihinkään.
Virallinen häätö esim maksamattomien vuokrien tai vastikkeiden takia vaatii aina käräjäoikeuden päätöksen. Ja sen saa panna toimeen vain ulosottomies. Tiedä sitten tällaisesta tapauksesta. Varsinkin jos vasta olet ostamassa ko. taloa. - Omakotitalon ostaja.
Alkukaupat on tehty kaupanvahvistajan läsnäollessa.
Eli kauppakirja on jo allekirjoitettu.
Loppukauppa tarkoitus tehdä samalla kun kiinteistön omistusoikeus sekä hallintaoikeus siirtyvät. Loppukaupassa maksetaan loput kauppasummasta.
Kiusanteko syynä ja olisi itse halunnut ostaa talon, mutta ei rahat riittänyt.
Korvaustahan saan jos asunto ei ole luovutuspäivänä tyhjä, mutta nykyinen asunto lähtee itseltäkin alta pian, joten joudun huonossa tapauksessa viemään tavarat varastoon ja muuttamaan itse hotelliin/ystävien luokse.
Häätökeinoja ja aikaa olisin tiedustellut jos jollain on tietoa kuinka asukas häädetään ja onko tähän jotain aikarajaa?- +5w490ghoö
Kiusanteko syynä ja olisi itse halunnut ostaa talon, mutta ei rahat riittänyt
Siisk KUKA sieltä pitäisi häätää?
- Oikeuden päätös...
Häätö vaatii AINA tuomioistuimen päätöstä.
Eli jos asukas ei suostu lähtemään, niin mitään omankäden oikeutta ei kannata käyttää, vaan hakea häätötuomio tuomioistuimesta.
Ulosottokaari, luku 2.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705- Ddseeee
Siis mitä, entinen OMISTAJA olisi halunnut OSTAA sen itselleen???
- Pakkomyynti?
Ddseeee kirjoitti:
Siis mitä, entinen OMISTAJA olisi halunnut OSTAA sen itselleen???
Luultavasti kyseessä pakkomyynti velkojen takia.
Silloinhan "entinen" omistaja voi myös tarjoutua "osatmaan" talon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891829Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751369- 58955
- 51947
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤51876