Olin jo ostamassa Canon Powershot G1X kameraa, kunnes minulle valkeni että sillä ei onnistu kovinkaan läheltä kuvaamaan. Haluaisin kuitenkin isokennoisemman kameran kuin mitä pikkupokkarit ovat. G1X olisi ollut loistava muuten, mutta haluaisin mahdollisuuden kuvata hyönteisiä ja kasveja hyvin läheltä. Mitä vinkkejä teillä olisi.
Powershot G1X onneton lähikuvauksessa
2
221
Vastaukset
Osta lähilinssi, niin johan toimii. Yleensä kompaktien lähikuvausominaisuudet eivät ole hääppöisiä. Ne toimivat vain laajakulmalla. Tunge vaan kamera parin sentin päähän hyönteisestä. ISO kenno tietää pitkää polttoväliä, joka vaikuttaa lähimpään tarkennusetäisyyteen.
- Canonisti minäkin
Jos haluat pienikoisen kameran kunnollisella macrolla, niin Fujin X Pro1 f/1.4 35 mm f/2.4 60 mm macro on vaihtoehto. Muuten kyllä joudut hankkimaan peilijärjestelmän ja siihen kunnollisen macron. Canonilta esimerkiksi yhdistelmä 7D f/2.0 35 mm f/2.8 100 mm macro on kohtuukokoinen.
Miten olet ajatellut valaistuksen? Rengassalama on melkein pakko-ostos, jos oikeasti aikoo macrokuvata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035698Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys642536Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2371504- 931297
- 1241067
- 66827
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8761- 70747
- 52744
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17721