punainen,keltainen,vihreä.

mietin vaan,

punainen,keltainen ja vihreä (myös musta)
Mitä te ihmiset haluatte kertoa kun ranteestanne löytyy hikiranneketta, päästä pipo ym. asusteita joissa nämä värit ovat?
Kertokaapa vähän aatteistanne ja uskonnostanne, olisi mielenkiintoista tietää...


Ja ne jotka ei tajunneet, noi värit liittyy olennaisesti rastafariuteen.

Itsellä pistää joskus silmään kun hikirannekkeita vilkkuu siellä ja täällä.
(miten hikiranneke liityy rastoihin? tai yleensä mihinkään...)
Ehkä oon vähän nipo mutta ärsyttää kun toisille vakavasta asiasta tehdään muotipelleilyä.

12

3422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      ....bob marley rulettaa!!!!!!!

    • TeinixPissix

      Niin, liikennevalotkin on kai jonkinlaisia rastafari-wannabeita sitten...

      Ei vaineskaan...tuskin kaikki noihin väreihin pukeutuvat tosiaan tajuaa rastafari-aatteesta mitään, mut niinhän se on muittenkin aatteiden kanssa...nykyaika on niin täynnä kaikkia aatesuuntauksia, et ei voi välttyä pukeutumasta johonkin "tyyliin" kuuluvasti. Tietenkin voi pukeutua ns. "perusvaatteisiin", mut kaikki ei halua sitäkään. Sehän on massateiniyttä (?????)

      • ok...

        eiköhän se kuulu aika selkeesti rastafariuteen
        jos on noi kolme väriä raitoina ranteessa.
        Aatteiden tunnusmerkit ei oo yleensä kuitenkaan mitään ihan perusjuttuja, esim. tavallinen pipo tuskin tarkottaa mitään, mutta jos siinä on natsimerkkejä tai tähti...

        Tuskin joku ihan vahingossa valitsee ne, jos kuitenkin tietää mitä ne tarkottaa.
        Susta en tiedä.

        Ja perusvaatteet ei oo ehkä massateiniyttä, perusvaatteet taitaa nimittäin olla verkkarit.
        Eikös massateinit käytä muotivaatteita,
        no, sinähän sen tiedät.


      • TeinixPissix
        ok... kirjoitti:

        eiköhän se kuulu aika selkeesti rastafariuteen
        jos on noi kolme väriä raitoina ranteessa.
        Aatteiden tunnusmerkit ei oo yleensä kuitenkaan mitään ihan perusjuttuja, esim. tavallinen pipo tuskin tarkottaa mitään, mutta jos siinä on natsimerkkejä tai tähti...

        Tuskin joku ihan vahingossa valitsee ne, jos kuitenkin tietää mitä ne tarkottaa.
        Susta en tiedä.

        Ja perusvaatteet ei oo ehkä massateiniyttä, perusvaatteet taitaa nimittäin olla verkkarit.
        Eikös massateinit käytä muotivaatteita,
        no, sinähän sen tiedät.

        Nii nii, mutq jotku ostaa vaatteita jostain massateinipaikasta, jossa noi jotku rastafari-tyyppiset vaatteet on myynnissä, ni ne ei pakosti aattele, mitä sanomaa ne kantaa niissä vaatteissaan...ne saattaa tietää, mitä joku väri/merkki/kuvio tarkottaa, mut ne ei ite välitä paljookaan koko aatteesta. Ne vaan ostaa sitä, mitä tarjotaan. Se on valitettavasti tän maailman meininki, halus sitä tai ei.

        Ja perusvaatteet-käsite on suhteellinen, aivan. Jollekin se voi merkitä verkkareita, toiselle farkkuja ja T-paitaa...no, se tuskin on kovin olennainen asia.


      • pöh.
        TeinixPissix kirjoitti:

        Nii nii, mutq jotku ostaa vaatteita jostain massateinipaikasta, jossa noi jotku rastafari-tyyppiset vaatteet on myynnissä, ni ne ei pakosti aattele, mitä sanomaa ne kantaa niissä vaatteissaan...ne saattaa tietää, mitä joku väri/merkki/kuvio tarkottaa, mut ne ei ite välitä paljookaan koko aatteesta. Ne vaan ostaa sitä, mitä tarjotaan. Se on valitettavasti tän maailman meininki, halus sitä tai ei.

        Ja perusvaatteet-käsite on suhteellinen, aivan. Jollekin se voi merkitä verkkareita, toiselle farkkuja ja T-paitaa...no, se tuskin on kovin olennainen asia.

        sitähän mä tässä ajan takaa, että voisko alkaa ajatella?


    • Sheena is a punkrocker

      Mä kuuntelen reggaeta, ja sen takia ostin sellaisen puna-kelta-vihreän hikinauhan käteeni. En ole rastafari. Aatteiltani hippipunkkari. :D

    • Rasta

      ennen pidin näitä värikkäitä vaatteita korostaakseni aatteitani. syön kyllä lihaa, en minä niin rasta ole että vegeksi ryhtyisin :D mutta siis nykyään kaikenmoiset pikkujonnet pukeutuvat punakeltavihreään, muistan kun vähän päälle vuosi sitten koulussa piti pukeutua värikkäästi, niin iskin rastapipon päähän, bob marley shortsit ja paidan. siitä ei mennyt kauaa kun niitä värejä alkoi näkyä joka puolella. kaikista eniten vituttaa kun vähän kärventää ganjaa niin joku 14v pikkujonne löytää sinut ja huutaa että vitun narkkari, vaikka tuolla samaisella kakaralla oli päällään punakeltavihreät colleget. pikkupojat kuuntelevat wiz khalifaa ja sanovat että reggae on paskaa, eivät usko jumalaan koska ovat "kovia jätkiä" ja että dreadlockeissa kasvaa hometta. minusta on väärin että esjonnet vievät vaatetyylin ja sitten aukovat päätä rastoille? mitä vittua maailma?
      PS. mulla on hikiranneke :D

    • Rastabeibe

      RASTA 4 LIFE

    • roskapostirobotti :D

      jotkut ostaa puna kelta vihreää vaatetta kun muillakin on sellaiset, sitten he esittävät kovaa juomalla es:sää.

    • marley / cocoa tea <

      elän itekki jonkin verran aateen mukaan :) oon vasta 15.v mutta on tullu kaiken laista täsä elämä aikana nähtyy ja on myös kaike näköst koettu .. joten noin puolvuot sit mu ajatelutapa vaihtu aika paljon nyt en enää tapele ja yms :) päihteiden käyttökin lopunut paitsi rastan peruslääkettä silloin tällöin :) oon tälane ongelma nuori ollut ja joidenki mielest ehkä vieläki mut mun mielest mä oon löytäny mun rauhani :) pukeudun hip-hop tyylin koska myös suomalainen hip-hop ja sen sanoma on mulle tärkeet en mee massa mukana ikinä eikä mull o kalleit vaatteit ainut rasta väri mull o mu vyösäni jota ylpeänä kaniskelen iha sama mitä muut must aatelee :) mä oon löytäny mu rauhan tyysian ;) oon nuori .. ja no ehkä teijjä aikuiste mielest varmaa joku jonne tai emt mite te ne jonnet luokitelette :D

    • valitin

      Mitä pahaa muka siinä on jos pukeutuu esim punakeltavihreeseen huppariin? sehän on vaan vittu tyyli! :D ja jos pukeutuu noihin väreihin kaikki väittää et kannatan jotain vitun kannabista! Mitä fakkii! ja ketä vittuu se haittaa?!?!?

      • Anonyymi

        Niin just! Mäkin pukeudun hakaristi kuteisiin mut en tod oo mikään nazisika11!!! 11


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe