rahasta asiaa

josefina77

Noin 2 vkoa tarkoitus viettää lontoossa,nelihenkinen perhe,htl ja lennot maksettu ja mahd paljon nähtävyyslippuja aiotaan ostaa etukäteen jotta vähenis siellä päässä rahan kanssa plärääminen. Mutta muuten... Vinkkejä siihen kandeeko vähän isomman budjetin matkalle miten vaihtaa valuuttaa jo täällä? nostaa lontoossa automaateista? onnistuuko debit nosto? vai miten on muut perheet toimineet? Ajattelin niin että lapset voi omansa vaihtaa kokonaan jo suomessa, mutta tää muu rahapolitiikka vähän hämmentää.

6

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhe11

      Heinäkuussa oltiin perheenä. Vaihdoin etukäteen 400 euroa jota käytin pienemmissä kuppiloissa, metrolippuihin, pikkuostoksiin yms. Ravintola-laskut maksoin visalla. Ihan muutamassa kaupassa oli vaihtoehtona maksaa myös depitillä (Marks&Spencer ja Tower Bridge).

      Tulosta tuolta kaksi yhden hinnalla kuponkeja jos tulette lentokentältä junalla kaupunkiin http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london
      Säästettiin puolet esim zoo pääsymaksuista noilla kupongeilla. Pitää olla menopaluu junaliput siis kuponkia käyttäessä näyttää (voimassa sille käyttöajalle)

      • pe2101

        Luottokunnan (Nets) linkki:

        http://www.luottokunta.fi/Asiakaspalvelu/Ohjeita-kortinhaltijalle/Maksaminen-ulkomailla/

        "Kauppiaan käyttämä vaihtokurssi on huonompi kuin korttijärjestöjen antama kurssi. Asiakkaan on edullisempaa maksaa kortilla paikallisessa valuutassa. Kauppiaan tulee aina pyytää asiakkaan suostumus DCC:n käyttöön (Dynamic Currency Conversion) ja ilmoittaa käytettävä vaihtokurssi etukäteen."

        Itse erehdyin kerran maksamaan Harrodsilla kortilla euroilla ja se oli kallista.Valuuttakurssia ei ilmoitettu etukäteen vaan se on aina kauppiaan oma käyttämä huono kurssi.

        Itse vältän debitiä/kortilla maksamista ja otan riittävästi euroja mukaan ja vaihdan ne edullisesti paikan päällä ilman mitään vaihtopalkkioita yms.kuluja. Huomattavan edullisia vaihtopaikkoja löytyy kunhan välttää turistirysät ja kauppojen vaihtokurssit..

        Raha-asioista on keskusteltu usein aiemminkin ja olen itsekin osallistunut niihin, esim. yksi linkki:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10200780#comment-51909088


    • welldone 11

      Itse vaihdoin valuuttaa ennen matkaa Suomessa Nordeassa sekä paikan päällä Lontoossa useampaan otteeseen.

      Yllätys oli suuri kun Nordea oli edullisempi kuin yksikään paikallisista rahanvaihtopuljuista, mutta niin siinä vain kävi enkä ollut ekaa kertaa Lontoossa.

      • Vaihto Mies

        No eihän tuo nyt ole mikään yllätys, yleensä edullisinta on vaihtaa jo kotimaassa pankissa.


      • welldone 11
        Vaihto Mies kirjoitti:

        No eihän tuo nyt ole mikään yllätys, yleensä edullisinta on vaihtaa jo kotimaassa pankissa.

        Miinusta oli, että konttorissa käskivät mennä kotiin ja täyttää valuutanvaihtoanomus verkkopankissa ja tulla sitten hakemaan punnat tiskiltä.

        Enpä tuota etukäteen tiennyt.


    • £ sterling

      Nordeasta 300 eurosta sai tuolloin 240£, mutta Lontoossa vain 210£.

      Eli noinkin pienestä summasta katosi about 36€ (30£] taivaan tuuliin eli välittäjän taskuun.

      Ei turisti lähde Lontoossa etsimään, että missä tääällä on edullisin rahanvaihtopaikka, kun on muutenkin mielenkiintoisten paikkojen bongaaminen päällä koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe