Miten pääsisin suosituksi yläasteella?

koululainen1

Moi. Oon tuore seiskaluokkalainen tyttö, jolla yläaste alkoi tänään. Menin ihan uuteen kouluun, josta tunsin vaan 2 kasiluokkalaista jätkää. Aamulla koulun aulassa yksin seistessäni meinasin purskahtaa itkuun huomatessani sen järkyttävän "porukoitumisen" (eli porukkoihin jakautumisen :D). Mä olin ainoa, joka ei kuulunut mihinkään lössiin vaan seisoin yksin kaappien nurkassa vaisusti ympäristöä katseellani tutkiskellen. Koitin kuitenkin olla näyttämättä epävarmuuttani, koska kaikki yläaste-kauhutarinat niin käskevät. :D Koulupäivän jälkeen mulla oli kuitenkin jo tosi mukava noin 8 hengen tyttöporukka, joka koostui hauskoista ja kivoista uuden luokkani tytöistä. :) Uudet frendini eivät ole mitenkään erityisen suosittuja, mutta pidettyjä seiskojen ja parin kasiluokkalaisenkin silmissä. Ok, tää kuulostaa erittäin säälittävältä, mutta haluaisin "piireihin" eli suosituksi. Mua vaan pelottaa, että luokan uutena tyttönä se ei onnistu - kaikki muut luokkalaiseni ovat tunteneet toisensa jo reilut 4 vuotta. Istun luokassa ihan eturivissä yksin, sillä luokkalaisiani on pariton määrä, mutta välkillä tytöt ovat kanssani. Miten pääsisin suosituksi tässä koulussa, jossa en tunne lähestulkoon ketään !! Olen siis perushoikka - ja nätti brunette, pukeudun perus Gina Tricotin paitoihin ja Carlinsin farkkuihin eli aika silmäänpistämätön. Käytän meikkiä ja Facebookissakin tykkäyksiä on reilusti yli 100, mutta tämän koulun tilanne on hieman erilainen kuin edellisessä koulussani, jossa tunsin kaikki. Kiltit auttakaa & no hate please, tää asia on mulle aidosti tärkeä ! amen. :)

23

6695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efjukilo8u

      Pääse suosituks kaveripiirissäs, ja saat tarpeeks huomioo. Jos taasen suosioo haluut ni siitä vaa lissujengii, jollon sut leimataan heti tyhmäks huoraks muiden silmissä vaikka sana uudesta huorajengin jäsenestä kirii kaikkien korviin.. T. 9lk poika

    • bloondee14

      Oo vaan mukava kaikille, suht puhelias ja älä rupee vetää mitään roolii, sil se on vitun noloo.

    • PopuralBitch00

      Laita herutoppi, pakarat näyttävät shortsit ja korkokengät nii eiköhä pojat ja lissujengit ala tykkää sust ;)
      Plussaa tietenki meikki (paakkuripset, meikkivoide joka ei sovi omaan ihonväriin mustaa luomiväriä ja panda eyeliner ;))
      Ja sit joka välkkä vessaan nussii poikia

      • Listenhoney

        Tru gurl


    • From experience

      Vaikea sanoa miten tuo tyttöjen kohdalla toimii, mutta yleisesti sosiaalisuutta vaaditaan, yläasteella järjestetään tuollaisia luokkakeskeisiä teemapäiviä aika paljon, niin siinäkin oppii kyllä tuntemaan samalla luokalla olevat(sekä eri luokilla) älä siis hätäile, ja ole oma itsesi. Älä yritä esittää jotain, mitä et oikeasti ole. Kyllä niitä kavereita siinä kertyy, ihan jo melkein huomaamatta.

    • LÖZIRIZIRIZZKIKIDIK

      Kannattaa ruveta tupakoimaan. sitten kaikki tykkää susta

    • tyttöetelästä

      Moi,minulla on täysin sama ongelma olen noin 12-vuotias tyttö ja en ole yhtään suosittu,olen normaali 9-10 oppilas joka pitää huolen koulutehtävistään.
      Luokallani on tyttö joka pukeutuu kalliisiin,korkokenkiin ja vaatteisiin vaikka tyttö ei lla on yksi täyluonnollisesti ole minkään näköinen,pojat,tytöt ja muut PÖRRÄÄVÄT tytön ympärillä ja palvelevat häntä kuin palvelijat. Luokassa on 10 oppilas joka on aina niin täydellinen,joka on katelliinen minulle. joka on välillä todella ilkeä ja kilpailee kanssani kumpi on parempi oppilas ym.En omista siistejä,kalliita vaatteita koska en ole kotoisin kovin rikkaasta perheestä.Muuten olen ihan nätti hoikka ja pitkä tyttö jolla on yleensä farkut. En tunne ketminua pelottaa sopeutuminen,olenko kaunis? tykätäänkö minusta? miten olla suosittu? kysymykset pyörivät päässäni.
      Myös jos välitunnilla menen juttelemaan jollekkin porukalle nostavat nenäänsä ja kävelevät pois nauraen,aina on paha olo koulu menee huonommin,7 ja 6 alkaa saada jo kokeesta. Mitä teen? auttakaa joku ):

      • okokok_

        nyt on viikonloppu et kai se vähän helpottaa :)


      • okokok_

        oot varmaan nätti ja hyvännäköinen , vielä jos hali sinne :)


    • bröööt

      Mooi!

      Tahtosin tosiaa seiskalle päästya tulla ns. Kaveripiirin kunkuks.
      Riittääkö se että on hyvän näköne, hoikka, kiltti ja mukava.
      Auttaako noi tilannetta?

      ps. Oon aika ujo :)

    • jotakitämmöstä

      ei sillä niin hirveesti oo välii miten pukeudet kunhan et -60 luvun vaatteisa kulje ja olet mäukava ja kohtelias kaikille etkä kiusaa ketään ja tutustut ihmisiin. itsellä paljon kavereita eri luokilta niin pihalla kävellessään tulee montaa ihmistä moikattua niin ne jotka tietävät sinut ja tietää että sinulla on paljon kavereita voivat piettää sinua suosittuna tai haluavat sinun kaveriksi:))) mutta älä keskity pelkästään kavereihin vaan myös arvosanoihisi!

      • Anonyymi

        Eli ei toivoakaan


    • Kouluonkivaa

      En suosittele hankkiutumaan luokan kuningattareksi, tai edes suuren kaveripiirin. Susta tullaan puhumaan melkomoista paskaa seläntakana. ;D tytöt on kateellisia kun pojat tykkää ja pitää kamalaa persoonana.

    • kqiskdjdbdbdkke

      ei teistä tuu suosittuja sillä tavalla että saatte hyviä numeroita :DDD
      kuka vittu valikoi kaverinsa kouluarvosanojen perusteella? "en haluu olla ton kaveri koska se saa huonoja numeroita" vittu oikeesti :D. no ehk jos haluutte johonki hikkeporukkaa juttelee koulunkäynnistä ja sellasesta.

    • nytjoaikuinen

      Mun rinnakkaisluokan suosituin tyttö oli sellanen joka käytti lökäreitä, ei koskaan harjannu hiuksiaan ym. mut hän oli cool asenteeltaan. Hän heitti hyvää läppää, oli taitava sosiaaalisesti ja oikeestaan hän hengasikin paljon nimenomaan poikien kanssa kun oli vähän poikamainen. Mutta häntä kunnoitettiin sekä poikien että tyttöjen keskuudessa. Hänellä oli samaan aikaan myös ongelmia kotona ja päihdeongelma, mutta se asenne hänellä ratkasi sen että muut piti hänestä. Hän myös silloin tällöin tuli mun kanssa juttelemaan kun itse olin kiusattu ja usein yksin. Hän myös näytti kiusaajille katsetta että "nyt riittää". Eli hän onnistui olemaan suosittu sekä "suosituiden" porukassa että kiusattujen porukassa olemalla oma epätyttömäinen itsensä.

    • Anonyymi

      Siis tarviin apuu nopeesti ku mun luokal on semmone 3 hengen kaveriporukka jossa mä oon ja se ei oo ehk iha mun tyyline porukka ku oon sillee vhä ulkopuoline siinä ja nii ja sit on semmone ns koko muun luokan porukka mis on paljo ihmisii ja siin tehää kaikkee kivaa jne mihin haluisin kuuluu mut tiiän et jos vaan menisin mukaa nii ei ne mua sillee kauhee ilosesti ottais mukaa ja sit ku ne tyypit siel on ns mun tyylii ja ne on ehk vähä mielenkiintosempii ihmisii ku ne kaks joittenka kaa hengaan koulus mut vapaa ajal hengaan toisen porukan kaa joka ei myöskää oo kovinkaa mun tyyline ja iha eri luokal ja sit viel ku haluisin olla niittenkaa enemmä jotka on siin toises porukas mun luokal ku siel on melkee kaikki jätkät ja muijjat keittenkaa haluisin hengaa enemmä ja ku oon muutenki semi ulkopuoline siin mun nykyses porukas ja en oo mikää kauhee rohkea tekee mitää et menisin vaa sinne sillee terve tuun nyt tähä jne vaa haluisin olla niittenkaa semmone et ne pitäis musta ja haluis hengaa munkaa paljo jne nii auttakaa et mitä teen et pääsen siihe porukkaa ja et ne kaikki pitäis musta ja haluis olla munkaa???!!!

    • Anonyymi

      No kannattaa olla oma itsensä vaan siksi että
      jos alkaa esittää jotain muuta kuin mitä itse
      on se on vitun noloo

    • Anonyymi

      Okei

    • Anonyymi

      Kannattaa vaan olla oma itsensä, jos muut ei tykkää susta sellaisena,kun oot niin jätä ne omaan arvoonsa

      • Anonyymi

        Moi


    • Anonyymi

      Kiva kun kerroit

    • Anonyymi

      saat suosioo kun kerrot että menkoista ;)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe