nyt täytyy sanoa että johan vituttaa oon innokas ja mielenkiintoa metsästykseen olis vaikka kuinka paljon. mutta mitenköhän vitussa mun pitäs metsästää ku täällä kymenlaaksossa ei pääse näihin vitun sisäsiittosiin serkunnussija seuroihin jäseneks millää ja sit viel kehataa itkeä että nuoria ei kiinnosta metästys. voin sanoa että se mielenkiinto lopahtaa hyvinki äkkiä ku yrittän vissiin kaikkiihin paikallisiin seuroihin jäseneksi. ja kyllä asun maalla
perkele
6
214
Vastaukset
- Minnukin nottaa pääh
Pyri vuokraamaan maata omiin nimii sen seuran maiden sisältä. Yleensä kaupunkilaismaanomistajat ovat tyytyväsiä kun saavat edes satasen vuokrana metsästysoikeudesta. Jos saat pienenkin alueen vuokrattua muuttuu ääni kellossa metsästysseurassakin. Ja vaikka etä pääsisi seuraan niin saat ruokkimalla houkuteltua riistaa omalle läntille. Helppoa, ei rajoituksia ja seuran miehiä vituttaa.
- ökyporvariko
Seuran sisällä omiin nimiin vuokraus t. metsästyslupien hankinta vain itselle katsotaan perusteeksi seurasta erottamiseen.
Hankalaa on vuokrauskikalla seuraan pääsy, ellei liittymisen ehtona laita vuokrasopimusta uusiksi, seuran nimiin. Siltikin lisäksi punnitaan persoona, eli onko pyrkyristä metsästysseuran jäseneksi.
Lähes kaikkialla on unhoitettu, että omien etujen maksimoimisen sijaan, metsästysseuratoiminta on yhteisen hyvän vaalimista ja lisäämistä.
Aloittajalle: Osta sieltä maata ja tarjoa metsästysoikeuksia seuralle, seuran jäsenyyttä vastaan. Jos ei kelpaa, metsästä itse maillasi. - jotain rajaa
Jos "Kyrpiintyneen" kielenkäyttö on samanlaista, kuin kirjoitus, en ihmettele yhtään, ettet ole haluttu seuraan.
- samma juttu
Aivan, maattomana ei auta kun mennä nöyränä pyytelemään jäsenyyttä, hattu kourassa niin sanoakseni.
Ja jos seuraan pääsee maattomana niin kannattaa miettiä meneekö talkoisiin kun pyydetään! - kimmo2
Kymenlaaksossa tosiaan tuntuu seuroissa olevan juuri ketjun aloittajan mukaista toimintaa. Seuroihin ei pääse muuten, kuin maata tuomalla mukanaan. Kokemusta on. Kenellä on varaa laittaa esim 10 000€ maan ostoon tuosta vaan?
Allekirjoitan täysin sisäsiittoisuuden seuroissa.
Nuorille voisi mielestäni vaikka ensimmäisinä vuosina tarjota mahdollisuuden metsästää pienriistaa tai edes pienpetoja. Niiden vähentäminen tuskin keneltäkään olisi pois. Mutta ei, kun nekin pitää omia.. Aivan kuin kettuja, supeja, mäyriä, minkkejä ei riittäisi. Kanalinnut vielä ymmärränkin, että on kiintiöitä ja vähän suojellaan kantaa..
Päivitellään, kun nuoret ei tule mukaan harrastukseen ja sitten könytään rollaattorin kanssa hirvipassiin ja ammutaan kaveri hirvenä, kuten Inginmaalla kävi jokunen vuosi takaperin.. Selvä nuorennusleikkauksen aika.
Itse suosin valtion maita. Esim. 40€ kahden päivän luvat. Ei ole seuran kyrvät hiillostamassa niskaan ja saa rauhassa olla. Valtion maille on vaan vähän matkaa täältä kymenlaaksosta, mutta mielestäni vaiva kannattaa nähdä.
Kyllä ne seurat edestään löytää, mitä taakseen jättää. Joka syksy otan joulumetton, oli lupia tai ei :) Tieltä en tietenkään ammu ;) - 4he5y
pohjanmaalla pääsin seuraan, kun isäni antoi omien maidensa metsästysoikeudet minulle ja sai itse siskonsa maiden oikeudet ja kumpikin vuokrattiin ne seuralle, saimme siis kumpikin jäsennyyden (tosin isälläni oli jo aiemmin, mutta sai pidettyä omansa) eli etsi tyyppi jolla maata ja joka ei metsästä ja kysy suostuuko antamaan oikeudet sinulle. Näin itellä ainakin onnistui helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379