Luokan vaihtaminen

kiusattu99

Onko mahdollista vaihtaa luokkaa vaikka lukuvuosi on jo alakanut ja onko kiusaaminen, syrjiminen, ja ei yhtään kaveria luokalla riittävä peruste luokan vaihtoon. Olen siin kahdeksannella luokalla ja minua ollaan kiusattu koko ylä-asteen ajan mutta nyt aion tehdä asialle jotain.

9

3730

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölömummo

Luokan vaihto on mahdollista mutta ainenkin meidän koulussa sai vaihtaa vasta lukuvuoden lopussa elikkä olisit uudella luokalla ensi syksynä:) kannattaa ihmeessä tehdä asialla jotain! Kadut vielä ensi vuonna jos et puhu asiasta. Voit puhua esim. luokanvalvojalle tai terkkarille. He vievät sitten asiaa eteempäin. Toki voisit myös pyytää kaveriasi vaihtamaan luokallesi jos sellainen löytyy rinnakkkaisluokaltasi niin luokassa olisi sinulle edes yksi kaveri. Muista kuitenkin että joskus tämmöiset luokanvaihdokset eivät kerta kaikkiaan onnistu joten kannattaa myös yrittää tutustua omaan luokkaasi.

• Tervehdys,

Tiedustelin asiaa nuorisotyön ammattilaiselta ja hän on sitä mieltä, että kyllä' luokan vaihto kesken lukuvuodenkin on mahdollista. Se tietysti riippuu rehtorista. Ehdottaisin ottamaan yhteyttä ensimmäiseksi luokanvalvojaan asian kanssa.

Terveisin,

Netti-Saapas Johan, Helsingin Snellusta

• Minä ainakin sain

Itse vaihdoin juurikin kasilla luokkaa parin viikon jälkeen. Ei kuulunut siellä koulun käytäntöihin, mutta korvalääkärin suosituksesta näin kuitenkin tehtiin (huono kuulo). Mulla oli syynä se, etten kyennyt edellisessä luokassa opiskelemaan liian korkean melutason vuoksi. Lisäksi minulla ei ollut vanhalla luokalla kavereita. Myös psykologi oli luokan vaihtamisen kannalla.

Eiköhän se onnistu useimmissa kouluissa jos on painavia syitä ja ammattilaiset sitä rehtorille suosittelevat.

• Auttavakäsi

Itse ainakin vaihdoin jo 7luokan puoli välissä koska en enä viohtyny luokallani sen takoa että minulle naurettii ja tunsin oloni mukavemmaksi muiden luokkien seassaen koskaan saanutvsiltä luokalta jolla alun perin olin kaveri. Sain vaihtaa puolessa välissä 7 luokkaa jaksotuksen välissä(toimii yleensä kouluissa joissa on jaksot)

• TiedoksVaan

Uskonnon opetuksesta voi vaihtaa elämänkatsomustietoon. Ainakin jos et kuulu kirkkoon. Esimerkiksi tammikuun alusta. Ja joo, joo, ymmärrän, että ei tämä ole koko ratkaisu koko ongelmaan.

• TuliMieleen

Kyllä, nyt kannattaa vaihtaa koulun katsomusaine uskonnosta ET:oon. Ilmoitus joulukuussa kolulle. Vaihto heti vuodenvaihteen jälkeen.

Valinnan mahdollisuus todin on vain kirkkoon kuulumattomilla. Sen voi kirkoon kuuluvakin perhe saada, jos erottaa taannoin "kastetun" lapsen kirkon helmasta. Ehtii vielä tehdä 2015.

• Luokanvaihtaja

APUA, mitä teen kun haluaisin vaihtaa luokkaa parhaan kaverini luokalle (toivoimme samalle mutta emme päässeet) vaikka nykyisellä luokallani on myös kavereitani. Mietin syitä mitä voisin sanoa kun menen puhumaan asiasta luokanvalvojallemme ja onko tämä syy liian pieni: Haluaisin parhaan kaverini kanssa samalle luokalle koska olemme olleet n. 5 vuotta parhaita kavereita

• jaahaspojat

Sano vain että sinulla ei ole kavereita nykyisellä luokallasi.

• Anonyymi

Onko mahdollista vaihtaa 8 luokalle luokaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5073
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2301
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1988
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1650
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1256
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      113
      907
    8. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe