Olen tällä hetkellä työtön opettaja. Minua kiinostaisi aikuiskoulutuksen tuntiopettajan työ. Onko teillä kokemusta esim. erilaisten lyhytkurssien opettamisesta ammatillisessa aikuiskoulutuksessa? Miten tuntiopettajan palkka määräytyy lyhytkursseilla eli onko olemassa kiinteä tuntipalkka pätevälle opettajalle vai pyydetäänkö esittämään oma palkkatoivomus tuntipalkasta? Entä maksetaanko tuntipalkka pidettyjen oppituntien perusteella esim. 6x45 min vai onko tuntipalkka kokonaisesta tunnista eli 60 min. Helpottaisi kovasti, jos joku kertoisi omasta kokemuksestaan.
Aikuiskoulutuksen opettaja
4
309
Vastaukset
- sankre
Muuta en tiedä, mutta sen tiedän, että aikuiskoulutuskeskuksen sivutoimiselle opettajalle maksetaan sovittu tuntipalkka pidetyltä oppitunnilta. Työehtosopimuksessa ei ole sovittu mitään ala- eikä ylärajaa, vaan joudut tyytymään siihen, mitä suostuvat maksamaan. Teoriatunti on 45 min.
- Neuvoa vailla
Minua hämmästytti, kun sain työtarjouksen eräästä kurssista akk:ssa, ja haastattelussa ilmoitettiin oppituntien kokonaismäärä (a' 45 min). Sain esittää palkkatoivomuksen tuntipalkasta, ja siihen suostuttiin. Myöhemmin ilmoitettiin, että tuntipalkka on 60 minuutista eikä 45 minuutista. Haastattelussa puhuttiin oppituntien määrästä, ei kokonaisesta tunnista (60 min.) Mitään kirjallista sopimusta en ole vielä tehnyt enkä aloittanut vielä töitä. Jos teen tunnit lukujärjestyksen mukaisesti esim. klo 14-16.30, niin palkka on 2,5 tunnista (a' 60 min.) eikä kolmesta oppitunnista (a' 45 min.) Palkkahan laskee tällä systeemillä huomattavasti!
- Aikuisopena ollut
Varmaan vaihtelee, mutta OVTES:ssa on määritelty kk-palkat, ei tuntipalkkoja.
Pätevälle opettajalle haitari on iso: 2664-4997 e/kk. Se mihin tuolla haitarilla sijoittuu, riippuu omasta tutkinnosta ja työkokemuksesta. Korkein mainittu palkka edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa ja 20 vuoden kokemusta ja on lisäksi yläraja eli työantaja maksaa nois paljon vain halutessaan. Alaraja 20 vuoden kokemuksella ja ylemmällä korkeakoulututkinnolla on noin 600 e/kk vähemmän.
Edellä mainittu täysi palkka edellyttää täyttä 38,25 tunnin viikkotyöaikaa. Jos viikkotunteja on vähemmän (kuten varsinkin lyhytkurssien opettajan kohdalla usein on), palkka on samassa suhteessa pienempi.
Tuntipalkaksi kk-palkan voi muuntaa kertoimilla, mutta niitä en oikein tunne. Minun tietääkseni tällöin tunti on 60 minuuttia.- Neuvoa vailla
Kiitos tiedosta. Olen siis menossa tilapäiseksi lyhytkurssin opettajaksi tuntipalkalla. Käsitin saavani palkan pidettyjen oppituntien määrän perusteella a' 45 min.), mutta minulle ilmoitettiin tunnin olevan 60 minuuttia. Sekavaa ensikertalaiselle akk:ssa opettavalle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838