Kieltä oppimaan

tsuhna1

Mikäs ois paras tapa oppia venättä? Onko ajatuksia?

11

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatuksia on

      ja ensimmäinen mene ihmeessä kielikurssille. Se on se paras ja tehokkain tapa oppia moista molkotusta. Muutenkin kieli kuulostaa samalaiselta kuin,olisi laitettu tulikuuma peruna suuhun,näinollen suusta tuleva ulosanti on samanlaista. Riittää kun osaat ne perussanat niin siinä on jo venäjän kieltä liiankin kanssa. Holotna,Durak,Pasaalusta,Hui,Pravda,Prada,Tsort, Itisuta,Malako,Masla,Vodka,Ploha,jne... Kaikella kunniotuksella sanon että ei siinä venäjän kielestä ole muuta kuin haittaa. Kerran vieraillessani Pietarissa huusin puolitutulle kaverille että: Durak Juri,priviet. Jos kerran kohteliaaseen tervehdykseen vastataan nyrkillä,niin antaa olla. Kai minun olisi vaan sitten pitänyt huutaa kurkku suorana kadun toiselle puolelle itisuta hui.

    • huihuihui

      riittä kun osaa " pitza i hui budu harashoo" ja näyttää 5 evron seteliä ... sillä se irtoo reikä paratiisiin .........

      • +++

        Ei pitza vaan pizta´


    • VVVMMMikaa

      Etit jonkun hyvän venäläisen perusturistikohteelta, joka jo osaa suomea, alkuun hänen kanssaan vietät venäjällä olo aikaasi ja opit kieltä sekä kultuuria siinä ohimennen..
      >Pääsääntöisesti yhtälö vääntyy vaikeamman kautta eli hommaat ystäväsi lopulta suomeen ja lopputuloksena huomaat oppineesi kielen ainakin osittain, tosin saatoihan se maksaa hyvän kielikurssin verran, antaa ehkä bonuksena elatettavankin...

    • zelovek

      Meillähän on todella runsaasti tarjontaa kieliopintojen suhteen. Ja suhteellisen kohtuulliseen hintaan. Syksyllä alkaa monissa kansalaisopistoissa myös venäjän kurssit. Ne on varmaan edullisimpia ja verkkaisesta etenemisestä johtuen sopivat juuri "harrastelijoille", kuten itselleni. Kävin yhdeksän talvea, olikohan lukion oppimäärä suurinpiirtein. Nopeampia ja tehokkaampiakin kursseja on tietysti, kesäisin paljonkin.
      Matkailla kannattaa ehdottomasti ja tutustua ihmisiin, se opettaa käytännön kieltä.
      Venäjä on aika selkeä ja paljon yksinkertaisempi kieli kuin vaikkapa omamme, tosin sanaston muistaminen vaatii paljon.
      Vaikka miten matkustelisi niin kannattaa kuitenkin jotain kurssia käydä että oppii miten puhutaan oikein ja miksi sanotaan juuri näin ja näin esimerkiksi.

      • Juuri näin...

        Itsekin opiskelin venäjää kansalaisopistolla muutaman vuoden ajan, välillä säännöllisemmin, välillä kehnommin. Opin kuitenkin niin hyvin venäjää, että tulen toimeen arkikeskustelussa, osaan myös kirjoittaa venäjää kohtuullisesti.

        Opinnot eivät tulleet edes kalliiksi. Aikaa se hieman vaatii ja mielellään tunnollisuutta osallistumaan tunneille.


      • 222
        Juuri näin... kirjoitti:

        Itsekin opiskelin venäjää kansalaisopistolla muutaman vuoden ajan, välillä säännöllisemmin, välillä kehnommin. Opin kuitenkin niin hyvin venäjää, että tulen toimeen arkikeskustelussa, osaan myös kirjoittaa venäjää kohtuullisesti.

        Opinnot eivät tulleet edes kalliiksi. Aikaa se hieman vaatii ja mielellään tunnollisuutta osallistumaan tunneille.

        Jos on hyvä kielipää ja kiire, voi mennä iltalukioon. Siellä voi suorittaa esim vain pelkän venäjän. Lukiokurssi vedetään läpi puolessatoista vuodessa, joten tunteja on usempia viikossa. Tehokasta, eikä kovin kallista.


      • Onnea opiskeluun!
        Juuri näin... kirjoitti:

        Itsekin opiskelin venäjää kansalaisopistolla muutaman vuoden ajan, välillä säännöllisemmin, välillä kehnommin. Opin kuitenkin niin hyvin venäjää, että tulen toimeen arkikeskustelussa, osaan myös kirjoittaa venäjää kohtuullisesti.

        Opinnot eivät tulleet edes kalliiksi. Aikaa se hieman vaatii ja mielellään tunnollisuutta osallistumaan tunneille.

        Minä olen opiskellut Venäjää muutaman vuoden työväenopistossa.
        Aikaa ei ole juuri riittänyt muuhun kuin tunneilla käyntiin kuin nyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana. Pelkillä opiston tunneilla ei opi juuri mítään. Venäjän kielen sanat eivät ole helpoimmasta päästä mieleen painumisen suhteen, mutta sanojen ahkera pänttääminen ja kielen kuunteleminen alkaa itselläni tuottaa tulosta ja kun huomaa vähän oppivansa, kasvaa motivaatiokin opiskeluun entisestään. Opiskelun alkajaisiksi kannattaa lukea paljon venäläistä tekstiä, vaikka sitä ei vielä ymmärtäisikään. Näin kyriillisten aakkosten ymmärtäminen ja lukeminen muuttuu pikkuhiljaa sujuvaksi.


      • pa ruski
        Onnea opiskeluun! kirjoitti:

        Minä olen opiskellut Venäjää muutaman vuoden työväenopistossa.
        Aikaa ei ole juuri riittänyt muuhun kuin tunneilla käyntiin kuin nyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana. Pelkillä opiston tunneilla ei opi juuri mítään. Venäjän kielen sanat eivät ole helpoimmasta päästä mieleen painumisen suhteen, mutta sanojen ahkera pänttääminen ja kielen kuunteleminen alkaa itselläni tuottaa tulosta ja kun huomaa vähän oppivansa, kasvaa motivaatiokin opiskeluun entisestään. Opiskelun alkajaisiksi kannattaa lukea paljon venäläistä tekstiä, vaikka sitä ei vielä ymmärtäisikään. Näin kyriillisten aakkosten ymmärtäminen ja lukeminen muuttuu pikkuhiljaa sujuvaksi.

        Olen venäjänkielen opiskelija pystyn krjoittamaan venäjäksi ja
        olen hankkinut kyriilistn aakkosten näppäimistön. Mistä voisin löytää e-mail kirjekaverita venäjältä? En etsi mitään muuta kuin
        kirjoittelukaveria parantaakseni venäjänkielen taitojani.


      • 19+2
        pa ruski kirjoitti:

        Olen venäjänkielen opiskelija pystyn krjoittamaan venäjäksi ja
        olen hankkinut kyriilistn aakkosten näppäimistön. Mistä voisin löytää e-mail kirjekaverita venäjältä? En etsi mitään muuta kuin
        kirjoittelukaveria parantaakseni venäjänkielen taitojani.

        No, esimerkiksi JDU.ru. Voi ihmisiin tutustua ilman intiimiä suhdetta perustamatta. Venäläiset ovat mukavia kirjekumppaneita.


    • opiskele itse

      Jos on aiemmin opiskellut kieliä niin halvinta ja vaivattominta on itseopiskelu.
      Kirpputoreilla ja nettitoreilla on myytävänä naurettavaan muutaman euron hintaan
      esim Linguaphonen kielikursseja c-kastteineen kirjoineen. Ne c-kasetti äänitteet voi muuttaa cd-levylle ja sitäkautta tietokoneelle ja sitten siitä vaikka mp3 soittimeen ja jo on kätevä opiskella venäjää. Itseopiskelu vaatii vain tarmoa
      ottaa itseä niskasta kiinni. Kielioppiongelmiinkin löytyy netistä helposti vastaukset.
      kiitos netin itseopiskelu ei ole koskaan ollut niin helppoa kuin tänään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe