Äidit, oletteko ikinä olleet töissä kodin ulkopuolella?

onko ammattia?

Aiotteko vain syljeskellä kattoon ja maata kotona ja tehdä aina uuden lapsen, kun edellinen on täyttämässä sen 3-vuotta?

Sanon nyt suoraan tämän, että minä en arvosta lainkaan tuollaista porsimista.

Kyllä naisenkin pitää tehdä töitä, eikä olla kotona lasten kanssa toistakymmentä vuotta ja laistaa töistä lapsilisien ja kuntalisien yms. ansiosta!

Kun yleensä nämä suurperheen äidit aloittavat koti"uransa" siinä 20-kymppisinä ja lisää pukataan, vaikka ikää on jo päälle 40-vuotta.

40-vuotias on jo mummoikäinen.
Muistakaa se!
Se, että tulee raskaaksi vielä päälle 40-kymppisenä, ei tarkoita sitä, että se on suotavaa.
Näin on näreet!

47

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuren perheen äiti

      Olen ollut työssä jotakuinkin koko aikuisikäni.
      Äitiyslomia olen pitänyt reilut 3 kk jokaisen synnytyksen yhteydessä.
      Ja kovin suotavia ovat olleet nuokin nuorimmat lapset jotka ovat syntyneet täytettyäni 40 vuotta. Mutta siinä toki olet oikeassa, että heidän syntyessään oli minulla lapsenlapsiakin.

      • Kaikke itä kuulee

        Elikkä olet hoidattanut lapset toisilla, 3kk äitiyslomaa ja sitten töihin vauvat muitten hoitoon?!
        Taas uutta kakaraa laittamaan alulle, olet varsinainen edevastuuton ja huono äiti.


      • suuren perheen äiti
        Kaikke itä kuulee kirjoitti:

        Elikkä olet hoidattanut lapset toisilla, 3kk äitiyslomaa ja sitten töihin vauvat muitten hoitoon?!
        Taas uutta kakaraa laittamaan alulle, olet varsinainen edevastuuton ja huono äiti.

        Lapset kasvoivat kuitenkin tasapainoisiksi aikuisiksi eivätkä itse pidä minua huonona äitinä. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin. :-)


      • EISuurperheille
        Kaikke itä kuulee kirjoitti:

        Elikkä olet hoidattanut lapset toisilla, 3kk äitiyslomaa ja sitten töihin vauvat muitten hoitoon?!
        Taas uutta kakaraa laittamaan alulle, olet varsinainen edevastuuton ja huono äiti.

        samaa mieltä olen. Porsimista :D


      • koulunkäynninohjaaja
        EISuurperheille kirjoitti:

        samaa mieltä olen. Porsimista :D

        Synkkä on sun sydämesi ja ilkeä kielesi.

        Ei ole parempaa hoitajaa lapsille, kuin oma äiti, joka rakastaa lastaan pyyteettömästi, välittämättä maailman pilkasta.

        Lapsesta kyllä näkee koulumaailmassa, onko hän saanut rakkautta ja rajoja.


      • totanoin,,,

        Kuka sun lapset on hoitanut 3kk eteenpäin?


      • suuren perheen äiti
        totanoin,,, kirjoitti:

        Kuka sun lapset on hoitanut 3kk eteenpäin?

        Minä, mieheni ja lastenhoitaja , kukin vuorollaan.


      • Hmmmm,,,
        suuren perheen äiti kirjoitti:

        Minä, mieheni ja lastenhoitaja , kukin vuorollaan.

        Miten tuo käytännössä onnistuu?Miten onnistuu täysimetys 6kk?


      • suuren perheen äiti
        Hmmmm,,, kirjoitti:

        Miten tuo käytännössä onnistuu?Miten onnistuu täysimetys 6kk?

        Aloitettuani työt, niinä päivinä kuin en ole vauvan kanssa , imetän vain aamuisin, iltaisin ja (tarvittaessa) öisin. Se, joka hoitaa päivällä tarjoaa äidinmaidon pullosta. Ei tuon monimutkaisempaa.


      • Tuskinpa onnistuu
        suuren perheen äiti kirjoitti:

        Aloitettuani työt, niinä päivinä kuin en ole vauvan kanssa , imetän vain aamuisin, iltaisin ja (tarvittaessa) öisin. Se, joka hoitaa päivällä tarjoaa äidinmaidon pullosta. Ei tuon monimutkaisempaa.

        Tuskinpa onnistuu,vauvat kun saavat puollosta maitoa saa koko imetyksen unohtaa,,,


      • Lapset jo koulussa
        Tuskinpa onnistuu kirjoitti:

        Tuskinpa onnistuu,vauvat kun saavat puollosta maitoa saa koko imetyksen unohtaa,,,

        Tämä onkin "suurperheen äiti" eikä vielä ole tätä huomannut. Minulla on vain neljä lasta ja kun pullosta piti antaa lisämaitoa niin tissi ei enään kelvannut.


      • suuren perheen äiti
        Tuskinpa onnistuu kirjoitti:

        Tuskinpa onnistuu,vauvat kun saavat puollosta maitoa saa koko imetyksen unohtaa,,,

        Höpöhöpö. Aamu-ilta-imetys toimii hyvin yli kolmikuisilla.
        Ihan turha väittää muuta, sillä minulla on asiasta moninkertaqinen omakohtainen kokemus,


      • Niinpä!
        Lapset jo koulussa kirjoitti:

        Tämä onkin "suurperheen äiti" eikä vielä ole tätä huomannut. Minulla on vain neljä lasta ja kun pullosta piti antaa lisämaitoa niin tissi ei enään kelvannut.

        Semmosia ne vauvat vaan on :)


      • !!!!!!!!
        suuren perheen äiti kirjoitti:

        Höpöhöpö. Aamu-ilta-imetys toimii hyvin yli kolmikuisilla.
        Ihan turha väittää muuta, sillä minulla on asiasta moninkertaqinen omakohtainen kokemus,

        Enpä usko!


      • suuren perheen äiti kirjoitti:

        Lapset kasvoivat kuitenkin tasapainoisiksi aikuisiksi eivätkä itse pidä minua huonona äitinä. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin. :-)

        Lapsista sen näkee, ketkä ovat rakkautta ja hellyyttä saaneet riittävästi ja näistä kirjoituksista samoin... Toiset ovat selkeästi myönteisellä mielellä (niinkuin juuri sinä) ja toiset hakemalla hakevat jotakin moitittavaa. Näkyy myös edellisen sukupolven kasvatus... Tsemppiä kaikille, myös teille katkerille aikuisille.


    • get a life, will you

      Minä en arvosta yhtään asennevammaisia valittajia, jotka kasvattavat lapsistaan asennevammaisia valittajia.

      • No, ,

        , , kyllähän näitä ammattiruikuttajia aina löytyy, onneksi maailmaan ääntä mahtuu.


    • 11 lasta

      Olen ollut töissä äitiyslomien välillä.
      Lapsia on hoitanut palkattu hoitaja au pairin avulla silloin kun en itse ole ollut täyspäiväisesti kotona.

    • Mami37

      Työskentelemme molemmat omassa yrityksessämme perheen ja kodin hoidon ohella. Työtunnit eivät aina mene tasan, mutta palkkaa nostamme molemmat yhtä paljo. Näin siksi, että eläkekin aikanaan olisi yhtä suuri.

    • säpäkkä

      On ammatti ja yritys. Olen seitsemän lapsen äiti ja viettänyt kotosalla vain äitiyslomat, vaikka viimeinen oli pakko jättää kesken ja palata töihin.
      Lapset on aina hoidettu itse kotosalla eli vuorottelemalla isän kanssa. Yritys on pyörinyt koko ajan ja elättänyt koko perheen.
      Jos nyt kuvittelet, että iso perhe tarkoittaa jonkinlaista syöpäläistä, niin meidän kohdalla ainakin erehdyit. Työuraa nyt takana 30 vuotta, joten enköhän ole osani tehnyt kummallakin saralla, sekä töissä että kotona äitinä.

    • ooiqqiuwuw

      Minulla on ollut oma yritys 13vuotta. Yhteiskunnanvaroja en tuhlaa yhtään sen enempää kuin kansanedustajat.
      Koska olet katkera, uskon, ettet itse ole koulutukseltasi juuri mikään. Korkeasti koulutetut ei ole noin katkeria.

      • notoriousnotaari

        Siis saat yhteiskunnalta tukea kansanedustajan palkan kulukorvausten verran, vai sen verran, kuin kansanedustajat yhteensä. ja sitten jotkut väittää, että yrittäjyyttä ei tueta...


      • mfty
        notoriousnotaari kirjoitti:

        Siis saat yhteiskunnalta tukea kansanedustajan palkan kulukorvausten verran, vai sen verran, kuin kansanedustajat yhteensä. ja sitten jotkut väittää, että yrittäjyyttä ei tueta...

        Et ole tainnut tajuta, että työnantajaasikin tuetaan, jotta ne palkkaisivat sinut. Nykyään myös yksittäiset ihmiset voivat saada tukea palkatakseen muita. Kyllä se yhteiskunnan raha pyörii alalla, kuin alalla.


      • pyhä yksinkertaisuus
        mfty kirjoitti:

        Et ole tainnut tajuta, että työnantajaasikin tuetaan, jotta ne palkkaisivat sinut. Nykyään myös yksittäiset ihmiset voivat saada tukea palkatakseen muita. Kyllä se yhteiskunnan raha pyörii alalla, kuin alalla.

        Ei minun työnantajaani, meillä on ihan tuottava terve ja elinvoimainen firma, joka pyörii ilman yhteiskunnan tukia. Tietysti normaalit verovähennykset poisluettuna.


      • siinähän se
        pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

        Ei minun työnantajaani, meillä on ihan tuottava terve ja elinvoimainen firma, joka pyörii ilman yhteiskunnan tukia. Tietysti normaalit verovähennykset poisluettuna.

        Niiiin, ne verovähennykset.....


      • Pyhä yksinkertaisuus
        siinähän se kirjoitti:

        Niiiin, ne verovähennykset.....

        No ei ne toimistokulut, laite ja materiaalikustannukset ole meillä lähellekään edes yhden kansanedustajan palkkaa kuukaudessa.


      • inhorealisti..
        Pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

        No ei ne toimistokulut, laite ja materiaalikustannukset ole meillä lähellekään edes yhden kansanedustajan palkkaa kuukaudessa.

        Ollaanko me suurperheelliset kansanedustajia?
        Kaikkien perhe-elämää tuetaan. Yhteiskunta tukee myös muiden kuin perheiden elämää. Jos lopetetaan tuet lapsiperheiltä, niin tasa-arvon vuoksi ne pitää lopettaa myös muilta. On järjetöntä tukea yksityisiä yrityksiä ja elinkeinonharjoittajia. Jos ei tule omillaan toimeen, niin ei se ole muiden vika. Koska sosiaali ja terveysmenot vievät suurimman osan verojen käyttötarpeesta, voitaisiin veroja laskea rutkasti.
        Ihmisiä, jotka vieroksuvat töitä voitaisiin rangaista tukien lakkauttamisella ja kehitellä puhtaanapitotöitä joita olisi pakko ottaa vastaan. Olisi ympäristökin siistimpi. Mitä yhteiskunta tekee työttömällä.


      • kröhinää
        inhorealisti.. kirjoitti:

        Ollaanko me suurperheelliset kansanedustajia?
        Kaikkien perhe-elämää tuetaan. Yhteiskunta tukee myös muiden kuin perheiden elämää. Jos lopetetaan tuet lapsiperheiltä, niin tasa-arvon vuoksi ne pitää lopettaa myös muilta. On järjetöntä tukea yksityisiä yrityksiä ja elinkeinonharjoittajia. Jos ei tule omillaan toimeen, niin ei se ole muiden vika. Koska sosiaali ja terveysmenot vievät suurimman osan verojen käyttötarpeesta, voitaisiin veroja laskea rutkasti.
        Ihmisiä, jotka vieroksuvat töitä voitaisiin rangaista tukien lakkauttamisella ja kehitellä puhtaanapitotöitä joita olisi pakko ottaa vastaan. Olisi ympäristökin siistimpi. Mitä yhteiskunta tekee työttömällä.

        Ei nyt aivan aukea tämä: "Koska sosiaali ja terveysmenot vievät suurimman osan verojen läyttötarpeesta, voitaisiin veroja laskea rutkasti"
        Ja mitä tuohon muuhun tulee, niin tottakai tukia leikataan kaikilta. Mutta tyhjästä ei voi nyhjästä, sellaisilta ei voi leikata, jotka tukia eivät saa.


      • inhorealisti .
        kröhinää kirjoitti:

        Ei nyt aivan aukea tämä: "Koska sosiaali ja terveysmenot vievät suurimman osan verojen läyttötarpeesta, voitaisiin veroja laskea rutkasti"
        Ja mitä tuohon muuhun tulee, niin tottakai tukia leikataan kaikilta. Mutta tyhjästä ei voi nyhjästä, sellaisilta ei voi leikata, jotka tukia eivät saa.

        Verojen käyttökohteena ovat eniten sosiaali ja terveysmenot valtiolla. Jos ei järjestetä kunnallisia palveluja (ne kun ovat yhteiskunnan tukea kansalaiselle) verot laskisivat.. Ihminen voi käydä yksityisellä lääkärillä jos on varaa, jos on tuloton ei ole pakko mennä lääkäriin. Samaten palvelutaloon pääsee jos on varaa maksaa siitä. Jos on esim sotainvaliidi, eikä ole pystynyt kipujen takia vakituiseen työhön, niin ei voi mitään. Hoitakoon sukulaiset. Entäpä huostaanotot, jotka sosiaalipuolella aiheuttavat isoja eriä. Jos jollain perheellä ei ole varaa hoitomaksuihin (jopa 6000 euroa kuussa), niin ei huostaanoteta, siellä eläköön kotona. Pitää sitä jo nuorena oppia ettei kaikki synny kultalusikka suussa.
        Kun yritystuet leikataan pois, niin sehän palvelee kaikkien etua, mitäpä siitä, jos työpaikat vähenee ja maksut nousevat.
        Jos sinä olet olemassa, sinä saat tukea. Koko kunnallinen sektori on käytettävissäsi. Katsopa puhelinluettelosta tai netistä mitä kaikkia sinulle on tarjolla verovaroilla kustannettuna. Tuet eivät ole vain äitiyspäiväraha ja lapsilisät.


    • Ketä, ,

      , , , kiinnostaa, sinun arvostuksesi?? Olethan vain tuollainen katkera valittaja.

      • Häntä...

        ...vastaa vailla ammattia oleva kotiäiti 25-vuoden kokemuksella.


    • 5+19

      syljeskellä kattoon, voi anna mun nauraa :D Ei tarvitse olla kuin yksi lapsi niin siinä ei ole aikaa paljon makoilla ja syljeskellä!

    • Koulunkäynninohjaaja

      Ei ole arvokkaampaa työtä, kuin kasvattaa lapsistansa yhteiskuntakelpoisia, sydämensivistyksen omaavia kansalaisia. Pullantuoksussa kasvavat tasapainoiset lapset.

      Ennenkin äidit olivat kotona ja hoitivat ja ennenkaikkea KASVATTIVAT lapsensa hyvinkäyttäytyviksi ja toiset huomioon ottaviksi.

      Tässä suhteessa yhteiskunta ei ole mennyt eteenpäin. Rumasti kohdellaan lähimmäisiään ja arvostellaan, vaikkei ole mitään aihetta. Lapsilla ei ole rajoja ja heillekkin vain huudetaan rumasti, jolla ei ole kasvatuksellisesti mitään hyvää annettavana.

      Tätä kylvöä minä niitän koulutyössäni ja tunnen surua siitä, että äideillä ei ole enää mahdollisuutta hoitaa lapsiaan itse.

      Tähän työrumbaan kyllä kerkiää myöhemminkin.

      • palveluja riittää

        Pullantuoksussa kasvaa ylipainoisia öykkäreitä.

        Kuinka moni suurperheen äiti- tai isäliini viitsisi ottaa vastaan synnytyssairaalan lakanapyykin pesijän viran tai peruskoulun vessan kakkarannun pesijän viran ? Mitäs tekisitte, jos teille tarjottaisiin neuvolan eteisen luuttuajan virkaa ? Vaan nähty on, että ylimielisiksi rupeatte, jos teille tästä puhuu...

        Joittenkin muitten on pakko tavallisen työläisen työrumbaan keritä...


      • monta meitä
        palveluja riittää kirjoitti:

        Pullantuoksussa kasvaa ylipainoisia öykkäreitä.

        Kuinka moni suurperheen äiti- tai isäliini viitsisi ottaa vastaan synnytyssairaalan lakanapyykin pesijän viran tai peruskoulun vessan kakkarannun pesijän viran ? Mitäs tekisitte, jos teille tarjottaisiin neuvolan eteisen luuttuajan virkaa ? Vaan nähty on, että ylimielisiksi rupeatte, jos teille tästä puhuu...

        Joittenkin muitten on pakko tavallisen työläisen työrumbaan keritä...

        No minulla on koulutus johonkin muuhun työhön, joten miksi pitäisi. Siivoojan työssä ei ole mitään vikaa, mutta minulla on jo vakituinen työpaikka.


      • ennenoli paremmin

        Äidit olivat kotona juu joskus 1800-luvulla.


    • 9 lapsen äiti

      Olen lääkärinä siina samaisessa sairaalassa. Miksi tahdot minun toimivan siivoajana, koska ammattini ja pätevyyteni on muuta?

      Arvostan siivoajiakin.
      Paras ystäväni työskentelee siinä toimessa.
      Mutta miksi minun pitäisi, kun koulutukseni on jotain muuta?
      Ihan yhtä tyhmää olisi vaatia siivoajaa toimimaan onkologina.

      Kumpikaan ei olisi pätevä työssään...

    • Miesope

      Enpä ole työssäni huomannut kotona kasvatettujen lasten olevan sen kummempia kuin niidenkään, jotka ovat olleet hoidossa pieninä. Ongelmia riittää ihan kaikilla.

      Kasvatus ei onnistu sen kummemmin maalaisjärkeä omaamattomalta vaikka lapsia olisi 15.

      • Näen tätä joka päivä

        Kyllä ne kotona pullantuoksussa ja ilman rajoja paapotut erottuvat nyt ekaluokalla tosiaankin niistä jotka ovat olleet ammattitaitoisten hoitajien kanssa kasvatettuina.
        Nämä hoidossa olleet osaavat lukea ja käyttäytyä. Kunnioittavat aikuista ja opettajaa koska ovat saaneet sen kasvatuksen omalta hoitotädiltä.
        Äitien pilaavat kakarat hyppivät silmille ja haistattelevat, näyttävät keskaria opelle kun ei edes jalat yltä koulun penkiltä lattiaan.
        Siinä sitten on meillä tulevaisuuden nuoria ja aikuisia ihan ilman rajoja pullantuoksusta ei ole muuta kuin haittaa kun oma mami pilaa lapsensa.


    • sdfgbhjkl

      On ammatti ja olen yrittäjä. Lisäksi opiskelen uutta alaa. Hoidamme mieheni kanssa yhdessä lapsemme. Niitä ei toisten hoidettavaksi edes anneta. Koska olemme lapsemme tehnyt, itse ne hoidetaan.

      • Näen tätä joka päivä

        Onnee vaan, pitäkää sitten kuri ettei mene eskariin pullistemaan ja kiusaamaan toisia. Muuten on tädeillä ja opettajilla kova työsarka edessä, että saa pikku piltin aisoihin.


    • loveinyou1

      On se kumma, naisen pitäisi samaan aikaan olla töissä ja kotona lasten kanssa. Yritäpä siinä sitten jakautua.

      Yhtähyvä hoitaja lapselle on myös esimerkiksi lapsen oma isä.

      Nimimerkillä minä, joka olen tehnyt töitä 16-vuotiaasta, olen nyt 22 vuotta vanhempi ja tässä välissä olen saanut viisi lasta. Enkä muuten ikinä ole ollut kenenkään lapsen kanssa kolmea vuotta kotona.

      • Yksi esimerkki

        On ammatti. Olen sisätautien erikoislääkäri. Ja lapsia on 5.


    • MamaStepMama

      Minulla ja miehellä lapsia yhteensä 14. Yhteisiä viisi, joista yhdet kaksoset. Olen nelikymppinen yrittäjä, ja hoitanut lapset yritystä pyörittäessäni. Joskus ollut myös palkattu lapsenhoitaja. Työttömänä en ole ollut, ja synnytysten jälkeen olen ollut kokonaan kotona sen pari kuukautta, sen jälkeen tehnyt töitä osin kotoa käsin ja välillä lasten isä on huolehtinut pienestä minun töiden ajan. Muutenkin teen suurimman osan töistä kotoa käsin.

    • kanslisti74

      Minulla on kuusi lasta. Olen halunnut hoitaa heitä kotona. Vanhimmaisemme on jo aikuinen ja nuorin kohta kolme. Olen ollut tässä lasten syntymien välillä kahdesti työelämässä ja palaan töihin nyt viimeisen täytettyä kolme. Ei taida aloittaja olla hoitanut lapsiaan, kun puhuu kattoon syljeskelystä. Kyllä siinä pitää tehdä paljonkin muuta.

    • Mietin vain*

      Menin 18-vuotiaana naimisiin ja hoidin lapseni kotona, käyden välillä kesätöissä. 35-vuotiaana lähdin opiskelemaan iltakouluun ja 50-vuotiaana hankin toisen ammattitutkinnon. Nyt olen ollut vakituisessa työssä 15 vuotta.

      Hyvin tähän työrumbaan on kerinnyt ja siitä olen tyytyväinen, että hoidin lapseni itse.
      Ja samaa mieltä ovat jo aikuiset lapseni.

      Mutta niinkuin sanonta kuuluu: Suomi on vapaa maa, miksi siis huolehditte siitä hoitaako joku lapsensa kotona vai laittaako päivähoitoon. Ne ovat perhekohtaisia asioita.

      Kyllä täällä suomessakin on niin paljon ihmisiä, jotka eivät käy töissä, eivätkä hoida lapsiaan kotona.

    • Olen niin samaa mieltä. 40 vuoden raja tulee eteeni ensi vuonna ja missään nimessä en enää jaksaisikaan vauvajuttuja. Jo nyt vanhempainilloissa äideistä alan olla vanhimmasta päästä. Sain ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana ja viimeisen, seitsemännen, 31-vuotiaana ja nyt olen enemmän kuin onnellinen kun olen saanut kaikki kunnialla kouluikään. Olin kotona toistakymmentä vuotta, koska olin ja olen edelleen sitä mieltä, että lasten on paras varttua ensimmäiset vuotensa kotona äidin hoidossa. Mutta jo viisi vuotta olen ollut työelämässä ja mikä muutos lapsissa tapahtuikaan ihan pienimmästä isoimpaan, kun menin töihin. Niin huimasti ja nopeaan tahtiin oppivat omatoimisiksi kun äiti ei ollutkaan koko ajan vieressä passaamassa. isommat katsovat pienten perään ja itse huolehtivat läksyistään ja tavaroistaan ihan eri tavalla kuin silloin kun olin vielä kotona "hössöttämässä". Lapseni ovat terveitä, tyytyväisiä, fiksuja ja omatoimisia (niinkuin varmasti kaikkien muidenkin äitien omat kullanmurut...). Tunnen äitejä jotka vielä yli nelikymppisinäkin jatkavat vauvatehtailuja ja hiukan käy sääliksi, niin paljon sain omaankin elämääni sisältöä, kun työelämään aikuisten keskelle hakeuduin takaisin. Mutta kukin tarpoo tyylillään, en kritisoi sellaisiakaan, jotka jatkavat vauvailujaan. Mietin vain mitä tapahtuu heille sitten, kun luonto sanoo, että vauvaluku on täynnä ja työelämä sanoo, että alkaa olla vanhahko työelämään... Toivottavasti siinä vaiheessa on mies hyvissä hommissa, että varat riittää elämiseen äitiysrahan ja lapsilisien vähetessä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe