Kummilapsi Keniassa

helminen4

Onko kenelläkään kummilasta Keniassa? Jos on niin haluaisin kuulla
kokemuksia ja mitä kautta saitte sen

4

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bläkkäri

      Varsinaista kokemusta ei meillä vielä ole.

      Meillä on ollut kummilapsi Irene Keniassa World Visionin kautta noin kuukauden ajan. 10 v. poikamme valitsi tytön, koska heidän asema on poikia heikompi. Saimme tänään ilmoituksen, että Irene on saanut meistä, uusista kummeistaan tiedon. Veikkaisin, että kristityssä Keniassa Irene pitää sitä parhaana, kenties ainoana joululahjana.

      Omalta osaltamme toivon, juuri Sinä ottaisit oman kummilapsen. Kuukausittainen, muutaman kympin lahjoitus ei kuitenkaan ole ylitsepääsemätön. Vastineena sille saa itse hyvän mielen, tiedon että on tehnyt oikein, sekä konkreettisti kirjeitä kummilapselta. Meillä asiaan vaikutti vielä lapsiemme kasvatukselliset asiat, luopumalla itse vähän annat toiselle paljon.

      • eippa72

        Oletteko vielä Irenen kummeja? Itse olen alkanut myös kummiksi Kenialaiselle tytölle jonka nimi on Mariam hän on vasta 9 vuotias neitonen otin sen myös World Visionin kautta. Minusta tuo rahasumma ei ole suuri kun se apu menee koko kylä yhteisölle ja pojakin saavat siitä samat oikeudet mitä tytötkin
        Olen muutamia kirjeitä hänelle lähetellyt ja se on aina liikuttanut mua kun häneltä tulee vastauskirje jossa on kerrottu miten siellä voidaan
        missä päin te asutte


      • eippath

        Oletteko vielä lrenen Kummeja? itse olen ottanut myös kummilapsen myös tytön World Visionin kautta hänen nimensä on Mariam ja hän on 9 vuotta olen muutamia kirjeitä hänelle lähetellyt ja se on liikuttavaa katsella kun saa häneltä postia ei se kuukausi raha paljon ole kun ajattelee mitä sillä saadaan aikaiseen siellä. ja kun siellä sellaisia sairauksia mitä meillä täällä suomessa ei ole vaikka tyttöjen asema on heikompi siellä niin siitä kuukausirahasta hyötyy myös pojat ja koko yhteisö siellä alueella. Missä päin suomea te asutte? olisi mukava vaihtaa kuulumisia kummiudesta


    • Pettynytkummi

      Meillä oli kummilapsi Keniasta ainakin viiden vuoden ajan. Sitten viime kesänä yhtäkkiä vaihtoivat lapsen ja Keniasta tuli uuden lapsen isältä kirje. Luulin että se oli joku rahankerjäyskirje ja soitin Wold Wisioniin. He olivat todella lopettaneet ensimmäisen kummilapseemme suhteen ja tilalle antaneet uuden. Olin kyllä aika järkyttynyt koska luulin saavani auttaa lasta aikuisikään ja myös hänen kyläänsä. En ole missään nähnyt kirjoituksia muilta samanlaisesta kokemuksesta. Minulla oli siinä vaihtohommassa mahdollisuus perua kummiuteni kokonaan joten myös tein niin. Jäi kyllä vähän paha maku hommasta. Näin jälkikäteen olen ajatellut, että kun kyselin taannoin miten paljon lahjoituksestani menee perille ja paljonko välikäsille niin tuli mieleen että kyselinkö liikaa. Ne vierailuhommat kummilapsen luokse ovat myös outoja. Kauhean kalliita ja sinne ei saa mennä kuin valvotusti ison joukon mukana. Se myös ihmetyttää, että Keniahan on nykyään aika hyvinvoipa valtio niin miksei kehitystyötä tehdä moniin huonommassa jamassa oleviin paikkoihin? Onko avustustyöntekijöillä paremmat oltavat siellä? Moni kysymys jäi kaivertamaan tästä avustushommastani ja päätin, etten koskaan laita rahaa nuihin tuommosiin juttuihin. En edes saanut hyvästellä kunnolla kummilastani.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe