Pimentävät verhot

wsup

Hei! Ollut haussa jonkin aikaa täysin pimentävät ja mielellään tumman sävyiset, mutta ei kuitenkaan yksiväriset verhot. Osaisiko joku suositella mistä tilata? Ikean verhotkaan eivät täysin pimentäneet vaikka valoa ei suoraan läpi pääsekkään.

Korkeutta tarvitsisi olla vähintään 220cm. Purjerenkaat tai klipsuilla ripustettava... ei niin väliä. Voin kyllä myös ompeluttaa mikäli on suositella kangasta jostain.

Kiitos jo etukäteen.

15

4256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ostanut

Vallilan kankaissa on tosi kaunis pimennysverho. Vaaleanharmaa pohja jossa tummalla, melkein mustalla jotain kauniita oksia. Ainakin Raisiossa K-rauta Kuninkojassa on sitä kangasta.

• wsuö

Täytyy käydä katsomassa kunhan keksii jonkun syyn pyörähtää vaikka Ikeassa samalla. Kuulostaa tosi sopivalta.

Paljon kiitoksia.

• ehdotuksia pari

Yksi vaihtoehto on se, että verhot ovat tavalliset, mutta pimentävä rullaverho vedetään eteen tarvittaessa. Tällöin niitä roikkuvia verhoja ei tarvitse vetää minnekään, vaan ne pysyvät paikallaan. Ihan Jyskissäkin niitä myydään varsin edulliseen hintaan. Myös Kodin 1:sessä olen nähnyt niitä. Jos on kovin leveä ikkuna, niitä voi laittaa kahdet vierekkäin.

Myös vuoratut samettiverhot toimii pimentävästi esim. elokuvahuoneessa. Ainakin netissä on myytävänä myös samettityyppistä kangasta, joka on tarkoitettu juuri elokuvahuoneeseen täysin peittäväksi materiaaliksi.

• molempi parempi

Jos ei halua rullaverhoja, niin pimennyskankaiset verhot voivat olla varsinaisten verhojen takana tai verhot voi vuorata niillä, jos haluaa ommella. Minulla roikkuvat makkarissa samoista nipsuista molemmat.

• Yks vaan

Hobby Hallissa on myytävänä yksivärisiä pimennysverhoja. Ovat olleen hyviä.

• vallilainte

Ei mitään vallilaa kun mustat verhot ne pimentää parhaiten sellainen paperiverho mis on vekkilöitä ja poimuloita. Vallilassa ei oo mitään muuta ku vallilan sällit ja ne tappelee Bramsin sinfonioitten paremmuusjärjestyksestä niin että veri vaan lentää.

• wsup

Kiitos taas ehdotuksista!

Juu pelottaa hiukan nuo kun eri liikkeillä on eri käsitys pimentävästä.. Kahdesti olen ostanut pimentömättömät pimennysverhot.

Pitäisi tosiaankin olla ihan verhoina koska tarvitsisi saada 5m matkalta ikkunat pimeiksi ja tuolle matkalle saa viritellä tavallisia rullaverhoja jo aika monet. Ilmeisesti niiden tarvitsisi olla jonkin verran vielä ristiin ettei aurinko paistele raoista.

Jokin laskossysteemi voisi toimia myös, mutta taitaa tuota matkaa olla sen verran että mekanismi pitäisi olla turhan järeä.

Jos jotain järkevää kävelee esim. netissä vielä vastaan niin linkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

• Tällaisen löysin

Saahan niitä rullaverhoja mittatilauksestakin. Vaikka tuolta: http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/rullaverhot/rv-pimentava-kuviollinen

Esimerkki heidän laskuristaan: RVHR6-SUN-LEAN-33:Rullaverho pimentävä LEAN-33 kullanruskea

Jousikäyttöinen, 2 kpl: leveys 200, korkeus 200, , 1 kpl: leveys 100, korkeus 200, , Kangasleveys = tilattu leveys kankaalle. Kannakkeet lisäävät kokonaisleveyttä 4-5 cm., Olen hyväksynyt takuuehdot KYLLÄ

Kappalehinta: leveys 200 korkeus 200 hinta 168.19 EUR
        Kappalehinta: leveys 100 korkeus 200 hinta 89.68 EUR

Kokonaishinta: 426.06 EUR

Ja mahdollisuus 24kk osamaksuun.

• päiväuni

Mä ostin muutama vuosi sitten Kodin Ykkösestä tai Anttilasta (en muista kumpi, mutta niillähän on osittain samat valikoimat) valmisverhot. Pimennysverhot, joiden nurja puoli on valkoinen. Paksua, aavistuksen kahisevaa kangasta, joka tekee huoneen kesälläkin lähes täysin pimeäksi. Yövuoron jälkeen saa hyvin nukuttua. Mulla on lisäksi sälekaihtimet, mutta niiden teho on onneton.

Kangaskaupoissa olen nähnyt vastaavaa materiaalia rullalla, useita värejä, joista voi sitten ompeluttaa verhot.

Verhoa pitää olla riittävästi, ettei jää pieniä rakoja mistä valo pääsee sisään. Eli osta riittävästi, ei niin että just riittää peittämään ikkunan. Ja verho kannattaa olla tarpeeksi pitkä, ettei ikkunan alapuolelta pääse valo kajastamaan.

• päiväuni

Lisäys edelliseen. Vinkkinä kerron, että ota taskulamppu mukaan verho-ostoksille. Sillä on hyvä katsoa tuleeko valo kankaan läpi silmään. Ei tule hutiostoksia.

• wsup

Kiitos vinkeistä. Täytynee lähteä kangaskauppoja kiertämään jahka ehtii.

Aikaisemmalle vastaajalle sen verran, että ottaisin mieluusti rullaverhot, jos ei olisi ikkuinoilla jo valmiiksi rimpula-sädekaihtimia ja uudet verhot ovat muutenkin ostoslistalla. Kiitos kuitenkin.

Tos

• olfa

Jätesäkki aika hyvä ja halpa. Ei kyllä ehkä esteettisin ratkaisu.

• wsup

Jätesäkki tai folio menisi muuten, mutta erehdyin ostamaan pari huonekasvia :)

• joko ostit

eurokankaassa pimennysverhokangasta.. lamppu mukaan...

• rihvel

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      34
      2879
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2804
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2278
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1316
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      10
      1209
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      902
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      782
    Aihe