Kokemuksia sylkirauhasen poistoleikkauksesta

Pattikaula

Olisko joltain poistettu leikkaamalla sylkirauhasen kasvain? Mulla leikkaus edessä, todennäköisesti hyvänlaatuinen kasvain leuanalussylkirauhasessa.
Onko millainen operaatio? Nukutuksessa joo, millanen arpi jää? Kauanko sairaalassa ja saikulla? Millai parani?

itsellä ei mitään käsitystä oonko kunnossa jo seuraavana päivänä vai litkinkö soseruokia viikkotolkulla kipuhorkassa...

14

3017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katkera!!!!

      No multa leokattiin muutamavuosi sitten korvadylkirauhanen pois TYKSssa. Leikkaus meni pieleen. Suu on vino kaulalla suuri patteja, kaula kuopalla, kova hermosärky. 10pv. Sairaalassa
      Tässä nyt alkuun komplikaatioista.

      • Anonyymi

        Jatkan nyt v.2020 tätä aloittamaani nkertomusys. Nyt suu on vino. Kaulaalle ei ole kasvsvanut lihaksia, vaan korbanvieressä on iso kova patti, joka on pysynyt samanlaisena leikkauksesta asti. Alempana pullottaa kaksi kivuliasta pienenpää pattia. Ne on neuroomia, katkaistuja hermo päitä. Lääkäri ei osannut yhdistää niitä hermoja (dosentti Grenman) Nyökkääjälihad on katkaistu, mikä on hiljaksittain vinouttanut pään. Leikattava patti oli pinnallinen10mm. halkaisiltaan. Leikkaus piti kestää tunnin, mutta se kestikin 6,5tuntia. Muodonmuutokseen lisään vielä, että korva on 2cm. Ylempänä leikkauspuolella.KYLLÄ VIT.TAA! TAERVEISIÄ R.G. professorille.


    • Onnistui hyvin :)

      Tyksissä minultakin patti leikattiin ja hyvin meni.

      Sitäpaitsi minulla oli niin ihastuttava spesialisti asialla.
      Suuvärkki oli kyllä muutaman päivän jäykkä.
      Mahtava leikkuujälki, mutta kyllä se naisihmisellä menee kun leikkauttaa hiukset niin ettei huomata.

      Koskaan kampaajatkaan kysyneet mitään.
      Naaman muotokin pysyi samana, koska siinä on vaarana hermovaurio.
      Olin kolme päivää sairaalassa.

      Mitään muuta outoa ei jäänyt, mutta jos vaikka vääntää irtiksiä, niin korvan tausta kostuu ja tulee punaiseksi.

      Olen jo oikeastaan unohtanut koko asian, paitsi se märkyys jauhaessa....

    • tietoa1

      Leuanalussylkirauhasen leikkaus on täysin eri asia kuin korvanalussylkirauhasen. Leuanalussylkirauhasen leikkaukseen EI sisälly samanlaista riskiä suun vinoudelle, koska kasvohermon päärunko ei kulje alueella( kulkee keskellä korvanalussylkirauhasta. Poskellehan ei myöskään voi jäädä kuoppaa, koska rauhanen on leuan alla (ei poskella) Eli edelliset kirjoittajat puhuvat täysin eril leikkauksesta. Usko lääkäriäsi ja mene leikkaukseen, joka on selkeästi turvallisempi kuin viestit edellä kertovat. Tiedän asiasta oikeasti.

      • tietoa1

        Ja vielä vastaus kysymyksiisi. Kaulalle jää yleensä leukakulmaan n. 4-7 cm pitkä ihopoimujen suuntainen arpi, jota ei yleensä parin vuoden päästä edes huomaa. Sairaalassa ollaan yleensä yhden yön yli. Saikkua 1-2 viikkoa riippuen ammatista. Joskus ohimenevää hyvin minimaalista suupielen heikkoutta leikkauspuolella hetken aikaa. Normaaleilla kipulääkkeillä pärjää yleensä. Kaulalla dreeni yleensä yön yli.


    • vienotäti

      minulla leikattu sylkirauhanen kaulalta -95 Peijas ja meni erittäin ok!!Luulen siitä monia asia kehittynyt paremmaksi vielä,joten elä pelkää.

    • Anonyymi

      Kirjoitin tänne v. 2013, pieleenmennestä korvasylkirauhasleikkauksesta.
      Leikkauksesta on nyt aikaa26v.
      Korvan edessä ja kaulalla on edelleen kova näjyvä patti.
      Suu on vinossa ja koska nyökkääjälihas on myös katkaistu, niin åää on vinossa, eikä leikatun puolen muutkaan lihakset toimi. (halvaantuneet)
      Dosentin ei pidä antaa leikata, jo on sinkku ja tykkä pitää ystät lähellä ja käydä esim. tanssimassa. Minulle se ei ole ollut mahdollista leikkauksen jälkeen.
      Harkitkaa, ketä tai kuka teitä hoitaa.

      Alunalkaen Jukka Sipilä sanoi, että 10mm patti on niin pinnallinen, että leikkaus kestää n. tunnin, mutta leikkaava lääkäri olikin Dosentti Reidar Grenman. Minusta tuntuu että Grenman leikkasi väärän potilaan tiedoilla KYLLÄ Vi...a

    • Anonyymi

      Lisään vielä edelliseen, että leikkaus kesti 6,5tuntia

      • Anonyymi

        Tein lääkintöhallitukseen valituksen.
        Greenman teki selvityksensä.
        Minulle oli mukamas ennakolta hän Greenman selvittänyt mitä leikkaus voi aiheuttaa. Täyttä valetta! En ollu Greenmania nähtykään ennen leikkausta, vaan leikkauksen piti suorittaa Jukka Sipilä, joka selvisi että leikkaus kestää tunnin ja yksi yö sairaalaan.
        Miksi lääkintöhallitus puolsi Reidar Grenmannin valheellisa lausuntoa.
        KYSYN VAAN. Ja voit.. taa9


    • Anonyymi

      Mitkä on potilaan oikeudet lopun ikäisestä haitasta leikkauksesta! Ei näköjään mitkään! Lääkärit kirjoittaa lausuntoihin omiaan mitä ei olla potilaalle kerrottu! Harkitkaa tarkkaan menoa tällaiseen leikkaukseen! Ennen leikkausta ei ollut mitään vaivaa mutta leikkauksesta alkoi vaiva!

    • Anonyymi

      Kirjoitan vielä jatkoa siitä 6,5tunnin pieleen menneestä leikkauksesta.
      Siis alunalkaen mulla oli leuanalla n 10mm. Patti, joka piti leikata.
      Patti oli niin pinnallinen, että pyöritin sitä sormienvälissä.
      Leikkaus on varmasti tehty toisen potilaan diagnoosilla.
      Eivät lääkärit myönnä virheitä, vasta kun asian vie oikeuteen.
      Saattaa olla, että joku oikeustieteen opiskelija haluaa tutkia tämän töpätyn leikkauksen.
      Uskon ja toivon. Mulla on kaikki dokumentit ja leikkaava lääkärikin on vielä elossa.

      • Anonyymi

        Asiasi lienee kuitenkin jo vanhentunut oikeuden kannalta. Sanot leikkauksesta olevan 26 vuotta. Vain murha ei vanhene koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasi lienee kuitenkin jo vanhentunut oikeuden kannalta. Sanot leikkauksesta olevan 26 vuotta. Vain murha ei vanhene koskaan.

        Jäin miettimään tuota viimeistä lausettasi. Pitäisikö tehdä item.
        Aloittaja


    • Anonyymi

      MInulle tehtiin TAYS sissa kasvaimen poisto ja sylkirauhasen poisto. Leikkaus kesti 8 tuntia oli kuulemma vaikea leikkaus. leikkauksen jälkeen virtsa umpi sairaalassa katetroitiin kahdesti kolme yötä ja kotiin. Leikkauksesta on kulunut 6 kuukautta kerran päivytyksessä virtsa umpi, verenpaineet sekaisin yläpaine 215 nyt paine heittelee alapaine 60 -80 kävellä jaksaa 15 min pulssi heiluu 50 -80 min. korvan alle jäi peni kuoppa vähän tunnottomuutta ja pientä särkyä. En tiedä olisinko lähtenyt leikkaukseen jos olisin tiennyt mitä siitä seuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe