Hei!Asun Helsingissä,kerrostalo asunnossa.Minulla on kova koirakuume ja haluaisin tuollaisen nelijalkaisen.Olen itse 20 vuotias nainen.Kävisin koiran kanssa agilityssa,näyttelyissä ja heittelisin frisbeeta.Koiralla voisi olla keskipitkäkarva.Minulla ei ennen ollut koiraa.Koira voisi olla pieni tai keskikokoinen.Haluaisin keksiverto liikunnallisen koiran,eli ei olisi ihan AHDH tapaus tai ihan laiskakaan ei saisi olla.Voisitte sitten tänne alkaa laittamaan sopivia koirarotuja minulle ja myös perustelut miksi juuri suosittelemasi rotu sopisi minulle!Kiitos jo etukäteen.
Ensimmäinen koira
6
219
Vastaukset
- Koiruus
Chihuahua/Perhoskoira Hybridi.
-Kooltaan sopiva asustamaan kerrostaloon
-Rakastaa liikuntaa ja kaikenlaista aivojumppaa yli kaiken, ei kuitenkaan vaadi lenkittämistä yhtä mittavasti kuin suurempi koira
-Perhoskoirat ovat yksiä maailman älykkäimmistä koiraroduista. Oppii mitä tahansa jaksat kuvitella ja yleensä vieläpä nopeasti
-Seurankipeä, rakastaa ihmisten seuraa ja nauttii huomiosta. Oppii kuitenkin viihtymään yksin työpäivien aikana, yleensä nukkuen jolloin kotiin palatessa valmis aktiviteetteihin ja intoa täynnä.
-Heti alkuun kova kuri ja selkeät pelisäännöt jottei muutu räksyttäväksi nilkanpurijaksi
-Ovat ulkonäöltään erittäin silmäänpistäviä kauneutensa tähden , perittyään molemmilta roduilta vain parhaat ominaisuudet.
-Pitkäikäinen. Eliniän odote molemmilla korkea, jopa 20 vuotta. Ei periytyviä sairauksia luonnollisesti.
-Kokonsa puolesta tietty helppo kuljettaa ja ottaa mukaan minne nyt menetkin.
Mitähän ylistävää vielä keksisin..
Joka tapauksessa, omistan itse yhden kappaleen tuollaisia ja on paras koira mitä vaan saattaa toivoa pienten koirien luokassa.
Toivottavasti ehkä auttoi ja löydät mieleisen ja sopivan koiran! - 12+1
Noutajat, sheltti (vaikkakin pitkähkö turkki), schipperke, japaninpystykorva.. mutta sekarotuisista löytynee paremmin.
- villapoodeli
Toy- tai kääpiövillakoira! Helppo kouluttaa, vaatii kylläkin säännöllistä turkinhoitoa/trimmausta.
- spansspans
Joku spanieli. Sopii kriteereihisi. Narttua suosittelen ensikoiraksi lempeämmän luonteen vuoksi, jos jonkun temperamenttisemman rodun hommaa, esim. jonkun terrierin.
- ääfsl
Toivon että oot miettiny tarkkaan ja perehtyny koirien käytökseen, jos sinulla ei ole aiemmin ollut koiraa. Mutta ensimmäiseksi roduksi voisin suositella villakoiraa - monipuolisia, iloisia, helppoja kouluttaa, turkki tosin vaatii vähän. Mutta välttämättä koirapuistokoiriksi ei sovi, riippuu toki yksilöstä ja totuttamisesta.
- Tää
Shipperke❤Aivan ihana❗
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1051888- 2391678
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611076Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k65929Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63828Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37827The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6811Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805