Tarkoitus on omakotitalon aulatilaan laittaa uusi muovimatto. Vanha matto tuntuu olevan todella tiukasti liimalla lattiassa kiinni. Minkälaisilla koneilla maton irrotusta kannattaisi yrittää? Vai onko järkevintä liimata uusi matto suoraan vanhan päälle?
Muovimaton uusiminen/vanhan poisto
5
4042
Vastaukset
- remonttinoviisi
En omaa tästä kokemusta, mutta vastaavaa lattiaremonttia olen tässä pohtinut ja asiaa koittanut tutkia. Olen ymmärtänyt, että vanhan, tasaisen ja hyvin kiinni olevan muovimaton päälle voi hyvin irtoasentaa tietyn tyyppisiä muovimattoja, esim. Upofloorin Dantex, jonka asennusohje tässä:
http://www.upofloor.fi/upofloor_fi/upofloor_oy/etusivu/tuotteet/asuintilat/asuntomatot/ShowProduct.eviacms/productGroup/33638/product/29905/Dantex
Irtoasennus toimii varmaan parhaiten tiloissa, jotka ovat suhtkoht säännöllisen muotoisia eivätkä kovin isoja.
Tuossa upofloorin ohjeessa mainitaan, että maton voi asentaa myös "kunnostetulle alustalle teipaten tai liimaten".
Ei siis ole pakko repiä väkisin irti, jos päälle asentaa sopivan tyyppisen maton. - Kaik matot käy
Tokihan uuden Maton voi liimatakin vanhan päälle.
Jos vain on kunnolla kiinni alustassaan.
Liima vain pitää kuivata kunnolla "Tarraliimaksi" muuten jää kupruja.
Liima ei kuivu kahden Muovin välissä. - minä vaiiin
Älä laita toista päälle. Päälimmäisen maton kanssa tulee ongelmia, esim huonekalujen jalat "uppoaa" mattoon ja esim. keittiön tuolit eivät luista maton päällä vaan uppoavat... meillä ainakin näin.
- mr.natural
PVC Sisältää ftalaatteja ja sen valmistuksessa ja palamisessa syntyy paljon dioksiinia.
Kodeissa joissa on PVC lattia voidaan ilmasta mitata ftalaatteja.
Ne imeytyvät hengityksen, suun, ja jonkin verran myös ihon kautta.
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/05/120523102142.htm
Lapsilla joiden odottavat äidit ovat asuneet, ja jotka itse asuvat talossa jossa on PVC lattia on enemmän astmaa,allergioita, ja autismia.
http://localssupportinglocals.ca/news/floors-make-you-and-your-children-sick-allergy-asthma-and-autism-trigger-found-most-homes - Tietoa on ja kokemus
Älkää hyvät ihmiset jättäkö koskaan niitä muovimattoja sinne uuden päälluysteen alle. Kun muovimatto jää umpitilaan se alkaa hajota ja siitä muodostuu sellaisia yhdisteitä jotka pilaavat huoneilmaa. Tämä on tutkittua tietoa. Eikä esim. valveutuneissataloyhtiöissä sellaista anneta tehdäkään enää nykyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1193714Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai282773Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso72635Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1302348Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani82154- 371717
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581096Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361010Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 75984"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For79966