Kuinka moni jättää sydänkiukaan ostamatta täällä ja muilla keskustelu palstoilla julkaistujen omakehu ja muiden mollaus kirjoitusten takia?
Minä ainakin vaikka voisikin olla itselle muuten sopiva vaihtoehto.
Toivottavasti muutkin äänestävät lompakollaan.
Sydänkiukaan ostamatta jättö gallup
82
341
Vastaukset
- R-fun
Johan se on joutunut nettisivujaan sensuroimaan pahimmasta disinformaatiosta. Saunapalstalla valvonta vastaavasti jopa tukee samaa idioottimaista markkinointia koska vetää palstalle lukijoita. Parhaimmillaan sääntörikkomuksista ilmoittajan pääsy palstalle evätään ja mainokset jatkuu. Monessa kohtaa (hormilämmöt) on ihan oikeassa mutta tavat millä asiat esittää ovat kuin kutsuja käräjille. Sairaalloista vihaa muita kiuasvalmistajia ja kaikkia muitakin kohtaa vainoharhoineen. Mutua, vääristelyä ja valehtelua aivan valtavasti.
Ajatusta kiukaassa on ja paljonkin mutta kun kaikki on sössitty toteutuksessa. Järjetön määrä mitä ihmeellisimpiä virityksiä ja härpäkkeitä jopa patentoituna jotka ei edes toimi. Kaksi niistä on jopa menty mitätöimään jälkiasennuksilla joita riittää vaikka koko kiuas olisi pitänyt tehdä uudestaan sen sijaan että yhteen ja samaan tehdään koko ajan lisää turhia virityksiä.
Valitettavin asia mustamaalamisen lisäksi mikä harmittaa on se, että kusee kuluttajia silmään mutu-teorioineen. Toisaalta olen sitä mieltä että jos joku on niin tyhmä että uskoo kaiken disinformaation, hänelle on ihan oikein jos hän menee ostamaan peruskiukaan kolminkertaisella hinnalla. Hirveä hinta hyvästä puunpolttolaitteesta mutta kiukaana ihan perustasoa. Tyhmyydestä saa aina maksaa. Itselle se syy miksi en ko. kiuasta osta johtuu lähinnä sivujen sisällöstä jota lukiessa tulee nopeasti selväksi ettei sivujen laatija tiedä saunoista oikeastaan yhtään mitään. Sama on tullut näilläkin sivuilla selväksi hyvin, hyvin usein. Muuten koko kiuas valmistajineen ei itseä kiinnosta. Hauska sen juttuja on lukea mutta ei kävisi mielessäkään ostaa ko. tuotetta. Hauskimpia taitaa olla itsensä kirjoittamat asiakaspalautteet? Valitettavasti provoilijat ovat saaneet aikaiseksi sen, ettei esim. mielikuvituskavereiden avauksia ole näkynyt enää pitkään pitkään aikaan. Ne oli kaikkein hauskimpia juttuja. Iki polttaa ja aito lahottaa saunasi viestejäkin on lähes ikävä viihdytysarvon takia. Palstan provotkin tietää saunoista enemmän. On jopa korjaillut sivujaan provojen viestien pohjalta usein.
Sydän-kiukaan tärkein "tehtävä" oli tuotemyynnin sijaan epäkohtien esille nostaminen mutta kun meni siinäkin muiden kiuasvalmistajien mukaan ja on nyt yksi heistä. - NeverInMyLife
En edes harkitse sydänkiuasta, sen verran omituista ja ylirunsasta tarinaa joku pelle täällä suoltaa.
- Kuka on pelle?
Itse sinä kirjoitat reiskan nimissä tuubaa ja välillä haukut sitä. Reiska ole kirjoittanut enää pitkään aikaan mitään muuta kuin satunnaisia juttuja. Saanut varmaan porttikiellon tai tullut lopultakin järkiinsä? Joka tapauksessa viime kuukausien aikana reiskana on esiintynyt ihan joku muu kuin asianomainen itse. Näillä palstoilla on muutenkin viime aikoina karannut käsistä provojen avaukset muun viestiliikenteen ollessa lähes seis.
Jos haukkuu pitää haukut kyetä myös perustelemaan. Muuten toiminta on yhtä kyseenalaista kuin kohteen jota arvostellaan. - NeverInMyLife
En ole ikuna päivänä kirjoittanut tuubaa tai osallistunut saunakeskusteluun ollenkaan . Joskus olen yrittänyt etsiä ihan asiallista tietämystä tai mielenkiintoisia aiheita palstalta mutta turhaan. Sauna ja erityisesti sydänkiuas on näköjään niin tunteita herättävä asia että palstalta on turha odottaa mitä järkevää kommentointia mistään saunaan liittyvästä asiasta.
PS. Rakennan omaa ja ensimmäistä saunamökkiäni ja tämänhetkinen suunnitelma on laittaa saunaan Harvia Legend 240. Suurin syy valintaan on pienet suojaetäisyydet palaviin rakenteisiin. Toki kuvittelen että iso kivimäärä toisi jotain iloa, saa nähdä. - Järkevää tuubaa:
Löytyisiköhän se ilo harvian katiskasta ja sen suurista kivimääristä siitä että lämmitysaika on kaksi tuntia eikä kivet edes lämpeä?
(TM8/09) - NeverInMyLife
jos noin niin sitten tietysti on vielä iki-kiuas. se vaan maksaa tonnin riihikuivaa :-(
- Sydänsauna!
Ottakaa omasta varastosta. Ette te kiuasvalmistajana kehtaa laittaa sydäriä omaan saunaan, vaikka mieli tekisi..
- Järkevää tuubaa:
Ja mitä maksaa Harvian kopio? On ihan yleinen käytäntö käyttää saunan rakentamiseen järjettömiä summia ja parhaimmillaan palkata sisustussuunnittelija ja lopuksi..Kaikki pilataan luokattomalla kiukaalla vedoten rahasummaan jonka osuus on minimaalinen kokonaiskustannuksista. Ihan vapaasti..
- Ota sinä
Sydänsauna! kirjoitti:
Ottakaa omasta varastosta. Ette te kiuasvalmistajana kehtaa laittaa sydäriä omaan saunaan, vaikka mieli tekisi..
lääkkeesi. Omasta varastostasi. Ei siksi että mieli tekisi vaan sen takia että mieli horjuu.
- Legenda n700e
Järkevää tuubaa: kirjoitti:
Ja mitä maksaa Harvian kopio? On ihan yleinen käytäntö käyttää saunan rakentamiseen järjettömiä summia ja parhaimmillaan palkata sisustussuunnittelija ja lopuksi..Kaikki pilataan luokattomalla kiukaalla vedoten rahasummaan jonka osuus on minimaalinen kokonaiskustannuksista. Ihan vapaasti..
Hintaero noin 300e. Lämmitysaikaerot noin 100% ja kivien lämpötilaerot noin 50% (tm:n testin perusteella). Itse kyllä miettisin peruskylmän ulkosaunan kohdalla laittaisinko kenenkään katiskaa saunaan? Kylmemmillä ilmoilla noihin lämmitysaikoihin kun saa lisätä ½h-45min. minimissään, riiipuen miten suuri sauna on ja mikä muurattujen pintojen ja massiivihirsien osuus on? Sen minä vain tiedän että tuolla Harvialla lämmitysajat ovat ihan hirveitä asuntokohtaisessa saunassakin missä peruslämpötila on vakio. Mutta jos kyseessä on vain kesäkäyttöön tarkoitettu ulkosauna katiskakin käy. Itse mietin ikiä tai uutta kastoria kylmään ulkosaunaan vaikka niitä arvostelinkin edellä. Nykyisellä perinteisellä peltilaatikolla kun sauna kuumenee AINA liikaa ja löylyt on mitä on vaikka lämmitysaika on tietenkin lyhyt.
- EhkäJoskusElämässä
joo ei se tuosta 300 eurosta varmaan kiinni jää jos ratkaisu tuntuu hyvältä ja oikealta. ongelma on siinä että pieneen tilaan pitää saada mahtumaan monenmoista toimintoa. saunamökki on jo seitsemättä vuotta rakenteilla. se kertonee että rahaa ei ole liiaksi käytössä eli hartiapankilla ja ns. tulorahoituksella mennään.
mukavaa että täältä alkaa ihan asiaakin irtoamaan eikä pelkkää keljuilua tai sydänsaunajuttuja (itse en useinkaan pysy edes perässä kuka kehuu ja kuka haukkuu mitäkin)- Tee itse?
Jos hartiapankilla rakennetaan mitä jos teet kiukaankin itse? Iki on suosituin ns. teeseitse kiuas koska osat löytyy rautoja välittäviltä yrityksiltä ja rakenne on helppo (ja mikä on kiukaassa "nerokasta"). Verkko, putki ja jopa savukanavat. Yksinkertainen, helppo valmistaa ja toimiva (järjettömän hyvät testitulokset rakenne huomioiden). Itse ostaisin ikiltä vain luukun (säädettävä paloilma) ja jos osaisin hitsata jne. tekisin kiukaan itse. Pienenä miinuksena se, että osat ei ole lähellekkään niin halvat kuin annetaan ymmärtää. Muutaman satasen voit säästää jos työlle et laske hintaa.
Toinen vaihtoehto Harvian tilalle on uusi kastori (saga), hintaa en tiedä. Älä missään nimessä osta sitä vanhaa missä ei ole edes savukanavia. Harviaa en suosittele. Tavallinen kiuas johon on vaihdettu muodin mukainen (taloudellisesti kannattava) ulkovaippa (avonainen) kiukaan ollessa vanha sisuksiensa puolesta.
Muutenkin nyt on testattu vain ns. vanhat mallit (poislukien kastor jota on paranneltu) ja uusia parempia kiukaita on ihan varmasti tulossa. Siinä vielä yksi vaihtoehto, odottaminen. Parempia on tulossa ja vanhat mallit jätetään pidemmän aikavälin aikana pois. Ihan yksinkertaisesti siitäkin syystä että kiuasstandardeihin on (ehkä) tulossa kiristyksiä ja nykyiset kiukaat ei niitä läpäise vaikka nyt annetaan kikkailutesteillä aivan toisenlainen kuva vallitsevasta tilanteesta kiuasmarkkinoilla.
ps. jos peruskylmä ulkosauna ja muuraat piipun itse (halvin?), käytä laastia joka ei ole liian kovaa ja joka kestää suuriakin lämpötilavaihteluja (vuodenajat). - gregrtg
Tee itse? kirjoitti:
Jos hartiapankilla rakennetaan mitä jos teet kiukaankin itse? Iki on suosituin ns. teeseitse kiuas koska osat löytyy rautoja välittäviltä yrityksiltä ja rakenne on helppo (ja mikä on kiukaassa "nerokasta"). Verkko, putki ja jopa savukanavat. Yksinkertainen, helppo valmistaa ja toimiva (järjettömän hyvät testitulokset rakenne huomioiden). Itse ostaisin ikiltä vain luukun (säädettävä paloilma) ja jos osaisin hitsata jne. tekisin kiukaan itse. Pienenä miinuksena se, että osat ei ole lähellekkään niin halvat kuin annetaan ymmärtää. Muutaman satasen voit säästää jos työlle et laske hintaa.
Toinen vaihtoehto Harvian tilalle on uusi kastori (saga), hintaa en tiedä. Älä missään nimessä osta sitä vanhaa missä ei ole edes savukanavia. Harviaa en suosittele. Tavallinen kiuas johon on vaihdettu muodin mukainen (taloudellisesti kannattava) ulkovaippa (avonainen) kiukaan ollessa vanha sisuksiensa puolesta.
Muutenkin nyt on testattu vain ns. vanhat mallit (poislukien kastor jota on paranneltu) ja uusia parempia kiukaita on ihan varmasti tulossa. Siinä vielä yksi vaihtoehto, odottaminen. Parempia on tulossa ja vanhat mallit jätetään pidemmän aikavälin aikana pois. Ihan yksinkertaisesti siitäkin syystä että kiuasstandardeihin on (ehkä) tulossa kiristyksiä ja nykyiset kiukaat ei niitä läpäise vaikka nyt annetaan kikkailutesteillä aivan toisenlainen kuva vallitsevasta tilanteesta kiuasmarkkinoilla.
ps. jos peruskylmä ulkosauna ja muuraat piipun itse (halvin?), käytä laastia joka ei ole liian kovaa ja joka kestää suuriakin lämpötilavaihteluja (vuodenajat).On niin kalliit osat ettei oikein kannata tehdä itse? Rosteriverkot jne. Joskus meinasin tehdä itse mutta hinta oli yllättän korkea eikä muista kannata edes tehdä. Voi olla että hinta oli niin kova kun kysyntä oli kasvanut niin suureksi TM: testien jälkeen? Kate on hyvä vain suuria määriä tehtäessä. Ihme ettei sitäkin ole jo muut kiuasvalmistajat kopioineet, rakennetta?
Kunhan et virossa tehtyjä osta. Materiaalivahvuuksiin kannattaa myös kiinnittää huomiota. Tonnin maksava kiuas voi olla muutaman millin pelleistä taiwanissa tms. kasattu kyhäelmä.
Itse kyllä miettisin ennen hintaa mikä kiuastyyppi tajoaa itselle mieluisammat löylyt? Aina tulee juttuja vastaan mitä ihmeellisimmissä formaateissa missä kyykkylöylyihin tottuneet ei saa kiksejä matalan peruslämmön katiskakiukaista? Eikös se ole itsestään selvä asia? - Mikäs siinä mutta
Tee itse? kirjoitti:
ps. jos peruskylmä ulkosauna ja muuraat piipun itse (halvin?), käytä laastia joka ei ole liian kovaa ja joka kestää suuriakin lämpötilavaihteluja (vuodenajat).Voi olla haastavaa löytää niitä seosteräksisiä voimalaitosputkia romiksilta. Ja terästukkureilta otettava kuuden metrin kankena. Voi samalla tehdä kiukaat koko suvulle.
- gregrtg
Mikäs siinä mutta kirjoitti:
Voi olla haastavaa löytää niitä seosteräksisiä voimalaitosputkia romiksilta. Ja terästukkureilta otettava kuuden metrin kankena. Voi samalla tehdä kiukaat koko suvulle.
Saa halutun mittaisen pätkän ainakin "omalta" raudan myyjältä. En siis tarkoittanut romiksia vaan raudan välittäjiä. Verkko myytiin arkkeina, kokoa en muista. En lopulta ostanut koska hintaero valmiiseen olisi ollut vain muutamia satoja. Niitä kierukan mutkiakin oli hyllyssä eri kokoisina mutta kalliita nekin plus siihen työt vielä päälle
- Ihmisten tekemiähän
gregrtg kirjoitti:
Saa halutun mittaisen pätkän ainakin "omalta" raudan myyjältä. En siis tarkoittanut romiksia vaan raudan välittäjiä. Verkko myytiin arkkeina, kokoa en muista. En lopulta ostanut koska hintaero valmiiseen olisi ollut vain muutamia satoja. Niitä kierukan mutkiakin oli hyllyssä eri kokoisina mutta kalliita nekin plus siihen työt vielä päälle
kaikki merkit ovat ja koostuvat eri muotoisiksi leikellyistä ja toisiinsa hitsatuista peltilapuista ja putkenpätkistä. Jos saisi kaiken materiaalin "työsuhde-etuna" ilmaiseksi niin ehkä itse tekeminen kannattaisi. Jos kaiken joutuu metsästämään pikkuerissä ja ellei vielä omista muita metallintyöstövälineitä kuin rälläkän eikä puikkoakaan ole pahemmin tullut poltetuksi, niin saattaa yritys päättyä siihen että lopulta se kiuas haetaan kuitenkin kaupasta ja kiikutetaan kasa kallista metalliromua kaattarille.
- greww4ef
Aitoja saa käytettynä halvalla pitkän lämmitysajan yms. takia. Laiskat myy tai ne joilla käyttöaste on korkea. Itse laittaisin molemmat jos olisin rakentamassa. "Pikakiukaan" arkeen ja aidon viikonlopuksi.
- EhkäJoskusElämässä
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Itsekin mietin tuota hitsaamishommaa kun näin iki-kiukaan markkinoilla reilu 10 sitten. plootu tosiaan kuitenkin maksaa ja puuttuu hitsausvälineet, ehkä taidotkin :-). Tarkoitus oli laittaa ihan tavan kiuas mutta sitten luin jostain uusista suojaetäisyysvaatimuksista. Lauteisiinkiin pitäisi olla tie kuinka pitkä matka. Suojalevyllä voi vähentää mutta ei oikein kivannäköistä. Saunani on ns. perinteinen jossa peseytymistila samassa. Välttämättä ei siis tarvitsisi olla kovin kuumaa muulloin kuin lauteilla löylyä heittäessä. Eikä silloinkaa mitään kyykkylöylyä, kovat löylyt ei ole minua varten.
- g8f76f76f6fd
Mitä sinä niillä suojaetäisyyksillä kun suuluukusta etäisyyden pitää olla kuitenkin 50cm vaikka sivuseinien etäisyydeksi luvattaisiin esim. 50mm? Puiden lisäys ja huoltaminen edellyttää joka tapauksessa 100cm vapaata tilaa kiukaan edessä joka syö eniten tilaa (jos pohjaratkaisu on tyhmä). Siihen vielä esteetön reitti poistumiselle, lauderatkaisut jne. Pohjaratkaisu eli mitoittaminen hyvin tärkeässä roolissa. Typerimmillään olkapää melkein revähtää kun kiuas on liian kaukana tai vastaavasti löylyä ei voi heittää ollenkaan koska kiuas on niin lähellä että lämpösäteily jo riittää hikoiluun..
Itsellä saunassa myös muuripata eli peseytyminen saunassa sille varatussa tilassa. Aukaisen aina räppänän ja oven niin lämpötila tippuu nopeasti ja pesupaikka on alhaalla joka tapauksessa. Jäähyjen jälkeen pesu ennen seuraavia löylyjä muutenkin ennen kuin saunan ilma on löylyistä kuuma. Maalaisjärki on hyvä kaveri. Edelleen kiuas on muuripadan takana eikä kiukaan lämpösäteily porota persettä peseytyessä.
valtaosa noista katiskoista on susia mutta hyvin tärkeässä roolissa on myös kiukaan käyttäjä. Jos et lado kiviä oikein ja painuneet kivet aina silloin tällöin uudestaan lämmitysajat voivat olla ihan järjettömät ja löylytkin katoaa. V ä l j ä s t i. Hyväkin kiuas on susi pelkällä huolimattomalla kivityksellä jne. - EhkäJoskusElämässä
Pohjaratkaisu perustuu ihan siihen että 50-luvun hirsikehäään on pitänyt mahduttaa tupa, eteinen ja varsinainen sauna. Ikkunat ja ovet on siellä missä ovat. Kemmejä on 21,5 eli sisään jää alle 20m2 yhteensä. Kiukaan luukun eteen jää tuo metri. Taakse laitan kivilevyn ja vuorivillaa joten palamatonta on. Lauteisiin kuitenkin 50 cm on liikaa. Pata oli tarkoitus laittaa vaan en raaski kahta peltippiippua laittaa saunaan kun takallekin tarvii omansa. Rakennus seisoo terästolpilla eikä muuratulle piipulle ole perustuksia eikä oikein tilaakaan.
Tutkin Kastorin malleja. Vesisäiliöllisen kiukaan saa n. 5 huntilla. Kun laitan vesisäiliön ns. väärälle eli lauteiden puolelle niin suojaetäisyydeksi lauteisiin riittää 150 mm. - ##EiOleMuuttunut
Kiuas ei ole muuttunut ( Sydän ) sitten kun näin sen "levityksen "
Olen käyttänyt Porilaista jo -46 ja tunnen laitteen, minulla
on nyttenkin Porilainen ( kotilämpö )
Tiedän kuinka hankala se on ( olen ammattilainen ) ja
pärjään ( Saunaani en sitä ottaisi ) siispä varoitan
Joku luulee pärjäävänsä niin pettyy.
Nämä uudet määräykset " niittasi " kiukaan ( sydän ) toivot-
tomaksi.
Tässä ammattilaisen mielipide ( samalla varotus )
Tunnen ammattilaisena vastuun. - mattimeikämanne
vain halvin on kyllin hyvää. misa riittää. saunassa on muutakin kuin kiuas, tai ainakin me olemme ne lantit uhranneet ihan muuhun saunassa... edellinen kesti 18 vuotta, uusi testipaikoillaan jo 4:ttä vuotta. plussaa iso tuhka'pesä'. ei tartte leikkiä joka lämmityskerta sormet mustana :)
- Sydänsauna
Eräille riittää kun saunassa on hormikiuas, lauteet ja pesumahdollisuus.
- reiskalle kysymys
Tarkoitatko sinä niillä hormikiukailla niitä, joiden hormilämmöt ovat 50c maks.150c astetta korkeammat kuin sydärissä? Anteeksi tyhmä kysymys mutta mitkä hormikiukaat?
- suunpesu mahdollisuu
Eräille riittää kun saunassa on mittari hormissa ja puntarit joilla halkojen paino punnitaan ja kosteus% mitataan. Ja se yksi ja sama peltilaatikko mikä on se kaikkein huvittavina asia koko s-sirkuksessa.
- ## Vaan
Veto puuttuu. Kannattaa ottaa huomioon.
Hanki imuri savupiippuun. - Hanki ensin kiuas
## Vaan kirjoitti:
Veto puuttuu. Kannattaa ottaa huomioon.
Hanki imuri savupiippuun.Laatutakuulla.
- Virallisilta sivuilt
"raja-arvot- ja testausmenetelmät on räätälöity vanhan teknologian kiukaille siten, että sen läpäisevät kaikki. "
"kiuastandarin tarkoitus ei ole uusien innovaatioiden kautta kehittää kiukaita, vaan varmistaa vanhentuneen kiuasteollisuuden jakamat markkinat pitkälle tulevaisuuteen."
"EU:n ja virkamiesten tehtävä ei ole suojella teollisuutta joka valmistaa 60 vuotta vanhaa teknologiaa." - L o g i i k k a ?
Virallisilta sivuilt kirjoitti:
"raja-arvot- ja testausmenetelmät on räätälöity vanhan teknologian kiukaille siten, että sen läpäisevät kaikki. "
"kiuastandarin tarkoitus ei ole uusien innovaatioiden kautta kehittää kiukaita, vaan varmistaa vanhentuneen kiuasteollisuuden jakamat markkinat pitkälle tulevaisuuteen."
"EU:n ja virkamiesten tehtävä ei ole suojella teollisuutta joka valmistaa 60 vuotta vanhaa teknologiaa."Tuo siis valmistajan virallisilla sivuilla (testien sormeileminen/kartelli yms.)?
Sitten se tyhmä kysymys(x). Hyötysuhde monella tod.lähellä, päästöissä moni meni ohi. Hormilämmöissäkin erot 50c maks. 150c.
(x)Kuka se myy vanhan teknologian kiukaita koska erot ovat lähes marginaalisia?
Lopuksi luonnollisesti mainostaa samoilla testituloksilla jotka ensin haukkuu alimpaan helvettiin..
Bonuskysymys: Mitä helvetin järkeä oli laittaa nimellistehotestin korkein h-lämpötila esille kun se on korkeampi kuin lämpöturv.testin vastaava? Kait sieltä oli jo poistettu merkintä että lämpöturv.testin tavoitelämpötila 115c saavutettiin yhdellä pesällisellä kun nimellistehotestissä tavoitelämpötilaan 95c tarvittiin kaksi pesällistä heh heh? - Heh heh,
Virallisilta sivuilt kirjoitti:
"EU:n ja virkamiesten tehtävä ei ole suojella teollisuutta joka valmistaa 60 vuotta vanhaa teknologiaa."en ole katkera mutta kuitenkin...
Suuri VTT:n, EU:n, standardointiviranomaisten ja virkamiesten kiuassalaliitto jyrää.. - Huumorimiehiä
Heh heh, kirjoitti:
en ole katkera mutta kuitenkin...
Suuri VTT:n, EU:n, standardointiviranomaisten ja virkamiesten kiuassalaliitto jyrää..Parasta sanavalinta sydänkiuas on valmis. Jokainen patentoitu asia kierretty lopullisessa versiossa tavalla tai toisella. Ainoa asia mikä kiukaassa toimii on pitkät savukanavat (joita ei voi huoltaa) ja sille ei ole patenttia..Haukkuu testit ja ylistää kiuastaan saman testien tuloksilla heh heh
- Palstasta viis
mutta ei tulisi kuulonkaan ostaa noin rumaa ja munatonta laatikkoa massiivikelosaunaa pilaamaan. Eikä noita materiaaleja tohon hintaan. Jos olisi jossain kohtaa edes ruostumatonta peltiä niin ehkä hinta olisi oikeutetumpi mutta Fe37:aa ja alumiiniplootua saa alle torihintojen. Lisäksi se on tehty laboratoriovälineeksi, sen kun vie meren saaristoon suolaiseen ilmaan ja merivesialtistukseen ainakin saunan pesussa vaikka löylyvetenä käytetäänkin makeaa vettä, niin lirputtimista ja lärpyttimistä on vuoden käytön jälkeen muisto vain, ruostepeikko vie että heilahtaa.
- Sytädev
Puunpolttolaitokseen se on suunniteltu ei laboratorioon. Labrassa kun selvisi tulosten (ja käyttöohjeiden) perusteella ettei patentit toimi--
Käyttöohjeiden useassa kohdassa käskee nuohoamaan kiukaan mutta ei vaan näy ohjeita miten se nuohoaminen suoritetaan? Näyttää siltä kuin nuohoaminen olisi mahdollista luukkujen sijainti kyllä kerrotaan mutta siihen se taas jäi vaikka samasta on kysytty jo vuosia mutta edes valmistaja ei sitä tiedä??
"testausmenetelmät on räätälöity vanhan teknologian kiukaille siten, että sen läpäisevät kaikki. "
Sanottakoon, että siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että sytän tulisi vastaan seuraavaa kiuasta ostettaessa, jättäisin tarkemmin harkitsematta tämän foorumin kirjoitusten perusteella.
Sinänsä myönnän, että tämän foorumin kirjoittelu ei välttämättä tarkoita, että sytän olisi persiistä, mutta kyllä se hyvän indikaattorin antaa. Varsinkin mahdollisten takuuasioiden suheten...- Kuten näkyy
vain toinen kiuasvalmistaja jättää Sydän-kiukaan ostamatta.
"Jos haukkuu pitää haukut kyetä myös perustelemaan. Muuten toiminta on yhtä kyseenalaista kuin kohteen jota arvostellaan."- iki polttaa talosi
"Jos haukkuu pitää haukut kyetä myös perustelemaan. Muuten toiminta on yhtä kyseenalaista kuin kohteen jota arvostellaan."
Käy reiska aluksi poistamassa esite sivuiltasi missä kerrot että muiden hs alkaa 30%:sta, niiden hormikeskarit alkaa 700c:stä ja ettei niitä saa asentaa edes T&6oo hormeihin. Sen jälkeen voit aloittaa todellisen urakan ja siivoa viestisi suoli24:lta missä poltat muiden kiukailla taloja jne. Siinä sinulle iltapuhteita pariksi vuodeksi.
Jos vain kiuasvalmistajat jättää sydärin ostamatta suomessa on miljoonia kiuasvalmistajia. - Jotain kertoo jo se
iki polttaa talosi kirjoitti:
"Jos haukkuu pitää haukut kyetä myös perustelemaan. Muuten toiminta on yhtä kyseenalaista kuin kohteen jota arvostellaan."
Käy reiska aluksi poistamassa esite sivuiltasi missä kerrot että muiden hs alkaa 30%:sta, niiden hormikeskarit alkaa 700c:stä ja ettei niitä saa asentaa edes T&6oo hormeihin. Sen jälkeen voit aloittaa todellisen urakan ja siivoa viestisi suoli24:lta missä poltat muiden kiukailla taloja jne. Siinä sinulle iltapuhteita pariksi vuodeksi.
Jos vain kiuasvalmistajat jättää sydärin ostamatta suomessa on miljoonia kiuasvalmistajia.Ettei koko toosaa saa kuin huijaukseen vivahtavilta nettisivuilta.
- 15+13
Jotain kertoo jo se kirjoitti:
Ettei koko toosaa saa kuin huijaukseen vivahtavilta nettisivuilta.
Sitäkin vaikka on joutunut siivoamaan sivujaan ulkopuolisten ohjaamana mutta pääasiassa sivuja selatessa eniten läpi paistaa disinformaation lisäksi se, ettei niiden laatija tiedä saunoista mitään. Virheitä ja esim. teoriat saunoista ja tekniikasta lähinnä persoonallisia. Itse kirjoitetun asiakaspalautteen kohdalla saa ulvoa jo naurusta ja osioissa missä kiittelee itseään kehitystyöstä menee jo kalsarit vaihtoon. Ajatusta on ja paljon mutta lopputulos..Toinen vastaava sankari löytyy kesämökkipalstalta joka tekee bisneksilleen samalla kaavalla netissä valtavaa vahinkoa omalle toiminnallaan. Keksijä joka keksi patentoida vanhentuneen patentin lisävirityksillä. Haukkuu pystyyn jokaisen joka poikkinaisen sanan uskaltautuu kirveestään sanomaan. Mutta ettei mene ihan munattomaksi mustamaalaamiseksi ei ole lähellekkään huonoin kiuas markkinoilla peltilaatikko-osastolla. Lähes poikkeuksetta luokattomia kiukaita valtaosa. Kiuasstandardit vääristää faktoja enemmän ja huom. suuremmassa mittakaavassa kuin tämän palstan sinällään harmiton kiuaskaupistelija. Sillä sektorilla toiminta on jo luokiteltavissa lähes rikolliseksi. Kiukaat jotka ei todellisuudessa täytä edes korkeinta hormiluokitusta, saivat testitulokset jotka eivät vastaa todellisuutta.
15+13 kirjoitti:
Sitäkin vaikka on joutunut siivoamaan sivujaan ulkopuolisten ohjaamana mutta pääasiassa sivuja selatessa eniten läpi paistaa disinformaation lisäksi se, ettei niiden laatija tiedä saunoista mitään. Virheitä ja esim. teoriat saunoista ja tekniikasta lähinnä persoonallisia. Itse kirjoitetun asiakaspalautteen kohdalla saa ulvoa jo naurusta ja osioissa missä kiittelee itseään kehitystyöstä menee jo kalsarit vaihtoon. Ajatusta on ja paljon mutta lopputulos..Toinen vastaava sankari löytyy kesämökkipalstalta joka tekee bisneksilleen samalla kaavalla netissä valtavaa vahinkoa omalle toiminnallaan. Keksijä joka keksi patentoida vanhentuneen patentin lisävirityksillä. Haukkuu pystyyn jokaisen joka poikkinaisen sanan uskaltautuu kirveestään sanomaan. Mutta ettei mene ihan munattomaksi mustamaalaamiseksi ei ole lähellekkään huonoin kiuas markkinoilla peltilaatikko-osastolla. Lähes poikkeuksetta luokattomia kiukaita valtaosa. Kiuasstandardit vääristää faktoja enemmän ja huom. suuremmassa mittakaavassa kuin tämän palstan sinällään harmiton kiuaskaupistelija. Sillä sektorilla toiminta on jo luokiteltavissa lähes rikolliseksi. Kiukaat jotka ei todellisuudessa täytä edes korkeinta hormiluokitusta, saivat testitulokset jotka eivät vastaa todellisuutta.
Jos lisää hupia haluaa elämäänsä, niin talon rakentamista Palikka (tm) valuharkoista on varmasti mielenkiintoista. Tosin tuokin on kai vähän joutunut pahimpia kirjoituksiaan siivoamaan.
www.palikka.eu
Kannattaa huomata, että koko sivusto on copyright suojattu [sic]. Myös ne artikkelit, jotka myyjä on kopioinut sivuille ilman lupaa. :)
Joskus tuntuu, että on pakko olla sama tyyppi kuin Sytämen takana. Ei kai tässä maassa kahta noin pahasti sekaisin olevaa tapausta voi olla. Eihän?- g54
The_Rat kirjoitti:
Jos lisää hupia haluaa elämäänsä, niin talon rakentamista Palikka (tm) valuharkoista on varmasti mielenkiintoista. Tosin tuokin on kai vähän joutunut pahimpia kirjoituksiaan siivoamaan.
www.palikka.eu
Kannattaa huomata, että koko sivusto on copyright suojattu [sic]. Myös ne artikkelit, jotka myyjä on kopioinut sivuille ilman lupaa. :)
Joskus tuntuu, että on pakko olla sama tyyppi kuin Sytämen takana. Ei kai tässä maassa kahta noin pahasti sekaisin olevaa tapausta voi olla. Eihän?Kyllä noita pipipäitä on yritysmaailmassa yllättävän paljon lähes poikkeuksetta samalla stoorilla. Paha pakkomielle johonkin keksintöön tms. joka on vienyt rahat ja ajan minkä jälkeen nuppi on pehmennyt eikä järkeä ole edes taloudellisesti kannattamattoman toiminnan lopettamiselle.
- Testiraportti
http://www.sydankiuas.fi/index.php/ajankohtaista/uuden-sukupolven-puukiuas-on-valmis-sydan-kiuas-10/
Suoraan sanottuna
16.8.2013 08:28
ISO ero nimellistestin suorituksissa ja lopputuloksissa.
Sydärin nimellistestissä ei ole kikkailtu. Testiraportin mukaan ensioilma ollut täysin auki, johon on syötetty suhteessa sekundääri-ilmaa, koska palotapahtuma on ollut lähes täydellistä. Testissä tuotettu lämpöenergia hyödynnetty peräti 75,4 % hyötysuhteella, tulipintojen jakamista läpivirtauskanavista vastavirtaperiaatteella.
Voidaan sanoa, että Sydän-kiukaan nimellistestissä, savukaasun keskilämpö 291,1 C ja max 388 C, vastaavat käytännössä saunan ylöslämmityksen aikaisia arvoja.
MITÄ ON KOPIOITU? EIKÖ PATENTIT TOIMI?- ps. Patenteista.
"EU:n ja virkamiesten tehtävä ei ole suojella teollisuutta joka valmistaa 60 vuotta vanhaa teknologiaa. Ympäristöministeriön mielestä kiukaille tehtävä lämpöturvallisuustesti vastaa lähinnä normaalin saunan ylöslämmityksen vaiheita. Niinpä paloturvallisuuden nimissä lämpöturvallisuustestin savukaasun lämpötilan max arvo määrää kiukaan hormilämpöluokan. Koska EU:ssa ja Suomessa korkein hormiluokka on T600. Tämän mukaan markkinoilta olisi poistumassa kaikki ne paloriskit hormikiukaat, jossa hormiin johdettu savukaasu lämpö ylittää 600 ºC."
-Et "muistanut" kertoa kuinka YM ei kuunnellut TTY:tä joka neuvoi mittaamaan hormiin johdettavien savukaasujen lämpötilat hormiliitoksesta eikä kaukaa hormista. Ei mennyt läpi ja 75-150c saatiin hormilämmöistä kikkailtua pois. Senkin "unohdit" kertoa kuinka lämpöturvallisuustestissä sauna on yli kaksi kertaa pienempi (20m3 vs. 8m3) kuin nimellistehotestin saunassa joka oli myös TTY:n testisaunan koko. TTY mittasi lämpöturvallisuustestissään suuremmassa saunassa lähes tuhannen asteen hormilämpöjä jotka YM "unohti". Senkin sinä "unohdit" kertoa ettei sillä ole mitään merkitystä miten auki ensiöilma on koska veto on koneellisesti kuristettu. Siitä esimerkkinä "paloriskit kiukaat" sinun sanojasi lainaten, nekin menee läpi että heilahtaa kiitos testikikkailujen joita hyödynnät häikäilemättä oman kiukaasi mainostamisessa (samalla haukkumalla testit?). Ne poistuisi (lähes 1000c hormissa/tty) jos testeillä ei kikkailtaisi mutta kun ei..
ps. Patenteista. Missä ero muiden testituloksiin (patentit)? Iki joka on putkenpätkä (ei läpivirtauksia edes ulkovaipan ja rungon välissä saati kivitilan läpi jne.), sen päästöt ovat alhaisemmat, hyötysuhde alle prosentin päässä ja hormilämpötilaerot n.50c. Aina sinä jaksat ylistää eroja kiukaiden välillä joita perustelet patenteilla mutta missä ne erot ovat? Ainoa ero on savukaasujen lämmöissä ja sitä ei ole patentoitu. Siinähän pöliset päättömiä mutta ethän sinä edes puolustaudu mikä kertoo ihan kaiken : Sinä et osaa koska kaikki on mutua ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Sinä et mittaustuloksien perusteella kykene mitenkään osoittamaan yhdenkään patentin toimivan, et edes testituloksilla.
- ei toimi
yritä' uudestaan12.8.2013 12:120 AVAA
http://www.elda.fi/kuvakansio/tornado-lab.jpg (nimellistehotesti)
"Sydärin nimellistestissä (kuva yllä) ei kikkailun makua, vaan reilu menetelmä. Sydärillä oli lämmitetty 20 m3 testisauna 95 c.asteeseen, 1h 11min aikana. Testiraportin mukaan se vastaa myös käytännössä, normaalia saunan ylöslämmityksen vaiheita (kuva alla) ja aikaa."
http://is11.snstatic.fi/kuvat/timokaukonen/img-1288550784694.jpeg (normaali tilanne)
-Kerro edellisten kuvien perusteella uudestaan kuinka nimellistehotesti vastaa normaalia ylösnostovaihetta koska SINÄ ITSE lämmität kiuasta ihan eri tavalla molemmissa tapauksissa?
ps. Alemman kuvan käyttötavan sinä kiellät uusissa ohjeissa eväämällä takuut.
hoh hoijjaaa --12.8.2013 14:010 SULJE
Mitä järkeä oli kirjoittaa avaukseen jossa kerrotaan useita eri vaihtoehtoja hormilämpöjen mittaamiseen ettei ole kikkailtu hormilämpöjä? No kerroppa sitten minkä testin tuloksia sinä seuraavista vaihtoehdoista täällä levittelet joka toisessa viestiketjussa =
Vakiorivi:
1. Keskari nimellistehosta (12Pa) mittaus hormista (20m3 testisauna).
2. Keskari nimellistehosta (12Pa) mittaus hormiliitoksesta (20m3 testisauna).
3. Korkein lämpöturvallisuustestistä (15Pa) mittaus hormista (8m3 testisauna)
4. Korkein hormilämpötila lämpöturvallisuustestistä mittaus hormiliitoksesta (8m3 testisauna).
Jokeri:
5. Korkein hormilämpötila rajoittamattomalla vedolla mittaus hormiliitoksesta (20m3 testisauna)."
Huom. En edes kysynyt montako sataa astetta hormilämmöt eroaa toisistaan riippuen mittaustavasta vaikka sen kiuasvalmistajan tiedät, kysyin vain minkä testin tuloksia sinä seuraavista vaihtoehdoista täällä levittelet joka toisessa viestiketjussa?
VASTAA
Yritä uudestaan12.8.2013 11:460 SULJE
RIL 251-2010
8.5 JATKUVALÄMMITTEISET KIUKAAT JA PADAT
8.5.8 Käyttöturvallisuus
Käyttölaitteita ovat valtaosassa kiukaista suuluukku ja tuhkalaatikko, jolla samalla säädellään palamistapahtuman vetoa. Vaikka kiuas ja savupiippu olisivat testattu standardin mukaisesti sekä asennettu valmistajien ohjeiden mukaisesti, voidaan puulämmitteisessä sauna saada syttymään kiusta väärinkäyttämällä.
Kiuasta lämmitettäessä on noudatettava valmistajan ohjeita ja tervettä järkeä.
Testauksessa saatu hyötysuhde ei siis ole aivan todellinen, varsinkin kun käytetään koneellista vetoa, mutta se on kuitenkin vertailukelpoinen eri testauslaboratorioiden tulosten kanssa.
On huomattava, että laitevalmistajalla on suhteellisen suuri mahdollisuus vaikuttaa testauksessa saavutettavaan hyötysuhteeseen. Puumäärän valinnalla ja savukanavan vedolla on suuri vaikutus lopputulokseen.
ei toimi16.8.2013 10:060 SULJE
"ISO ero nimellistestin suorituksissa ja lopputuloksissa."
-Nimellistehotestissä tarvittiin kaksi pesällistä 95c asteen saavuttamiseksi ja lämpöturvallisuustestin 115c asteen saavuttamiseksi yksi. Isot on erot olen samaa mieltä. Lopputuloksissa erot hormilämmöissä vastaavasti vain muutama aste.
"MITÄ ON KOPIOITU?"
"-663451213.8.2013 09:540 SULJE
tuohonkin vuosisadan turhakkeeseen on se takaseinän suoja asennettu."
-1930-luvulla keksitty jatkuvalämmitteinen kiuas.
"EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
-""toivottoman tyhmä"12.8.2013 22:160 SULJE
Rautalangasta12.8.2013 10:590 SULJE
-Läpivirtauspatentin toiminta estetty alustasuojalla. (Sauna kuumennetaan rungon ja ulkovaipan välisillä konvektiokanavilla kuten 100%:sti kaikissa muillakin peltilaatikoissa.)
-Toisioilmapatentti ohitettu järjestämällä toisioilman johtaminen paloprosessiin ihan muualta.
-Alustanviilennyspatentin kerrotaan olevan vitsi koska ohjeissa käsketään suojata alusta koska alustanviilennys ei toimi.
Puolustaudu mies hyvä oman etusi takia?"
-Ainoa asia mikä toimii on pitkät savukanavat (joita ei voi huoltaa) ja sitä ei ole patentoitu.. - Tämä hyväksytty T400
"Testiraportti
16.8.2013 08:36
http://www.sydankiuas.fi/index.php/ajankohtaista/uuden-sukupolven-puukiuas-on-valmis-sydan-kiuas-10/
ISO ero nimellistestin suorituksissa ja lopputuloksissa.
Sydärin nimellistestissä ei ole kikkailtu. Testiraportin mukaan ensioilma ollut täysin auki, johon on syötetty suhteessa sekundääri-ilmaa, koska palotapahtuma on ollut lähes täydellistä. Testissä tuotettu lämpöenergia hyödynnetty peräti 75,4 % hyötysuhteella, tulipintojen jakamista läpivirtauskanavista vastavirtaperiaatteella.
Voidaan sanoa, että Sydän-kiukaan nimellistestissä, savukaasun keskilämpö 291,1 C ja max 388 C, vastaavat käytännössä saunan ylöslämmityksen aikaisia arvoja.
MITÄ ON KOPIOITU? EIKÖ PATENTIT TOIMI? " - Vastaukset?
Asialinjalla :16.8.2013 11:18 2 AVAA
"EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
Otetaan rautaputki ja laitetaan sen ympärille verkko (ei minkäänlaisia virtauskanavia edes ulkovaipan ja rungon välissä) ettei kivet ole lattialla:
-Hyötysuhde alle prosentin päässä (mini-iki).
-Päästöt alhaisemmat.
-Hormilämpötilaerot n.50c (riippuu savukanavien pituudesta tulipesästä hormiin, ei patentoitavissa).
Kerro omin sanoin kuinka patentit toimii?
Asialinjalla :16.8.2013 11:460 SULJE
Eikä ole muuten edes arinaa, yläpalotilaa, vastavirtoja eikä varsinkaan ego-peltejä tms. turhia härpäkkeitä. - Sytän on hyvä
jos meinaa perustaa kotipalvaamon. Tuli palaa kituliekillä ja savut tulee sisälle. Saunaan kannattaa toki sitten hankkia oikea kiuas.
- ei pala kitumalla
jos palamiselle antaa ilmaa. Haukut pitää kyetä perustelemaan tai sitten on sama olla hiljaa. Kylmänä vastavirta voi tupsauttaa savut sisään ja huoltamatta jääneet savukanavat (tai hormi) pitkässä juoksussa. Kitutulella ja märillä puilla saa taas nokipalon aikaiseksi.
Moni on pikkupojasta asti opetettu siihen että saunassa on niin kuuma ja kuiva ettei voi hengittää, seinään ei voi nojata tai selkä palaa ja muutenkin pää polvien välissä on hyvä. Sitten hetkeä ennen kuin taju lähtee saunassa jossa on korkea hiilidioksidipitoisuus juostaan ulos haukkomaan henkeä hapenpuutteen takia ja palovammojen estämiseksi. Ihon eriasteiset palovauriot on vieläkin sankariteko siinä missä kossupullon "nauttiminen" minuutissa jonka jälkeen sammutaan huonot housuissa. Jos jokin edellisistä puuttuu sauna on huono opitun perusteella. Sitten suomesta puhuttaessa siihen liitetään sanat saunojen maa joka edellisen perusteella herättää kysymyksen millä perustein? Historiallisesti ja määrällisesti varsinkin 2000-luvulla mutta minkälaisia saunoja? Vaatekomero sähkökiukaalla tai jos hyvin menee, rantasauna peltilaatikolla jonka toiminta edellyttää lähes pilaamaan saunailman tai ainakin ne löylyt. Nopeus löylyjen kustannuksella- gr grg
paitsi että tehdasvalmisteisia kertalämmitteisiä on tulossa lisää. Lämmitysajat lyhyemmät kuin surkeimmissa ikikopioissa
- saunamiessauna
Tuli ostettua Sydänkiuas enkä ollut aikaisemmin edes kuullut koko merkistä. Myyjä kehu ja uskoin, sain vielä hyvän tarjouksen niin kiuas lähti mukaan. Vaan eipä tarvinnut katua, veto on hyvä, sauna lämpiää nopesasti ja vieläpä uskomattoman pienellä puumäärällä (ainakin entiseen verrattuna). Hyvä kiuas ellei jopa paras mitä itellä on ollut.
- nopesasti?
Miten halvalla sait esittelykappaleen? Aika tuttu tarina. Ei kelpaa kenellekkään ja vuoden kahden päästä se annetaan sisäänostohinnalla (tappiolla?) pois eikä uutta tule tilalle.
Hauska juttu tuo puunkulutus. Se kun on sama kuin muissakin vanhan ajan kaminakiukaissa. - joo o
olisi mielenkiintoista kuulla perusteesi miksi kiuas on parempi kuin muut? Meinaan on tasan tarkkaan se yksi ja sama kuin joita sinulla on aina ennekin ollut, eri merkillä sama kiuas.
Kerro omin sanoin älä toistele esitteen latteuksia joita et edes ymmärrä. - saunamiessauna
joo o kirjoitti:
olisi mielenkiintoista kuulla perusteesi miksi kiuas on parempi kuin muut? Meinaan on tasan tarkkaan se yksi ja sama kuin joita sinulla on aina ennekin ollut, eri merkillä sama kiuas.
Kerro omin sanoin älä toistele esitteen latteuksia joita et edes ymmärrä.Empä oo esitettä nähäny enkä tiiä mikä on hormikiuas tai kaminakiuas. Mulle kiuas on kiuas, toiset toimii sähköllä ja toiset taas puulla ja oonpa törmännyt öljypolttimellakin varustetuun systeemiin. Ja aivan sama mitä siinä kiukaan kylessä lukee kuhan pihalla on Bemari ja sauna velaton.
Parempi se on ainakin siinä, että veto on kylymänä parempi ja puuta menee reilusti vähemmän ku vanhasa. Ja mikä ongelma se on että esittelykpl on ollu ja maksoin alle puolet hyllyhinnasta eikä tilalle oo uutta kaupan hyllyyn tullut, aivan sama mulle. Nii ja onhan siinä työnjälki kans priimaa, kun vertaa toisiin saman hintaluokan (ovh) rautakasoihin ja se peltikuori siinä ympärillä ei juuri kuumene lämmityksen aikana.
Ja täällä ei näytetä ymmärtävän edes sitä, että kaikki esitteet on täynä erilaisia latteuksia ja mainospuhetta (itsekkin niitä työkseni keksinyt). Pöljähän sitä pitää olla jos pitää toista mainospuhetta totuutena ja toista valheena.
Sauna lämpiää, hiki tulee ja olut maistuu. Hyvä kiuas (ellei jopa paras) omasta mielestä, mutta kallis ovh. Vaan enpä maksais muustakaan kiukaasta sitä mitä tuo sydäri maksaa ovh:na. - dontfeedthetroll
saunamiessauna kirjoitti:
Empä oo esitettä nähäny enkä tiiä mikä on hormikiuas tai kaminakiuas. Mulle kiuas on kiuas, toiset toimii sähköllä ja toiset taas puulla ja oonpa törmännyt öljypolttimellakin varustetuun systeemiin. Ja aivan sama mitä siinä kiukaan kylessä lukee kuhan pihalla on Bemari ja sauna velaton.
Parempi se on ainakin siinä, että veto on kylymänä parempi ja puuta menee reilusti vähemmän ku vanhasa. Ja mikä ongelma se on että esittelykpl on ollu ja maksoin alle puolet hyllyhinnasta eikä tilalle oo uutta kaupan hyllyyn tullut, aivan sama mulle. Nii ja onhan siinä työnjälki kans priimaa, kun vertaa toisiin saman hintaluokan (ovh) rautakasoihin ja se peltikuori siinä ympärillä ei juuri kuumene lämmityksen aikana.
Ja täällä ei näytetä ymmärtävän edes sitä, että kaikki esitteet on täynä erilaisia latteuksia ja mainospuhetta (itsekkin niitä työkseni keksinyt). Pöljähän sitä pitää olla jos pitää toista mainospuhetta totuutena ja toista valheena.
Sauna lämpiää, hiki tulee ja olut maistuu. Hyvä kiuas (ellei jopa paras) omasta mielestä, mutta kallis ovh. Vaan enpä maksais muustakaan kiukaasta sitä mitä tuo sydäri maksaa ovh:na.Ei se voi olla parempi edes teoriassa saati käytännössä (veto). Vastavirta on aina huono kylmänä oli kyseessä metallinen tai muurattu tulisija.
Puitakaan ei mene vähempää sillekkin löytyy faktat tuoteryhmän verrokkikiukaista.
Ei siinä ole mitään pahaa jos esittelykpl myötiin tappiolla, se tunnetaan lähes käytäntönä kyseisen kiukaan kohdalla.
Työnjälki oli kaukana priimasta ainakin vanhemmissa versioissa. Nykyinenkin versio taidetaan valmistaa virossa?
Jos olet itse työksesi keksinyt mainoslatteuksia ja pidät tyhminä ihmisiä jotka niitä uskoo miksi toistelet niitä samoja latteuksia (joista et edes ole mitään kuullut)? Jos et huomannut kerroit ostaneesi kiukaan koska myyjä sitä kehui....
Samoilla linjoilla. Itsellä ei kävisi mielessäkään maksaa peltilaatikosta yli tuhat euroa koska niitä saa kolmella sadalla. Parista kolmesta kiukaasta mitä löytyy suomesta olisin valmis maksamaan pyydetyn summan (iki, aito ja valukota). Kastorin uutuus mahtuisi listaan mutta muita en edes harkitsisi jos kiukaan vaihtaminen olisi ajankohtaista. - On omassa sarjassa
dontfeedthetroll kirjoitti:
Ei se voi olla parempi edes teoriassa saati käytännössä (veto). Vastavirta on aina huono kylmänä oli kyseessä metallinen tai muurattu tulisija.
Puitakaan ei mene vähempää sillekkin löytyy faktat tuoteryhmän verrokkikiukaista.
Ei siinä ole mitään pahaa jos esittelykpl myötiin tappiolla, se tunnetaan lähes käytäntönä kyseisen kiukaan kohdalla.
Työnjälki oli kaukana priimasta ainakin vanhemmissa versioissa. Nykyinenkin versio taidetaan valmistaa virossa?
Jos olet itse työksesi keksinyt mainoslatteuksia ja pidät tyhminä ihmisiä jotka niitä uskoo miksi toistelet niitä samoja latteuksia (joista et edes ole mitään kuullut)? Jos et huomannut kerroit ostaneesi kiukaan koska myyjä sitä kehui....
Samoilla linjoilla. Itsellä ei kävisi mielessäkään maksaa peltilaatikosta yli tuhat euroa koska niitä saa kolmella sadalla. Parista kolmesta kiukaasta mitä löytyy suomesta olisin valmis maksamaan pyydetyn summan (iki, aito ja valukota). Kastorin uutuus mahtuisi listaan mutta muita en edes harkitsisi jos kiukaan vaihtaminen olisi ajankohtaista."Tämä hyväksytty T400
16.8.2013 14:00
"Testiraportti
ISO ero muihin, nimellistestin suorituksissa ja lopputuloksissa.
MITÄ ON KOPIOITU? EIKÖ PATENTIT TOIMI? " - saunamiessauna
Ei se voi olla parempi edes teoriassa saati käytännössä (veto). Vastavirta on aina huono kylmänä oli kyseessä metallinen tai muurattu tulisija.
Samoilla linjoilla. Itsellä ei kävisi mielessäkään maksaa peltilaatikosta yli tuhat euroa koska niitä saa kolmella sadalla. Parista kolmesta kiukaasta mitä löytyy suomesta olisin valmis maksamaan pyydetyn summan (iki, aito ja valukota). Kastorin uutuus mahtuisi listaan mutta muita en edes harkitsisi jos kiukaan vaihtaminen olisi ajankohtaista.Enhän mä toistellutkaan niitä latteuksia ku en ollut niitä edes kuulut ja ostin sen myyjän puheitten perusteella ja myyntipuhe oli lyhykäisyydessään, että kiuas on hyvä mutta liian kalllis, omia kokemuksia muuten vaan kiukaasta. Ja se veto nyt vaan on parempi ja sauna lämpiää pienemmällä puukasalla ku aikaisemmin. Mikä siinä on ongelma? Ja ei mulla ole vertailukohtaa muihin tonnin ja yli kiukaisiin kun ei sellaista ole ollut eikä tuu olemaan. Vanha oli muutaman satasen kiukaita (ja niin tulee olemaan seuraavakin jos ei kohalle satu vastaavaa tarjousta) ja siihen verrattuna nykyinen on parempi peli.
Jos tuo sydänkiuas on kerran paska, ok, jos siitä tulee täällä kaikille hyvä mieli, mutta aikaisempi kiuas on sitten ollut vaan paskempi. Ja tyhymäks en oo ketään haukkunu, tyhymällä ja pöljällä on vissi ero ainakin meilläpäin.
Työnjälki on ainakin oman yksilön kohdalla hyvää ja siistiä. Ja on noita kalliimman hintaluokan kiukaita nähty muun merkkisiäkin alelaarissa.
Tarjosin aikoinaan 9 900 markkaa maksavasta s-vhs laitteesta 6 000 markkaa eikä tullut kauppoja ja sanoin silloin ettei tuo mene kaupaksi. Vuoden päivät meni ja ostin samaisen laitteen 4 000 markalla. Tekikö se siitä huonommman? No, ainakin rakkine on käytössä yhä edelleen, tosin satunnaisesti enään, neljännesvuosisadan jälkeen.
Saas nähä miten tuon alekiukaan kanssa käy? - dontfeedthetroll
Enhän mä toistellutkaan niitä latteuksia ku en ollut niitä edes kuulut ja ostin sen myyjän puheitten perusteella ja myyntipuhe oli lyhykäisyydessään, että kiuas on hyvä mutta liian kalllis, omia kokemuksia muuten vaan kiukaasta. Ja se veto nyt vaan on parempi ja sauna lämpiää pienemmällä puukasalla ku aikaisemmin. Mikä siinä on ongelma? Ja ei mulla ole vertailukohtaa muihin tonnin ja yli kiukaisiin kun ei sellaista ole ollut eikä tuu olemaan. Vanha oli muutaman satasen kiukaita (ja niin tulee olemaan seuraavakin jos ei kohalle satu vastaavaa tarjousta) ja siihen verrattuna nykyinen on parempi peli.
Jos tuo sydänkiuas on kerran paska, ok, jos siitä tulee täällä kaikille hyvä mieli, mutta aikaisempi kiuas on sitten ollut vaan paskempi. Ja tyhymäks en oo ketään haukkunu, tyhymällä ja pöljällä on vissi ero ainakin meilläpäin.
Työnjälki on ainakin oman yksilön kohdalla hyvää ja siistiä. Ja on noita kalliimman hintaluokan kiukaita nähty muun merkkisiäkin alelaarissa.
Tarjosin aikoinaan 9 900 markkaa maksavasta s-vhs laitteesta 6 000 markkaa eikä tullut kauppoja ja sanoin silloin ettei tuo mene kaupaksi. Vuoden päivät meni ja ostin samaisen laitteen 4 000 markalla. Tekikö se siitä huonommman? No, ainakin rakkine on käytössä yhä edelleen, tosin satunnaisesti enään, neljännesvuosisadan jälkeen.
Saas nähä miten tuon alekiukaan kanssa käy?Kerrankin joku sydäriin haksahtanut äänessä eikä aina sen valmistaja!? Sinun saunasi taitaa olla asunnon yhteydessä koska vastavirta (savukaasut alaspäin muissa ylös) ei yksinkertaisesti kylmänä toimi mutta se siitä. Pitää olla matalapaine tms. jos ylösnousevat kanavat ei vedä, vastavirran ongelmat kylmänä on tuttua kaikille varaavista uuneista.
Vttuilematta ja ihan vilpittömästi : kuinka sinä sen nuohoat? Palstan sisäpiirin vitsi (provo) johon ei ole saatu vastausta vuosien aikana.
Älä polta puhki et saa rahojasi takaisin. Vastaus on kiuasta näkemättä olet käyttänyt sitä väärin. Tosin niin sanoo kaikki muutkin..
Valmistajan tavoista hoitaa kiukaansa markkinointi suoli24:lla se palstan paskasade juontaa historiansa ei itse kiukaasta joka ei ketään edes kiinnosta. Tai no, voisin ostaa itsekkin jos hinta olisi neljänneksen pyydetystä. - Mikä on
Enhän mä toistellutkaan niitä latteuksia ku en ollut niitä edes kuulut ja ostin sen myyjän puheitten perusteella ja myyntipuhe oli lyhykäisyydessään, että kiuas on hyvä mutta liian kalllis, omia kokemuksia muuten vaan kiukaasta. Ja se veto nyt vaan on parempi ja sauna lämpiää pienemmällä puukasalla ku aikaisemmin. Mikä siinä on ongelma? Ja ei mulla ole vertailukohtaa muihin tonnin ja yli kiukaisiin kun ei sellaista ole ollut eikä tuu olemaan. Vanha oli muutaman satasen kiukaita (ja niin tulee olemaan seuraavakin jos ei kohalle satu vastaavaa tarjousta) ja siihen verrattuna nykyinen on parempi peli.
Saas nähä miten tuon alekiukaan kanssa käy?tyhymän ja pölijän ero?
- Nykäsen & Marvin ero
Mikä on kirjoitti:
tyhymän ja pölijän ero?
Pöljä on kylä missä on tyhmää se, että siellä on rautatieseisake johon ei junat pysähdy. Yhdistävä tekijä ei siis ero.
http://urbaanisanakirja.com/word/poholo/77545/ - siis..
Nykäsen & Marvin ero kirjoitti:
Pöljä on kylä missä on tyhmää se, että siellä on rautatieseisake johon ei junat pysähdy. Yhdistävä tekijä ei siis ero.
http://urbaanisanakirja.com/word/poholo/77545/Nykäsen ja Mervin ero (Mikä on tyhymän ja pölijän ero?")
- uusi teknologia
On omassa sarjassa kirjoitti:
"Tämä hyväksytty T400
"Testiraportti
MITÄ ON KOPIOITU? EIKÖ PATENTIT TOIMI? " - selvä ero
siis.. kirjoitti:
Nykäsen ja Mervin ero (Mikä on tyhymän ja pölijän ero?")
Tyhymä eli tyhmä on heikkolahjainen, älyltään vajaa, kun pöljä on taas sellanen ihan täysillä oleva, mutta haksahtaa silloin tällöin typeryyksiin.
- menikö vaikeaksi?
Kerrankin joku sydäriin haksahtanut äänessä eikä aina sen valmistaja!? Sinun saunasi taitaa olla asunnon yhteydessä koska vastavirta (savukaasut alaspäin muissa ylös) ei yksinkertaisesti kylmänä toimi mutta se siitä. Pitää olla matalapaine tms. jos ylösnousevat kanavat ei vedä, vastavirran ongelmat kylmänä on tuttua kaikille varaavista uuneista.
Vttuilematta ja ihan vilpittömästi : kuinka sinä sen nuohoat? Palstan sisäpiirin vitsi (provo) johon ei ole saatu vastausta vuosien aikana.
Älä polta puhki et saa rahojasi takaisin. Vastaus on kiuasta näkemättä olet käyttänyt sitä väärin. Tosin niin sanoo kaikki muutkin..
Valmistajan tavoista hoitaa kiukaansa markkinointi suoli24:lla se palstan paskasade juontaa historiansa ei itse kiukaasta joka ei ketään edes kiinnosta. Tai no, voisin ostaa itsekkin jos hinta olisi neljänneksen pyydetystä."Vttuilematta ja ihan vilpittömästi : kuinka sinä sen nuohoat? Palstan sisäpiirin vitsi (provo) johon ei ole saatu vastausta vuosien aikana."
- tosi vaikeeta
menikö vaikeaksi? kirjoitti:
"Vttuilematta ja ihan vilpittömästi : kuinka sinä sen nuohoat? Palstan sisäpiirin vitsi (provo) johon ei ole saatu vastausta vuosien aikana."
Ihan vittuilematta ja vilpittömästi vaikka kolistelen ja imuroiden, kolistimia käytetään ainakin voima- ja polttolaitoksilla ihan yleisesti irroittamaan nokea ja tuhkaa tulipinnoista, että eiköhän ne kiukaastakin varise. Ja olikohan siinä imurin letkulle ja rasseille sopivia luukkuja 3-4 kpl savukanavissa savupiippuun menevässä putkessa on 1 kpl. Ja voihan sen vaikka pestä vedellä luukkujen kautta jos haluaa, letkuun vaan pyörivä suutin ja menoksi, työhommissa ainakin on tullut käytettyä sellaista hankalissa paikoissa. Vesi ei muuten tule edes pitkin lattioita, vaan kerääntyy hormilähdölle mistä sen voi imuroida pois. Ongelmia ei ole jos niitä ei itse aiheuta.
- Käykö helistin?
tosi vaikeeta kirjoitti:
Ihan vittuilematta ja vilpittömästi vaikka kolistelen ja imuroiden, kolistimia käytetään ainakin voima- ja polttolaitoksilla ihan yleisesti irroittamaan nokea ja tuhkaa tulipinnoista, että eiköhän ne kiukaastakin varise. Ja olikohan siinä imurin letkulle ja rasseille sopivia luukkuja 3-4 kpl savukanavissa savupiippuun menevässä putkessa on 1 kpl. Ja voihan sen vaikka pestä vedellä luukkujen kautta jos haluaa, letkuun vaan pyörivä suutin ja menoksi, työhommissa ainakin on tullut käytettyä sellaista hankalissa paikoissa. Vesi ei muuten tule edes pitkin lattioita, vaan kerääntyy hormilähdölle mistä sen voi imuroida pois. Ongelmia ei ole jos niitä ei itse aiheuta.
http://www.takkamestarit.net/data/images/paloprosessi.jpg
Onnea yritykselle sitä sinä tarvitset (ks. kuva eri tasoineen ja kuolleine kulmineen). Kun (jos) onnistut asiassa joka on valmistajalle ollut mysteeri tähän päivään asti, ota yhteys valmistajaan jotta hän osaa lisätä sivuilleen nuohousohjeet. Nyt siellä kerrotaan vain kuinka kiuas tulee nuohota vedon säilyttämiseksi jne. mutta keinot siihen jää kertomatta ja ainoa asia mikä kerrotaan on nuohousluukkujen sijainti.
Mihin unohtui itsestään puhdistuva teknologia ja vastaus kuinka se nuohotaan : se on nuohoajan ongelma kädetön tumpelo yms. nimittelyt? - ei käy helistin
Käykö helistin? kirjoitti:
http://www.takkamestarit.net/data/images/paloprosessi.jpg
Onnea yritykselle sitä sinä tarvitset (ks. kuva eri tasoineen ja kuolleine kulmineen). Kun (jos) onnistut asiassa joka on valmistajalle ollut mysteeri tähän päivään asti, ota yhteys valmistajaan jotta hän osaa lisätä sivuilleen nuohousohjeet. Nyt siellä kerrotaan vain kuinka kiuas tulee nuohota vedon säilyttämiseksi jne. mutta keinot siihen jää kertomatta ja ainoa asia mikä kerrotaan on nuohousluukkujen sijainti.
Mihin unohtui itsestään puhdistuva teknologia ja vastaus kuinka se nuohotaan : se on nuohoajan ongelma kädetön tumpelo yms. nimittelyt?Kiva kuva, mutta ei tuo elävässä elämässä niin iso ongelma ole. Sivupöntöissä on molemmin puolin luukut mistä niihin pääsee käsiksi ihan ok, sitte siellä hormilähdön likellä on myös luukku josta saa sen takaosan siivottua. Imuria toki tuossa systeemissä tarvii apuna, siis ku siinä ei oikein ole muuta mahdollisuutta poistaa sitä moskaa. Helistimen voi jättää lapsen leluksi.
Itsestään puhdistuvat teknologiat ym. on mainosmiesten juttuja ja jos on kädetön tumpelo, niin se kiuas on parasta jättää nuohoojan ongelmaksi.
Ja jos oikein hyvän haluaa niin laittaa kiukaan sisälle pieniä kiviä tai ruuveja ja muttereita sekä hiekkaa, sitte ravistelee ja kaataa moskat pois. Tämä keino on vaan raavaille miehille. - Ainoa keino=
ei käy helistin kirjoitti:
Kiva kuva, mutta ei tuo elävässä elämässä niin iso ongelma ole. Sivupöntöissä on molemmin puolin luukut mistä niihin pääsee käsiksi ihan ok, sitte siellä hormilähdön likellä on myös luukku josta saa sen takaosan siivottua. Imuria toki tuossa systeemissä tarvii apuna, siis ku siinä ei oikein ole muuta mahdollisuutta poistaa sitä moskaa. Helistimen voi jättää lapsen leluksi.
Itsestään puhdistuvat teknologiat ym. on mainosmiesten juttuja ja jos on kädetön tumpelo, niin se kiuas on parasta jättää nuohoojan ongelmaksi.
Ja jos oikein hyvän haluaa niin laittaa kiukaan sisälle pieniä kiviä tai ruuveja ja muttereita sekä hiekkaa, sitte ravistelee ja kaataa moskat pois. Tämä keino on vaan raavaille miehille.Ja jos oikein hyvän haluaa niin laittaa kiukaan sisälle pieniä kiviä tai ruuveja ja muttereita sekä hiekkaa, sitten nostetaan koko roska veneeseen ja soudetaan keskelle järveä ja kipataan kamina kivineen&muttereineen yms. laidan yli. Tämä keino on vaan raavaille miehille.
- Valmis hautaan?
Vastaukset?16.8.2013 18:290 SULJE
"EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
Otetaan rautaputki ja laitetaan sen ympärille verkko (ei minkäänlaisia virtauskanavia edes ulkovaipan ja rungon välissä) ettei kivet ole lattialla:
-Päästöt alhaisemmat.
-Hormilämpötilaerot n.50c (riippuu savukanavien pituudesta tulipesästä hormiin, ei patentoitavissa).
Eikä ole muuten edes arinaa, yläpalotilaa, vastavirtoja eikä varsinkaan ego-peltejä tms. turhia härpäkkeitä.
Ainoa asia joka toimii on pitkät savukanavat eikä sitä voi patentoida. Osanottoni- Jatka tästä
älä jäkätä.
"Tämä hyväksytty T400
"Testiraportti
On kaikki herkut. Osta ja testaa saunassasi kahden kk. Laatutakuulla ja palautusmahdollisuudella. - Jatka tästä ?
Jatka tästä kirjoitti:
älä jäkätä.
"Tämä hyväksytty T400
"Testiraportti
On kaikki herkut. Osta ja testaa saunassasi kahden kk. Laatutakuulla ja palautusmahdollisuudella."ps. Patenteista. Missä ero muiden testituloksiin (patentit)? Iki joka on putkenpätkä (ei läpivirtauksia edes ulkovaipan ja rungon välissä saati kivitilan läpi jne.), sen päästöt ovat alhaisemmat, hyötysuhde alle prosentin päässä ja hormilämpötilaerot n.50c. Aina sinä jaksat ylistää eroja kiukaiden välillä joita perustelet patenteilla mutta missä ne erot ovat?
Ainoa ero on savukaasujen lämmöissä ja sitä ei ole patentoitu.
Siinähän pöliset päättömiä mutta ethän sinä edes puolustaudu mikä kertoo ihan kaiken :
Sinä et osaa
koska kaikki on mutua ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Sinä et mittaustuloksien perusteella kykene mitenkään osoittamaan yhdenkään patentin toimivan, et edes testituloksilla."
- älä jännitä, vastaa?
Vastaukset?16.8.2013 18:290 SULJE
"EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
-Päästöt alhaisemmat.
Eikä ole muuten edes arinaa, yläpalotilaa, vastavirtoja eikä varsinkaan ego-peltejä tms. turhia härpäkkeitä.
Ainoa asia joka toimii on pitkät savukanavat eikä sitä voi patentoida. Osanottoni - Faktat pöytään
"Missä ero muiden testituloksiin (patentit)?"
No tässä. Sydän-kiukaan testiraportin mukaan nimellisteholla savukaasun keskilämpötila ollut 291,1 C (max 388,0) ja lämpöturvallisuustestin max 384,3 C.
Kertoo kuinka Sydänkiukaan patentit toimivat kiitettävästi. Ainoana hormiluokka T400.
Tällä hetkellä vain Sydän-kiuas voidaan liittää peltiseen T400 ja T450 kevythormiin paloturvallisesti.
Paloriskin vuoksi monelle muulle kiukaalle T600 ei vielä riitä.
Herää kysymys mitä tehdään Hormikiukailla, koska ne läpäisevät niitä varten valmistellun kiuasstandardin, mutta muodostavat paloriskin ostajalle? - joo o
Niillä patenteilla ole mitään tekemistä hormilämpötilojen kanssa vaan savukanavien pituudella mitä ei voi patentoida, muuten ihan jees.
Herää kysymys miten testit ovat muille räätälöidyt että ne läpäisee testit mutta sydärin kohdalla kyse on teknologiasta?
EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
-Päästöt alhaisemmat.
Ainoa asia joka toimii on pitkät savukanavat eikä sitä voi patentoida. Osanottoni - eikö toimi
Otetaan rautanyrkki, hakataan sydäri matalaksi ja katsotaan toimiiko patentit.
- Ei rautanyrkkiä
vaan otetaan putkenpätkä joka hakkaa sydärin patenteineen maan rakoon pelkillä testituloksilla.
- patakiuas
sydänkiuas on kuin syöpä joka levittää etäispesäkkeitä kaikkin sauna-aiheisiin keskusteluihin
- Paha tauti
Suoraan sanottuna
Voidaan sanoa, että Sydän-kiukaan nimellistestissä, savukaasun keskilämpö 291,1 C ja max 388 C, vastaavat käytännössä saunan ylöslämmityksen aikaisia arvoja. - after you
Paha tauti kirjoitti:
Suoraan sanottuna
Voidaan sanoa, että Sydän-kiukaan nimellistestissä, savukaasun keskilämpö 291,1 C ja max 388 C, vastaavat käytännössä saunan ylöslämmityksen aikaisia arvoja.oo o22.8.2013 09:270 SULJE
Niillä patenteilla ole mitään tekemistä hormilämpötilojen kanssa vaan savukanavien pituudella mitä ei voi patentoida, muuten ihan jees.
Herää kysymys miten testit ovat muille räätälöidyt että ne läpäisee testit mutta sydärin kohdalla kyse on teknologiasta?
EIKÖ PATENTIT TOIMI?"
-Päästöt alhaisemmat.
Ainoa asia joka toimii on pitkät savukanavat eikä sitä voi patentoida. Osanottoni
Jatka tästä ?20.8.2013 21:060 SULJE
"ps. Patenteista. Missä ero muiden testituloksiin (patentit)? Iki joka on putkenpätkä (ei läpivirtauksia edes ulkovaipan ja rungon välissä saati kivitilan läpi jne.), sen päästöt ovat alhaisemmat, hyötysuhde alle prosentin päässä ja hormilämpötilaerot n.50c. Aina sinä jaksat ylistää eroja kiukaiden välillä joita perustelet patenteilla mutta missä ne erot ovat?
Ainoa ero on savukaasujen lämmöissä ja sitä ei ole patentoitu.
Siinähän pöliset päättömiä mutta ethän sinä edes puolustaudu mikä kertoo ihan kaiken :
Sinä et osaa
koska kaikki on mutua ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Sinä et mittaustuloksien perusteella kykene mitenkään osoittamaan yhdenkään patentin toimivan, et edes testituloksilla."
-Et "muistanut" kertoa kuinka YM ei kuunnellut TTY:tä joka neuvoi mittaamaan hormiin johdettavien savukaasujen lämpötilat hormiliitoksesta eikä kaukaa hormista. Ei mennyt läpi ja 75-150c saatiin hormilämmöistä kikkailtua pois. Senkin "unohdit" kertoa kuinka lämpöturvallisuustestissä sauna on yli kaksi kertaa pienempi (20m3 vs. 8m3) kuin nimellistehotestin saunassa joka oli myös TTY:n testisaunan koko. TTY mittasi lämpöturvallisuustestissään suuremmassa saunassa lähes tuhannen asteen hormilämpöjä jotka YM "unohti". Senkin sinä "unohdit" kertoa ettei sillä ole mitään merkitystä miten auki ensiöilma on koska veto on koneellisesti kuristettu. Siitä esimerkkinä "paloriskit kiukaat" sinun sanojasi lainaten, nekin menee läpi että heilahtaa kiitos testikikkailujen joita hyödynnät häikäilemättä oman kiukaasi mainostamisessa (samalla haukkumalla testit?). Ne poistuisi (lähes 1000c hormissa/tty) jos testeillä ei kikkailtaisi mutta kun ei..
ps. Patenteista. Missä ero muiden testituloksiin (patentit)? Iki joka on putkenpätkä (ei läpivirtauksia edes ulkovaipan ja rungon välissä saati kivitilan läpi jne.), sen päästöt ovat alhaisemmat, hyötysuhde alle prosentin päässä ja hormilämpötilaerot n.50c. Aina sinä jaksat ylistää eroja kiukaiden välillä joita perustelet patenteilla mutta missä ne erot ovat? Ainoa ero on savukaasujen lämmöissä ja sitä ei ole patentoitu. Siinähän pöliset päättömiä mutta ethän sinä edes puolustaudu mikä kertoo ihan kaiken : Sinä et osaa koska kaikki on mutua ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. Sinä et mittaustuloksien perusteella kykene mitenkään osoittamaan yhdenkään patentin toimivan, et edes testituloksilla.
- perinnesaunoja
Laittakaa pojat rinnakkain kertalämmitteinen Aito-kiuas AK-47 viikonlopun nautintoihin ja jatkuvalämmitteinen kiuas ilman vesisäiliötä pikaisempaan saunomiseen.
Itselläni sen virkaa toimittaa varmaan 20 vuotta vanha Vaaja, jota ei enää ole myynnissä. Vaaja lämpiää kahdella pesällisellä puolessa tunnissa saunakuntoon. Löylyt ovat kosteat ja helposti säädeltävät lämmityksellä.
Ei nuo nykyajan lankakasat vedä vertoja vanhoille ja hyviksi todetuille kiukaille. Ennen tehtiin kunnon tavarasta mutta nyt kiukaan on palettava puhki parin vuodeb käytössä, jotta markkinat vetävät lisää tavaraa. - Sydänsaunoja
Eikö puukiukaassa ole käyttö- ja saunomis ominaisuudet kokolailla palansissa, jos valmistajalla lupaa ostajan testata Sydänsaunaa laatutakuulla 2 kk. ajan palautusoikeudella, periaatteella rahat takaisin, jos perinnesaunoja ei tykästy?
- myy itsellesi :
Puukiuas uudistettuun vanhaan saunaan
Saunantekijä14.9.2004 18:290
Olen kunnostamassa vanhaa hirsisaunaa jossa on lattian ja seinän välissä reilut ilma-aukot. Sauna on matala ja uusitut lauteet ainoastaan yhdessä tasossa (korkeampia lauteita ei mahdu). Pitäisi saada sellainen kiuas joka tuo lämmön alas asti ja kierrättää ulkoapäin tulevan kylmän ilman kiukaan lävitse. Muuten sauna on aina alhaalta kylmä. Rautakaupoissa myytävät puukiukaat ovat kaikki rakenteeltaan sellaiset että kivet laitetaan umpialtaaseen jonka lävitse kuuma ilma ei voi kiertää. Savusaunaa en tästä enää tee.
VASTAA
mastersauna15.9.2004 00:38-2 SULJE
Matala ja läpivirtaus kiuas
Kiuas joka sopii saunaasi kuin tilauksesta on Tornado joka on läpivirtaus kiuas se on matala jonka ansiosta lauteet ei tarvitse olla korkealla.
Kiuas on ainoa puu kiuas jossa mm.turvaetäisyys sivulle on 5cm. kun se muissa puukiukaissa pääsääntöisesti on 50 cm.(mahdollistaa lauteiden rakentamisen lähelle kiuasta)
Kiukaan kuoren lämpötila ei nouse korkeaksi jonka ansiosta voit valita kuoriksi esim.kullatut kuoret.
Tutustu kiukaaseen esim.www.mastersauna.fi
since :10.11.2011 21:570 SULJE
2004
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952