raskaaksi ensimmäisestä ivf:sta

Marie7

Askarruttaa, että onko kellään tärpännyt heti ensimmäisen ivf:n jälkeen?
Täällä ivf suunnitteilla, mutta hoitojen pitkittyminen ja hintavuus huolettaa.

20

6199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 6+0 tänään

Muistelen lukeneeni että IVF:ssä / ICSI:ssä se "vauva kotiin" -prosentti olisi jossain 30% kieppeillä per hoitokerta. Eli noin kolmannes pareista saisi lapsen ekasta hoidosta. Tämä siis tilastollinen keskiarvo, yksilötasolla vaikuttaa moni asia (lapsettomuuden taustalla olevat syyt, naisen ikä jne).

Onnea matkaan!

• Nopeastikin tai kauan...

Ekasta IVF.n tuoresiirrosta tuli kemiallinen raskaus. Hoidot jatkui ja 4.llä kerralla vasta tärppäsi. Aikaa tähän meni reilu puolivuotta. Kuulemma raskauduin nopeasti, kun monet pariskunnat ovat olleet hoidossa useita vuosia.
      Rahaa tähän kaikkeen meni noin 11.000€. Kävin siis yksityisellä HKI.ssä, vaikka maksaa enemmän, niin tahti on nopeaa ja erittäin ammattitaitoista toimintaa :)

Nyt siis onnellisesti raskaana ja kaikki hyvin :)

• DIDIE

Saako kysyä millä klinikalla kävit? Helsingin nkl olen ensimmäisen ivf hoidon käynyt ja en ole tyytyväinen lääkäreiden toimintaan. Mistään ei kerrota,selitetä ja lääkärit vaihtuu. Paljon onnea raskautumisesta:)

• Nopeasti tai kauan..
        DIDIE kirjoitti:

Saako kysyä millä klinikalla kävit? Helsingin nkl olen ensimmäisen ivf hoidon käynyt ja en ole tyytyväinen lääkäreiden toimintaan. Mistään ei kerrota,selitetä ja lääkärit vaihtuu. Paljon onnea raskautumisesta:)

Kiitos onnen toivotuksesta :)
        Kävin Helsingissä Felicitas klinikalla. Suomen parhaimpiin kärki klinikoihin kuuluva. Voin suositella lämpimästi.
        Lääkärit ja hoitajat erittäin ammattitaitoisia ja tietää todella mitä tekevät! He olivat myös mukavia ja empaattisia.
        Koko ajan olin kärryillä mitä tehdään ja mitä tapahtuu ja miksi. Sama lääkäri oli koko ajan, paitsi oman lääkärin jouduttua saikulle, tuli tilalle toinen yhtä hyvä ja mukava lääkäri.
        Toki rahaa tuo hoito syö tonneja, mutta lopputulos on rahaakin arvokkaampi :)
        Meinaatko vaihtaa klinikkaa?
        Onnea sinulle matkaan!

• Nipsu_74

Hei!

Meillä tärppäsi heti ekasta ivf:stä ja pikkukakkonenkin saatiin ekan iscin hoidosta. Eli meillä ainakin on hoidot auttaneet saamaan kaivatut pienokaiset :)

• Tepa811

Jos puhutaan yhdestä hormonihoitokerrasta, niin kyllä, saimme lapsen ekalla kertaa, mutta toisesta alkion siirrosta. Yhdestä hormonihoidosta voi tulla useita alkioita, joista yleensä yksi siirretään ja loput pakkaseen. Eli meillä oli PAS-raskaus.

• inkku*

Hei! Jos saa kysyä, niin millaisia lähtökohtia teillä on ollut, että on tärpännyt ensimmäisellä?
      Meillä edessä ivf ehkä ensi kuussa julkisella.

• meidän ivf näin

Meillä tärppäsi ekasta siirrosta, mutta toisesta ivf-hoidosta. Ekassa ei saatu yhtään siirtokuntoista alkiota, toisessa saatiin 6. Yksi siirrettiin ja kaksi selvisi pakkaseen. Tämä tuoresiirto toi meille pojan joulukuussa 2012

• pikkupingu

Meillä myös onnistui eka IVF ja eka tuoresiirto. Heti vuoden yrittämisen jälkeen mentiin julkiselle tutkimuksiin ja puoli vuotta jonotettiin hoitoihin (Jyväskylässä). Lapsettomuuden syynä minun tukkeutuneet munatorvet.

Tsemppiä hoitoihin!

• onnellinen69

Meillä tärppäsi ekalla kerralla ja keväällä 12 saatiin terve tyttö. Käytiin väestöliitonklinikalla. Tosin inseminaatio tehtiin 4 kertaa tuloksetta ja sen jälkeen koeputkihedelmöitys, joka onnistui. Olen 44 vuotias ja sen ei kuulema mun ikäsellä pitänyt onnistua niin sanottiin, mut laitoinpa tilastot uusiksi. Tänä kesänä sain toisen terveen tytön ihan luomu sellaisen.

• gghkg

Meillä tärppäsi ensimmäisestä ivf:stä ja nyt rv 23 meneillään. Hoidossa oltiin julkisella puolella. Lapsettomuutta kestänyt lähes 3 vuotta ja sitä ennen takana oli 3 inseminaatiota.

• sl x

Mukava kuulla että raskas työ tuo tuloksia. Meillä meni loppuvuodesta ivf kesken alussa jo.. Erossa nyt. Rakastan sitä naista, haluaisin hänen kanssaan toisen kierroksen. Se ei kai ole koskaan mahdollista. En ole kateellinen kun muilla onni näin :) nauttikaa voitoiista. Rankka ja kallis laji. Meillä se oli piste iihin..:(
      Hyvää uutta vuotta 2014!

• heiska

me yritettiin luomusti yli 4 vuotta.sitte mentiin tutkimuksiin,kummassakaan ei ollut vikaa. kokeiltiin inseminaatiota ei onnistunu.sit viime vuoden marraskuussa oli eka ivf joka onnistui!!! nyt olen melkein neljännellä kuulla raskaana!!! eli kannattaa kokeilla.me oltiin julkisella puolella oysissa ja hoito makso jotai vähä yli 1000e.

• erps

omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ystävälläni on kaksi lasta, molemmat tärpänneet ekasta hoidosta :)

• onnekas555

Me ollaan kanssa niitä onnekkaita joilla ensimmäisen icsi:n tuoresiirto tarras kiinni. Yksi munasolu siirrettiin ja yksi vauveli tulossa. Marraskuun lopussa laskettuaika :)

• sitrusviikuna

Täällä on menossa ensimmäisen munasolujen keräyserän ja alkiokehittämisen kokeilut. Koko munasatsista saatiin yhteensä 4 alkiota, joista pakkasessa on vielä käyttämättä 2, ovat kuulemma samassa oljessa eli yksi alkionsiirto voidaan suorittaa ennen kuin pitäisi taas uusia munia kerätä hedelmöitykseen.

Kaksi alkionsiirtoa kohtuun takana, kumpikaan ei tarttunut.
      Sitä ennen on ollut inseminaatioita neljästi, kaikissa negatiivinen tulos.

Nyt sitten ollaan ns. hoitojäähyllä kohonneiden veriarvojen takia ja syödään nappicoctailia, kun yritetään saada keväisen synarela rumban jälkeen mun kierto takaisin normaaliksi (tällä hetkellä kohdun limakalvo ei lähde mukaan kiertoon, munasarjat ovat jo synarelasta toipuneet).

Laskeskelin jo säästöjäni kauhuissani, että kun joulukuu menee leikkiessä normalisoimisen ja verikokeiden kanssa niin seuraava hoito saadaan aikaisintaan tammikuussa.. pääsee taas kelan lääkekorvauskaton rikkomaan parissa kuukaudessa ensi vuoden puolella. :''D

• vfrchy

Mulla onnistui myös ekasta ivf:n tuoresiirrosta. Mulla on vaikea endometrioosi, jota leikattu 2010. Tosin oireet jo pahentuneet välissä todella pahoiksi, viikko kuukaudesta olo ehkä suht normaali. Ja muutama vuosi takaperin lapsettomuus alan asiantuntija sanoi, että raskautumis mahdollisuuteni on alle 1% luokkaa.

Mutta on nyt on positiivinen testi ainakin tullut ja hcg eilen jo 2800, nyt 5 0. Katsotaan miten etenee :)

• Tuplaonnea

Hei! Meillä tultiin raskaaksi ekasta IVF:stä. Hedelmöittyneitä munasoluja saatiin neljä, joista kaksi huonolaatuisia, yksi top-luokkaa ja yksi kakkosluokkaa. Tuoresiirrossa siirrettiin kaksi (lääkärin mukaan huonompi ei olisi selvinnyt pakastamisesta) ja nyt kohdussa köllii kaksoset raskausviikoilla 7 4 :) Onnea kaikille hoitoihin, ihmeitä tapahtuu!

• Anonyymi

Missä kävitte hoidoissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kävitte hoidoissa?

Minä tulin raskaaksi ensimmäisestä IVF:stä, 1 alkio siirrosta heti munasolujen keräyksen jälkeen. Taustalla selittämätön lapsettomuus 1,5 vuotta. Olen 38-vuotias ja ylipainoinen, BMI 31. Hoitotulos täysin puskista myös hoitavalle lääkärille, lähtötilanne ei mikään unelma iän ja painon suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe