Paljonkohan tuollainen pyörä normaalisti kuluttaa bensaa. Itselläni on vuoden -88 mallia oleva TZR 250, joka nappaa 7½-8 litraa sataselle sekalaisessa maantieajossa. Voisikohan kulutusta pienentää jollakin järkevällä tavalla?
Yamaha TZR 250:n bensankulutus
4
983
Vastaukset
- Matti
Mulla samanlainen värkki vie semmoset 5 L/100km ja ajan ainakin puolet ajoista kaupungissa.
Jos perushuollot on kunnossa, niin syy vois vaikka olla kaasareiden säädöissä tms.- ace
Oma varttilitranen TZR vie maantiellä, hyvällä kelillä n. 5,8l/100km (myös kovaa ajettaessa esim. Lahti-Hki 140km/h kulutus tuota luokkaa) Kesiarvokulutus on noin 6l/100km. Käy säädättää kaasarit, tarkista ypvs, huuhtelukanavien siistiminen auttoi mulla 5hp ja kulutus tippui 1l/100km
- ketku
ace kirjoitti:
Oma varttilitranen TZR vie maantiellä, hyvällä kelillä n. 5,8l/100km (myös kovaa ajettaessa esim. Lahti-Hki 140km/h kulutus tuota luokkaa) Kesiarvokulutus on noin 6l/100km. Käy säädättää kaasarit, tarkista ypvs, huuhtelukanavien siistiminen auttoi mulla 5hp ja kulutus tippui 1l/100km
Kiitos tiedoista. Tuo keskikulutus lienee yleisesti siinä kuuden litran kieppeillä / 100 km.
Olen tsekannut YVPS:n vaijerien säädöt, onko syytä tarkastaa vielä jotain muutakin siihen liittyen?
Toisaalta tuo huuhtelukanavien siistiminen kuulostaa mielenkiintoiselta. Mitähän se käytännössä tarkoittaa? - ace
ketku kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Tuo keskikulutus lienee yleisesti siinä kuuden litran kieppeillä / 100 km.
Olen tsekannut YVPS:n vaijerien säädöt, onko syytä tarkastaa vielä jotain muutakin siihen liittyen?
Toisaalta tuo huuhtelukanavien siistiminen kuulostaa mielenkiintoiselta. Mitähän se käytännössä tarkoittaa?Ypvs täytyy toimia synkrossa molempiin mukeihin nähden ERIT. tärkeää jos mopon haluaa saada kulkemaan oikein. -> p-putket irti ja käytä virtoja päällä/pois ->ypvs auki/kiinni. Katsot/kokeilet että molemmissa ääripäissä mukien ypvs-laipat on samassa asennossa. Ei saa olla klapia, mukien välissä olevalla ypvs-laippojen yhdistäjällä (mulla semmonen papukaijannokkapuristin), ei saa mennä auki ollessa "yli" eli tulee "kynnys" näkyviin -> ypvs-laipat aukee liikaa. Ypvs täytyy toimia melko herkästi-> vaijerit napakat ei kireät ja rasvaus/öljy ypsiin tulee toimia.
Huuhtelukanavien hionta on helppoa. Hyvä leffa esim. tanssii susien kanssa hidastettuna, veshiomapaperia ja pieni sormi. Istut ja katsot leffaa ja hiot kaikki mahdolliset valujämät, röysteet ym. kevyesti pois. Voin myös suositella asiansa osaavan tyypin tohon hommaan. Oma mp on todisteena, paitsi itse ne huollot suoritin.
Kaikki kuluu, 2-t erityisesti. Sylinterien porautus männät->taas on kivaa.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782