Tuntuu hyvältä!!!

kuume loppui!!

Ai perkele, että tuntuu hyvältä!!
80-luvun alussa möin moottoripyörän pois, ja siitä lähtien olen tiettyä kuumetta joutunut kärsimään (välillä enempi ja välillä vähempi).
Mutta, viime viikolla se kuumeilu sitten viimein loppui, sillä hankin 22 vuoden jälkeen jälleen moottoripyörän. Olen jälleen ihminen.
Hyvästi masennus!!!

19

2612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mopomimmi

      Ja onnea oikein niiiiiiiiin paljon että riittää siis onnea ja turvallisia kilometrejä :)
      Mutta älä kiroile se tuo huonoa onnea.
      Laskettele sitten ärräpäitä jos on oikeesti sen paikka.

    • motoristo

      Hienoa! JÄrjetöntä haaskausta, mutta mikään materia ei ole koskaan tuottanut minulle niin paljon iloa kuin moottoripyörä. Millaisen ostit?

      Tiedät varmaan että uusmotoristit tehokkailla pyörillä ovat uusi mp-onnettomuustilaston uusi riskiryhmä - ei kannata ottaa tästä hernettä nenuun vaan harkita ennakoivan ajon kurssia ja rataharjoittelua. Mukavaa puuhaa molemmat.

      • kuume loppui!

        JEP, en kiroile enempää!
        Onneksi "vanhana" motoristina minulla oli hankinta vaiheessa sen verran älliä päässä, että tajusin aloittaa uusvanhan harrastukseni varovasti, ja tämän vuoksi ostin pyöräkseni Kawa 500 GPZ:n. Oli suht' edullinen hankkia, eikä ole mikään supermoto, sillä tyvestähän puuhun on noustava.
        Mahtava nautinto on olleet nämä ensimmäiset kilometrit. Pyörä on pysynyt heti eka kilometreista hyvin "hanskassa". Markettien parkkipaikoilla olen käynyt harjoittelemassa jarrutuksia yms. Harmi vain kun nämä pohjoisen ajokelit alkaa loppumaan.
        Ensi kesänä tavataan ja Huom! Olen se motoristi jolla on niitä kuuluisia hyttysiä hampaidenkolossa!!!


    • Nainen 44v.

      Täällä myös! Toteutin eilen pitkäaikaisen unelmani. Ostin elämäni ensimmäisen moottoripyörän. Mikä tunne!! Nyt vain mahdollisimman paljon harjoittelua ja ajokilometrejä, sen mitä vielä ehtii. Ohjatut ajotunnit lisäksi ei liene pahitteeksi. Harmi, että talvi on tulossa ja siitä tulee nyt todella pitkä.

      • Bikerman

        Jos tulee hyvä ja lämmin syksy, voi ajella viimeisiä lenkkejä vielä marraskuussa :)

        Joten ei hätää. Jos on epävarma olo, voi aivan hyvin ottaa autokoulusta muutaman ajotunnin. Onnea uudelle harrastukselle :)


      • Nainen 44v.
        Bikerman kirjoitti:

        Jos tulee hyvä ja lämmin syksy, voi ajella viimeisiä lenkkejä vielä marraskuussa :)

        Joten ei hätää. Jos on epävarma olo, voi aivan hyvin ottaa autokoulusta muutaman ajotunnin. Onnea uudelle harrastukselle :)

        Kiitos onnentoivotuksista :)
        Asustelen Pohjois-Suomessa, et saas nähdä, milloin se talvi tulee. Toivottavasti vasta Joululta ;)


      • Liar
        Nainen 44v. kirjoitti:

        Kiitos onnentoivotuksista :)
        Asustelen Pohjois-Suomessa, et saas nähdä, milloin se talvi tulee. Toivottavasti vasta Joululta ;)

        ajoin Helsingissä joulukuun 12. päivään asti suvikumeilla, no problemos. Oli ehkä vähän erikoinen syksy.. tuntui vähän oudolta, kun puista oli lähteneet viimeisetkin lehdet jo 6-7 viikkoa sitten!
        Mielestäni prätkät on hyvien kelien vehkeitä. Äkkiä se kevät taas koittaa.
        Turvallisia kilometrejä!


      • kuume loppui!!

        Hieno juttu, että on muitakin joilla on tämä sama "taivaallinen" olotila, vielä Pohjois-Suomesta ja samaa ikäryhmääkin! JESS!!.
        Tosi on , että ajokelit voi loppua piankin täällä pohjoisessa, mutta ensi kesä tulee hitaasti (varsinkin omasta mielstäni) mutta varmasti.


    • Pete

      kun on kunnon pyörä alla. Nimittäin minäkin olen ollut ilman pyörää vuodesta -83. Kolme vuotta sitten kovan kuumeen kourissa ostin Honda Shadown, jolla ajelin tähän saakka. Nyt sitten löysin oikean namipalan, josta oli mahdoton kieltäytyä. Eli viime lauantaina ajelin Lahdesta kotiin upean 1400 kuutioisen intruderin. On kerrassaan mahtava pyörä, jolla toivon mukaan ajelen monta vuotta. Niin, ikää on mulla se 50, mutta se ei kerro mitään muuta, kuin sen miten kauan sitten on syntynyt.

      Eläkää täysillä, ja nauttikaa joka hetkestä, välittämättä muiden asenteista. Niin minäkin teen.

      Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja upeita ruskakelejä.

      • Mopomimmi

        Onnea sinulle, kun löysit omasi.
        Ja turvallisia kilometrejä myös.
        Onhan se niin,että elämästä täytyy löytää ne onnen hetket ja tehdä ne "omat" retket.
        Ja jos ei joka hetkestä nauti niin ainakin joka toisesta? :)


      • Nainen 44v.
        Mopomimmi kirjoitti:

        Onnea sinulle, kun löysit omasi.
        Ja turvallisia kilometrejä myös.
        Onhan se niin,että elämästä täytyy löytää ne onnen hetket ja tehdä ne "omat" retket.
        Ja jos ei joka hetkestä nauti niin ainakin joka toisesta? :)

        Hyvin sanottu! Toivottavasti nyt saan tästä uudesta harrastuksestani sisältöä elämään, mikä on ollut viimeaikoina aika tasapaksua. Ennen kaikkea toivon uusia kavereita, ystäviä, joita yhdistää yhteinen mielekäs harrastus, elämäntapa. Jo nyt mieli on kummasti piristynyt, vaikka vuodenaika on kääntynyt pimeää kohti. En nimittäin ole mikään syysihminen. Turvallista matkaa kaikille! Ehkä vielä tavataan :)


      • nainen 43v
        Nainen 44v. kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Toivottavasti nyt saan tästä uudesta harrastuksestani sisältöä elämään, mikä on ollut viimeaikoina aika tasapaksua. Ennen kaikkea toivon uusia kavereita, ystäviä, joita yhdistää yhteinen mielekäs harrastus, elämäntapa. Jo nyt mieli on kummasti piristynyt, vaikka vuodenaika on kääntynyt pimeää kohti. En nimittäin ole mikään syysihminen. Turvallista matkaa kaikille! Ehkä vielä tavataan :)

        Hankin ekan pyöräni reilu 3 kk sitten. Ensin otin autokoulussa muutaman ajotunnin ja sitten omaa pyörää etsimään. Mukavaa on ollut ja mukavia motoristeja tapaa monissa paikoissa ;)


      • Nainen 44v.
        nainen 43v kirjoitti:

        Hankin ekan pyöräni reilu 3 kk sitten. Ensin otin autokoulussa muutaman ajotunnin ja sitten omaa pyörää etsimään. Mukavaa on ollut ja mukavia motoristeja tapaa monissa paikoissa ;)

        Minäpä tein niin, että hankin ensin pyörän ja ensimmäinen ajotunti on ensviikolla. Toki olen jo harjoitellut ominpäin iltaisin rauhalliseen aikaan. Aikaisempaa kokemusta m.pyöristä ei todellakaan ollut, lukuunottamatta parkkipaikkakokeilua tuttavan pyörällä. Tän kokeilun ansiosta moottoripyöräkärpänen iski sit lopullisesti ja se oli sit menoa. Tää on mun juttu :) Olisi vain pitänyt toteuttaa tää jo vuosia sitten, mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt sitte hieromaan tuttavuutta muiden pyöränomistajien kanssa. Paitsi mun pyörän omistaa vielä pankki ;)


    • Masa"Pappa"

      Kuumetta oli minullakin,viime talvena ja siitä selvisi vasta pyörän ostolla.Kesän aikana tuli n.6000 km ajeltua.Syksy tulee ja piiiiiiiiiiitkä
      talvikin pitää yrittää kestää ja odotella Vappua
      ja eikun "BAANALLE",turvallisesti molemmat renkaat maassa.Hyvän matkan toivotukset kaikille
      kuumeisille ja muillekkin motoristeille!

      • Minni

        Mitä moottoripyörä tytöt ja pojat harrastatte talvisin? Vai meneekö aika alan lehtiä selaillessa ja pyörää korjaillessa vai miten on?


      • motoristi
        Minni kirjoitti:

        Mitä moottoripyörä tytöt ja pojat harrastatte talvisin? Vai meneekö aika alan lehtiä selaillessa ja pyörää korjaillessa vai miten on?

        pitää yritellä vähän töitä, kotitöitä, lisääntymistä, liikuntaa ja kulttuuria.


      • Kawa Saki
        Minni kirjoitti:

        Mitä moottoripyörä tytöt ja pojat harrastatte talvisin? Vai meneekö aika alan lehtiä selaillessa ja pyörää korjaillessa vai miten on?

        Pyörää huoltaessa ja ennakkokorjauksia tehdessä menee jonkin verran aikaa talvella. Tärkeimpänä talviajan harrastuksena itselläni on liikunta (lähinnä murtomaahiihto), lukeminen, kirjoittaminen, mökkeily, matkailu jne.
        Toki tulee seurattua mitä tapahtuu mp-rintamallakin, sillä vaikka omistaa 80-luvun pyörän on hyvä pystyä keskustelemaan moottoripyöräilyn uusistakin tuulista.


    • senior

      sillä minäkin luovuin pyörästä, tosin jo 70 luvulla, mutta kun kerran on ajamisen makuun päässyt, niin eihän siitä eroon pääse. "Kutina" on koko ajan taustalla ollut, mutta nyt varttuneenpana kuume iski täys'laidallisella ja viime keväänä oli pakko pyöräkauppaan lähteä. Voi juma niitä fiiliksiä, mitä ekoilla ajolenkeillä koki. Mennyt kesä sujui ajamisten puolesta hyvin, eikä sattunut mitään läheltäpiti -juttuja. Onneksi ikä tuo mukanaan myös varovaisuutta, malttia ja ennakointia, jotka osaltaan edesauttavat taas pääsemään täysipainoisesti mukaan hienoon harrastukseen. Huokaus; edesä on taas piiiiitkä talvi ja malttamaton kesän odotus. Koetetaan jaksaa... kyllä se siitä.

    • Anonyymi

      Se on myin, ei möin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe