tänään kuukauden kestävään poikkeustilaan.
Egypti julistettu
18
286
Vastaukset
- allah
Kairoon,Sueziin ja Aleksandriaan on myös julistettu ulkonaliikkumiskielto.
- 1959
Ihan hyvä kun on ulkonaliikkumiskielto ei asuin alueilla , ei kakarat ramppaa pitkin aukioita.
Ei siellä mitään turistialueilla meille tehdä ja jotka haluaa mennä minihameessa poliittisille paikoille provosoimaan niin saavat mitä tilaavat ja monelta.
- Liinu6011
Antaakohan matkanjärjestäjä perua matkan ilman kuluja kun pitäis lähteä sinne n.3 vkon kuluttua.ei tee paljon mieli mennä...ovat turistejakin ottaneet panttivangeiksi jossain Sharmin alueilla ja kyllähän tuo tuollainen poikkeustila väistämättä vaikuttaa loma suunnitelmiin.En haluaisi lähteä riskaamaan henkeäni,olis kuitenkin vielä mieluista päästä matkustelemaan tulevaisuudessakin.Osaatteko neuvoa onko maksettu matka ko.asian vuoksi oikeus peruuttaa? tai vaihtaa toiseen kohteeseen ilman kuluja??????? vastatkaa ystävät jos on tietoa?
- Itsekin käynyt
Niin kauan kun ne myy sinne matkoja ei ne mitään peruutuksia maksutta huoli, mutta soita sinne omaan matkatoimsitoosi ja kysy sieltä kohteen vaihtoa, yleensä onnistuu toimistokuluilla, jos on ajoissa liikkeellä. Turha täällä on kysellä -ja tutustu oman matkatoimiston ehtoihin! En kyllä ymmärrä miksi ihmiset sinne yleensäkään halajaa tällaisessa tilanteessa - eikö edelliskerrasta opittu mitään? Kohta taas vaaditaan kyytiä kotiin...
- Liinu1011
jos tilanteen olisi tajunnut tai tiedostanut silloin kun matka tuli tilattua,olisi se jäänyt kyllä varaamatta! Ei kai kukaan tietentahtoen lähde hengellään leikkimään! Joo,ei ole matkanjärj.mitään varoitellut vaikka tänään sinne muissa asioissa soittelin! Nyt sain vasta asiasta tietoa uutisista!
- sotavihakivitys
Liinu1011 kirjoitti:
jos tilanteen olisi tajunnut tai tiedostanut silloin kun matka tuli tilattua,olisi se jäänyt kyllä varaamatta! Ei kai kukaan tietentahtoen lähde hengellään leikkimään! Joo,ei ole matkanjärj.mitään varoitellut vaikka tänään sinne muissa asioissa soittelin! Nyt sain vasta asiasta tietoa uutisista!
Pieni vinkki: Älä ikinä matkusta muslimimaahan. Sen tiesit etukäteen, joten turha valittaa "jos ois tiennyt etukäteen".
- reissaaja1234
Olisipa matka varattu matkatoimiston, mutta kun ei ole. Pitäisi lähteä syyskuun lopussa omatoimimatkalle sharmiin kahdeksi viikoksi (lennot ja hotelli jo varattu ja maksettu alkuvuonna), eikä taida olla peruutusmahdollisuutta. Finnmatkoillamon anakin sellanen systeemi, et matkakohteen saa yhden kerran vaihtaa veloituksetta toiseen.
- Hengissä ollaan
Lukekaa oikeista lähteistä tiedotteet, älkääkä arvuutelko täällä onko turvallista vai ei!
SUOMEN SUURLÄHETYSTÖ, Kairo
http://www.finland.org.eg/public/default.aspx?contentid=68812&culture=fi-FI
Matkustustiedotteet, 14.8.2013
Egypti: matkustustiedote
"Kehotamme välttämään matkustamista Kairoon, Aleksandriaan ja muihin kaupunkeihin ja asutuskeskuksiin. Tämä suositus ei kuitenkaan koske Punaisenmeren turistikohteita."
Ihan normaalia arkea täällä eletään, eikä pelota yhtään!
Aurinko paistaa ja merivesi on lämmintä, Tervetuloa vaan =) - Lomaa odotellessa
Tulossa ollaan syyskuun loppupuolella. Toivotaan että tilanne rauhoittuisi tai ei ainakaan leviäisi sinne Hurghadaan.
- martepuli
Ei tarvii kummonen ennustaja olla,kun voi päätellä,että kohta kaikki matkat Punaisenmerenkin kohteisiin pistetään jäihin.Vuonna 2011 se tapahtui,vaikka levottomuudet eivät olleet ollenkaan tätä luokkaa kuin nyt.Olin siellä silloin ja yksi lomaviikko jäi pitämättä.
- Hengissä - vielä
Pyydämme lukemaan myös matkustustiedotteen. Sen mukaisesti kehotamme välttämään matkustamista Kairoon, Aleksandriaan ja muihin kaupunkeihin ja asutuskeskuksiin. Toistaiseksi väkivaltaisimmat yhteenotot ovat tapahtuneet Kairossa ja Aleksandriassa. Myös muualla maassa levottomuuksia on ollut, erityisesti Damanhourissa, Tantassa, Damiettassa, Mansourassa, Port Saidissa, Luxorissa, Assuanissa, Assiutissa, Suezissa, Ismailiassa ja Qenassa. Edustusto ei voi kuitenkaan ennakoida, millä alueilla ja missä laajuudessa levottomuuksia esiintyy.
Kehotamme välttämään matkustamista myös Siinain niemimaalle, pois lukien Etelä-Siinain turistikohteet. Etelä-Siinailla tulee välttää pimeään aikaan liikkumista lomakeskusten välisillä teillä ja lentoasemalle johtavalla tiellä, mikä on hyvä huomioida esim. lentokenttäkuljetusten järjestämisessä. Pohjois-Siinailla on tällä hetkellä menossa Egyptin asevoimien terrorisminvastainen operaatio.
Kehotamme edelleen Egyptissä olevia suomalaisia noudattamaan varovaisuutta ulkona liikkuessaan sekä erityisesti välttämään liikkumista siellä, missä on kokoontunut väkijoukkoja.
Omatoimimatkaajat: Ulkoministeriö suosittelee ennen matkaa matkustusilmoituksen tekemistä. Tarkemmat ohjeet löytyvät osoitteesta https://matkustusilmoitus.fi . - sodan keskelle loma
Pakko minunkin tähän kommentoida. En ole ollut v. 2001 jälkeen missään ulkomailla lomalla ja nyt on varattu matka joulukuuksi Egyptiin. Tunnen muutaman egyptiläisen facebookin kautta ja olen yrittänyt saada heiltä tietoja tästä tilanteesta. Sanovat että Punaisen meren rannalla on turvallista. Mutta tänään luin että jo sielläkin on ollut levottomuuksia, jokin ampumajuttu :(((( Vaihdoin jo kerran matkani Sharmista pois koska paikallisten mielestä Siinai on turvatonta aluetta Israelilaisten vuoksi. Nyt on loma siis Hurghadaan ja sinnekkään ei kohta uskalla mennä. Yksi vaihto onnistui ilmaiseksi Finnmatkoilla mutta toisesta jotuu jo maksamaan 60 e/henkilö. En uskonut että levottomuudet paisuvat näin koviksi ja yhtään ei voi nyt tietää voiko sinne lähteä joulukuussa !
- <3 Egypt
Et joudu viettämään lomaasi sodan keskellä, jos sota syttyy, niin matkat perutaan. Lomaasi on vielä 4 kk:tta, tuossa ajassa tilanne varmasti rauhoittuu, positiivisuutta kehiin.
- onneksi en ole siell
realismia kehiin
kaaos on vaan paahentunut ja kärjistynyt entisestään koko ajan laajemmalle ja laajemmalle alueelle ja sisällisota on jo nyt lähes varma
tuo puuropata ei lopeta porisemistaan ainakaan vuoteen, koska minkäänlaista halua rauhanhierontaan ei ole kellään tällä hetkellä eikä siihen ole edes mitään edellytyksiä, kun porukka tappaa toisiaan sumeilematta
suurmaat, jotka voisivat lopettaa teurastuksen, ovat valinneet puolensa ja tukevat henkisesti ja taloudellisesti käsikassaroitaan itressiensä vuoksi
tulkaa turistit sieltä kiireellä pois ennen kuin kidnappaukset alkaa
- allah
Ruotsi on suositellut etteivät sen kansalaiset matkusta egyptiin.Mitä tekee suomi ei mitään...
- 28x...
Voihan helvetti mitä jengiä koko paikallinen mustapääporukka!
Olen käynyt kahdesti Kairossa lähinnä muinaismuistomerkkien takia. Muuta syytä en sinne menemiselle näe.
Miksei julkisesti rehellisesti puhuta muslimien ja muiden valtataistelusta? Käytetään kiertoilmauksia kuten Mursin tukijat yms. paskaa.
Sisällissota on ainoa tapa ratkaista tilanne. Lopputulos on selvä. Muslimit häviävät koska armeija on vastassa. Eläköön ihmismäinen elämäntapa. Eläköön vapaus! - halpa henki
täytyy olla melkoinen idiootti joka tuonne ampiaispesään perseensä vapaaehtoiseti raahaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579