Lukekaa tämä!

~J~

eräässä keskustelussa moni antoi ymmärtää ettei lintuja voi pitää kerrostalossa lainkaan. tässä kommenttia. (saa kommentoida).

eikö lintuja sitten voi ottaa kerrostaloon? saakos niitä ottaa rivitaloon tai omakotitaloon? pitääkö olla puu vai tiili talo?

kuulostaa taas aika naurettavalta. itse asun vielä kotona omakotitalossa, mutta opinnot alkavat olla siinä vaiheessa että muutan pian omaan asuntoon ja useimmat tarjolla olevat asunnothan ovat kerrostaloja. mulla on 2 undulaattia ja olen ehkä hankkimassa neitokakadua tai paria. tarkoittaako se että en voi omistaa lintuja jos muutan kerrostaloon? vai enkö voi muuttaa? minä ainakin muutan sinne mistä asunnon saan jos talo hyväksyy eläimet ja jos valituksia tulee MUUTAN LINTUJENI KANSSA TOISEEN TALOON. JOS TALOT LOPPUU KESKEN ASUN TELTASSA.

miltä tämä kuulostaa? (esimerkki) asuin äitini kotona ja minulla on 4 neitoa, asuimme omakotitalossa. sitten muutin kerrostaloon ja annoin linnut pois KALKKIS NAAPUREIDEN takia. sitten muutin toiselle paikkakunnalle työn perässä ja otin uusia lintuja koska asun rivitalossa eikä ole kalkkisnaapureita. Sitten muutin takaisin entiselle paikkakunnalle rivariin jossa oli kalkkiksia ja LUOVUIN TAAS linnuista. Nyt kun asun mieheni kanssa omakotitalossa otimme TAAS lintuja!!!! (huom. tämä oli vain esimerkki)

ajan tällä takaa sitä, että lintujen hankkimisen ei pidä riippua siitä minkälaisessa talossa asuu. koskaan ei tiedä milloin muuttaa ja mihin, silloin on joko luovuttava eläimestä kokonaan tai muutettava taloon jossa voi asua linnun kanssa.

älkää miettikö liikaa naapureita kun harkitsette elämänkumppanin hankkimista.

8

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nina

      itse asun kerrostalossa ja omistan kolme nymfiä ja kaksi naurukyyhkyä....parhaimmillaan nymfejä on ollut viisi...ja ystävälläni on amatsoni kerrostalossa...kyllä luulisi että ei naapureilla ole mitään sanomista kun linnut ovat kuitenkin yöt hiljaa..

      • ~J~

        olen ihan samaa mieltä. jos linnut ovat hiljaa sen ajan kun talossa alkaa ja loppuu hiljaisuus, eli illasta aamuun niin ihmisten on turhaa valittaa. onhan kerrostaloissa vauvojakin jotka itkevät ja lapsia jotka meluavat. yötyöläiset saavat muuttaa metsään jos on uniongelmia =)


      • Nina
        ~J~ kirjoitti:

        olen ihan samaa mieltä. jos linnut ovat hiljaa sen ajan kun talossa alkaa ja loppuu hiljaisuus, eli illasta aamuun niin ihmisten on turhaa valittaa. onhan kerrostaloissa vauvojakin jotka itkevät ja lapsia jotka meluavat. yötyöläiset saavat muuttaa metsään jos on uniongelmia =)

        ja lisäksi vielä olen hankkimassa itselleni harmaapapukaijaa joka on kovaäänisempi kuin nymfit.Kun asiaa varmistin isännöitsijältä niin hän totesi vain että jos hiljaisuus aikana on hiljaa niin kukaan ei voi valittaa...


      • ~J~
        Nina kirjoitti:

        ja lisäksi vielä olen hankkimassa itselleni harmaapapukaijaa joka on kovaäänisempi kuin nymfit.Kun asiaa varmistin isännöitsijältä niin hän totesi vain että jos hiljaisuus aikana on hiljaa niin kukaan ei voi valittaa...

        Reilu tyyppi =)


    • Euro

      Itselläni on vielä joitakin vuosia leppoisaa vanhempien omakotitalossa asumista, mutta muuttamiskysymystä olen miettinyt minäkin.

      Eipä niillä naapureilla paljon väliä, mutta tuskinpa opiskelija omistusasuntoa saa ilman yllättävää lottovoittoa tai jotakin muuta jumalatonta rahan satamista niskaan. Se olisi kyllä paikallaan.. Nimittäin tulin ajatelleeksi, että harvassa on niitä vuokraisäntiä, jotka asuntoonsa haluavat kieltämättä aika sotkuisia otuksia (joita ainakin omat neitoni ovat). Luulisin, että eläinrakkainkin ihminen ottaa omaan asuntoonsa mieluummin lemmikittömän vuokralaisen kuin sellaisen, jonka lemmikkilinnut kakkivat pitkin lattioita vapaana lennellessään. Vaikka sotkut tietysti siivoaisin, ketään tuskin ajatus houkuttelee.

      • -M-

        Toisaalta monetkaan lintuihin perehtymättömät isännöitsijät (onneksi) eivät välttämättä tajua että linnut voisivat olla asunnossa jotenkin haitaksi (kas nehän istuu vaan nättinä häkissä.. ;) ). Itse olen pari kertaa varmistaessani että lemmikit saa asuntoon tuoda, saanut vastaukseksi "juu, kunhan ei ole kissoja tai koiria". Vaikka varmasti nuo meidänkin koukkunokat taatusti saavat huonona päivänä paljon pahempaa tuhoa ja sotkua huoneistoon aikaiseksi kuin vaikka jokin pieni ja kiltti koira...
        (Edellisestä kämpästä lähtiessä uusittiin ennen lopputarkastusta muutama metri jalkalistaa ja yksi ikkunanpuite sekä kitattiin yksi kolo seinässä)


      • ~J~

        niin... aika monella kyllä nykyään on kotieläimiä eikä niistä kovin moni ole varmaan siisti :) mutta se on sen ajan murhe, ja kyllä ne vuokraisännät saa vakuutettua aina jotenkin ;)


    • Ayse20

      Meillä on nyt 2 neitokakadua ja asutaan kerrostalossa... päivällä kyllä visertävät mutta illalla peitän häkin joten ovat hiljaa. Ei ole tullut ongelmia!!! Kerrostalossa asuvien on ymmärrettävä että jokaiselta tulee normaalistikkin asumisen ääniä, joten ei ne linnut varmastikkaan niin paljon häiritse. Isot linnut ja lemmikkieläin kielto taloyhtiössä ovat sitten asia erikseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe