Vaunuja, vaunuja, vaunuja...

zazaraki

Meille tulee esikoinen marraskuussa.
Olisiko jollain kokemusta Teutonian Prestige vaunuista. Olen niihin tykästynyt, mutta nyt mietityttää kopan valinta. Asumme kerrostalossa, joten pehmeä kantokoppa olisi se juttu, mutta siinä ei ole kuomua tms. Kauppaan tulee myös mukana lämpöpussi. Mahtuuko se edes pehmeään koppaan? Eli jääkö turhaksi? Kantokopasta kun saa myöhemmin isommalle lämpöpussin.
Olisiko kova koppa sittenkin parempi...

Tai pitäisikö vaihtaa merkkiä kokonaan? Emmaljunga on ollut myös yhtenä vaihtoehtona ja malleista ehkä city cross. En halua kääntyviä pyöriä tms. vaan perinteiset neljä pyörää. Olen myös pähkäillyt ilmakumi ja ilmakennojen välillä. Olen kallistumassa ilmakumeihin, vaikka kuinka joutuisi välillä pumppailemaan jne. Tuskin niitä koko ajan täytyy pumpata ja eikö se puhkimeneminenkin ole aika harvinaista.
Vai olisiko vielä joku hyvä merkki jäänyt huomioimatta.

Yksi pohdinnan paikka on myös turvakaukalo. Haluan ostaa turvallisen kaukalon ja olen valmis turvallisuudesta maksamaan. Ostaisiko jonkun kaukalon, jota voi käyttää yhdistelmän rattaiden kanssa vai ihan erillisen istuimen. Kuinka paljon todellisuudessa tulee ihan vauva-aikana liikuttua turvakaukalon ja rattaiden kanssa. Aika on kuitenkin todella lyhyt, kun viihtyy kaukalossa. Matkarattaat tulevat varmasti jossain vaiheessa ostoslistalle, mutta talvivauvalle ei lähdetä niitä heti hankkimaan. Ne kerrat kun mennään ostoskeskuksiin tms. niin saa kelvata yhdistelmät mukaan, vaikkakin vievät tilaa enemmän. Katsotaan matkarattaita sitten kesällä.

Olisin todella kiitollinen kaikista vastauksista ja mielipiteistä eri vaunujen ja kaukaloiden suhteen.
Ihania kesäpäiviä kaikille.

1

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiluumu

      Meillä on ollu MaxiCosin Cabriofix ja olemme olleet siihen erittäin tyytyväisiä. Edelleen lajinsa turvallisimpia vaikkakin jo 6 vuotta vanha! Kyseistä kaukaloa valmistetaan vieläkin, ja sopii useimpiin rattaisiin kiinni.

      Turvakaukaloissa on yksi nyrkkisääntö: isofix on aina turvallisempi. Merkki kuin merkki, isofix kiinnitys on aina vyökiinnitystä turvallisempi.

      Rattaista antaisin sinulle saman saarnan kuin toisessakin ketjussa: Phil&Ted's.

      Paras ostos mitä olen tehnyt lapsiin liittyen.
      Olen työntänyt kumipyörät lasinsiruistakin, ja vielä 3 vuoden jälkeen kumipyörät toimivat erittäin hyvin, eikä niitä todellakaan tarvitse olla koko ajan pumppailemassa.

      P&T's ostettuani olen katunut aiempia Brio-yhdistelmiä ja Carena-matkarattaita, jotka kummatkin olivat omassa kategoriassaan riittävän hyvät. Briot erinomaiset.

      Phil&Teds-rattaat ovat uskomattoman näppärät, järkyttävän kevyet työntää vaikka kyydissä olisi kaksi 15kg lasta, ja ennenkaikkea laadukkaat.

      Ne taittuu pieneen tilaan ja renkaat saa tosi kätevästi irti ja takaisin.

      Jos voisin palata ajassa taakseppäin aikaan ennen yksiäkään rattaita/vaunuja antaisin itselleni seuraavan vinkin:

      Osta Phil&Teds rattaat vauvan kantokopalla. Kun saat toisen lapsen, osta sisaristuin.

      Siinä on KAIKKI vaunut/rattaat mitä tulet tarvitsemaan. Ne toimii todella hyvin pienenkin lapsen kanssa koppansa kanssa, ja matkarattaina ne on todella kätevät.

      Isot kumpyörät voi työntää kaupungissa suoraan kiveyksien yli ja no..ne vaan toimii ihan tavattoman hyvin: kääntyvät kätevästi, ovat vakaat... Eivät vikise/vingu vieläkään...

      Sitten kun syntyy toinen lapsi ei tarvitse ostaa tuplarattaita...Tarvitaan vain sisaristuin.

      Vielä reilun 3 vuoden jälkeen rattaissa ei ole ilmennyt mitään valittamista. Meillä ei ollut autoa pitkiin aikoihin, joten rattaat olivat päivittäin kovassa käytössä.

      Paitsi hinta. Omani tilasin Briteistä jossa samat rattaat maksoivat -50% Suomen hintoihin verrattuna.

      Ainut negatiivinen seikka jonka keksin, on kantokopan pituus, mutta meillä se ei tuottanut ongelmia. Oikeastaan oli turvallisempaa, kun lapsen sai rattaiden valjaisiin kiinni niin ei päässyt pikkupiltti kiipeilemään ulos.

      Phil&Tedseihin saa myös adapterin jolla saa MaxiCosin turvakaukalon kiinni.

      Suositteen siis yhdistelmää Phil&Ted's kantokopalla ja MaxiCosi Cabriofix-turvakaukaloa isofix-jalustalla. MaxiCosiin sai ainakin 6 vuotta sitten kätevän lämpöpussin joka helpotti mm. automatkoilla yms. autossa peiton sai pois päältä, ja bensa-asemalle mennessä sai pienen ihmisen piiloon pakkaselta. Toimi todella hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      12
      997
    Aihe