CR 250 vai KX 250?

Pari tonnia rahaa

Moi! Meinaan hommata pienen pieneen päristelyyn 250 rossipyörän.
Hondan tai kawan. Onko näissä tyyppivikoja tai vuosimalleja jossa jotain heikkouksia?
Pyörä tulis varmaan oleen 2000 alkupuolelta.
Miten todea hyväkuntonen moottori loppuunajetusta?
Kuinka paljon maksaa tuollanen runkolaakeri,kiertokangen, männänvaihto operaatio tiivisteineen liikkeessä tehtynä? Riittääkö 500-700euroa?

11

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cr 125 ja rm 250

      . Kannattaa ottaa pytty irti niin pystyy toteen yli puolet moottorin kunnosta siinä kohtaa. Pytyn irrotus tuskin passaa myyjän pihassa kylläkäään...

      Tonnilla tekee todella huonosta koneesta hyvän. Kampi akseli mäntä laakerit yms

      • mr.papi

        Yleensä moottorista hajoaa ensimmäisenä vaihteisto, mikäli mäntää muistaa vaihtaa ajallaan. Ja vaihteiston korjaus tulee maksamaan ainakin 1 000€, varmaan enemmänkin. Jos koko koneen kunnostaa, eli vaihtaa käytännössä kaiken lohkojen sisäpuolelta, niin käytetyn pyörän hinta ylittyy siinä remontissa kevyesti.


    • mr.papi

      En itte ehkä tuota Hondaa ostas, koska Honda ei valmista enää 2t pyöriä jolloinka varaosien saatavuus on vähän arveluttava.
      Tyyppivijoista ei minulla ole tietoa...
      Vaikka pyörä olisikin 2000 alkupuolelta, niin moottori ei ole välttämättä loppuunajettu. Harrasteajossa kone voi kestää todella pitkään, kun taas kilpakäytössä moottori voi olla lopussa 2 vuoden jälkeen. Eli pyörää ostettaessa pitäisi tietää minkälaisessa käytössä se on ollut.
      Loppuunajetusta moottorista ei hyvää saa muuten kun vaihtamalla uudet osat. Se taas tulee todella kalliiksi, joten se ei ole kannattavaa. Eli tarkkana saa olla minkälaisen ajopelin sitä ostaa.
      Koneremontti liikkeessä on kyllä kallista lystiä. Itse tekemällä tulee ainakin puolet halvemmaksi. Eikä männänvaihdon yhteydessä tarvitse aina vaihtaa kiertokankea ja runkolaakereita.

    • Männällä monta talve

      Jos mäntä vaihdetaan 50-100tunnin paikkeilla niin sanoisin et kohtuu käytöllä vaihteisto kestää paljon pidempään.
      . Jos ei tiedä tunti määristä tai huoltohistoriasta niin voi voi.
      . Koneen kunnon toteaminen todella vaikeaa. Osaako kukaan sanoa siihen mitään.

      Hondaan saa ikuisesti osia.

      • mr.papi

        Meinasinkin tuon vaihteiston suhteen, että mäntää lukuunottamatta loota hajoaa ensimmäisenä. En ole kuullut, että kiertokanki tai kampiakseli olisi katkennut, vaikka näitäkin varmasti on. Niin ja laakerit täytyy tietysti vaihtaa ajallaan.

        Koneen kuntoa ei voi oikein todeta muuten kuin tuntikausien mittaisella koeajolla. Mutta siinäkään ei välttämättä saa selville kaikkia vikoja, kuten joku todella haurastunut osa mikä ei kuitenkaan "oireile" millään tapaa.


      • ..............
        mr.papi kirjoitti:

        Meinasinkin tuon vaihteiston suhteen, että mäntää lukuunottamatta loota hajoaa ensimmäisenä. En ole kuullut, että kiertokanki tai kampiakseli olisi katkennut, vaikka näitäkin varmasti on. Niin ja laakerit täytyy tietysti vaihtaa ajallaan.

        Koneen kuntoa ei voi oikein todeta muuten kuin tuntikausien mittaisella koeajolla. Mutta siinäkään ei välttämättä saa selville kaikkia vikoja, kuten joku todella haurastunut osa mikä ei kuitenkaan "oireile" millään tapaa.

        Aika kova väite, että kiertokanki kestää pidempään kuin vaihteisto... Ei se kiertokanki poikki mene, mutta alasilmä, joka siis toimii laakerin ulkokoolina, kuluu vaihtokuntoon aika paljon nopeammin kuin vaihteisto.


    • Ysäri kawa

      Muistan kun killinä pihapiiriin saatiin vanha kawa 125. Oli ainakin 3-4 naapurin omistuksessa ja kesät talvet pärrättiin iltamyöhään sillä.
      Jonkun faija vaihtoi siihen männän mut muistaakseni ei oikein muuta. Männälle tuli tunteja lukematon määrä. Lootaan tuskin vaihdettiin koskaan öljyjä mutta eihän käyttökään kovin racing ollut.. Ilmansuodatin oli varmaan ihan tukossa mutta silti eteenpäin vaan mentiin kunnes joku kallis sähkövika ilmaantui kuvioihin.

    • Rämä 98

      Ei tavis kuski löydä noitten väliltä mitään eroa. Molemmat kestää aikansa,molempiin saa osia.
      Noita osaa korjata joka pyöräpaja. 1000euron vaihteistorempat ihan puppu puhetta.

      • mr.papi

        Kerran pamahti 125cc pyörästä loota, 3 vaihteen ratas halkes ja väänti siirtäjät ja siirtäjän akselin kieroon sekä teki lohkoon pienet lovet. Sen korjaus olisi tullut maksamaan ~600€. Isommassa pyörässä voimansiirto joutuu paljon kovemmalle rasitukselle ja kuluu myös nopeammin. Myöskin hajotessa on todennäköisempää, että tulee isompia vaurioita kuin jollain piikillä. Ja jos oikeasti lohko pamahtaa päreiksi, niin siitä tulee jo kivasti lisää hintaa.


      • ................
        mr.papi kirjoitti:

        Kerran pamahti 125cc pyörästä loota, 3 vaihteen ratas halkes ja väänti siirtäjät ja siirtäjän akselin kieroon sekä teki lohkoon pienet lovet. Sen korjaus olisi tullut maksamaan ~600€. Isommassa pyörässä voimansiirto joutuu paljon kovemmalle rasitukselle ja kuluu myös nopeammin. Myöskin hajotessa on todennäköisempää, että tulee isompia vaurioita kuin jollain piikillä. Ja jos oikeasti lohko pamahtaa päreiksi, niin siitä tulee jo kivasti lisää hintaa.

        Ja tämä tapahtui siis ennen kuin ko. pyörään oli kertaakaan vaihdettu kiertokankea?

        Mutta joo, toki siitä voi särkyä mitä tahansa, yleensä vaihteistot kuitenkin kestävät todella pitkään. Itselläni on ollut jos vaikka minkälaisia loppuun ajettuja romuja, eikä vaihteistoissa ole koskaan ollut mitään sanomista.


    • Mikuni 36mm

      Oikeasti crossin kunnon toteaminen ihan venäläistä rulettia.
      Loppuuajettu crossi 1500euroa,ostat siihen satasella uudet muovit ja kiillotat pyörää sieltä täältä muutenkin.Purkki pari maalia ja uusi penkin päällinen.
      Kehut tehneesi täydellisen konerempan vuosi eli 15tuntia sitten ja hintaa voikin sitten laittaa samalla 2500euroa. Näitä on nähty sitten vaikka kuinka....
      Aina joku menee lopulta halpaan ja ostaa vempeleen mukamas hyvänä.
      Pahimmassa tapauksessa uusi omistaja ajaa tyytyväisenä " uusitulla" koneella pitkästi yliajalle ja väljä kk laakeri ottaa itteensä ja sitten maksetaan taas tuhatlapunen korjaamoon. Seuraavaksi haukutaan kys moottoripyörä merkki.
      Ite aloitin valitettavasti tälläsellä pyörällä.
      Selvis hieman mutkan kautta myöhemin tämäkin.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe