Luokan vaihtaminen

kiusattu99

Onko mahdollista vaihtaa luokkaa vaikka lukuvuosi on jo alakanut ja onko kiusaaminen, syrjiminen, ja ei yhtään kaveria luokalla riittävä peruste luokan vaihtoon. Olen siin kahdeksannella luokalla ja minua ollaan kiusattu koko ylä-asteen ajan mutta nyt aion tehdä asialle jotain.

9

3446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölömummo

Luokan vaihto on mahdollista mutta ainenkin meidän koulussa sai vaihtaa vasta lukuvuoden lopussa elikkä olisit uudella luokalla ensi syksynä:) kannattaa ihmeessä tehdä asialla jotain! Kadut vielä ensi vuonna jos et puhu asiasta. Voit puhua esim. luokanvalvojalle tai terkkarille. He vievät sitten asiaa eteempäin. Toki voisit myös pyytää kaveriasi vaihtamaan luokallesi jos sellainen löytyy rinnakkkaisluokaltasi niin luokassa olisi sinulle edes yksi kaveri. Muista kuitenkin että joskus tämmöiset luokanvaihdokset eivät kerta kaikkiaan onnistu joten kannattaa myös yrittää tutustua omaan luokkaasi.

• Tervehdys,

Tiedustelin asiaa nuorisotyön ammattilaiselta ja hän on sitä mieltä, että kyllä' luokan vaihto kesken lukuvuodenkin on mahdollista. Se tietysti riippuu rehtorista. Ehdottaisin ottamaan yhteyttä ensimmäiseksi luokanvalvojaan asian kanssa.

Terveisin,

Netti-Saapas Johan, Helsingin Snellusta

• Minä ainakin sain

Itse vaihdoin juurikin kasilla luokkaa parin viikon jälkeen. Ei kuulunut siellä koulun käytäntöihin, mutta korvalääkärin suosituksesta näin kuitenkin tehtiin (huono kuulo). Mulla oli syynä se, etten kyennyt edellisessä luokassa opiskelemaan liian korkean melutason vuoksi. Lisäksi minulla ei ollut vanhalla luokalla kavereita. Myös psykologi oli luokan vaihtamisen kannalla.

Eiköhän se onnistu useimmissa kouluissa jos on painavia syitä ja ammattilaiset sitä rehtorille suosittelevat.

• Auttavakäsi

Itse ainakin vaihdoin jo 7luokan puoli välissä koska en enä viohtyny luokallani sen takoa että minulle naurettii ja tunsin oloni mukavemmaksi muiden luokkien seassaen koskaan saanutvsiltä luokalta jolla alun perin olin kaveri. Sain vaihtaa puolessa välissä 7 luokkaa jaksotuksen välissä(toimii yleensä kouluissa joissa on jaksot)

• TiedoksVaan

Uskonnon opetuksesta voi vaihtaa elämänkatsomustietoon. Ainakin jos et kuulu kirkkoon. Esimerkiksi tammikuun alusta. Ja joo, joo, ymmärrän, että ei tämä ole koko ratkaisu koko ongelmaan.

• TuliMieleen

Kyllä, nyt kannattaa vaihtaa koulun katsomusaine uskonnosta ET:oon. Ilmoitus joulukuussa kolulle. Vaihto heti vuodenvaihteen jälkeen.

Valinnan mahdollisuus todin on vain kirkkoon kuulumattomilla. Sen voi kirkoon kuuluvakin perhe saada, jos erottaa taannoin "kastetun" lapsen kirkon helmasta. Ehtii vielä tehdä 2015.

• Luokanvaihtaja

APUA, mitä teen kun haluaisin vaihtaa luokkaa parhaan kaverini luokalle (toivoimme samalle mutta emme päässeet) vaikka nykyisellä luokallani on myös kavereitani. Mietin syitä mitä voisin sanoa kun menen puhumaan asiasta luokanvalvojallemme ja onko tämä syy liian pieni: Haluaisin parhaan kaverini kanssa samalle luokalle koska olemme olleet n. 5 vuotta parhaita kavereita

• jaahaspojat

Sano vain että sinulla ei ole kavereita nykyisellä luokallasi.

• Anonyymi

Onko mahdollista vaihtaa 8 luokalle luokaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2875
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      117
      1170
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      907
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      895
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      867
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      824
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      820
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      143
      770
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      754
    Aihe