Kertokaa ihmiset Adobe premiere elements 11 full: lista! :)

HD laatua etsimässä

Ostin vast`ikään Adobe Premiere Elements 11 Full :in, Anttilan nettikaupasta.
Minua pyydettiin tekemään ja editoimaan hää "elokuva" serkkuni häistä.
Mietin tässä että saako elokuvasta HD laatuista. Siirtäisin siis elokuvan DVD levylle, jotka ostin myöskin Anttilasta. Nimittäin siirsin yhden toisen Adobella muokkaamani ohjelman DVD :lle ja nyt katsoin sitä playstation 3 :sta, ja aloitus vaikutti hyvältä.... Mutta sitten kun pistin itse ohjelman pyörimään niin laatu ei ollut mikään paras, mutta kuitenkin selvää siitä sai. Ainakin laatu oli paljon parempi kuin Windows liven elokuvatyökalulla muokkaamilla ohjelmillani. Mutta nyt tosiaan latasin ohjelman tietokoneelle HD laatuisena, eli en suoraan tallennuttanut sitä DVD:lle. Ja nyt tosiaan siirrän sen vetämällä DVD levylle. Saas nähdä millainen laatu on televisiossa.

LYHYESTI SANOTTUNA:

JOS SINÄ OMISTAT ADOBE PREMIERE ELEMENTS 11 FULL:in NIIN kirjoita tähän keskusteluun miten ohjelmalla muokatuista videoista saa HD laatuisia tai ainakin melkein. Ja sanokaa voiko edes ylipäätään niitä saada HD laadulle!

Myös muuta palautetta kertokaa! Kunhan vain omistat Adoben niin KIRJOITA mielipiteesi editointiohjelmasta tähän keskusteluun! Kiitän!

ja vielä kerran... ISO KIITOS!!!! :)

KAIKKEA ADOBEEN LIITTYVÄÄ TEKSTIÄ OTETAAN VASTAAN ILO MIELIN! :)

9

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttämäni editointiohjelma ei ole Premiere Elements, mutta kerron silti, että HD laatuisen videon edellytyksenä on että koko käsittelyketju on HD laatuista.
      Kameran pitää tuottaa HD laatuista videoa.
      Editointiohjelmassa pitää käyttää HD asetuksia.
      Lopputallennus pitää olla HD laadulla. DVD levylle ei voi laittaa videoa HD laadulla, ainakaan sellaisessa muodossa että DVD soittimet sitä toistaa.
      Bluday ledylle voi tallentaa HD laadulla, toinen vaihtoehto on ulkoinen kovalevy, josta videoa voi katsella tietokoneella ja myös joillakin nykyisillä televisioilla on mahdollista katsella USB liittimeen liitetylä kovalevyltä videoita HD laadulla.

      • HD laatua etsimässä

        kiitos kovasti vastauksestasi!! :) jo näin alkuvaiheessa siitä on kovasti apua! Kiitos!


      • kiire kännykämies
        HD laatua etsimässä kirjoitti:

        kiitos kovasti vastauksestasi!! :) jo näin alkuvaiheessa siitä on kovasti apua! Kiitos!

        Minulla ei ole tuota, mutta FUL HD laatua tulee kun EI-valitse DVD , eikä muutakaan vastaavaa.

        VAAN tallentaa kovalevylle, siin tietokoneelle.
        Silloin saa valittua laadun Eli minä saan .m2ts laadulla parhaan pikselimäärän 17000- 40000, tietysti ei kannata valita paljoa parempaa kuin kamera TUOTTAA, 20000 ON SPIVAA,
        mp4 MUODOSSAKIN on rajoitus saa vain 12 000 pikseliä.

        HUOMAA myös asetuksissa, yleensä soonä on valinta,; Ensimmäisen videon mukaan, siis valmistus.

        Mutta kuten kerroinkin, älä tee levyä, se alentaa laatua, tallenna SÄILYTETTÄVÄ tietokoneelle, voihan sen dvd polttaa. Jos tulee yli 4,3 gt niin tee lyhyempiä elokuvia.

        Ja voihan tehdä dvd polton suoraan, mutta tallenna tietokoneelle parempaa laatua, 20 000 kbs tai enemmän.

        toivottavasti saat selvää.


      • HD laatua etsimässä
        kiire kännykämies kirjoitti:

        Minulla ei ole tuota, mutta FUL HD laatua tulee kun EI-valitse DVD , eikä muutakaan vastaavaa.

        VAAN tallentaa kovalevylle, siin tietokoneelle.
        Silloin saa valittua laadun Eli minä saan .m2ts laadulla parhaan pikselimäärän 17000- 40000, tietysti ei kannata valita paljoa parempaa kuin kamera TUOTTAA, 20000 ON SPIVAA,
        mp4 MUODOSSAKIN on rajoitus saa vain 12 000 pikseliä.

        HUOMAA myös asetuksissa, yleensä soonä on valinta,; Ensimmäisen videon mukaan, siis valmistus.

        Mutta kuten kerroinkin, älä tee levyä, se alentaa laatua, tallenna SÄILYTETTÄVÄ tietokoneelle, voihan sen dvd polttaa. Jos tulee yli 4,3 gt niin tee lyhyempiä elokuvia.

        Ja voihan tehdä dvd polton suoraan, mutta tallenna tietokoneelle parempaa laatua, 20 000 kbs tai enemmän.

        toivottavasti saat selvää.

        Kiitos vastauksesta! Auttoi oikeasti paljon!! :))
        itse menin ostamaan 10 tyhjää dvd levyä, ja ilmeisesti se oli turhaa,jos ne vain pahentaa laatua :( ärsyttää ku tais mennä rahaa turhaan hukkaan!
        Joten aion testata ostaa 1 bluray levyn ja siirtää ohjelman siihen ja sit kattoo telkust. :)
        Ja sit aion myöskin testata siirtää muistitikulle ja siit kattoo telkusta :)

        Toivottavasti nää toimii :))


      • oikaisija1

        "että HD laatuisen videon edellytyksenä on että koko käsittelyketju on HD laatuista".
        (tarkoittanet HD FullHD kuvaa)
        en kyllä yhtään ymmärrä, itse olen laittanut samaan videoon Full HD ja Nokian 5800 kännykkäkuvaa ja sitten viimeistelyssä tehnyt siitä Ful hd videon. Usein, lähes aina laitan myös valokuvia.
        Kaikkea voi laittaa, kuvan laatu vain vaihtelee jos on suuria eroja.

        Tallennan myös kaikki tärkeämmät 720 koossa kuvatut videot 1080 kokoon, kuvan laatu ja kontrasti paranee selvästi, se olen aina vertaillut tv;ssä ennen lopullista päätöstä kumman, aidon vai muunnetun säilytän.

        "DVD levylle ei voi laittaa videoa HD laadulla"

        totta kai voi laittaa 1920x1080 laatua dvd, olen varmuus-kopioinut kaikki elokuvani levyille ja kaikki tiedostoni myös levyille, sitä en nyt aivan tiedä toistaako soitin, mutta tietokoneen kautta toistaa 100 " televisioon.

        Pitää vaan ensin tallettaa tietokonen kovalevylle ja sitten polttaa dvd levy.


    • HD laatua etsimässä

      Ja tosiaan tässä vielä kysyn et mitä valitten et saan HD laatua kovalevylle.
      eli tää on tästä muokkausohjelmasta, ja tallennusvaiheesta.
      valitsen ekaks näiden joukosta:
      web DVD
      Disc
      Online
      Computer
      Mobile Phones and Players

      ton Computer:in
      sitten computerin valikosta tuli vaihtoehtoja:
      Adobe Flash Video
      MPEG
      AVCHD
      AVI
      Windows Media
      QuickTime
      Image
      Audio

      joista valitsin AVCHD:n
      Sitte presets kohasta valitsin monien vaihtoehtojen joukosta:
      M2T -H264 1920x1080i 30

      ja sit vaan Save- Tallenna näppäintä painoin.


      Eli noin yleensä tallennan perusohjelman/ elokuvan.
      Sanokaa jos tiedätte miten sais vielä paremman laadun, tai miten vain kannaittaisi tehdä mieluummin! :)

      KIITOS!

      • 110 km/h M-tiellä

        "M2T -H264 1920x1080i 30"

        aivan oikein.
        minulla tulee kyllä heti kaikki loput valinnat, joita ei voi muutta jos valitsen AVCHD

        AVCHD voi valita ja sitten manuaalisesti loput arvot, esim laadun 12000-24000 jopa 30000 mutta silla ei oo kai mitään jäörkee vaikka kamerani tuotaa lähes 40ooo kilobittiä/sek.



        MPEG4 minulla tulee/saa maksimissaan 12 000 kilobittiä sekin melko hyvää

        nuo yleisimmät, toki noihinkin voi laittaa loppuarvot manuaalisesti eli suurentaa tai pienentää kilobittiä/sekunnisa määrää, eli jos automaattisesti tulee joku määrä(24000) ja siitä vaikka 4,8 GT levy, voi manuaaliasetuksille pienentää ja mahtuu siten levylle. Alkuperäisen suurentamisesta ei ole oikeastaan hyötyä.

        Sen voisin kertoa että 2000 on vielä "laadukasta", 8000 aivan hyvää eli samalle levylle mahtuu useampiakin elokuvia.
        Elokuvia voi katsella tv HDMI johdolla, halvin johto on ok, minulla tulee kyllä ääni vaan tietikasta. Kaikkea ei tarvi polttaa.

        Minulla halvin versio Studio HD 14 ohjelmasta, johon ei saa enää mitään päivityksiä tai lisäosia kun yritys on vaihtanut omistajaa.


        melko sekavaa, mutta ehkä jotain ymmärrät-


      • HD laatua etsimässä
        110 km/h M-tiellä kirjoitti:

        "M2T -H264 1920x1080i 30"

        aivan oikein.
        minulla tulee kyllä heti kaikki loput valinnat, joita ei voi muutta jos valitsen AVCHD

        AVCHD voi valita ja sitten manuaalisesti loput arvot, esim laadun 12000-24000 jopa 30000 mutta silla ei oo kai mitään jäörkee vaikka kamerani tuotaa lähes 40ooo kilobittiä/sek.



        MPEG4 minulla tulee/saa maksimissaan 12 000 kilobittiä sekin melko hyvää

        nuo yleisimmät, toki noihinkin voi laittaa loppuarvot manuaalisesti eli suurentaa tai pienentää kilobittiä/sekunnisa määrää, eli jos automaattisesti tulee joku määrä(24000) ja siitä vaikka 4,8 GT levy, voi manuaaliasetuksille pienentää ja mahtuu siten levylle. Alkuperäisen suurentamisesta ei ole oikeastaan hyötyä.

        Sen voisin kertoa että 2000 on vielä "laadukasta", 8000 aivan hyvää eli samalle levylle mahtuu useampiakin elokuvia.
        Elokuvia voi katsella tv HDMI johdolla, halvin johto on ok, minulla tulee kyllä ääni vaan tietikasta. Kaikkea ei tarvi polttaa.

        Minulla halvin versio Studio HD 14 ohjelmasta, johon ei saa enää mitään päivityksiä tai lisäosia kun yritys on vaihtanut omistajaa.


        melko sekavaa, mutta ehkä jotain ymmärrät-

        Kiitos jälleen hirmuisesti vastauksista!
        Lisää odotellessa. :)
        Ja semmosta kysyn vielä että:
        Miten tuo polttaminen tapahtuu kun en oikein ole perillä sen ohjeistuksesta.
        Ja miksi tietokoneeni ei tunnista bluray-levyä, levyasemassa?
        Ja millä työkalulla saa hyvän dvd- tai bluray- elokuva valikon leffaan?? :)
        Kiitän!


    • HD laatua etsimässä

      Lisää vastauksia / OHJEITA ! Kiitooos! :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe