Olen täysin maallikko. Ensi kesänä pitäisi maalata uudelleen punamullalla vanhoista piiluhirsistä tehdyt hirsitupa ja rantasauna. Halukkaita amatöörimaalareita löytyy muutamia.
Voiko punamullalla maalta muutoin kuin sivellen? Onko ruiskun käyttö mahdollista tai järkevää?
Mistä löytäisin ohjeita punamullalla maalamiseen? Olen etsinyt, mutten löytänyt. Käytämme kaupan punamultaa (Uula tms.), emme sentään ryhdy itse keittämään.
Aikaa suunnitteluun on ensi kevääseen saakka.
Neuvoista kiittäen
Punamultaa vanhaan hirsiseinään
2
74
Vastaukset
- jerkkuli10
Käytä Falun punamultaa ja kunnon sutia (ei mtn Bilteman 2€).
Tönkkä maksaa joku 25-30€. Ruiskulla ei kannata ku pitäis ruiskia niin pirusti.
Mikäli pinnassa on hometta niin homepesu on ehdoton,muuten paistaa jo seuraavana keväänä samat tiplat läpi....
Ei se keittäminenkään niin kummosta ole jo vaan jaksaa..- amatöörimaalari
Kiitos vastauksesta. Maalaustyömme suurin (?) hankaluus on siinä, että mökki sijaitsee jyrkässä louhikkoisessa rinteessä ja korkeuserot ovat suuret. Mitään nostettavaa lavaa tms. ei paikalle saa. Päätyseinät on maalattava joko katolla maaten, rakentamalla telineet tai tosi pitkävartisellallä, ehkä 7 mtr., pensselillä. Siksi kyselin ruiskumaalausta tai jotakin muuta konstia.
Faluröd on minun mielestäni hieman liian ruskean väristä.
Hometta en ole onneksi löytänyt. Hirret ovat piilutut joskus yli sata vuotta sitten kansakoulun rakentamiseksi. Niistä oli rakentajan helppo valita myöhemmin parhaat mökkiä ja rantasaunaa varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245202
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34627- 1041419
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1541414Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais131234- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211034viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61863- 37809