Canon 1100D tai Canon EOS 600D ?

Apua kaivataan

Moikka, olisin halukas aloittamaan valokuvauksen ja olen nyt muutaman viikon mietiskellyt, että kumpa kamera minun kannattaisi hommata, Canon 1100D vai Canon EOS 600D ? Kummatkin ovat ihan kohtuu hintaisia ja kalliimpia kameroita en edes halua katsoa heti näin alkuu, tarkoituksena on lähinnä saada tuntumaa kameroista ja oppia käyttämään ja kuvailla tarkkoja "taidekuvia" mm. Kukista ja kaikesta luontoon liittyvää.

9

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhfhwfhg
    • iii5i

Kannattaa katsoa, että paketissa on vakaajallinen IS-objektiivi.

• aloittaja3

Juu, tuon jutun jo tiesinkin. Kummasakin noissa on ainakin, jos Gigantista ostaa. Canon EOS 1100D on kaksi versiota myynnissä Gigantissa kummatkin on samanhintaisia, mutta toisessa on kuvanvakain. Molemmat on samanhintaisiakin. Kumma juttu.

• kuussatanenvaan

Itse olen kyllä pärjännyt 1100D:llä, mutta jos nyt olisin noista kahdesta valitsemassa, niin kyllä 600D:n ottaisin. Ihan jo käteen ottaessa tuntee selvän eron, 600D on huomattavasti "jämäkämmän" tuntuinen. Ei kyllä 1100D:kään ole käteen hajonnut, lipsunut tai edes nitissyt ja natissut niin kuin jotkut valittaa, mutta siinä on kuitenkin sellainen ero "fiiliksessä", jonka tuntee joka kerta kun kuvaa. Onhan sitten 600D:ssä muutama ominaisuuskin, jota ei 1100D:ssä ole. Esim. se kääntyvä näyttö on joskus ihan hyvä, samoin langattomalle salaman ohjauksellekin voi tulla käyttöä. 1100D:hen piti ostaa erilliset hilppeet sitäkin varten, niin taisi siinäkin jo se hintaero 600D:hen kaventua huomattavasti, käyttömukavuuskin tietysti vähän eri luokkaa.

• dgrftfret

600D! :)

• Osta50D

Kannattais kokeilla jotain kymppisarjalaista vähintään.
      Mun vanha 50D tuntuu MIESTEN kameralta noiden lelujen rinnalla.

• 600D.

Pistäpä tänne linkkiä ottamiisi kuviin niin katotaan...

• Canonisti minäkin
        600D. kirjoitti:

Pistäpä tänne linkkiä ottamiisi kuviin niin katotaan...

Se 50D olikin hyvä runko. Niin hyvä, että 60D tehtiin huomattavasti keposemmaksi, jotta kymppi ei syö pro- ja semipromallien myyntiä.

Kokonaisuudessa objektiivit maksavat kuitenkin paljon enemmän kuin runko. Mukana tulevan kittisutun voi heittää roskikseen. Tuollaiseen kuvaukseen alkuun esimerkiksi:
        - f/2.0 35 mm ja
        - f/2.8 100 mm macro käytettynä.

• Canonlove4ever
        Canonisti minäkin kirjoitti:

Se 50D olikin hyvä runko. Niin hyvä, että 60D tehtiin huomattavasti keposemmaksi, jotta kymppi ei syö pro- ja semipromallien myyntiä.

Kokonaisuudessa objektiivit maksavat kuitenkin paljon enemmän kuin runko. Mukana tulevan kittisutun voi heittää roskikseen. Tuollaiseen kuvaukseen alkuun esimerkiksi:
        - f/2.0 35 mm ja
        - f/2.8 100 mm macro käytettynä.

EOS 600 D !!!! itse kuvaan tuolla, enkä kertaakaan ole pettynyt ! kuvaan erittäin paljon kaikkea ja tuo on tosi hyvä :) suosittelen kaikille! en itse ostaisi koskaan tota 1100 koska kauhean hyviä kokemuksia en ole kuullut mutta varmasti hyvä kamera perus kuvaamiseen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe