Kertokaahan mitkä on ollu parhaimmat/huonoimmat tet paikat??? Ja mitä niissä sai tehdä :)
Hyviä TET-paikkoja?
46
42432
Vastaukset
- smarketalonerqwe
Ite olen ollut s-marketissa ja olen ollut ihan tyytyväinen. Työ on sitä tylsää ja yksinkertaista hyllyttämistä, muttta tuskin missään muuallakaan tettiläinen saisi mitään kauhean ihmeellisiä hommia.
- Anonyymi
naniiii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
naniiii
nani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nani
nani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nani
Nani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nani
;..
- mietippäs
Mene joko sellaiseen paikkaan, josta on hyötyä tulevaisuuden työnhaussa tai sellaiseen, joka kiinnostaa sinua paljon. Esim. työskentely kaupassa voi helpottaa työn saamista tulevien opintojen ohelle tai kesäksi. Mutta jos sinulla on jo tiedossa kiinnostava ala, voi harjoittelu alan työpaikassa lisätä kiinnostusta tai toisaalta myös vähentää sitä, kun näkee työn todellisuudessa. Saahan siinäkin toki kokemusta. Eli suosittelen miettimään hieman muutakin kuin sitä, mitä siellä saa tehdä :)
Vanha alakoulu on aina kiva, jos ei muuta keksi.
- Anonyymi
No ei läppä
- Anonyymi
XDDD
- Hauskaa!!:);)
Kaverin isoveli oli Nokialla töissä, heitteli kännyköitä lattialle ja testaili meneekö rikki:D
Itse menin ala-asteelle puuhailemaan jotain turhaa eskareiden kanssa.
Leikin niiden kanssa, autoin joissain tehtävissä, askartelin...voi hitto se oli sairasta kun ne vielä roikku mussa ja kyseli kaikkee ja sano kaikkee et oot tosi kiva ja älä lähde ja silleeXD Joo ne pikku ipanat tykkäs musta tosi paljon!:D - 4574565
Oon ollu yhes ravintolassa ja suomalaisessa kirjakaupassa. Ravintola oli ihan ok paikka, kun tarjos myös lounaan siellä joka päivä. Suomalainen kirjakauppa oli suoraan sanottuna ihan perseestä, kyllästyin siihen työhön jo ekana päivänä! Ei annettu muuta tehtävää ku purkaa paketteja ja laittaa hintalaput niihin. Tai no, kyllähän ne piti sit viel myymälään viedä. Ainoo hyvä asia siinä paikassa oli, että sen jakson jälkee sai jollain reilulla kympillä valita kirjoja tms. sieltä liikkeestä. Mutta ei kyllä ollu hyvä "palkka" siltikää tosta vapaaehtoistyöstä, kun ei ees lounasta tai lounasseteliä tarjonneet. Tosin ehkä itekkin olin vähä tyhmä ku valitsin kirjakaupas, olis pitäny tajuta et ei siel olis mitää muutakaa tekemistä ollu tettiläisille.
- Anonyymi
TETistä ei kuulu maksaa palkkaa.
- Anonyymi
Minusta oi suomalainen kirjakauppa luulisi hyvältä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TETistä ei kuulu maksaa palkkaa.
Saa jos haluaa (mutta ne on yleensä erittäin pieniä ja monessa paikassa ei niin ole)
- Anonyymi
Mut eiks se oo niin et tetistä ei saa palkkaa? Tai jos työnantaja haluu antaa mut muuten ei. Googlaamalla: TET-jakso on osa koulunkäyntiä, joten siitä ei makseta palkkaa, eikä oppilas ole työsuhteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut eiks se oo niin et tetistä ei saa palkkaa? Tai jos työnantaja haluu antaa mut muuten ei. Googlaamalla: TET-jakso on osa koulunkäyntiä, joten siitä ei makseta palkkaa, eikä oppilas ole työsuhteessa.
Se on vaan harjottelua nii ei siitä palkkaa saa
- kirjoittaja
Ehdottomasti paras tet-paikkani oli paikallislehdessä, sain kirjoittaa juttuja ja tutustua lehden taittoon etc. Ja sen ajan jona ei ollu muuta tekemistä sain "etsiä ajankojtaisia uutisia"netistä.
- vffv
Jos oot Helsingissä, ÄLÄ missään nimessä mene keskustan Sokokseen. Paskin paikka ikinä.
- Aktia
Aktia, tein "huolto hommia" eli asiakas soittaa että esim ovi on rikki niin lähdin korjaamaan. Maksoi 50e/h itse sain siitä aina 10e. Oli kyl hyvä paikka
- Anonyymi
Aktia on pankki. Entiä kuinka helvetin keila kaveri siellä näytön toisella puolella näkyy, mutta ovia ei aktialla kyllä korjailla, eikä tetistä palkkaakaan makseta.
lidl on hyvä, koska työstä ei saa palkkaa voit pitää monen tunnin taukoja ja syödä kaupan tuotteita.
- höpöhöp
No et kyllä ilmaseks syö mitään, eikä siellä myöskään ole sen pidemmät tauot ku muuallakaan. Ellet sitten lintsaa. Muuten kyllä tekemistä.
mee vaan johonkin kauppaan, täällä saat oikeestaan vaan trollivastauksia.
Itse downsyndromen kanssa suosittelen Lidliä!- anteronpissahetki
nakkivene
- Anonyymi
Eduskunta on hieno paikka olla tetissä!
- Anonyymi
Mene Yleen. Sinne tuli Tettiläisiä, kun olin duunissa. Siksi tuli, koska noi kaupalliset ei huoli näitä nuoria.
- Anonyymi
Itse olin Gigantissa. Se oli vähän rasittava työ, mutta sain hyvän kokemuksen siitä.
- Anonyymi
Selkee
mä olin hotellissa töissä (en muista paikan nimeä, mutta se on helsingissä) sielt saa välipalaa et ei tarvi ottaa rahaa koulust/kotoa. sieltä sai myös semmosen key cardin jolla voit mennä huoneista toiseen. suosittelen paikkaa semmoselle ahkeralle työskentelijälle joka tykkää tehä monipuolisia asioita.
siel oli paljon tekemistä, eniten mä kyl otin petilakanoita eri huoneista ja myttäsin sinne kulmaan :D sit olin tiskejä tekemässä ja imuroinassa. kiillottamassa ruokailuvälineitä olin kans. tosi hauska tet-paikka! :)- Anonyymi
Lidl oli ehdottomasti paras. Rentoa hulluttelua päivät ja lopuksi sain valita kaupasta 20€ herkkuja. :) 6/5 suosittelen
- Anonyymi
Siis tarkoitin hyllyttelyä eli hyllytystä ei "hulluttelua"😂
- Anonyymi
Kandee mennä koululle tettiin. Ottavat varmasti:) keittiöllä on hyviä töitä ainaski tai sit jos tykkää nii joku lasten hoito mm eskarit on hyvä
- Anonyymi
Päiväkodissa oli ainakin super kivaa! Kannattaa ees 1 tet-harjoittelu käydä jossain työpaikassa, jossa työskennellään lasten kanssa:D
- Anonyymi
HITHAT-KICKBACK-ZIGZAG SIKAVIRUS! SOKOS SOS-TET EI IKINÄ AUKENE!
- Anonyymi
Ok
- Anonyymi
Mä oon 8 luokal ja pääsen tet viikoksi hevostallille jossa käyn ratsastamassa se tulee olemaan erittäin kivaa :)
- Anonyymi
Lapsikauppa tekee rahaa
- Anonyymi
Parhain on ollut ehdottomasti päoväkoti ja huonoimpiin kuuluu melkein kaikki ruoka kaupat K-market S-market
- Anonyymi
Koulu ehdottomasti. Koulua voi käydä kaiken elinaikansa kun on mahdollista. Koulun lakkaaminen taas niin, no. En kirjaa kirjoita🤭
- Anonyymi
Mikä olisi hyvä TET-paikka tälläiselle 9lk tytölle joka on aktiivinen ja kiinnostunut tetistä? Paikka Tre!
- Anonyymi
No oisko joku eduskunta, palolaitos, yms. Mä ainakin aion mennä 9-luokalla johonkin semmosen tettiin missä pääsee oikeesti silleen monipuolisesti työskentelemään ja omaa intohimoa kohden vaan!
Suosittelen 8-luokkalaisille paikkaa joko kauppaa (kahvila, Kirjakauppa, ruokauppa yms.) tai jotain Mis pääsee olemaan lasten kanssa (varhaiskasvatus, ip, koulu). Mut jos mikään noista ei kiinnosta niin menee sellaiseen mikä kiinnostaa. (metsätyöalat, myyntiajat, sähkötyöt, rakennusala, tehtaat yms.) Kannattaa kysyy joltain tutulta apuu, koska sitten on helpompi löytää mm. Yhteistiedot. Ja sit tärkeimpänä jos uskallat nii mee kysyy kasvotusten! Tai sit soitat.
- Anonyymi
Tässä kaikille vinkki! Hae tetti paikka sen mukaan, missä voisit nähdä itsesi työskentelevän esim. Kesätöissä. Tetissä voi jo valmiiksi neuvotella työnantajan kanssa mahdollisesta kesätyöpaikasta.
- Anonyymi
Verkkokauppa.com. Sieltä saa Helsingin myymälässä ravintolalounaan ja viikon päätteeksi valita 50€ edestä tavaraa.
- Anonyymi
itse olin arnoldilla ja koirahotellissa, arnoldsissa sain ihan valmistaa niitä leipiä, tiskata, ja olla ihan kassallakin myymässä, koirahotellissa noin viikon ajan vaan silittelin koiria joka päivä olhan se ihan kivaa ja rentoa hommaa.
- Anonyymi
Olin seiskalla päivän kirjastolla töissä ja se oli aika chilli paikka. Hyllytettiin kirjoja ja purettiin kuormaa ja kaikkea. Se oli ihan kivaa :P
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356