Asiakaspalvelijan oikeudet = 0

loveaus

Hei ihmiset!

Yksi asia on kaivanut takamusta jo aika kauan ja en nyt vain voinut enää hillitä itseäni. Oliis kiva tietää myös muiden mielipiteitä, samoja kokemuksia tai sitten ihan jonkun toisen näkökulman asiaan.

Olen opiskellut liiketaloutta, mutta enimmäkseen ollut vain asiakaspalvelijana tiskin takana taikka tarjoilijana yms. Joka päivä kohtaa aina jotain kummallista ihmisissä. Kuinka röyhkeitä he ovatkaan välillä.

Asiakkaalla on siis oikeus sanoa myyjälle, kassaneidille tarjoilijalle tai vaikka mennä keittiöön asti kokille huutamaan AIVAN MITÄ TAHANSA! Ja kamalinta ehkä että sanonta kuuluu "asiakas on aina oikeassa". Tiedän että nämä asiat pitäisi mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, ja niin ne yleensä menevätkin.

Harvemmin, mutta joskus ikävä kyllä käy niin että se pilaa työpäiväni. Ja näin kun isossa ketjussa on töissä, minulla ei ole sananvapautta vaikka loukkaavilla nimillä haukuttaisiinkin.

Jo sormien napsuttelu tai baaritiskin toisesta päästä huutelu (kun selvästi näkee että tässä palvellaan toista asiakasta) on röyhkeää. Yksi asiakas kerrallaan ja useampi jos siihen pystyy, kaikki tapahtuu ajallaan ja IHMISIÄHÄN TÄSSÄ VAIN OLLAAN!

En nyt halua sanoa että vihaan työtäni. En tietenkään! Enhän muuten sitä tekisi. Enimmäkseen päiväni ovat hyviä ja asiakkaat mukavia, mutta kun sillä yhdellä asiakkaalla sadasta, joka käyttäytyy huonosti, on se valta pilata koko loppu päivä.

Meidän työpaikalla tulee työntekijöitä vähän väliä takahuoneeseen puhaltelemaan ja pidättelemään itkua kun on joku huonona päivänänsä päättänyt vihan purata vaikkapa nyt lähikuppilan baarimikkoon.

En tiedä onko henkilöllä tämän jälkeen hieno ja suuri ihminen fiilis, kun on edes jossakin sinä päivänä voittanut. Nimittäin väittelyssä jota myyjä ei edes tajunnut ja sai lopuksi haukuttua myyjän ja kaikki hänen taitonsa.

Myös sellaisia kohtaa liian usein jotka tulevat sillä asenteella sisään että "täällähän ei osata yhtään mitään" ja "varmasti menee kaikki pieleen!". Jos tosiaan siltä tuntuu niin mene sitten kotiasi kiroamaan niin kauaksi aikaa että pystyt ihmisten ilmoille lähtemään ja KÄYTTÄYTYMÄÄN!

Tämä ei ole myöskään ihan maailmanlaajuinen ongelma. En sano etteikö ulkomaillakin huonosti osata käyttäytyä, mutta tyly ja kärttyinen peruslookki ja vihainen äänensävy yleensä kuuluvat suomalaisen tyyliin. Olen asunut useammassa maassa ja tehnyt töitä tiskin takana ja voin sanoa että sielä on paljon rauhallisempi fiilis töissä. Ei tarvi asiakkaitaan yrittää lukea että mitenhän tänään kannattaisi lähestyä vai ruvetaanko jo heti huutamaan.

En tiedä kolahtiko tämä kehenkään, mutta olisi kiva kuulla mielipiteitä tai vaikka vastaväitteitä jos olen käsittänyt jotain hyvinkin väärin. Teemme hyvää ja raskasta työtä ja tarkoitus saada asiakas tyytyväiseksi! :)

17

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viina-Riina

      "Asiakkaalla on siis oikeus sanoa myyjälle, kassaneidille tarjoilijalle tai vaikka mennä keittiöön asti kokille huutamaan AIVAN MITÄ TAHANSA! Ja kamalinta ehkä että sanonta kuuluu "asiakas on aina oikeassa". Tiedän että nämä asiat pitäisi mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, ja niin ne yleensä menevätkin."

      Pitää paikkansa. Asiakkaita ei haluta suututtaa, joten heille annetaan tämä oikeus kunhan ostavat jotain. Henkilökohtainen näkemykseni on, että nykyisin kauppojen, ravintoloiden yms satsatessa asiakaspalveluun pitäisi puhua ennemmin mielistelystä. Kilpailuvaltiksi halutaan nostaa kumartelu. Osta meiltä, niin teeskentelemme pitävämme sinusta. Vilpittömästi.

