Lukekaa tämä!

~J~

eräässä keskustelussa moni antoi ymmärtää ettei lintuja voi pitää kerrostalossa lainkaan. tässä kommenttia. (saa kommentoida).

eikö lintuja sitten voi ottaa kerrostaloon? saakos niitä ottaa rivitaloon tai omakotitaloon? pitääkö olla puu vai tiili talo?

kuulostaa taas aika naurettavalta. itse asun vielä kotona omakotitalossa, mutta opinnot alkavat olla siinä vaiheessa että muutan pian omaan asuntoon ja useimmat tarjolla olevat asunnothan ovat kerrostaloja. mulla on 2 undulaattia ja olen ehkä hankkimassa neitokakadua tai paria. tarkoittaako se että en voi omistaa lintuja jos muutan kerrostaloon? vai enkö voi muuttaa? minä ainakin muutan sinne mistä asunnon saan jos talo hyväksyy eläimet ja jos valituksia tulee MUUTAN LINTUJENI KANSSA TOISEEN TALOON. JOS TALOT LOPPUU KESKEN ASUN TELTASSA.

miltä tämä kuulostaa? (esimerkki) asuin äitini kotona ja minulla on 4 neitoa, asuimme omakotitalossa. sitten muutin kerrostaloon ja annoin linnut pois KALKKIS NAAPUREIDEN takia. sitten muutin toiselle paikkakunnalle työn perässä ja otin uusia lintuja koska asun rivitalossa eikä ole kalkkisnaapureita. Sitten muutin takaisin entiselle paikkakunnalle rivariin jossa oli kalkkiksia ja LUOVUIN TAAS linnuista. Nyt kun asun mieheni kanssa omakotitalossa otimme TAAS lintuja!!!! (huom. tämä oli vain esimerkki)

ajan tällä takaa sitä, että lintujen hankkimisen ei pidä riippua siitä minkälaisessa talossa asuu. koskaan ei tiedä milloin muuttaa ja mihin, silloin on joko luovuttava eläimestä kokonaan tai muutettava taloon jossa voi asua linnun kanssa.

älkää miettikö liikaa naapureita kun harkitsette elämänkumppanin hankkimista.

8

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nina

      itse asun kerrostalossa ja omistan kolme nymfiä ja kaksi naurukyyhkyä....parhaimmillaan nymfejä on ollut viisi...ja ystävälläni on amatsoni kerrostalossa...kyllä luulisi että ei naapureilla ole mitään sanomista kun linnut ovat kuitenkin yöt hiljaa..

      • ~J~

        olen ihan samaa mieltä. jos linnut ovat hiljaa sen ajan kun talossa alkaa ja loppuu hiljaisuus, eli illasta aamuun niin ihmisten on turhaa valittaa. onhan kerrostaloissa vauvojakin jotka itkevät ja lapsia jotka meluavat. yötyöläiset saavat muuttaa metsään jos on uniongelmia =)


      • Nina
        ~J~ kirjoitti:

        olen ihan samaa mieltä. jos linnut ovat hiljaa sen ajan kun talossa alkaa ja loppuu hiljaisuus, eli illasta aamuun niin ihmisten on turhaa valittaa. onhan kerrostaloissa vauvojakin jotka itkevät ja lapsia jotka meluavat. yötyöläiset saavat muuttaa metsään jos on uniongelmia =)

        ja lisäksi vielä olen hankkimassa itselleni harmaapapukaijaa joka on kovaäänisempi kuin nymfit.Kun asiaa varmistin isännöitsijältä niin hän totesi vain että jos hiljaisuus aikana on hiljaa niin kukaan ei voi valittaa...


      • ~J~
        Nina kirjoitti:

        ja lisäksi vielä olen hankkimassa itselleni harmaapapukaijaa joka on kovaäänisempi kuin nymfit.Kun asiaa varmistin isännöitsijältä niin hän totesi vain että jos hiljaisuus aikana on hiljaa niin kukaan ei voi valittaa...

        Reilu tyyppi =)


    • Euro

      Itselläni on vielä joitakin vuosia leppoisaa vanhempien omakotitalossa asumista, mutta muuttamiskysymystä olen miettinyt minäkin.

      Eipä niillä naapureilla paljon väliä, mutta tuskinpa opiskelija omistusasuntoa saa ilman yllättävää lottovoittoa tai jotakin muuta jumalatonta rahan satamista niskaan. Se olisi kyllä paikallaan.. Nimittäin tulin ajatelleeksi, että harvassa on niitä vuokraisäntiä, jotka asuntoonsa haluavat kieltämättä aika sotkuisia otuksia (joita ainakin omat neitoni ovat). Luulisin, että eläinrakkainkin ihminen ottaa omaan asuntoonsa mieluummin lemmikittömän vuokralaisen kuin sellaisen, jonka lemmikkilinnut kakkivat pitkin lattioita vapaana lennellessään. Vaikka sotkut tietysti siivoaisin, ketään tuskin ajatus houkuttelee.

      • -M-

        Toisaalta monetkaan lintuihin perehtymättömät isännöitsijät (onneksi) eivät välttämättä tajua että linnut voisivat olla asunnossa jotenkin haitaksi (kas nehän istuu vaan nättinä häkissä.. ;) ). Itse olen pari kertaa varmistaessani että lemmikit saa asuntoon tuoda, saanut vastaukseksi "juu, kunhan ei ole kissoja tai koiria". Vaikka varmasti nuo meidänkin koukkunokat taatusti saavat huonona päivänä paljon pahempaa tuhoa ja sotkua huoneistoon aikaiseksi kuin vaikka jokin pieni ja kiltti koira...
        (Edellisestä kämpästä lähtiessä uusittiin ennen lopputarkastusta muutama metri jalkalistaa ja yksi ikkunanpuite sekä kitattiin yksi kolo seinässä)


      • ~J~

        niin... aika monella kyllä nykyään on kotieläimiä eikä niistä kovin moni ole varmaan siisti :) mutta se on sen ajan murhe, ja kyllä ne vuokraisännät saa vakuutettua aina jotenkin ;)


    • Ayse20

      Meillä on nyt 2 neitokakadua ja asutaan kerrostalossa... päivällä kyllä visertävät mutta illalla peitän häkin joten ovat hiljaa. Ei ole tullut ongelmia!!! Kerrostalossa asuvien on ymmärrettävä että jokaiselta tulee normaalistikkin asumisen ääniä, joten ei ne linnut varmastikkaan niin paljon häiritse. Isot linnut ja lemmikkieläin kielto taloyhtiössä ovat sitten asia erikseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe