Canon 1100D tai Canon EOS 600D ?

Apua kaivataan

Moikka, olisin halukas aloittamaan valokuvauksen ja olen nyt muutaman viikon mietiskellyt, että kumpa kamera minun kannattaisi hommata, Canon 1100D vai Canon EOS 600D ? Kummatkin ovat ihan kohtuu hintaisia ja kalliimpia kameroita en edes halua katsoa heti näin alkuu, tarkoituksena on lähinnä saada tuntumaa kameroista ja oppia käyttämään ja kuvailla tarkkoja "taidekuvia" mm. Kukista ja kaikesta luontoon liittyvää.

9

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhfhwfhg
    • iii5i

      Kannattaa katsoa, että paketissa on vakaajallinen IS-objektiivi.

      • aloittaja3

        Juu, tuon jutun jo tiesinkin. Kummasakin noissa on ainakin, jos Gigantista ostaa. Canon EOS 1100D on kaksi versiota myynnissä Gigantissa kummatkin on samanhintaisia, mutta toisessa on kuvanvakain. Molemmat on samanhintaisiakin. Kumma juttu.


    • kuussatanenvaan

      Itse olen kyllä pärjännyt 1100D:llä, mutta jos nyt olisin noista kahdesta valitsemassa, niin kyllä 600D:n ottaisin. Ihan jo käteen ottaessa tuntee selvän eron, 600D on huomattavasti "jämäkämmän" tuntuinen. Ei kyllä 1100D:kään ole käteen hajonnut, lipsunut tai edes nitissyt ja natissut niin kuin jotkut valittaa, mutta siinä on kuitenkin sellainen ero "fiiliksessä", jonka tuntee joka kerta kun kuvaa. Onhan sitten 600D:ssä muutama ominaisuuskin, jota ei 1100D:ssä ole. Esim. se kääntyvä näyttö on joskus ihan hyvä, samoin langattomalle salaman ohjauksellekin voi tulla käyttöä. 1100D:hen piti ostaa erilliset hilppeet sitäkin varten, niin taisi siinäkin jo se hintaero 600D:hen kaventua huomattavasti, käyttömukavuuskin tietysti vähän eri luokkaa.

    • dgrftfret

      600D! :)

    • Osta50D

      Kannattais kokeilla jotain kymppisarjalaista vähintään.
      Mun vanha 50D tuntuu MIESTEN kameralta noiden lelujen rinnalla.

      • 600D.

        Pistäpä tänne linkkiä ottamiisi kuviin niin katotaan...


      • Canonisti minäkin
        600D. kirjoitti:

        Pistäpä tänne linkkiä ottamiisi kuviin niin katotaan...

        Se 50D olikin hyvä runko. Niin hyvä, että 60D tehtiin huomattavasti keposemmaksi, jotta kymppi ei syö pro- ja semipromallien myyntiä.

        Kokonaisuudessa objektiivit maksavat kuitenkin paljon enemmän kuin runko. Mukana tulevan kittisutun voi heittää roskikseen. Tuollaiseen kuvaukseen alkuun esimerkiksi:
        - f/2.0 35 mm ja
        - f/2.8 100 mm macro käytettynä.


      • Canonlove4ever
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Se 50D olikin hyvä runko. Niin hyvä, että 60D tehtiin huomattavasti keposemmaksi, jotta kymppi ei syö pro- ja semipromallien myyntiä.

        Kokonaisuudessa objektiivit maksavat kuitenkin paljon enemmän kuin runko. Mukana tulevan kittisutun voi heittää roskikseen. Tuollaiseen kuvaukseen alkuun esimerkiksi:
        - f/2.0 35 mm ja
        - f/2.8 100 mm macro käytettynä.

        EOS 600 D !!!! itse kuvaan tuolla, enkä kertaakaan ole pettynyt ! kuvaan erittäin paljon kaikkea ja tuo on tosi hyvä :) suosittelen kaikille! en itse ostaisi koskaan tota 1100 koska kauhean hyviä kokemuksia en ole kuullut mutta varmasti hyvä kamera perus kuvaamiseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe