punainen,keltainen,vihreä.

mietin vaan,

punainen,keltainen ja vihreä (myös musta)
Mitä te ihmiset haluatte kertoa kun ranteestanne löytyy hikiranneketta, päästä pipo ym. asusteita joissa nämä värit ovat?
Kertokaapa vähän aatteistanne ja uskonnostanne, olisi mielenkiintoista tietää...


Ja ne jotka ei tajunneet, noi värit liittyy olennaisesti rastafariuteen.

Itsellä pistää joskus silmään kun hikirannekkeita vilkkuu siellä ja täällä.
(miten hikiranneke liityy rastoihin? tai yleensä mihinkään...)
Ehkä oon vähän nipo mutta ärsyttää kun toisille vakavasta asiasta tehdään muotipelleilyä.

12

4138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi

      ....bob marley rulettaa!!!!!!!

    • TeinixPissix

      Niin, liikennevalotkin on kai jonkinlaisia rastafari-wannabeita sitten...

      Ei vaineskaan...tuskin kaikki noihin väreihin pukeutuvat tosiaan tajuaa rastafari-aatteesta mitään, mut niinhän se on muittenkin aatteiden kanssa...nykyaika on niin täynnä kaikkia aatesuuntauksia, et ei voi välttyä pukeutumasta johonkin "tyyliin" kuuluvasti. Tietenkin voi pukeutua ns. "perusvaatteisiin", mut kaikki ei halua sitäkään. Sehän on massateiniyttä (?????)

      • ok...

        eiköhän se kuulu aika selkeesti rastafariuteen
        jos on noi kolme väriä raitoina ranteessa.
        Aatteiden tunnusmerkit ei oo yleensä kuitenkaan mitään ihan perusjuttuja, esim. tavallinen pipo tuskin tarkottaa mitään, mutta jos siinä on natsimerkkejä tai tähti...

        Tuskin joku ihan vahingossa valitsee ne, jos kuitenkin tietää mitä ne tarkottaa.
        Susta en tiedä.

        Ja perusvaatteet ei oo ehkä massateiniyttä, perusvaatteet taitaa nimittäin olla verkkarit.
        Eikös massateinit käytä muotivaatteita,
        no, sinähän sen tiedät.


      • TeinixPissix
        ok... kirjoitti:

        eiköhän se kuulu aika selkeesti rastafariuteen
        jos on noi kolme väriä raitoina ranteessa.
        Aatteiden tunnusmerkit ei oo yleensä kuitenkaan mitään ihan perusjuttuja, esim. tavallinen pipo tuskin tarkottaa mitään, mutta jos siinä on natsimerkkejä tai tähti...

        Tuskin joku ihan vahingossa valitsee ne, jos kuitenkin tietää mitä ne tarkottaa.
        Susta en tiedä.

        Ja perusvaatteet ei oo ehkä massateiniyttä, perusvaatteet taitaa nimittäin olla verkkarit.
        Eikös massateinit käytä muotivaatteita,
        no, sinähän sen tiedät.

        Nii nii, mutq jotku ostaa vaatteita jostain massateinipaikasta, jossa noi jotku rastafari-tyyppiset vaatteet on myynnissä, ni ne ei pakosti aattele, mitä sanomaa ne kantaa niissä vaatteissaan...ne saattaa tietää, mitä joku väri/merkki/kuvio tarkottaa, mut ne ei ite välitä paljookaan koko aatteesta. Ne vaan ostaa sitä, mitä tarjotaan. Se on valitettavasti tän maailman meininki, halus sitä tai ei.

        Ja perusvaatteet-käsite on suhteellinen, aivan. Jollekin se voi merkitä verkkareita, toiselle farkkuja ja T-paitaa...no, se tuskin on kovin olennainen asia.


      • pöh.
        TeinixPissix kirjoitti:

        Nii nii, mutq jotku ostaa vaatteita jostain massateinipaikasta, jossa noi jotku rastafari-tyyppiset vaatteet on myynnissä, ni ne ei pakosti aattele, mitä sanomaa ne kantaa niissä vaatteissaan...ne saattaa tietää, mitä joku väri/merkki/kuvio tarkottaa, mut ne ei ite välitä paljookaan koko aatteesta. Ne vaan ostaa sitä, mitä tarjotaan. Se on valitettavasti tän maailman meininki, halus sitä tai ei.

        Ja perusvaatteet-käsite on suhteellinen, aivan. Jollekin se voi merkitä verkkareita, toiselle farkkuja ja T-paitaa...no, se tuskin on kovin olennainen asia.

        sitähän mä tässä ajan takaa, että voisko alkaa ajatella?


    • Sheena is a punkrocker

      Mä kuuntelen reggaeta, ja sen takia ostin sellaisen puna-kelta-vihreän hikinauhan käteeni. En ole rastafari. Aatteiltani hippipunkkari. :D

    • Rasta

      ennen pidin näitä värikkäitä vaatteita korostaakseni aatteitani. syön kyllä lihaa, en minä niin rasta ole että vegeksi ryhtyisin :D mutta siis nykyään kaikenmoiset pikkujonnet pukeutuvat punakeltavihreään, muistan kun vähän päälle vuosi sitten koulussa piti pukeutua värikkäästi, niin iskin rastapipon päähän, bob marley shortsit ja paidan. siitä ei mennyt kauaa kun niitä värejä alkoi näkyä joka puolella. kaikista eniten vituttaa kun vähän kärventää ganjaa niin joku 14v pikkujonne löytää sinut ja huutaa että vitun narkkari, vaikka tuolla samaisella kakaralla oli päällään punakeltavihreät colleget. pikkupojat kuuntelevat wiz khalifaa ja sanovat että reggae on paskaa, eivät usko jumalaan koska ovat "kovia jätkiä" ja että dreadlockeissa kasvaa hometta. minusta on väärin että esjonnet vievät vaatetyylin ja sitten aukovat päätä rastoille? mitä vittua maailma?
      PS. mulla on hikiranneke :D

    • Rastabeibe

      RASTA 4 LIFE

    • roskapostirobotti :D

      jotkut ostaa puna kelta vihreää vaatetta kun muillakin on sellaiset, sitten he esittävät kovaa juomalla es:sää.

    • marley / cocoa tea <

      elän itekki jonkin verran aateen mukaan :) oon vasta 15.v mutta on tullu kaiken laista täsä elämä aikana nähtyy ja on myös kaike näköst koettu .. joten noin puolvuot sit mu ajatelutapa vaihtu aika paljon nyt en enää tapele ja yms :) päihteiden käyttökin lopunut paitsi rastan peruslääkettä silloin tällöin :) oon tälane ongelma nuori ollut ja joidenki mielest ehkä vieläki mut mun mielest mä oon löytäny mun rauhani :) pukeudun hip-hop tyylin koska myös suomalainen hip-hop ja sen sanoma on mulle tärkeet en mee massa mukana ikinä eikä mull o kalleit vaatteit ainut rasta väri mull o mu vyösäni jota ylpeänä kaniskelen iha sama mitä muut must aatelee :) mä oon löytäny mu rauhan tyysian ;) oon nuori .. ja no ehkä teijjä aikuiste mielest varmaa joku jonne tai emt mite te ne jonnet luokitelette :D

    • valitin

      Mitä pahaa muka siinä on jos pukeutuu esim punakeltavihreeseen huppariin? sehän on vaan vittu tyyli! :D ja jos pukeutuu noihin väreihin kaikki väittää et kannatan jotain vitun kannabista! Mitä fakkii! ja ketä vittuu se haittaa?!?!?

      • Anonyymi

        Niin just! Mäkin pukeudun hakaristi kuteisiin mut en tod oo mikään nazisika11!!! 11


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe