Meidän viisi henkiseen perheeseen tulee sunnuntaina bordercollie pentu! :) Käymme hakemassa sen kaukaa kotoa ja yhteen matkaan menee 6tuntia (autolla) jos pentua täytyy käyttää pissalla tai kakalla.. En tiedä mitä koiraa varten täytyy hankkia joten saisiko hieman apua? :D mitä matkaa varten tarvitsee? ja myöskin sitten kotona ? Meillä siis on maatila ja koiran tulisi tulevaisuudessa paimentaa lehmiä :) rupean itse kouluttamaan koiraa :) Saako pentua vielä ruveta kouluttamaan..?
bordercollie pentu maatilalle
1
107
Vastaukset
- ...........
Pentu on jo ilmeisesti tullut. Mutta haluan sanoa tuohon paimennushommaan painavan sanan. paimennus on toimintaa, joka tapahtuu korkeassa viettitilassa. Hyvän paimenkoiran on oltava tietyissä asioissa ehdottiman kuuntelevainen ja tottelevainen. Tarkoittaa siis sitä, että säännöistä pidetään kiinni, ja koiralle kerrotaan, mitä se saa tehdä, ja mikä on se suotava tapa. Mutta sille pitää myös heti kertoa, mitä se ei missään tapauksessa saa tehdä. Jos ei paimenkoirankoulutuksesta ole kokemusta, kehoitan lämpimästi menemään koiran kanssa oikeasti kursseille.
Ja sitä ennen sitten keskity tottelevaisuuteen, ei niinkään temppuja, vaan sitä, että koira haluaa tehdä kanssasi työtä, ja on kuulolla. Itse paimennustaidot ja taipumukset on helppo kaivaa esille koirasta, Mutta jos koira ei ole kuulolla, ei siitä hyvää paimenta tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522135
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351343Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941285- 1571188
- 681011
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31899Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59868Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46809