      "Meidän työpaikalla tulee työntekijöitä vähän väliä takahuoneeseen puhaltelemaan ja pidättelemään itkua kun on joku huonona päivänänsä päättänyt vihan purata vaikkapa nyt lähikuppilan baarimikkoon."

      Onko kysessä enemmän tai vähemmän drinkkiä ottaneet asiakkaat näissä tapauksissa? Meidän lähikaupassa käy kirjava joukko asiakkaita lapsista mummoihin ja avustuksilla elävistä työttömistä jopa virassa istuvaan ministeriin. Kaikkein tulikiven katkuisimmat henkilökohtaisuuksiin menevät palautteet liittyvät meidän kokemusten mukaan kyseisen asiakkaan alkoholin käyttöön. Selvästi kännissä olevat mutta muuten täysin reppana reinot ja raijat ovat kymmenen kaljan jälkeen vähintäänkin keisareita. Sama pätee krapulassa hirveissä tremensseissä ostoksille raahautuviin tyyppeihin. Selvin päin raivoavat menevät jossain vaiheessa niin överiksi ettei heidän kommentit jää mieltä painamaan. Nämä viinalla viisastuneet ovat joka viikko täysiä saatanoita ja kaikki tietäviä jumalankorvikkeita. Eikä kyseessä välttämättä ole mitkään ura-alkkikset, vaan ihan työssäkäyvät perheelliset. Kesällä ongelma paisuu huippuunsa, kun tissutellaan aamuin illoin viikon ympäri.

    • jaa-a, enpä tiedä...

      "Asiakkaalla on siis oikeus sanoa myyjälle, kassaneidille tarjoilijalle tai vaikka mennä keittiöön asti kokille huutamaan AIVAN MITÄ TAHANSA! Ja kamalinta ehkä että sanonta kuuluu "asiakas on aina oikeassa". Tiedän että nämä asiat pitäisi mennä toisesta sisään ja toisesta ulos, ja niin ne yleensä menevätkin."

      Omalla kohdallani ei kyllä pidä paikkaansa. Jos on valitettavaa mistä tahansa, sen voi kertoa ja se pitääkin kertoa. Mutta se mutta on vain siinä, että huonoa käytöstä ja huutamista olen todella huono sietämään. Jos tulee muuten vain purkamaan huonoa oloaan, kuuntelen sen verran, että väliin voin sanoa, että on hyvä ja poistuu, tuo ei ole kivaa minulle eikä muillekaan asiakkaille ja, että voin pyytää myös vartijan paikalle, jos se muuten ei lopu. Jos taas kyseessä on muuten kritiikki ihan asiasta, mutta se esitetään huutamalla, möykkäämällä (ja ehkä turhilla henkilökohtaisuuksiin menevillä haukkumisilla) pyydän toistamaan asiansa ilman huutoa ja jos ei onnistu, niin palaa seuraavana päivänä asiaan vähän parempien käytöstapojen kanssa.

      Ehkä olen sitten nipo ja väärällä alalla, mutta minun logiikallani kaksi _aikuista_ ihmistä pystyy selvittämään asian ihan normaalilla puheäänellä ja ilman, että toista tarvitsee alkaa esim. huorittelemaan.

      • BaariChepe

        Juuri näin. Tästä huomasi ammattilaisen otteet!

        Itse vietin vuosia tiskin takana tarjoilemassa halpaa olutta ja tiukkaa. Nykyään noidun myymälässä työskentelyä: täällä ei saa antaa takaisin! Baarissa saa ja pitää vittuilla takaisin, ja jos käytös ei miellytä: ulos paskahousut koko kuppilasta! Ai et lähde, soitetaanpa vartijalle ja lätkäistäänpä sulle vielä hmm.. elinikäinen porttikielto.


      • Mark707

        Noin se kannattaakin hoitaa, mielellään juuri vartijan laittaa heittämään pihalle jos asia ei mene perille. Kaikkea ei asiakaspalvelijakaan tarvitse sietää.


    • Blondi takkutukka

      Mulla on kokemusta näistä selvinpäin olevista asiakkaista pitkän urani aikana. Olen kaupan alalla.Olen saanut kommenttia ulkonäöstäni. Erään kerran eräs asiakas herra sanoi etttä et ole muistanut hiuksiasi tänä aamuna kammata. Joo, meinasin vastata että haloo tämä on tarkoituksella aseteltu näin. ja että minkäslaiset karvat herralla on tuon kulahtaneen lippiksen alla. Nielaisin kuitenkin vastauksen ja hymyilin ystävällisesti. Toisen kerran toinen uljas urho sanoi että on "tyttö" tainnut kloriittipurkkiin päänsä työntää. (olen 54v) Eipä ollut hänelläkään kuin muutama harmaa haituva päässään.Siis en ymmärrä miten asiakkaat kommentoivat myyjien ulkonäköä(etenkin miesasiakkaat). Itselläni ei tulisi mieleenkään mennä asioimaan jonnekkin ja ruveta arvostelemaan kenenkään ulkonäköä.Entäs jos rupean meidän asiakkaille kommentoimaan heidän ulkonäköään tai vaatetustaan. Onpas vittumainen hattu sulla. Onpas ällöttävän väristä huulipunaa, ym ym. Taitas kegän kuva tulla peppuun hyvin äkkiä. Mutta meille asiakaspalvelijoillehan saa sanoa mitä vaan, onhan asiakas aina oikeassa.

    • asiakaspalvelija

      Tuttu juttu. Kyllä näitä kaikesta valittavia ja loukkaaviakin asiakkaita löytyy. Ite oon huomannut että kun työskentelin isossa ketjussa, paikassa joka ei ollut mikään hirveän "hieno" niin tuli asiakkailta helpommin kritiikkiä. Myönnän joo itekkin että lähes kaikki tulee pakastettuna/valmiina keittiöön mikä ei kerro ruoan tasosta mitään hyvää minkä takia myös sitten vaihdoin fine dining ravintolaan koska osana asiakaspalvelua on mun mielestä myös ammattiylpeys. Kyllä ne käsi kädessä kulkee. Jos et oo ylpee siitä mitä teet/myyt/tarjoilet niin ei se työ varmaankaan hirveän miellyttävää ole, ainakaan omasta kokemuksesta. Tosiaan tuola uudessa paikassa yks mies tullut sanomaan mun kolleegalle että tulepöas mun syliin istumaan mutta ei sen enempää onneksi. Tais ukko muuten lentää pihalle.

      Kerran myös sattunut sellanen tapaus missä mulla kaatu juomat asiakkaan pöydälle ja siitä vaatteille, kuivasin ja pahoittelin ja vuoropäällikkö vielä tarjosi pesulakäyntiäkin, "ei se mitään, tekevälle sattuu". Kumminkin lähti reklamaatio ravintolapäällikölle ?

      Kyllä meitä löytyy moneen junaan.

      • hdpohte4

        Nämä asiakkaat kuuluu sarjaan "Hiljaiset valittajat" eli ei ole pokkaa sanoa päin naamaa, vaan pitää piilotella kirjallisien valituksien takana. Ei sillä että asiakkaan valittamista kukaan mielellään haluaa kuunnella, mutta pitäisi olla pokkaa sanoa jos asiasta on valittamassa joka tapauksessa, vaikka tämmöistä kuvaa ei aluksi antanutkaan.


    • Kassamyyjä

      Asiakaspalveluammateissa (tavaratalot, kaupat, ravintolat, kioskit, hotellit, huoltoasemat jne.) työntekijät vaihtuvat jatkuvasti. Syinä ovat huono ja riittämätön perehdytys, asiakkaitten työntekijöihin kohdistama jatkuva henkinen väkivalta, epäpätevät esimiehet, kehno palkka, huonot vuorolisät, huonot henkilökuntaedut, koulutuksen puute ja epämukavat työajat.

      Terveisiä PAMille - mitä aiotte tehdä em. asioille?

      • Myyjä myös

        Olen TÄYSIN samaa mieltä!!!


    • Ahdistavaa

      Ja vielä miesasiakkaat tulevat jatkuvasti iholle, vaikka olen myyjänä kaupassa.
      Vastenmielistä.

    • joskus ei naurata

      Ne ihan laissakin määritellyt oikeudet venyy ja paukkuu. Taukoja ei ehdi pitää ja lopettavasta vuorosta ei ikinä pääse ajallaan pois jos haluaa tehdä työnsä kunnolla. Jos ei tee kunnolla niin sekasorto siirtyy vain seuraavaan päivään joka on sitten sitäkin ankeampi. Ja sitten tulee ne asiakkaat joille ilmeisesti pitäisi tarjota kirjallinen anomus kolmena kappaleena, jos sekään nyt auttaisi, että pääseekö tästä vieläkään kotiin vaikka saattaa olla jo vartista puoleen tuntiin omalla ajalla kun pelkkä ko. pisteen aukioloajat ym. säännöt eivät ole mikään kattava selitys nykyään enää kenellekään. Mitään tekemistähän ei tietenkään minulla enää ole kun kerran siinä seison. (Missä sitten, olisiko pitänyt syöksyä hyllyn alle piiloon kun asiakas lähestyi?) Mikään selitys ei viimeaikojen uutisoinnin ja keskustelun perusteella käy myöskään siihen ettei ostoskärryissä saa seistä eikä myöskään siihen että maksamattomia tuotteita ei saa syödä. Viitseliäimmät ovat etsineet pykäliä joiden mukaan varkaus on tapahtunut vasta kun kassat on ohitettu, ja sitten niitä puoliksi syötyjä saa kaivella hyllyjen välistä vähän väliä.

      Nykyään on jossain lähes kokoajan joku paikka auki joten on vaikea uskoa että ihmiset eivät kykene hoitamaan asioitaan ex tempore jos eivät suunnittelemaan ja ennakoimaan pysty yhtään. Sitä pahempi tilanne mitä suuremassa taajamassa ollaan sillä veikkaan että syrjäkylillä osutaan aika vaivatta siihen kerran viikossa käyvään kauppa-autoon jos se on ainoa vaihtoehto saada ruokaa. Isossa taajamassa voi kävellä toisesta ovesta ulos ja seuraavasta sisään mutta silti on liian pitkä matka ja liian vaikeaa.

    • sandra6

      Hyvä huomio sinulta joka aloitit tämän keskustelun! Satuitteko muuten huomaamaan muutama viikko sitten kirjoituksen "nyrpeistä suomalaisista myyjistä"? Olen melko samaa mieltä siitä että suomalainen myyjä on usein hyvin koppava ja vaikeasti lähestyttävä.

    • Asiakas from hell

      Itse olen asiakaspalvelussa toimistossa. Tänään kohdalle sattui asiakas, joka on kiusannut lähes kaikkia toimistomme työntekijöitä. Hoidin hänen asiansa omalta osaltani mahdollisimman nopeasti, osoittaen kohteliasta käytöstä ja hyvää asiakaspalvelutapaa, mutta nainen ei vain osaa lopettaa kiusaamista, vaikka syy siihen, että asia ei vielä ollut hoitunut oli täysin hänessä itsessään. Hän hautoi papreitaan 4 kk ja vaatii nyt, että näin juuri ennen joulua asiansa on heti valmis! Tällä naisella on aivan varmasti mielenterveysongelmia tai hän on "vain" psykopaatti.
      Tänään alkoi onneksi lomani. Toivon, että hän on unohtanut minut lomani jälkeen, koska olen asian nyt omalta osaltani saanut päätökseen. Asian eteneminen jatkossa ei riipu enää minusta, enkä todellakaan aio tämän asian valvomiseen käyttää vapaa-aikaani, vaikka tämä hullu niin haluaisikin. Jos kiusaaminen jatkuu, otan yhteyttä työsuojeluun, työterveyslääkäriini, poliisiin tai vaikka moottoripyöräjengiin. Johonkin raja on vedettävä!

    • palvelijatar

      Ap, tämän kaiken kirjoittamasi vuoksi kaikki ihmiset eivät halustaan huolimatta kykene asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu on oikeasti tosi vaativaa. Pitää kuitenkin yrittää muistaa, että suurin osa asiakkaista on mukavia. Ja ikävissäkin voi ajatella, mikä ajaa ihmisen siihen: onko asiakas oikeasti ikävä vai onko siihen joku syy esim huono tuote tai palvelu? Asiakas voi valittaa nimittäin ihan asiastakin, vaikka tekisi sen väärällä tyylillä.

      • veron ottaja

        Noin se usein on, toiset vain menee henkilökohtaisuuksiin. Onneksi itselle ei sellaista ole juuri sattunut, sillä silloin on hankala itse toimia asiallisesti. Muuten taas ronskikaan asenne ei haittaa. Kerran työskentelin kiinteistöverotietojen tallentajana ja sain asiakaspuhelun, joka alkoi, yllätys yllätys, kirosanatulvalla. Mieshenkilö väitti, että häntä verotettiin rakennuksesta, jota ei ole olemassa. No mistäs minäkään sen tiesin, pelkkien asiapaperien pohjaltahan minä hommaani tein. Niinpä siis kun hetkeksi kiroilu laantui, kysyin hieman yksilöiviä tietoja ja "me täällä selvitetään, että onkos tässä joku sekaannus nyt tapahtunut". Koska en ollut mikään vakinainen oikea viranhaltija enkä saanut edes lähellekään oikeaa palkkaa, en tietenkään toiminut kuten olisin toiminut, jos olisin ollut ammattilainen ammattilaisen palkalla, eli ajanut itse paikan päälle asiaa tutkimaan. Tein siis sikäli onnetonta asiakaspalvelutyötä, että hankin vastauksen konsultoimalla luottettavimpana pitämääni tahoa ja vastaus oli jyrkästi toisen suuntainen kuin asiakkaan oma mielipide. Kun soitin takaisin tuli sieltä jälleen muhkea kokoelma suomalaisten muinaisjumalien nimityksiä korvaani. Ei sentään tappouhkauksia, uhkauksia oikeustoimista kylläkin, joihin kehotinkin turvautumaan, jos asiakas vieläkin koki olevansa väärässä. Jo ensimmäisen soiton jälkeen oloni oli melkoisen huvittunut. Herraa oli joko oikeasti verotettu väärin tai sitten kyseessä oli vain... terveen suomalaisen miehen reaktio siihen, että häntä ylipäätänsä verotetaan. LOL Joka tapauksessa tuossa tehtävässä saamani palaute vastasi sitä, mitä olin odottanutkin sen olevan. Haaveilin kyllä kovasti edes yhdestä puhelusta, jossa olisi todettu: "ai kun kiva, että ootte huomannut ton meidän autotallin verottaa vaikka me ei muistettu hakee sille edes rakennuslupaa. Kyllä te ootte sitten ihania, kiitos, kun ei tarvinnut itse alkaa ravaamaan ton takia kaikkia konttoreita ja toimistoja." Mutta ei, yhtään sellaista ei tullut. LOL


      • veron ottaja
        veron ottaja kirjoitti:

        Noin se usein on, toiset vain menee henkilökohtaisuuksiin. Onneksi itselle ei sellaista ole juuri sattunut, sillä silloin on hankala itse toimia asiallisesti. Muuten taas ronskikaan asenne ei haittaa. Kerran työskentelin kiinteistöverotietojen tallentajana ja sain asiakaspuhelun, joka alkoi, yllätys yllätys, kirosanatulvalla. Mieshenkilö väitti, että häntä verotettiin rakennuksesta, jota ei ole olemassa. No mistäs minäkään sen tiesin, pelkkien asiapaperien pohjaltahan minä hommaani tein. Niinpä siis kun hetkeksi kiroilu laantui, kysyin hieman yksilöiviä tietoja ja "me täällä selvitetään, että onkos tässä joku sekaannus nyt tapahtunut". Koska en ollut mikään vakinainen oikea viranhaltija enkä saanut edes lähellekään oikeaa palkkaa, en tietenkään toiminut kuten olisin toiminut, jos olisin ollut ammattilainen ammattilaisen palkalla, eli ajanut itse paikan päälle asiaa tutkimaan. Tein siis sikäli onnetonta asiakaspalvelutyötä, että hankin vastauksen konsultoimalla luottettavimpana pitämääni tahoa ja vastaus oli jyrkästi toisen suuntainen kuin asiakkaan oma mielipide. Kun soitin takaisin tuli sieltä jälleen muhkea kokoelma suomalaisten muinaisjumalien nimityksiä korvaani. Ei sentään tappouhkauksia, uhkauksia oikeustoimista kylläkin, joihin kehotinkin turvautumaan, jos asiakas vieläkin koki olevansa väärässä. Jo ensimmäisen soiton jälkeen oloni oli melkoisen huvittunut. Herraa oli joko oikeasti verotettu väärin tai sitten kyseessä oli vain... terveen suomalaisen miehen reaktio siihen, että häntä ylipäätänsä verotetaan. LOL Joka tapauksessa tuossa tehtävässä saamani palaute vastasi sitä, mitä olin odottanutkin sen olevan. Haaveilin kyllä kovasti edes yhdestä puhelusta, jossa olisi todettu: "ai kun kiva, että ootte huomannut ton meidän autotallin verottaa vaikka me ei muistettu hakee sille edes rakennuslupaa. Kyllä te ootte sitten ihania, kiitos, kun ei tarvinnut itse alkaa ravaamaan ton takia kaikkia konttoreita ja toimistoja." Mutta ei, yhtään sellaista ei tullut. LOL

        Ja siis ettei kenellekään syntyisi vääriä käsityksiä, ylivoimaisesti suurin syy siihen, miksi noita tuon tapaisia puheluita ei tullut oli se, että 99,99% suomalaisista oli ainakin silloin joko läpeensä mielikuvituksettoman rehellisiä tai herran ja seuraamusten pelkoisia tai molempia ja oli hoitanut asiansa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan juuri siten, kuin ne kuuluukin hoitaa. Minä olin vain kasvoton ratas suuressa raksuttavassa koneistossa, joka tuotti heidän postilaatikkoonsa verolapun rakennusluvan tietojen pohjalta. Epäselvyydet liittyivät purettuihin rakennuksiin, joista ei ollut älytty tehdä poistoilmoituksia ja niitä tapauksia tuli muutama harva, joista yksi siis runsailla kirosanoilla höystettynä. Kaikissa niissä turvauduin silminnäkijöiden konsultaatioon ja osassa todettiin, että asiakas oli oikeassa. Naapurit eivät jostain syystä ole innokkaita ilmiantamaan salaa purettuja rakennuksia, eivätkä kyllä mielellään salaa rakennettujakaan, ihan jo siksi, etteivät välttämättä tiedä niiden olevan salaa rakennettuja. Mutta jos joku siis purkaa jonkun vanhan rakennuksensa, ilmiantakaa se, ettei hän joudu maksamaan veroja aiheetta. Teitä ei tulla syyttämään perättömästä ilmiannosta vaikka henkilö olisikin ilmoittanut asian jo itse.


      • veron ottaja
        veron ottaja kirjoitti:

        Ja siis ettei kenellekään syntyisi vääriä käsityksiä, ylivoimaisesti suurin syy siihen, miksi noita tuon tapaisia puheluita ei tullut oli se, että 99,99% suomalaisista oli ainakin silloin joko läpeensä mielikuvituksettoman rehellisiä tai herran ja seuraamusten pelkoisia tai molempia ja oli hoitanut asiansa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan juuri siten, kuin ne kuuluukin hoitaa. Minä olin vain kasvoton ratas suuressa raksuttavassa koneistossa, joka tuotti heidän postilaatikkoonsa verolapun rakennusluvan tietojen pohjalta. Epäselvyydet liittyivät purettuihin rakennuksiin, joista ei ollut älytty tehdä poistoilmoituksia ja niitä tapauksia tuli muutama harva, joista yksi siis runsailla kirosanoilla höystettynä. Kaikissa niissä turvauduin silminnäkijöiden konsultaatioon ja osassa todettiin, että asiakas oli oikeassa. Naapurit eivät jostain syystä ole innokkaita ilmiantamaan salaa purettuja rakennuksia, eivätkä kyllä mielellään salaa rakennettujakaan, ihan jo siksi, etteivät välttämättä tiedä niiden olevan salaa rakennettuja. Mutta jos joku siis purkaa jonkun vanhan rakennuksensa, ilmiantakaa se, ettei hän joudu maksamaan veroja aiheetta. Teitä ei tulla syyttämään perättömästä ilmiannosta vaikka henkilö olisikin ilmoittanut asian jo itse.

        Tai siis mainitussa tapauksessa henkilö väitti ettei rakennusta oltu alunperinkään rakennettu vaikka sille oli haettu lupa. Näitäkin juttuja oli, mutta ne selvisivät yleensä suoraan papereista, joihin rakennustarkastaja oli lisännyt omat merkintänsä. Jossain vanhemmissa merkintöjä ei ollut ja nekin piti tarkistaa silminnäkijähavainnoin. Tässä tapauksessa silminnäkijät olivat sitä mieltä, että rakennus oli rakennettu luvan mukaan ja oli silläkin hetkellä olemassa ja niinpä siitä kuului myös vero maksaa. Joka ei ollut edes iso, en tiedä miksi asiakas vaivautui valittamaan. Samapa tuo, olipahan jotain erilaista sillekin päivälle. Kuten monelle muullekin päivälle oli omat tapauksensa, en pitänyt hommaa tylsänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      450
      2203
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      224
      1971
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1281
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      147
      1257
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      43
      1137
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1055
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe