vauva yksinhuoltajalle

YH-J

Olen nuori yksinhuoltaja (itse täytän 25 ja lapseni 4) ja toivoisin kovasti lapselleni sisarusta ja meidän perheeseemme toista lasta. Olen aina halunnut ison perheen, mutta sopivaa miestä ei tunnu löytyvän enkä tahdo jäädä odottelemaan josko joku prinssi tulisi 10vuoden sisällä vastaan. Onko kohtalontovereita tällä sivustolla? Olen nyt muutaman vuoden harkinnut keinohedelmöityshoitoihin menoa ja olisi mukava kuulla toisten ajatuksia/kokemuksia. Monien mielestä voi olla itsekästä hankkia lapsi nuorena keinohedelmöityksen avulla (kun mieshän voi tulla vastaan jo vaikka vuoden kuluttua). Olen henkilökohtaisesti kuitenkin sitä mieltä, että haluan yrittää tehdä elämästä sellasen kun sen halaisin olevan nyt ja jatkuvasti enkä halua elää haaveissa jotka voivat tapahtua ehkä tulevaisuudessa..

155

4120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidiksi neljännelle

      Itse olen kolmen (parisuhteessa syntyneen) lapsen yksinhuoltaja ja päättänyt tehdä vielä neljännen, tällä kertaa yksin. Olen aina halunnut neljä lasta. Nyt ikä tulee vastaan, joten on pakko toimia :)
      Olen samaa mieltä kanssasi elämän elämisestä sellaisena kuin sen haluaa, eikä haaveissa. Jos haaveet voi toteuttaa, niin miksi niitä ei toteuttaisi.
      Jos haluat keskustella asiasta ja kokemuksista niin laita spostia [email protected]

      • Edesvastuuttomuus

        on aikamme suurin vitsaus.

        "Jos haaveet voi toteuttaa, niin miksi niitä ei toteuttaisi. "

        Niin. Varsinkin kun joku muu niiden haaveiden kulut maksaa: Yhteiskunta eli me muut. Lisäplussana kun ne kersat saa heivata jonkun muun kasvatettavaksi, eli yhteiskunnan tuottamat päiväkodit ja koulut, niin avot. Kyllä elämä on ihanaa kun voi vaan toteuttaa ihminen omia unelmiaan ja haaveitaan.

        Jotain vastuuntuntoa, nainen!!!


      • vapaaneito32

        joo miehiä odotellaan siis lapsia vaan tekemään!
        eikö naisilla ole muuta tekemistä kun lapsia tehdä...
        unelmia ja haaveita ja et haluis matkustaa ja nähdä maalimaa.
        Kyl mielestäni aika säälittävää nuorena ilman kokemuksia olla...
        hyvä lapsilleen sitten kertoa lapsipuuhistaan ja että se on ainoa asia miksi eletään!
        Mä lapseton ja vapaa! Onnellinen, matkustan ja koen elämää on vaan niin paljon nähtävää ja koettavaa ja moni lapsellinen on siitä katkera, kun paskahousuja vaihtelee vuosipäivät himassa!
        Mut elämä on valintoja se on just sitä mitä me siitä tehdään!
        Nyt tavannut vihdoin sen oikean ja matkustetaan yhessä ja tehdään asioita, ei tule kuuloonkaan pilata elämää lapsilla. itsekästä tuoda niitä muutenki tähän hulluun maalimaan!


      • hyvä suomi, mutta...

        Tottakai yhteiskunta kustantaa keinohedelmöitykset (200-500e/ kerta) kaikille lasta, mutta ei miestä haluaville viriileille naisille.
        Sen jälkeen, jos huomaat olevasi syntynyt väärään sukupuoleen ja haluat vaihtaa, veronmaksajat kustantavat myös sukupuolenvaihdosleikkauksesi ja psykoterapiasi sen jälkeen (=muutamia kymppitonneja).
        Onneksi meillä työtätekevillä on vielä varaa kaikenlaisiin pelleilyihin.


      • Veronmaksaja Suomest
        hyvä suomi, mutta... kirjoitti:

        Tottakai yhteiskunta kustantaa keinohedelmöitykset (200-500e/ kerta) kaikille lasta, mutta ei miestä haluaville viriileille naisille.
        Sen jälkeen, jos huomaat olevasi syntynyt väärään sukupuoleen ja haluat vaihtaa, veronmaksajat kustantavat myös sukupuolenvaihdosleikkauksesi ja psykoterapiasi sen jälkeen (=muutamia kymppitonneja).
        Onneksi meillä työtätekevillä on vielä varaa kaikenlaisiin pelleilyihin.

        Yksinäisten naisten keinohedelmöityksiä ei tueta. Taas jos mielestäsi yhteiskunnan ei pidä kustantaa terveydenhoitoa, olet aivan vapaa kieltäytymään siitä ja maksamaan omasta kukkarostasi vaikkapa syöpähoitosi. Lapsiakaan ei ole pakko laittaa ilmaiseen kouluun, vaan voit kouluttaa heidät itse ekaluokasta ammattiin asti. Lapsilisistä kieltäydyt luonnollisesti. Yhteiskunnan maksamia moottoriteitäkään sinun ei tarvitse käyttää, vaan voit kävellä metsäpolkuja kaupungista toiseen. Kaupungin katujen vältteleminen työmatkoilla voi olla hieman vaikeaa, mutta aina voit asettua vaaleihin ehdokkaaksi teemalla "mutakuopat katujen tilalle". Hurjan kalliita siltoja voit vastusta uimalla ylitse.


      • Miina I
        vapaaneito32 kirjoitti:

        joo miehiä odotellaan siis lapsia vaan tekemään!
        eikö naisilla ole muuta tekemistä kun lapsia tehdä...
        unelmia ja haaveita ja et haluis matkustaa ja nähdä maalimaa.
        Kyl mielestäni aika säälittävää nuorena ilman kokemuksia olla...
        hyvä lapsilleen sitten kertoa lapsipuuhistaan ja että se on ainoa asia miksi eletään!
        Mä lapseton ja vapaa! Onnellinen, matkustan ja koen elämää on vaan niin paljon nähtävää ja koettavaa ja moni lapsellinen on siitä katkera, kun paskahousuja vaihtelee vuosipäivät himassa!
        Mut elämä on valintoja se on just sitä mitä me siitä tehdään!
        Nyt tavannut vihdoin sen oikean ja matkustetaan yhessä ja tehdään asioita, ei tule kuuloonkaan pilata elämää lapsilla. itsekästä tuoda niitä muutenki tähän hulluun maalimaan!

        Laset pitää tehdä nuorena. Maailmaa voi nähdä keski-ikäisenä (45 ) tai vanhanakin.


      • pässitakat
        vapaaneito32 kirjoitti:

        joo miehiä odotellaan siis lapsia vaan tekemään!
        eikö naisilla ole muuta tekemistä kun lapsia tehdä...
        unelmia ja haaveita ja et haluis matkustaa ja nähdä maalimaa.
        Kyl mielestäni aika säälittävää nuorena ilman kokemuksia olla...
        hyvä lapsilleen sitten kertoa lapsipuuhistaan ja että se on ainoa asia miksi eletään!
        Mä lapseton ja vapaa! Onnellinen, matkustan ja koen elämää on vaan niin paljon nähtävää ja koettavaa ja moni lapsellinen on siitä katkera, kun paskahousuja vaihtelee vuosipäivät himassa!
        Mut elämä on valintoja se on just sitä mitä me siitä tehdään!
        Nyt tavannut vihdoin sen oikean ja matkustetaan yhessä ja tehdään asioita, ei tule kuuloonkaan pilata elämää lapsilla. itsekästä tuoda niitä muutenki tähän hulluun maalimaan!

        No on kyllä todella itsekästä toi sunkin toiminta, tuhoot vaan maailmaa reissaamalla.

        Aloittaja nyt on ihan totaalisen kahvilla myös, jostain syystä tää tyhmyys tuntuu vaivaavan naisia oikein urakalla.


    • Jorma10

      Minä voin antaa sulle patukkaa, niin tuut ihan satavarmasti paksuksi. 2000€ kerta

      • isänikin oli

        Minä annan tonnilla! Parasta luokkaa geeniä!
        Tutkitusti. Halutessasi luonnollisestikin!
        Uusinta vapaa, jos ei heti tärppää.
        Ja vastuun tarvittaessa.
        Oikeesti
        [email protected]


    • Onni yksillä, kesä k

      Ei muuta kuin tsemppiä tytöt. Itse tein kolmannen iltatähden. Yksin. Hyvää miestä ei vaan löytynyt, eikä löydy. Ei se auta koko elämää odotella. Jää vain luu kouraan.

      Oikeasti, olisin lapseton, kohta 5-kymppinen, jos olisin sitä miestä jäänyt odottelemaan. Nyt olen onnellinen 3 lapsen äiti, nuorimaiseni on 6v esikoululainen. Taloudellinen tilanteemme on parempi kuin hyvä. (Kolme autoa, kaksi kesämökkiä, pari vuokrattavaa asuntoa, osakkeita, jne)

      Elän omaa haavettani.

      • Erittäin uskottavaa

        Heh heh..hyvät naurut ainakin sain...


      • Kateudesta vihreä?
        Erittäin uskottavaa kirjoitti:

        Heh heh..hyvät naurut ainakin sain...

        Hyvä että naurattaa. Kaiken kateutesi keskellä.


      • Erittäin uskottavaa
        Kateudesta vihreä? kirjoitti:

        Hyvä että naurattaa. Kaiken kateutesi keskellä.

        Joo, kateuttahan se täytyy tietenkin olla ettei usko yhdellä aikuisella olevan kolme autoa ja kaksi kesämökkiä jne...


      • Lue Tarkemmin
        Erittäin uskottavaa kirjoitti:

        Joo, kateuttahan se täytyy tietenkin olla ettei usko yhdellä aikuisella olevan kolme autoa ja kaksi kesämökkiä jne...

        Hänellähän Oli nuorin iltatähti, vanhemmilla lapsilla voi hyvinkin olla jo ajokortti, kun kirjoittaja on vajaa 50v.


      • Lue Tarkemmin
        Erittäin uskottavaa kirjoitti:

        Joo, kateuttahan se täytyy tietenkin olla ettei usko yhdellä aikuisella olevan kolme autoa ja kaksi kesämökkiä jne...

        Hänellähän Oli nuorin iltatähti, vanhemmilla lapsilla voi hyvinkin olla jo ajokortti, kun kirjoittaja on vajaa 50v.


      • varokas velkaa
        Kateudesta vihreä? kirjoitti:

        Hyvä että naurattaa. Kaiken kateutesi keskellä.

        Otitko vipin? Lue lisää ennen kuin otat lisää www.edullinenpikavippi.info


      • Äpäräkone?
        Lue Tarkemmin kirjoitti:

        Hänellähän Oli nuorin iltatähti, vanhemmilla lapsilla voi hyvinkin olla jo ajokortti, kun kirjoittaja on vajaa 50v.

        Mikä on iltatähti, onko se sama kuin äpärä?


      • vastaan sulle
        Äpäräkone? kirjoitti:

        Mikä on iltatähti, onko se sama kuin äpärä?

        Ei ole sama kuin äpärä.

        Äpärä: avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi

        Iltatähti: vanhana saatu lapsi, pitkä ikäero vanhempiin sisaruksiin


    • maailman meno

      Niitä isättömiä kakaroita on jo maailma täynnä! Käytöshäiriöt ym.ongelmakäyttäytyminen on vaan lisääntynyt ja osasyynä siihen on juuri se, ettei perheessä enää ole isää. Älä tee enempää isättömiä lapsia, takuulla kärsivät siitä vanhempana, että kasvoivat ilman isää!

      • Ei kun yrittämään !!

        Pyh, höpö höpö. Mies perheessä ei tod, ole välttämätön. Lapsella on riidaton, tasapainoinen välittävä koti. Monessa ydinperheessä on usein pahaa riitaa, ja lapset kärsii. Isättömyys voi olla jopa siunaus-.


      • 17+12

        Mieluummin yh kuin huono perhe MUTTA on itsekästä ajatella pelkästään, että itellä on kivaa lasten kanssa. Kaikki haluavat isoina tietää isästään asioita ja sen puoleisesta suvusta. Tukiverkosto on vajavainen varsinkin jos äiti sattuu kuolemaan esim syöpään. Tulee kusipäinen kuva sekä äidistä että isästä...
        Ennemmin vois adoptoida oikeesti orvon lapsen.


      • vanhaanmalliin
        Ei kun yrittämään !! kirjoitti:

        Pyh, höpö höpö. Mies perheessä ei tod, ole välttämätön. Lapsella on riidaton, tasapainoinen välittävä koti. Monessa ydinperheessä on usein pahaa riitaa, ja lapset kärsii. Isättömyys voi olla jopa siunaus-.

        3 pojan äitinä olen sitä mieltä, että jokaisella lapsella on OIKEUS tietää kuka hän on? Kenen lapsi hän on?

        Pojilleni isä on äärettömän rakas, isän ja miehen malli ja sitä nainen ei voi KOSKAAN olla!!!

        Olivat lapset kumpaa sukupuolta hyvänsä he tarvitsevat molempien sukupuolten rakkautta, hoivaa ja huolenpitoa.

        Jos haluaa perheen, ehjän perheen niin silloin ELETÄÄN sen ehdoilla! Riitaan tarvitaan 2, eikä ole mikään pakko riidellä vaan olla oikea kasvattaja ja esimerkki!

        Vanhanaikainen tapa tulla raskaasi on halpa ja helppo keino.


      • Surku
        Ei kun yrittämään !! kirjoitti:

        Pyh, höpö höpö. Mies perheessä ei tod, ole välttämätön. Lapsella on riidaton, tasapainoinen välittävä koti. Monessa ydinperheessä on usein pahaa riitaa, ja lapset kärsii. Isättömyys voi olla jopa siunaus-.

        Toki isättömyys voi olla siunaus mutta äitini kuoltua minulle isä oli siunaus..


      • Onnellisuutta jokais
        vanhaanmalliin kirjoitti:

        3 pojan äitinä olen sitä mieltä, että jokaisella lapsella on OIKEUS tietää kuka hän on? Kenen lapsi hän on?

        Pojilleni isä on äärettömän rakas, isän ja miehen malli ja sitä nainen ei voi KOSKAAN olla!!!

        Olivat lapset kumpaa sukupuolta hyvänsä he tarvitsevat molempien sukupuolten rakkautta, hoivaa ja huolenpitoa.

        Jos haluaa perheen, ehjän perheen niin silloin ELETÄÄN sen ehdoilla! Riitaan tarvitaan 2, eikä ole mikään pakko riidellä vaan olla oikea kasvattaja ja esimerkki!

        Vanhanaikainen tapa tulla raskaasi on halpa ja helppo keino.

        Kyllä lapsi tietää kuka hän on. Hän on äidin lapsi. Rakastettu, toivottu. Ei se miespuoleiselta tuleva rakkaus tarvitse olla isän, voipi olla vaikka veljen, tai äidin veljen, sedän tai jopa papan.

        Nimenomaan perheen ehdoilla. Perhemalleja vaan on niin monia.

        Vanha tapa voi olla halpa ja helppo, vaan uusi tapapa onkin helpottava. Hyvä juttu.


      • wotsi
        17+12 kirjoitti:

        Mieluummin yh kuin huono perhe MUTTA on itsekästä ajatella pelkästään, että itellä on kivaa lasten kanssa. Kaikki haluavat isoina tietää isästään asioita ja sen puoleisesta suvusta. Tukiverkosto on vajavainen varsinkin jos äiti sattuu kuolemaan esim syöpään. Tulee kusipäinen kuva sekä äidistä että isästä...
        Ennemmin vois adoptoida oikeesti orvon lapsen.

        öö. ja missä suomessa voi nainen yksin adoptoida?


      • voi ehdottomuuttanne

        Maailman meno. Miksi kirjoitat, että isättömät lapset takuulla kärsivät isättömyydestään vanhempana? Eihän sinulla itselläsi ole henk.koht. kokemusta, vai? Minullapa on. Vanhempieni mennessä naimisiin, isä kohteli äitiä hyvin. Sitten syntyi heille lapsi ja puolen vuoden päästä äitini sai ensimmäisen kerran maistaa nyrkkiä, ilman riitaa edes. Jatkoivat yhdessä. Hetken meni hyvin.Nimenomaan isäni toiveesta synnyin minä. Pian alkoikin oikea perhehelvetti. Lyömistä, hakkaamista ym. Onneksemme äiti haki eroa minun ollessa vielä vauva. Hänestä tuli kahden pikkulapsen yksinhuoltaja. Elämä oli ulkoisesti niukkaa, mutta rakkaudentäyteistä ja turvallista. Äiti pääsi töihin ja me olimme päivät naapurin kotiäidin luona hoidossa. Nyt olemme aikuisia. Meillä on omat perheet (aviopuolisot myös). Isättömyys voi siis olla myös siunus, joten äläpä näe kaikkea niin mustavalkoisesti, hyvä maailman meno ja kaltaisesi. PS. Uutta miestä äiti ei kotiimme kertaakaan tuonut. Nyt hän on rakas ja hyvä mummo lapsillemme.


      • ota huomioon
        Onnellisuutta jokais kirjoitti:

        Kyllä lapsi tietää kuka hän on. Hän on äidin lapsi. Rakastettu, toivottu. Ei se miespuoleiselta tuleva rakkaus tarvitse olla isän, voipi olla vaikka veljen, tai äidin veljen, sedän tai jopa papan.

        Nimenomaan perheen ehdoilla. Perhemalleja vaan on niin monia.

        Vanha tapa voi olla halpa ja helppo, vaan uusi tapapa onkin helpottava. Hyvä juttu.

        Veli, setä tai pappa eivät koskaan korvaa isää...


      • Kodin Neuvokki
        Ei kun yrittämään !! kirjoitti:

        Pyh, höpö höpö. Mies perheessä ei tod, ole välttämätön. Lapsella on riidaton, tasapainoinen välittävä koti. Monessa ydinperheessä on usein pahaa riitaa, ja lapset kärsii. Isättömyys voi olla jopa siunaus-.

        Hyvähän se on sossun tuilla ja lapsilisillä tehdä elätettäviä, ikinä ette halua palata työelämään ja miksi palaisittekaan, sossu maksaa kaiken! sossun elättejä on muutenkin vuokratalot turvoksissa, yh- äiti saa kaikki tuet, hänellä on poikaystävä joka myös ilmoittautuu yh- isäksi ja taas tulee tukia, näinhän tuo menee ainakin meidän naapurissa;(


      • isätön.
        voi ehdottomuuttanne kirjoitti:

        Maailman meno. Miksi kirjoitat, että isättömät lapset takuulla kärsivät isättömyydestään vanhempana? Eihän sinulla itselläsi ole henk.koht. kokemusta, vai? Minullapa on. Vanhempieni mennessä naimisiin, isä kohteli äitiä hyvin. Sitten syntyi heille lapsi ja puolen vuoden päästä äitini sai ensimmäisen kerran maistaa nyrkkiä, ilman riitaa edes. Jatkoivat yhdessä. Hetken meni hyvin.Nimenomaan isäni toiveesta synnyin minä. Pian alkoikin oikea perhehelvetti. Lyömistä, hakkaamista ym. Onneksemme äiti haki eroa minun ollessa vielä vauva. Hänestä tuli kahden pikkulapsen yksinhuoltaja. Elämä oli ulkoisesti niukkaa, mutta rakkaudentäyteistä ja turvallista. Äiti pääsi töihin ja me olimme päivät naapurin kotiäidin luona hoidossa. Nyt olemme aikuisia. Meillä on omat perheet (aviopuolisot myös). Isättömyys voi siis olla myös siunus, joten äläpä näe kaikkea niin mustavalkoisesti, hyvä maailman meno ja kaltaisesi. PS. Uutta miestä äiti ei kotiimme kertaakaan tuonut. Nyt hän on rakas ja hyvä mummo lapsillemme.

        Minulla on kokemusta, isättömyys ei todellakaan ole siunaus. Kärsin koko elämäni siitä, ettei isä ollut läsnä, vielä tänäpäivänäkin!


      • RR27
        Ei kun yrittämään !! kirjoitti:

        Pyh, höpö höpö. Mies perheessä ei tod, ole välttämätön. Lapsella on riidaton, tasapainoinen välittävä koti. Monessa ydinperheessä on usein pahaa riitaa, ja lapset kärsii. Isättömyys voi olla jopa siunaus-.

        Mutta siitä ne lapset myös oppii ei niitä voi eikä tartte hameenalla kasvattaa..


      • vaimo vm-59
        voi ehdottomuuttanne kirjoitti:

        Maailman meno. Miksi kirjoitat, että isättömät lapset takuulla kärsivät isättömyydestään vanhempana? Eihän sinulla itselläsi ole henk.koht. kokemusta, vai? Minullapa on. Vanhempieni mennessä naimisiin, isä kohteli äitiä hyvin. Sitten syntyi heille lapsi ja puolen vuoden päästä äitini sai ensimmäisen kerran maistaa nyrkkiä, ilman riitaa edes. Jatkoivat yhdessä. Hetken meni hyvin.Nimenomaan isäni toiveesta synnyin minä. Pian alkoikin oikea perhehelvetti. Lyömistä, hakkaamista ym. Onneksemme äiti haki eroa minun ollessa vielä vauva. Hänestä tuli kahden pikkulapsen yksinhuoltaja. Elämä oli ulkoisesti niukkaa, mutta rakkaudentäyteistä ja turvallista. Äiti pääsi töihin ja me olimme päivät naapurin kotiäidin luona hoidossa. Nyt olemme aikuisia. Meillä on omat perheet (aviopuolisot myös). Isättömyys voi siis olla myös siunus, joten äläpä näe kaikkea niin mustavalkoisesti, hyvä maailman meno ja kaltaisesi. PS. Uutta miestä äiti ei kotiimme kertaakaan tuonut. Nyt hän on rakas ja hyvä mummo lapsillemme.

        Minun mieheni on ollut ns isätön. Hän on nyt keski-ikäinen ja isän nimen tietää, mutta ei muuta. Nyt jo kuollut mies. Ja sanonpahan vaan, että se on lyönyt ihmiseen surullisuuden leiman, vaikka on ollut pappa, enoja ja setiä. Ei se riitä, kun iso osa omasta taustasta on hukassa. Minun mieheni on ainakin kärsinyt ja paljon asiasta, hän on tavallaan ilman omaa syytää hävennyt pienenä olemassaoloaan, vaikka onkin tullut hyvin hoidetuksia ja huolehdituksi. Se vaan vaikuttaa, isättömyys... Ja olen tajunnut myös sen, että tavallaan se surumielisyys on ollut läsnä hänellä omien poikiensa suhteen. Malli on puuttunut, ja silti niitä sukulaismalleja on ollut.
        No tarinoita voi olla paljonkin, voihan jollakin olla erityisen huono isä, huono malli ja sekin kohtalo on surullinen.
        Ei ikinä pidä aliarvioida lapsen tarvetta ja oikeutta vanhempiinsa. Isä ei ole mikään tyhjänpäiväinen asia lapsen elämässä.


      • Epelei
        ota huomioon kirjoitti:

        Veli, setä tai pappa eivät koskaan korvaa isää...

        Isä on täysin korvattavissa ja ehkä joissain tapauksissa parempikin kuin oma isä. Omat lapseni ovat sanoneet, että äiti uusi miehesi on hyvä valinta ja niin on ollut. Ja nyt puhutaan isän kuvasta.


      • neljän äitee
        Onnellisuutta jokais kirjoitti:

        Kyllä lapsi tietää kuka hän on. Hän on äidin lapsi. Rakastettu, toivottu. Ei se miespuoleiselta tuleva rakkaus tarvitse olla isän, voipi olla vaikka veljen, tai äidin veljen, sedän tai jopa papan.

        Nimenomaan perheen ehdoilla. Perhemalleja vaan on niin monia.

        Vanha tapa voi olla halpa ja helppo, vaan uusi tapapa onkin helpottava. Hyvä juttu.

        Yksikään lapsi ei ilman miestä = isä tähän maailman syntynyt. Turha on muuta väittää, jostain ne sinne keinohedelmöitykseenkin siittiöt tulee, ei niitä tehdä millään koneella. Mutta nykyäänhän se helppoa tuokin, saapahan joku onneton hyvää hyvyyttään lapsettomia auttava sitten ruokkomaksuja maksella, vaikkei edes äitiä tunne, eikä ole koskaan nähnytkään.

        Se on lapselle löydyttävä isä ja äiti, EI OLE HOITOA JOS EI OLE SAIRAUTTA, ELI MITEN PUHUTAAN HEDELMÖITYSHOIDOISTA, JOS HALUAA LAPSEN ILMAN MIESTÄ ? Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa.


      • Epelei
        neljän äitee kirjoitti:

        Yksikään lapsi ei ilman miestä = isä tähän maailman syntynyt. Turha on muuta väittää, jostain ne sinne keinohedelmöitykseenkin siittiöt tulee, ei niitä tehdä millään koneella. Mutta nykyäänhän se helppoa tuokin, saapahan joku onneton hyvää hyvyyttään lapsettomia auttava sitten ruokkomaksuja maksella, vaikkei edes äitiä tunne, eikä ole koskaan nähnytkään.

        Se on lapselle löydyttävä isä ja äiti, EI OLE HOITOA JOS EI OLE SAIRAUTTA, ELI MITEN PUHUTAAN HEDELMÖITYSHOIDOISTA, JOS HALUAA LAPSEN ILMAN MIESTÄ ? Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa.

        "Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa."

        Sori, melko vähäistä on ollut Yhuoltajan yhteiskunnan tuki. Yli 20 v määräaikaisissa töissä olleen yh:n tuloihin myönnän saaneeni lapsilisän yh-tuen. Muutoin omani olen kasvattanut ja kulut maksanut. Kyllähän nuita elatusmaksuja on tullut, mutta eivät ne kata 50 % menoista. Noh, voihaa sitä sanoa, että tyhmä olen, kun en isältä enemmän vaadi... Mutta lapseni ovat priima ainesta :) tähän maailmaan.


      • Ydinperhe on kupla

        Juuri niin, minäkin olin niiin onnellinen kasvaessani diktaattorihenkisen isän lapsena, isän jonka vuoksi piti kävellä koko lapsuus sisätiloissa varpaillaan ja pitkin seinänvierustoja ettei vain olisi häirinnyt Herra Erinomaisuutta. Samanlaisia mielipiteitä oli hänelläkin: Isä on itse jumala, todellinen perheen pää ja kaikkien lasten käytöshäiriöt johtuvat isättömyydestä.
        Yllätys yllätys: omat lapsensa kärsivät mielenterveysongelmista kotityrannin varjossa kasvamisen vuoksi...


      • bemari
        Epelei kirjoitti:

        "Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa."

        Sori, melko vähäistä on ollut Yhuoltajan yhteiskunnan tuki. Yli 20 v määräaikaisissa töissä olleen yh:n tuloihin myönnän saaneeni lapsilisän yh-tuen. Muutoin omani olen kasvattanut ja kulut maksanut. Kyllähän nuita elatusmaksuja on tullut, mutta eivät ne kata 50 % menoista. Noh, voihaa sitä sanoa, että tyhmä olen, kun en isältä enemmän vaadi... Mutta lapseni ovat priima ainesta :) tähän maailmaan.

        Ne kaupungin maksamat päiväkotimaksut...


      • bemari
        wotsi kirjoitti:

        öö. ja missä suomessa voi nainen yksin adoptoida?

        toivottavasti ei yksin mistään...


      • Epelei kirjoitti:

        "Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa."

        Sori, melko vähäistä on ollut Yhuoltajan yhteiskunnan tuki. Yli 20 v määräaikaisissa töissä olleen yh:n tuloihin myönnän saaneeni lapsilisän yh-tuen. Muutoin omani olen kasvattanut ja kulut maksanut. Kyllähän nuita elatusmaksuja on tullut, mutta eivät ne kata 50 % menoista. Noh, voihaa sitä sanoa, että tyhmä olen, kun en isältä enemmän vaadi... Mutta lapseni ovat priima ainesta :) tähän maailmaan.

        Eihän mitään yh:ta suomessa ole.On korotettu lapsilisä,toisen vanhemman elatusmaksut,ilmainen koulutus,halpa tarha ennen koulu ikää kyllä yhteiskunta maksaa!Jokainen saa tehdä lapsensa miten haluaa kuhan maksaa itse tod.kulut!
        Vaikka sitten keinohedelmöityksellä.Se taitaa olla aika arvokasta.


      • Blääääää

        Miksiköhän on niin paljon isättömiä lapsia. Mihin miehet häviää????

        Yksinhuoltajaäidit ja yksinhuoltajaisät kunniaan!!!


      • niiprkl
        Blääääää kirjoitti:

        Miksiköhän on niin paljon isättömiä lapsia. Mihin miehet häviää????

        Yksinhuoltajaäidit ja yksinhuoltajaisät kunniaan!!!

        Tää on kyllä niin iso kasa pskaa tämä kommentti. Mielummin annan kunniaa niile ihmisille jotka ovat olleet kyllin varmoja itsestään ja toisistaan, että ovat odottaneet sitä oikeaa ja sitä oikeaa hetkeä koska hankkia jälkikasvua, ja täten tarjonneet parhaan mahdollisen alustan uuden ihmisen kasvaa ja kehittyä. Opettaa esimerkillään kuinka asiat ja tavarat ansaitaan, eikä odoteta valmista pöytää yhteiskunnalta. Poikkeuksia on tietenkin, mutta tämä nyt on samassa linjassa viestiin johon vastasin.

        Minkä takia ne yh:t ansaitsevat rohkeudestaan ja jaksamisestaan mitaleja ja kunniaa? Kun kumminkin se yh on merkki jonkinasteisesta epäonnistumisesta.

        (Tämän yleistyksen ulkopuolelle haluan jättää tapaukset joissa yh ilman omaa tai toisen syytä, esim tapaturmat)


      • zxzxzxzxzxzxzx
        wotsi kirjoitti:

        öö. ja missä suomessa voi nainen yksin adoptoida?

        Suomessa tosiaan voi nainen adoptoida yksin. Kansanivälinen adoptio on mahdollinen yhden vanhemman perheille. Se on kuitenkin kalliimpaa kuin luovutetulla spermalla lapsen hankkiminen. Lisäksi jos perheenlisäys on ajankohtainen nyt eikä viiden vuoden päästä, adoptio ei ole ratkaisu, koska jonot ovat huimat.

        Luovutetuilla sukusoluilla syntynyt lapsi saa täytettyään 18 vuotta halutessaan pyytää isän henkilötietoja ja ottaa yhteyttäkin, joten täysin tietämättömänä ei tarvitse elää.


      • MinjaMillainen
        wotsi kirjoitti:

        öö. ja missä suomessa voi nainen yksin adoptoida?

        Esimerkiksi jotkut afrikan maat antavat yksinäisen naisen adoptoida vammaisia lapsia. Saattaa olla HIV-virus veress tai vastaavaa.


      • epelei
        bemari kirjoitti:

        Ne kaupungin maksamat päiväkotimaksut...

        Mitkä kaupungin maksamat päiväkotimaksut???
        Sori, ylintä maksuluokkaa on maksettu,kun lapset olivat hoidossa :))


      • EN HALUNNUT LAPSIA
        neljän äitee kirjoitti:

        Yksikään lapsi ei ilman miestä = isä tähän maailman syntynyt. Turha on muuta väittää, jostain ne sinne keinohedelmöitykseenkin siittiöt tulee, ei niitä tehdä millään koneella. Mutta nykyäänhän se helppoa tuokin, saapahan joku onneton hyvää hyvyyttään lapsettomia auttava sitten ruokkomaksuja maksella, vaikkei edes äitiä tunne, eikä ole koskaan nähnytkään.

        Se on lapselle löydyttävä isä ja äiti, EI OLE HOITOA JOS EI OLE SAIRAUTTA, ELI MITEN PUHUTAAN HEDELMÖITYSHOIDOISTA, JOS HALUAA LAPSEN ILMAN MIESTÄ ? Ja mites yh oikeasti sitten pärjää ? Ai niin kyllä yhteiskunta maksaa.

        Ei keinohedelmöitystä tehdä vain sairaille naisille. Ei lapsettomuuteen löydy aina lääketieteellistä syytä. Ja tarpeeksi sairaille ei edes tehdä hedelmöityshoitoja.

        Yh ei ole yhtään huonompi kuin perhe, jossa on äiti ja isä. Monet tuttuni ovat eronneet, kun ei juuri se mies ole kestänyt arkea. Eli on jättänyt perheensä. Ei aviossa tehdyt lapset ole sama kuin onnellinen perhe.

        Siittiöiden luovuttaja ei joudu elättämään lasta, jos on vain luovuttajana. Siitäkin tehdään viralliset paperit.

        Mielestäni yksin lapsen haluavia naisia ei saa tuomita.


      • Anteeksi, olen YH

        Adhd ja siihen mahdollisesti liittyvät liitännäishäiriöt (ja se "ongelmakäyttäytyminen" jota itsekin tunnut edustavan!) ovat suuri haaste
        yh-äitien perheissä. Adhd on tutkimusten (mm. kaksoissokko) mukaan 70-80% perinnöllistä, y-kromosomista johtuen huomattavasti yleisempää miehillä. Adhd periytyy usein mieheltä. Adhd-mies (mahd. liitännäisoireineen) ei usein ole ihannekumppani tai isä. Tämän vuoksi naiset jäävät helpommin yksinhuoltajiksi adhd-lapsen kanssa. Lisäksi naisella saattaa olla itselläkin toki ongelmia, kun ei ole älynnyt valita vanhemmuuden kunnolla hoitavaa miestä.

        Tämän jälkeen yh:ta aletaan syyttää lapsen adhd:sta. Tyypillisin argumentti on: "Perheessä ei ole isää eikä kuria!" Adhd ei mene rankaisemalla yleensä kuin pahemmaksi. Ankarissa oloissa kasvaneet adhd-lapset löytävät aikuisena itsensä helposti vankilasta.

        Yksinhuoltajuus ei ole aina helppoa, mutta kun ihminen on vahva, on hyvän yksinhuoltajuuden toteuttaminen mahdollista. Miehiä voi lapsen elämään löytyä lähipiiristä ja sukulaisista. Yksinhuoltajuus on ainakin ehdottomasti parempi kuin riitaisa parisuhde!

        YKSINHUOLTAJAT: Pidetään lippu korkealla, vaikka meitä aina haukutaankin. Ollaan läsnä lastemme elämässä, rakastetaan heitä ja pidetään yhtä!


      • Anteeksi, olen YH
        Anteeksi, olen YH kirjoitti:

        Adhd ja siihen mahdollisesti liittyvät liitännäishäiriöt (ja se "ongelmakäyttäytyminen" jota itsekin tunnut edustavan!) ovat suuri haaste
        yh-äitien perheissä. Adhd on tutkimusten (mm. kaksoissokko) mukaan 70-80% perinnöllistä, y-kromosomista johtuen huomattavasti yleisempää miehillä. Adhd periytyy usein mieheltä. Adhd-mies (mahd. liitännäisoireineen) ei usein ole ihannekumppani tai isä. Tämän vuoksi naiset jäävät helpommin yksinhuoltajiksi adhd-lapsen kanssa. Lisäksi naisella saattaa olla itselläkin toki ongelmia, kun ei ole älynnyt valita vanhemmuuden kunnolla hoitavaa miestä.

        Tämän jälkeen yh:ta aletaan syyttää lapsen adhd:sta. Tyypillisin argumentti on: "Perheessä ei ole isää eikä kuria!" Adhd ei mene rankaisemalla yleensä kuin pahemmaksi. Ankarissa oloissa kasvaneet adhd-lapset löytävät aikuisena itsensä helposti vankilasta.

        Yksinhuoltajuus ei ole aina helppoa, mutta kun ihminen on vahva, on hyvän yksinhuoltajuuden toteuttaminen mahdollista. Miehiä voi lapsen elämään löytyä lähipiiristä ja sukulaisista. Yksinhuoltajuus on ainakin ehdottomasti parempi kuin riitaisa parisuhde!

        YKSINHUOLTAJAT: Pidetään lippu korkealla, vaikka meitä aina haukutaankin. Ollaan läsnä lastemme elämässä, rakastetaan heitä ja pidetään yhtä!

        Tämä viesti ei siis ollut aloittajalle vaan nimimerkille "maailman meno" ja hengenheimolaisilleen.

        Syyttäkää vaan yksinhuoltajia, syyttääkää niin pirusti. Lapsen siittäneellä isällähän ei ole mitään vastuuta...kas, kun ette heidän kimppuunne hyökkää. Kas kun ette sano: elättäkää lapsenne ettei yhteiskunnan tarvitse!

        Kaikki on tunnetusti äidin vika. Ai niin, ja naisen vika on, kun teki lapsen sen ja sen kanssa. Eihän siitä miestä voida syyttää, jos ei hänestä ole isyyteen...

        Naisen vika, naisen vika...varmasti tämä teidän halveksuntanne lisää yksinhuoltajien ja heidän lastensa hyvinvointia.

        Ps. Yksinhuoltajat ovat ihmisiä siinä missä vaikka homotkin. Heitäkin on monenlaisia.

        Pss. Kannattaa haukkua yksinhuoltajia, niin tulee itselle parempi ja ylevämpi olo


      • EN HALUNNUT LAPSIA kirjoitti:

        Ei keinohedelmöitystä tehdä vain sairaille naisille. Ei lapsettomuuteen löydy aina lääketieteellistä syytä. Ja tarpeeksi sairaille ei edes tehdä hedelmöityshoitoja.

        Yh ei ole yhtään huonompi kuin perhe, jossa on äiti ja isä. Monet tuttuni ovat eronneet, kun ei juuri se mies ole kestänyt arkea. Eli on jättänyt perheensä. Ei aviossa tehdyt lapset ole sama kuin onnellinen perhe.

        Siittiöiden luovuttaja ei joudu elättämään lasta, jos on vain luovuttajana. Siitäkin tehdään viralliset paperit.

        Mielestäni yksin lapsen haluavia naisia ei saa tuomita.

        toi on vväärin pitäisin melkein vellvollisuutena,auttaa saamaan sen,miktä haluaa?


      • nykyaika4
        vanhaanmalliin kirjoitti:

        3 pojan äitinä olen sitä mieltä, että jokaisella lapsella on OIKEUS tietää kuka hän on? Kenen lapsi hän on?

        Pojilleni isä on äärettömän rakas, isän ja miehen malli ja sitä nainen ei voi KOSKAAN olla!!!

        Olivat lapset kumpaa sukupuolta hyvänsä he tarvitsevat molempien sukupuolten rakkautta, hoivaa ja huolenpitoa.

        Jos haluaa perheen, ehjän perheen niin silloin ELETÄÄN sen ehdoilla! Riitaan tarvitaan 2, eikä ole mikään pakko riidellä vaan olla oikea kasvattaja ja esimerkki!

        Vanhanaikainen tapa tulla raskaasi on halpa ja helppo keino.

        höpö höp - ei 'isä' ketään autuaaksi tee - ilmankin pärjää, jos on muita turvallisia aikuisia/kasvattajia lähipiirissä


    • 15+9

      Minä voin tulla siittämään sinut ihan ilmaiseksi niin monta kertaa kuin haluat.

      • Vain yläluokkaa

        Tuskin ellet ole korkeastikoulutettu (viisas), komea (lapsesta tulee nätti) ja henkisesti sekä fyysesesti terve. ;)
        T: Pikku teinipimppi


      • vldlh
        Vain yläluokkaa kirjoitti:

        Tuskin ellet ole korkeastikoulutettu (viisas), komea (lapsesta tulee nätti) ja henkisesti sekä fyysesesti terve. ;)
        T: Pikku teinipimppi

        Saako keinohedelmöityksestä muka vain korkeasti koulutettujen, komeiden ja kaikin puolin terveiden siittiöitä? Rohkenen epäillä.


    • M30+

      Voisin harkita avustamista ihan luonnollisin menetelmin, mutta ilman mitään velvoitteita.

    • sukupuutto

      Tämmöiseen maailmaan ei kannata kenenkään syntyä. Haluatko esimerkiksi että haaveilemasi lapsi kuolee syöpään? Et taatusti.

      Joten älä hanki lapsia niin säästyvät syövältä ja kaikelta muultakin roskalta mitä elämä tarjoaa.

      • VHEMT

        Et ole ainoa joka on huomannut saman asian. Samoin ajattelevilla on nykyään oma järjestönsä ja webbisivunsa. VHEMT - Voluntary Human Extinction Movement. http://www.vhemt.org/

        Elämä on enimmäkseen totaalista kuraa. En ymmärrä miksi kukaan tekee lapsia tällaiseen paikkaan.


    • jeess ihquaa!!!

      Lisää äpäräkakaroita tähän maahan.
      Onneksi niitä ei ole vielä tarpeeksi.....

    • rouvva

      On aika arveluttavaa alentaa miehet siemenpankeiksi, vaikka et itse olisi mieluista siippaa löytänytkään. Minusta lapset ovat jotakin, mitä miehet ja naiset tekevät yhdessä kun haluavat sitoutua hoitamaan ja kasvattamaan jälkikasvua. Ne eivät ole mikään naisten yksinoikeus vaikka maailmaan syntyykin isättömiä lapsia. Lasten tehtävänä ei myöskään ole kuvaamallasi tavalla täydentää sinun elämääsi. Heillä on oikeus isään ja perheeseen lähtökohtaisesti. Ja hedelmöitys"hoito" kuulostaa naurettavalta kun ei ole mitään hoidettavaa vikaa. Etko ole saanut ensimmäistä lastasi ilman keinohedelmöitystä?
      Epäilemättä ollenkaan mahdollisia kasvattajakykyjäsi pidän kyllä ajatusta kovin itsekkäänä eikä mitenkään hyvänä perhemallina.

      • Hyvä alku lapselle

        Suomalaislapsilla ei ole oikeutta isään, ainoastaan 150 elatusmaksuun, jonka kela maksaa. Miehelle ei lapsen tapaaminen ole mitenkään pakollista. (lapselle on, ja se niistä lapsen oikeuksista)

        Paljon on miehiä, jotka lapsen haluavat, ja saatuaan, viisveisaavat. Tuntuu olevan oikein muoti-ilmiö.

        Sangen fiksuina pidän naisia jotka toteuttavat itseään, ja elävät onnellisen elämän.


    • Ravintolaan vaan

      Eiköhän noita miehiä löydy, jotka antavat rojut torveen!

      Nykyäänhän hankitaan lapsia joka oksalle, isästä viis ja miten lapset voivat se näkyy jo nyt!

    • rastaletti saksilla

      hei
      voin tulla laskemaan mällit ns sisään, tosin voidaan harjoitella ensin suullisestikin asiaa.
      oletko miettinyt miksi olet yh
      eikö parisuhde toimi
      mieti vielä kärsiikö lapset isättömästä mallia antamattomasta elämästä ilman miestä
      olet nuori vielä ja varmaan löydät nurkkiisi kyhnäämään jonkun rastalettisen kalja kallen joka vetelee piriä ja maleksii nurkissa kelan korvauksilla siinä sitä isän mallia

    • Kuule totuushan o nii että sä vaa oot ni pinnallinen ja kranttu mieste suhtee ettei sitää isii löydy koitas avata silmäs ja asennoitua elämää paremmi ilma haavemaailmoja...ni eiköhäne muksutki tuu ja tää ei ollu ees pahal sanottu eikä loukkauksena...vaan oikeesti onnee siihe mitä haluut...........

    • nimim.

      "rouvva"
      Puhut täyttä asiaa!!!
      Uskoni naisiin ei ole sittenkään mennyt!!
      Hienoa nähdä ihminen, joka ei ole nykymaailman tyyliin
      pinnallinen hälläväliä-tyyppi, vaan moraalin omistava ihminen.
      Jos olisi nyt hattu päässä, nostaisin sen sinulle :)

      • Tasajako

        Ja minä sylkäisisin suuntaasi. Olet niin hälläväliä tyyppi.


    • Viivi X

      Uutta hyvää miestä et ainakaan saa yh-statuksella. Joten hedelmöityshoito on ainoa vaihtoehto, tai adoptointi. Tosin sulla ei taida olla tarpeeksi rahaa adoptointiin? Kun oot ton ikäinen ja sulla on lapsi. On tainut jäädä koulu kesken tai joku amistutkinto?
      Niin, se hedelmöityshoitokin maksaa. Julkisesta et sitä saa.

      • Rahaa on, että rante

        Miksei olis rahaa? On se vaan niin vanha keksintö, että kaikilla sitä on.


      • 3+3

        Mulla on ainakin ollut aina rahaa, vaikka olen lapset hankkinut parikymppisenä. Ja koulutustakin on tohtorintutkinnon verran. Eikä kyse ole miehen rahoista.


      • lapseto mies
        3+3 kirjoitti:

        Mulla on ainakin ollut aina rahaa, vaikka olen lapset hankkinut parikymppisenä. Ja koulutustakin on tohtorintutkinnon verran. Eikä kyse ole miehen rahoista.

        tekisitkö minulle lapsen.siitiöt annan sinulle,ja kun lapsi syntyy annat sen minulle tietysti verikokeella varmistetaan että se on minun lihaa ja vertani.en halua naista vaivoikseni hoidan lapsen itse.on varallisuutta kiinteistöjä ym että raha ei ole ongelma.olisit noin 178-185 pitkä terve ja vanhempasi terveitä en halua mitään seka geeneitä sairaita geenejä vaan terveen lapsen jolla on pitkä elämä edessä


    • Ei sen aidon nuijan saaminen, niin epämieluisaa luulisi olevan. Pikku valhe vain että ehkäisy on kunnossa ja uusi elämä saa alkunsa, on sitten oma asiasi kerrotko epäilylle isälle. Hedelmöitya hoiti on TARKOITETTU NIILLE JOTKA EI MUUTEN VOI SAADA VAUVOJA, EI ITSEKESKEISILLE FEMINISTEILLE TAI MUUTEN SAMAA SUKUPUOLTA HARRASTAVILLE, TAI MIKÄ SYY NYT SITTEN ONKIN.

      • Faktaa, faktaa

        Tuo kuuluu sarjaan ei muuten saa lasta. Ei siellä erotella feministejä. Myös samaa sukupuolta olevassa suhteessa olevat naiset saavat hoitoja. Revi siitä.


    • 17 + 15

      Mä en ymmärrä mitään keinohedelmöityshoitoja, en edes sellaisessa tapauksessa että pariskunta ei pysty keskenään saamaan lasta. Se hedelmättömyys on samanlainen sairaus, vika, vamma kuin mikä tahansa muu odottamaton tauti/vaiva, jolle et mitään voi. Adoptointia sen sijaan pitäisin ainoana vaihtoehtona tapauksessasi, jos lisää lapsia haluat. Maailma on täynnä orpoja lapsia; niitä on jopa Suomessakin.

      • Hyvä Hedelmöityshoid

        Voidaanhan sille toki. Ja oma lapsi on aina oma. Omaa verta ja sukua. Ota sinä adoptiolapsi.


      • Teoria/ käytäntö

        Eli susta adoptointi on ainoa hyväksyttävä lapsenhankintatapa täällä rikkaassa länsimaassa, missä joka lapsi kuluttaa hirveästi luonnonvaroja. Hieno homma. Montako adoptiolasta itselläsi on?


    • kartsa..

      Voin avustaa sinua asiassa luonnollisin menetelmin. Lisäksi annan taskurahaa lapsen hoitoon.
      kirjoita.
      [email protected]

      • uusio isä lapseton

        jos voit avustaa lapsen teossa,olisin iki kiitollinen.itse en halua naista vastuksikseni mutta voin antaa sinulle siittiöitäni että hedelmöityt ja teet minulle lapsen,joka perii omaisuuteni.rahaa on koulutukseen on.olethan 180cm pitkä tai yli hoikkavartaloinen mielummin vaaleatukkainen.terve hyvät perintö geenit omaava.ja olisihan se mukavaa jos olisit varakas ja antaisit perinnön meidän yhteiselle lapselle.


    • xcvxcvxcvxc

      Saatanan lutka toi aloittaja

      • Et voi mitään?

        Ai kun se ei ollut sun kans samaa mieltä?

        Ookkona huono häviäjä?


      • moukat

        Ai lutka!!!! Sellainenko on lutka, joka ei halua yhdenillansuhdetta? Voishan hän juu maata jonkun kaljakallen kanssa, tai noiden itteään tyrkyttävien miesten kanssa, mut niistä tuskin sais hyviä geenejä lapselle. Tyhmiltä vaikutatte siit......n tarjoojat ja sä xcvxcvjne.


      • Hallelujaa,Jeesus pelastaa.Eikös Neitsyt Mariankin siittänyt Pyhä Henki,eikä koeputki?


    • nykyäidit

      ovat suurin osa vastenmielisiä vastuuttomia kusipäitä.
      Onneksi sosiaaliviranomaiset hakevat omansa surutta pois hahhah!!!

      • Hakisivatkin

        Eivätpä hae. Olet kliininen esimerkki.


    • 9+2

      Ei ole yhtä ainoaa oikeaa perheenmallia. Kautta aikain lapsia on kasvatettu yksin, yhdessä, yhteisössä jne. Tärkeintä on se, että lapsella on rakkautta ja turvallisia aikuisia ympärillä. Ei ydinperhe ole tae onnelliselle lapsuudella. Vanhempien riidat, erot ja uudet kumppanit ovat lapsille hyvin traumaattisia kokemuksia ja näiltä välttyy, jos lapsen hankkii yksi. Miehenmalli ei tarvitse olla oma isä, hyviä miehiä voi löytää muutenkin malliksi. Jos perhe-elämä olisi niin auvoisaa, kuten täällä jotkut antavat ymmärtää, niin miksi sitten joka toinen avioliitto päättyy eroon ja pettämistä tapahtuu saman verran. Uskon ja olen nähnyt käytännössä monta esimerkkiä siitä, että lapsuus voi onnellinen ja turvallinen ilman toista vanhempaa.

    • sddsdsdsdssdsd

      Suurin osa meistä miehistä väsyy niin pahasti naisiin vuosina 18-22, että sen jälkeen ei olla valmiita välittämään tai kantamaan vastuuta enää noista touhuista.
      Liian rikkinäisiä, petettyjä, jätettyjä, kusetettuja.

      • Lapsetonvastentahtoa

        ^^Tuosta olen hieman samaa mieltä kanssasi ^^ . Tulin noin 30-32-vuotiaana niin naisen pettämäksi ,loukatuksi ja kusetetuksi että meni usko kaikkiin naisiin ja ennen sitä yritimme yhdessä lapsiakin.. Muutama seurustelu yritys sen jälkeen mutta ei löytynyt enää luottamusta naisiin,eikä lapsiakaan siunaantunut..
        Nyt yli 40- kymppisenä huomaan että elämä on lipunut huomaamatta ohitseni,kaipaan,ikävöin ja haluaisin lapsia /perheen mutta miehenä en voi mihinkään hedelmällisyys hoitoihinkaan hakeutua ja yksin niitä en voi hankkia!
        Eli miehellä ei ole mahdollisuutta yksin saada lapsia, ei edes adoptiosta!


    • mummeli......

      Siis sinullahan on nyt ihan väärä käsitys peerheestä... Lapset ja mies ei ole tavaraa jonka hankit omat viihdykkeeksi, ja jonka hankit koska "minähaluanlapsennytheti". Miehestäkin puhut kuin se olisi jokin esine, jonka sinä ikään kuin omistaisit ja tekisi sinulle lapsia. Puhut kuin olisit ainut ihminen sinun kuvitteellisessa perheessäsi ja muut olisivat vain viihdykettä sinua varten. yäk.

      Lapset ja rakkaus suurin siunaus.

    • ei koeputkilapsia

      Mieluummin kannustaisin sinua ottamaan sijaiskotilapsen, Jos haluat suuren perheen, niin adoptio myös vireille. On niin paljon jo syntyneitä lapsia joilla ei ole kotia ja venhempia: lapset ovat heitteillä.

      • ärystyyää

        Onkohan vaan yksinhuoltajilla vieläkään mahdollista kasvattaa perhettään sijaiskotilapsella ja pystyvätkö kaikki siihen? Sijaiskotilapsistahan maksetaan kyllä kelvollisesti sijaisvanhemmille... mikä varmaankin on myös yhteiskunnalta pois.


      • Äetemamma

        Yksinäinen nainen ei kelpaa sijaisäidiksi ja adoptiokin on harvoin mahdollinen


      • MinljaMillainen
        Äetemamma kirjoitti:

        Yksinäinen nainen ei kelpaa sijaisäidiksi ja adoptiokin on harvoin mahdollinen

        Itse asiassa kyllä joillekin järjestöille kelpaa yksinäinenkin ihminen. Mieskin.


    • YH-J

      Voiko runsaiden Baaripanojeni kondomista saada lapsen? Yleensä ovat niin puuttessa ETTÄ TAVARAA TULEE PALJON.

      Kun niille vielä tarjoaa korsun, niin sen voi pakastaa

      tai antaa paljallla :D:D:DD::DD:D:D:

      t. avaaja

    • sadasda

      tyypillisiä sosiaalipummeja...
      Kerätään kunnon tuet yhteiskuunallta, ei tarvii mennä töihin "kun on sopivan ikäsiä lapsia kokoajan"

      • TantSilly

        Ne tulevat lapset maksavat veronsa ja hoitavat sinutkin hautaan. Luuletko, että varakkaiden perheiden lapset alkavat pienipalkkaisiksi lähihoitajiksi tai sairaanhoitajiksikaan? Toivo ihan oman etusi nimissä, että lapsia syntyy. Tiedätkö minkälaisia tukia yksinhuoltajat saavat? Tiedätkö mihin ne perustuvat? Kerrohan....


    • zzzt1

      Jos itsellä on rahaa omasta takaa niin tottakai sen lapsen saa hankkia millä tavalla haluaa. Mutta jos noiden aiempienkin kanssa elää sossun rahoilla niin sitten kannattais kenties keskittyä huolehtimaan että ne aikasemmatkin lapset saa kaiken tarvitsemansa kunnes ovat aikuisia!

      • ajatelkaa lapsiakin

        Yh:t tehtailevat uusia mukuloita tukien toivossa ja yhteiskunta maksaa! Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa holtiton lisääntyminen ja kaikki ne sosiaaliset ongelmat, jotka tulevat isättömien lasten mukana? Tulee kalliiksi valtiolle näiden yh naisten "itsensä toteuttaminen"!


      • sillytant
        ajatelkaa lapsiakin kirjoitti:

        Yh:t tehtailevat uusia mukuloita tukien toivossa ja yhteiskunta maksaa! Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa holtiton lisääntyminen ja kaikki ne sosiaaliset ongelmat, jotka tulevat isättömien lasten mukana? Tulee kalliiksi valtiolle näiden yh naisten "itsensä toteuttaminen"!

        Höpöhöpö. Isät jättävät lapset ja äidin yhteiskunnan huomaan tavattuaan timmin meikatun alaikäisen, ja niin usein juuri Suomessa, siten niitä yhoita syntyy eniten? Pitäisitte isät parempaa huolta perheestänne kun kerran sellaisen olette väsänneet.
        Yhteiskunta ja yhteiskunta, sieltä kuule sinäkin ja lapsesi hakevat tukia ja avustuksia jos omat voimat eivät riitä tai saat potkut töistä. Saanko sanoa, typerys.


    • Kahden tytön äiti

      Hurjalta kuulosti aloitus, että 25 v. haluaa lapsen yksin, ei miestä. Tarkemmin mietittynä, ei hullumpi ajatus. Joudut sitä kyllä selittelemään ja ihmettelijöitä riittää, mutta pidä vaan oma linjasi. Kyllä lapsi on tärkeä saada, sinulle varsinkin, jos sitä noin kovasti haluat. Ensimmäinen lapsikin saisi sisaruksen, se on hänelle tosi tärkeää. Aika reipasta kyllä, ei muuta voi sanoa...

    • SillytilliKasvi

      Mikä ettei :) Elämä on tässä ja nyt, tee teidän perheestä juuri sellainen kuin uneksit. Onnea kaikkeen....

      • Ja kun lapsi kysyy joskus isää,niin kerro minkävärinen koeputki se oli,tai ota kuva siitä.


    • masennuksen kuilu

      Olen samaa mieltä " vanhaanmalliin" kanssa. Vaivaa läpi elämän, kuka on isä! On 100% totta.
      Itse kuolisin suruun jos en tietäisi kuka on isä. Juuriani.

      Jos vaikka isä olisi kuollut, sodassa, kadonnut, taikka rauskauksen uhri jne..

      Sekin olisi jonkinlainen lohtu. tietäisi ainakin jotain isästä, historiasta.

      Mutta jos ei mitään, elämä on onnetonta, yhtä kyselyä läpi elämän...

      • hyi, hyi

        Sellainen äiti on OIKEAST ITSEKÄS joka ajattelee vain omaa hyvää, mitä haluaa jne....
        Ei huomioi tulevan lapsen parasta


      • mielikuvitusmatka
        hyi, hyi kirjoitti:

        Sellainen äiti on OIKEAST ITSEKÄS joka ajattelee vain omaa hyvää, mitä haluaa jne....
        Ei huomioi tulevan lapsen parasta

        Osaatko ennustaa, haluaako tuleva lapsesi olla isätön!


    • aivan.

      monet ihmiset voisivat pitää mielipiteensä omana tietona siitä pitääkö olla isä vai ei. ei evoluutio ole kehittänyt miestä ja naista tekemään lasta rakkaudesta/kasvattamaan miten olla molemmat vanhemmat läsnä jne.... miehen ja naisen tehtävä on lisääntyä, ei sen kummempaa.

      se on sitten oma mieltymys ja mielipide miten ja kenen kanssa haluaa lapsen tehä/kasvattaa, mutta ei sen isän tai äidin ole pakko olla olemassa lapsen elämässa. se on sit yh-vanhemman aiheuttama jos lapsesta tulee seko että elänyt ilman toista vanhempaa.

      itse olen yh-äiti ja lapsi ei moksiskaan kun "isää" ei ole.

      ja ihan suosittelisin hankkimaan lapsi sukulaiselle yökylään ja hienot vetimet päälle ja ulos. tuo hyvännäköinen mies kotiin ja vie sänkyyn. vähän helpompaa ja ilmaista kuin hoidot.

    • tulevia.ajatellen

      On aika hurjaa kun pitää yksinään hommata kakaroita tusinatolkulla. Maailmassa on tarpeeksi orpoja muutenkin. Hyvin huomaa miten ajatellaan vaan itseä eikä muita. Jos tilanne maailmalla on nyt huono niin mitä se on jälkeläisillä? Pitäisikö heitäkin ajatella eikä vaan omaa huvia vai mikä se tärkeintä nyt mahtoikaan olla? Ei tulevaisuus hyvältä näytä kun nyt jo kulutetaan luonnonvaroja enemmän kun maapallo tuottaa vuodessa. Pitäisi kyllä jokin kiintiö olla lasten määrässä jokaisella. En minkään muun takia ole tätä mieltä mutta niiden jälkeläisten elämää kun miettii.

    • lappi mies

      YH-J, millaista etsit täällä olis pohjois-suomessa vapaa mies jos kiinnostaa..

      • lahtelaissika2

        Täällä tiukkaperseinen 43v mies sukkahousuissa peppu pystyssä. Tänne voi kiimaiset sonnit purkaa satsit.


    • kaljapullo1

      minä ostin kaljapullon

    • Muista nyt kuitenkin että ajat muuttuu-sossu ei ehkä maksa monen vuoden kotona oloa
      eikä lasta saa päivähoitoon jos on itse kotona eli pitää hoitaa itse kotinsa ja lapsensa.
      En tajunnut mistä tuo 4:lapsen äiti tuli keskusteluun?Jos taloudellinen tilanteesi on kunnossa ja olet töissä niin miksipä ei, 2 lasta,älä kuitenkaan luota siihen että sossu maksaa vuokrasi ja vuosien kodinhoitotuen.Tarviseeko nyt välttämättä olla prinssi?
      Eikö tavallinen mies riitä-ajattelethan myös että lapsi ei tuo leipää mukanaan nykyään!
      terveisin ei lapsenlapsia-yksi tytär jolla isä ollut kuvioissa

    • VOIHAN RÄHMÄ

      Kyllä taas on viisaita akkoja,koska lapsi on syntynyt ellei mies tai sen siitiöt ole jostakin syystä luiskahtaneen sinne HURVITTELU keskukseen häh?

    • Marcus28vHki

      Voin auttaa asiassa txt 0465860845

    • toinen lapsi viel?

      itse olin 15 vuotta suhteessa, jossa syntyi yksi lapsi. Mies aina oli sitä mieltä että lisää lapsia voidaan jossain vaiheessa yrittää. Joka vuosi kysyin synttäreideni aikaan etää joko pian, sillä ikää kertyy itselle koko ajan ja viimeinen mahdollisuus lähestyy. Tänä vuonna jälleen kysyin alkuvuodesta ja sain vastauksen joka kaatoi maailmani: hän on tyytyväinen elämäänsä kun lapsi on jo yläasteella eikä jaksakkaan enää lisää lapsia. mun maailma kaatui. turhaan olen 13v odottanut sitä hetkeä kun hänelle sopisi. sitä en tiedä kauanko hän on tämän päätöksensä kanssa ollut. olisi ollut reilua minua kohtaan se kertoa heti kun huomasi tuon tunteen. muutimme lapsen kanssa pois. nyt joku aattelee että onpa itsekäs. niin. odotinhan innolla sen 13v ja sit haaveet lätätään. mulla kumminkin on enää vajaa 5v aikaa saada lisää lapsia, mutta eipä sopivaa miestä ole löytynyt. olen alkanut miettimään keinohedelmöitystä. onhan mulla sentään ollut haaveena kolme lasta. joudun koko ajan työstämään katkeruutta, jonka sain yhtäkkiä harteilleni. on se niin väärin :(

    • EiÄlyttömyyksiä

      Pönttö

    • kunnollisiaikisinkku

      Mihin ihmeeseen tää maailma on menossa. Mihi meitä miehiä enää tarvitaan? "Kunnollista miestä ei ole löytynyt". Kirjoitti nimimerkki "toinen lapsi viel?"

      Suomi on kunnollisia ikisinkku poikamiehiä pullollaan. Mutta eihän "kuka tahansa" kelpaa. Koska heti odotetaan jotain räiskyvää kemioiden ilotulitusta. Olisiko aika katsoa peiliin.

    • älävälitäurpoista

      Hei, tee vaikka niin jos ehdit täyttää 30 ja miestä ei vieläkään näy, niin sitten tee se :) Monet hankkivat ensimmäisen lapsesna vasta silloin niin sinulla ei ole mikään "biologinen" kiire

    • niipperi123

      Jos yksinhuoltajalla on hyvät tulot ja tietää että tulot pysyvät myös hyvinä seuraavat 20 vuotta, niin siitä vaan. Eikö jokaisen ihmisen elämä ole ihan oma ja päätökset myös.

      Mutta jos aikoo tehdä lapsen yhteiskunnan elätettäväksi, niin unohda koko juttu. Suomessa on jo liikaa valtion elättejä ja lisää ei enää tarvita.

    • jp001

      En jaksanut lukea ihan kaikkea,mutta itsekkin olen miettinyt tota vaihtoehtoa.. Hyviä miehiä ei tunnu löytyvän.Tee niin kuin itse haluat. Oma isäni on narsisti ja me lapset toivoimme koko lapsuuden ajan,että isä kuolisi,sillä elämä oli yhtä helvettiä,varsikin kun isä vielä hakkas meitä.Parempi ettei olisi koko isää ollutkaan.

    • sad but true

      Minun mies on yksinhuoltajan kasvattama. On ollut ympärillä niitä isänmalleja, kuka huonompi kuka parempi. Omien lastemme suhteen olis monesti ollut tovomisen varaa, sillä jotenkin hänen suhtautuminen lapsiin on aina ollut hyvin etäistä. ja kuten jo aiemmin tässä ketjussa joku kirjoitti vastaavasta tilanteesta: surumielisyyttä...Kasvatusasiat on jääneet aika pitkälti minulle, sillä ongelmatilanteissa mies aina jotenkin liukenee pois kuvioista. kysyessäni joskus tästä, hän sanoo, ettei tiedä miten menetellä. Miten tietäisi, kun ei ole siitä kokemusta.
      arkisissa ns miestentöissäkin joskus tuntuu, että isän opit olisivat olleet tarpeen. kyllä hoituu kaikki mikä kiinnostaa, ne miestentyötkin, mutta silti sellainen oikea toimeen tarttuminen minkä muistan omasta isästäni on vähäistä.
      Omaa isää muistan lämmöllä. Hän tuli elämäämme kun olin pari vuotias. biologista isää en tiedä, mutta sen tiedän, että elämäni ilman tätä vakituisesti kotona asuvaa ihmistä, joka varauksetta minut otti ns nimilleen, en olisi se joka nyt olen.
      Mutta ehkäpä tämä isättömyys on nykyään niin yleistä, ettei sitä lapsi itsekään pidä enää minään ihmeenä. Mutta kyllä se voi jäädä kaihertamaan ielesssä, jos ei tiedä kuka on oikeasti isänsä...

    • but that's just me

      Minulla ei ole lapsia koska mielestäni itsekkäät syyt eivät olet riittävät. Pitäisi kyetä tarjoamaan lapselle parempi elämä. Ei niin, että lapsi hankitaan korjaamaan oman riittämättömyyttä.

    • isä isoisä pappa

      ei tarvitse mennä hedelmöitys hoitoon.kysy oikeaa miestä joka varmasti luovuttaa siemenen,oikealla menetelmällä.ennen hedelmöitystä teette asiapaperin todistajien läsnä ollessa vaikka tuomari asianajajan kanssa.että mitään isyyteen liittyviä rasitteita ei ole.ja jos myöhemmin isä haluaa voi antaa lapeselle rahaa koulu ym elämäntaipaleelle.tai perinnön olisi minusta hienoa ja sopivampaa kuin että lapsi ei koskaan tule tietämään oikeaa isää.ei minusta ainakaan olisi kivaa että olisin isätön pussi lapsi.jos lapsi haluaa hän voisi aikuisena tietää että on isäkin olemassa.

      • löysä nuttura

        eleleppä AP lapsesi kanssa elämääsi eteenpäin kahden niin ymmärrät mistä elämässä on kyse.jos hedelmöityksen teet niin kerrotko ylpeänä äitinä ettet tiedä kuka isä on mutta sä nyt vain halusit lapsen??sun eka lapsi jo isätön ja sua se ei vaivaa,uskomatonta!onko tällainen sitä äidinrakkautta lapseensa?ei.ja tosi on että sulla about 15v aikaa sisarus tehdä jos luoja suo..lapsella on oikeus isään!


    • 4:n isä

      Nyt puhutaaan lapsesta, eikä minkään lemmikkikoiran ostosta. Tämä hyvinvointi yhteiskuntamme saa aikaan moraalin rappion. Ajatellaan vain omaa napaa ja syödään toisten kädestä. Pitäisiköhän aloittajan aikuistua ensin ja ottaa vastuu valinnoistaan. Vanhempien tehtävä on kasvattaa, sekä kustantaa jälkikasvu, ei yhteiskunnan. Jos on YH niin silloin ei lapsia tehdä! Ilman isää kasvattaminen on paljon pahempaa kuin itsekästä. Jotkut kasvattavat lapsensa yksin pakosta, mutta se ei saa olla tavoite.

    • Isättömiä lapsia

      ei ole olemassakaan.Tuntuu niin kummalliselta,että lapsia pitää tehtailla tehailemisen ilosta, yhteiskunta elättää ja maksaa sekä ottaa sitten huostaan.

    • En ole myöten, enkä

      vastaan, pikemminkin päin vastoin. Minä voisin suorittaa siitämisen ihan ilmaiseksi, on se sen verran mukavaa puhaa.

    • laatu mies

      olen yh isä mistään ei löydy naista,joka haluaa lapsen
      jos joku yh lukee tän voin harkita:)

    • kaveri

      Oletko noin tyhmä ja itsekeskeinen? Nainen parhaassa iässä sinä kyllä saat lapsen ilman keinohedelmöitystäkin. Ajattele niitä naisia jotka yrittävät monia vuosia ilman tulosta. Ajattele lasta joka elää ilman isää iso asia puuttuu elämästä niin ja jos on poika niin mistä hän saa miehenkuvan? Tunnen miehiä joilla ei ole isää ovat sanoneet, että surivat sitä kun näkivät miten muiden isät leikkivät lastensa kanssa. Olet yksinhuoltaja eikö elämä jo yhden lapsen kanssa ole vaikeaa saati kahden? Ota järki käteen kun moisia suunnittelet.

    • On erittäin itsekästä - en ymmärrä alkuunkaan.

      Lapsi tarvitsee isän ja äidin, ja hänellä on OIKEUS molempiin vanhempiin.

      Eikö ihmisen itsekkyydellä ole mitään rajaa

    • voivioviola

      Miksi sinun pitäisi käyttää keinohedelmöitystä, jos kerran olet terve nainen, jonka hormonitoiminta on kunnossa?Varmaan tiedät, milloin sinulla on ovulaation ajat. Ei muuta kuin ravintolaan tai laivareissuun, ja yhden yön suhteeseen jonkun fiksun oloisen miehen kanssa. Ja se siitä. Kunhan teet sen suunnittelematta, että laitat miehen myöhemmin vastuuseen lapsesta, sillä valintahan on yksin sinun, ja tarkoitus on vain käyttää miestä hyväksesi tässä asiassa. Keinohedelmöitys on kalllista ja tarkoitettu naisille, jotka eivät normaalilla tavalla tule raskaaksi.

      • nähty on...

        Tähän on tultu, suomalainen mies ei kelpaa edes lapsen siittäjäksi, parisuhteen eteen ei viitsitä tehdä töitä, mulle kaikki ja nyt heti. Kyllä naiset ovat itsekkäitä. Poikamiehiä kyllä löytyy, mutta kun prinsessoille ei kelpaa tavallinen suomalainen työmies. Pitäisi olla prinssi, joita ei kaikille riitä. Lapselle riittäisi ihan tavallinen läsnäoleva isä, mutta ei meidän pullamössö naisille.


    • sssss

      Minusta AP:n tilanteessa olisi itsekästä hankkia lapsi keinohedelmöityksellä. Lapsihan ei saa koskaan tietää isästään, jos isä kieltää tietojensa luovuttamisen. Minusta olisi parempi hankkia lapsi vaikka jonkun tutun miehen kanssa, joka olisi valmis hedelmöittäjäksi ilman isän velvollisuuksia. Sillä tavalla mies saa jatkaa sukua, vaikkei halua kokea isyyttä ja lapsella kuitenkin on olemassa (tulevaisuudessa) tieto biologisesta isästään.

      Minä naisena en missään tapauksessa haluaisi täysin tuntemattoman miehen siittiöitä. Vaikken tuntisi miestä kohtaan rakkautta, niin haluaisin kuitenkin, että tulevalla lapsellani olisi isä, jota voisin kunnioittaa ja jolla on samantyyppisiä arvoja elämässään kuin minulla.

      Kiitän luojaani, että lapseni ovat syntyneet avioliitossa silloisen mieheni kanssa. Vaikka parisuhde päättyi, niin lapsilla on kuitenkin hyvä isä ja lapsia kasvatetaan niin minun kuin isänsäkin kodissa yhteisten arvojen mukaan. Lapsia on myös helpompi ymmärtää, kun tietää, että tietyt ominaisuudet (esim. minun ujous, miehen jääräpäisyys, minun taiteellisuus, miehen urheilullisuus) on perittyjä asioita.

    • Yhteiskunta sitten

      lopulta kantaa sen vastuun näistä "isättömistä" lapsista. Voi kettu kun ottaa sitten päähän tämä nuortennaisten lokikka.

    • isätön

      Olen isätön 35v mies. Lähes koko ikäni olen miettiny, kuka mahtaa olla isä ja onkohan minulla sisaruksia joista en tiedä. Tätäkö te naiset haluatte! Kyllä lapsi isää tarvitsee, eikä sitä korvaa kukaan toinen.

    • Kirvesmiehen muija

      Onko meillä suomessa liian hyvä yhteiskunnantuki kun tietentahtoen halutaan yksinhuoltajiksi. Edesvastuutonta.

    • -mii-

      Täällä yksi samoin ajatteleva yh:)
      Itse jäänyt tahtomattani lapsen kera yksin,vaikka lapsi vuosia toivottu.
      Missäpäin vaikutat? Laita meiliosoitetta?

      Arvostelijoille- KAIKKI eivät vaan pakosta koe "idylli"-perhettä juuri oikeaksi vaihtoehdoksi itselleen/halua miestä elämään arkeensa, pitäiiskö siis siksi tyytyä lapsettoman elämään tai olla haluamatta lisää lapsia?

      Eikö täällä maailmassa olla juuri sen takia että lisäännytään jne.
      Ei kai kukaan lisäänny ajatuksella "yhteiskunta elättää", kyllä kai niitä lapsia ja perhettä halutaan ihan muista syistä!:)
      Tilanteet vaan joskus (huolimatta omasta halusta/yrityksestä) ajautuu siihen että, tarvitaan yhteiskunnan tukia.
      Arvostelijat-Voitte joskus vielä itsennekin löytää sieltä yhteiskunnan "elättijen jonosta", elämästä kun ei ikinä tiedä:)

    • ...

      Luin tuon etusivulla näkyvän "lapsi lainasiemenillä", "lapsi taikasiemenillä" :D:D ihan btw

    • Sisura

      Itsekäs akka..sinulla on jo yksi lapsi, nauti siitä. Kaikki ei voi saada sitä ensimmäistäkään. Mene töihin, siinä sinulle sisältöä elämään, ei sitä hankita lapsien kautta.

    • YH-J

      ANNAN sitten ukoille paljaalla, niin johan tulee vauva! Suomalaisista baareista saa mukaansa vaikka 4 luuseria illassa.

      Minä avaaja tiedän sen, koska oma ennätys on 5!

      • lappi mies

        YH-J ei kannata sillee tehdä voisin eikä kehuskella se antaa väärän kuvan itsestä yleisellä palstalla.. voit kirjoitella [email protected] no saa muutkin naiset joita kiinnostaa kun mennyt luottamus parempii puoliskoihin.


      • jholmes

        Viisi miestä illassa!!! Oliko "toosa" yhtään kipeä aamulla, vai onko se tottunut moiseen tahtiin jo aiemmin?


    • Oma valinta

      No mikäs siinä..Ja kyllähän tuokin tapa on, varsinkin jos haluaa "nopeaa" toimintaa
      tai muuten selvitä ilman turhia mutkia.
      Ja kun sen voin miehenä sanoa rehellisesti, että vauvakuumeella ei todellakaan saa miestä itselleen, helposti ainakaan/varsinkaan edes sellaisesta, joka ehkä itsekin olisi valmis vakiintumaan.
      Mulla on pari tapausta takana, kun nainen on tehnyt aloitteen ja heti tutustuessa selväksi haluavansa lapsen ja se pitää tehdä heti tai mahdollisimman pian ainakin(eli parin kuukauden sisällä) ensitutustumisesta. Eli ihan sen takia haluaa sen parisuhteen ja tää "treffailu" on vain ollut naisen puolelta painostusta siihen. Tyyliin et joka viikko sit kauhee tenttaaminen, et joko meidän välit on edennyt tässä viikon aikana niin pitkälle, että voidaan laittaa se lapsi alulle.
      Siitä vaan tulee äkkiä miehelle kielteiset fiilikset toisesta, jos nainen haluaa lisääntyä pikavauhtia tutustumatta sen enempiä toiseen.
      Ei siis todellakaan millään pahalla, mut näin asia useimmiten on.
      Joten tuonkin takia varmaan hedelmöityshoito on varmasti parempi vaihtoehto.

    • kunkkukanki

      Noh jos vaihtoehto on se naisten vanha temppu että otat random miehen ravintolasta ja vuoden päästä yllätät hänet elatusmaksu lappusilla niin sanosin että ei ole itsekästä..enkä kyllä näe miksi muutenkaan olisi.

    • EipäKannattaisiTehdä

      Kuka haluaa tehdä lapsia tähän yhteiskuntaa kun rahat kohta loppuu. Kuinka karmea velkataakka tulevilla sukupolvilla tulee olemaan.

    • Yök itsekkyyttä

      Kuvottavan itsekkäitä naisia ketju täynnä. Toivottavasti lapsistanne kasvaa parempia ihmisiä mitä te itse olette.

      Miksi ihmeessä yksin elävän naisen pitäisi saada lapsia vain koska haluaa? Eihän yksinäinen mieskään saa lapsia vaikka haluaisi.

      Jos ette kykene suhteeseen, niin tyytykää siihen mitä teillä on nyt. Ajattelisitte edes joskus jotain mutta kuin omaa napaanne.

      Ja jos se lapsi on íiiiiiiihan pakko saada ja yksin, niin adoptoikaa. Ette kai te niin egoistisia ole, että sen lapsen on pakko kantaa teidän geenejänne?

    • jöpöjäykkänä

      JOs voit lähettää valokuvan. Meitä on täällä muutaman äijän porukka. Ihan ilmaseksi ja mielellään voitais käydä vaikka vuoro illoin "rykäsemässä". Varmaan alkaa tulemaan tulosta kun eri äijä on astunnassa eri iltoina. Samalla kaikki tulis onnellisiksi.

    • tosimies8

      Täällä olisi siemeniä tarjolla.

    • Kallionorppa

      Kattokaas miehet itteenne peiliin.. kumpaa tuijotat syvemmin: omaa napaa vaiko onnellisuutta?

    • tosiasiatmielessä

      Kyse ei ole hedelmöityshoidosta, vaan keinosiemennyksestä. Hoitoa annetaan niille, jotka eivät muuten voi saada lasta. Hoitoa ei anneta terveille.

    • .....

      Tulipa mieleen pariskunta jossa nainen haluaa lapsen mutta ei miehestään lapsen isää ja rakastaa miestään eikä halua erota(kuulema) . Mies ei asu asu/elä taloudessa jossa vieras siittää lapsen on miehen kommentti ja vaatii isyys testin jos vaomo tulee raskaaksi

    • roskat roska-astiaan

      se on hyvä kun valtio karsii menoja niin tällaiset hyväkkäät kuten aloittajakin on, karsiutuu kun ei enään yhteiskunna eli sossun tuella tehdä niitä äpäriä ja rasiteta yhteiskuntaa samalla kun itse maataan soskun maksamilla kämpillä, vedetään sidukkaa niin että napa ruskaa ja että perse varmasti levenee, samalla kun joka kerta uudet tuntemattomat uros-loiset käy rykimässä rojut ränniin. ja luonnollisestihan ketään tästä pata laiskasta roskasakista ei työnteko kiinosta, miksi kiinostaisikaan kun käy soskun luukulla naukumassa ja hakemassa tilit sieltä.

    • lytg

      Kyllä kelpaa hankkia jos olet töissä niin äitiyspäivärahahan on sama kuin palkkakin.

    • rietaspiru

      Hankkiudu raskaaksi hyvät geenit omaavalle suurituloiselle miehelle, niin saat vauvan ja hyvät elatusrahat. Voit kertoa miehelle syöväsi e-pillereitä, vaikket syökään.
      Mutta varo katalia miehiä, jotka kerskuvat tuloillaan, vaikka ovat tyhjätaskuja.

    • HYIIIIII; hullu olet

      Alotuksen tekijä EI ole täysjärkinen,

      on luonnotonta keinotekoisesti tuottaa lapsia maailmaan, se on maailman suurin synti ja vääryys,

      se loukkaa eniten lasta, sitten se loukkaa miestä ja mahdollisesti miehen perhettä,

      toivottavasti sinut luokitellaan henkisesti sairaaksi, siis epäkelpo äidiksi, !

    • Pattayalle! Kylla!
    • moi autan luomust jos sopii oon maalais mies töis raksalla tiimi ohjaajana laita viestii jos kiinnosti s- postiin [email protected]

    • Isätön lapsi

      Minulla ei ole ollut isää. Olen mies ja 43 vuotias. Tästä on ollut minulle paljon ikävää. En voi suositella lapsen (minun) näkökulmasta tätä tilaa kenellekkään. Häpeä, itsetunto, selkärangattomuus ym...

      Oma arvioni on että lapsen teko muusta kuin parin yhteisestä rakkaudesta on itsekkyyttä ja palvelee vain omia tarpeita.

    • mies x

      Laita s-posti osoite sillä auttaisin mielelläni

    • konstaapeli1

      Lapsen tekeminen on suurin ympäristörikos.

    • Moi YH-J!

      Kirjoitat asiaa. Miksi jäädä odottelemaan kymmeneksi vuodeksi herra oikeaa, jos sen ilmaantumisesta ei ole mitään takeita.

      Valitettavasti luin myös noita alla olevia kirjoituksia (hyppäsin tosin suurimman osan ohi), ja toivotan kovasti sinulle onnea ja voimia valitsemallasi päätöksen tiellä.

      Uskon, että olet käynyt hyvät perustelut ja keskustelut itsesi kanssa keinohedelmöityksen suhteen. Kaikkea hyvää sinulle!

    • totuus julki

      vi.tuttaa niin hel.vetisti aloittaja ja kaltaisensa Itsekeskeiset looserit...

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe