Montako kertaa ihmisten pitäisi käydä suihkussa

Itse käyn joka päivä ja pesen hiukset ja itseni.
Saunassa käyn 3 kertaa vkisso,mutta pesen yhtä hyvin sauna käynnillä ja suihku käynnillä.
Olenko puhdas ihminen? :3
Ja ainiin vaatteet vaihdan joka suihkun jälkeen paitsi on kyllä poikkeuksia.

27

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deudoranttiakin käytän jos tarve vaatii.

      • vitun rainbow

        sauna käynnillä, suihku käynnillä? Kuinka joku voi olla noin vitun vajaa eikä osaa yhdyssanoja


      • hzfjhjyjxtytjx

        Mites tää liittyy rakkauteen?

        Ootko ihastunut suihkuun?


    • 18v mies

      Ite käyn joka aamu suihkus ja pesen hiukset ja kropan ja perseen.
      Saunassa käyn ain joskus ja sillonki peseydyn.

      • 18v mies

        Nii ja rollonii pistän ain suihkun jälkee ja partavettä jos oon menos jonnekki.


    • Eiköhän toikin ole yksilöllistä toiset tartee käydä useammin suihkussa kun toisten, mutta jokapäivä ei varmaan ole liikaa. Ja kesällä tarpeen mukaan. Hygieniasta kannataa pitää huolta jo ihan omankin mukavuutensa vuoksi.

      Netti-Saapas Kirsi Helsingistä

      • ..........

        Noi huuhaa-täti viestit voit jättää omaan arvoonsa.


    • applejack44

      7 kertaa viikossa dödöt tuntuisi olevan se normi.

      • saejsusjdss

        Kerran päivässä pitää kassit pestä!


    • Suihkuproffa

      Ite käyn joka toinen päivä ja tiheämmin sitten tarpeen mukaan (jos tulee vaikka kauheesti hikoiltua tai muuten vaan tuntuu siltä). Hiukset pesen pari kertaa viikossa.

      Jostain luin, ettei ole terveellistä käydä useammin kuin kerran päivässä, eikä hiuksia kannata pestä päivittäin. Ilmeisesti rasvainen tukka rasvoittuu sitä tehokkaammin, mitä kovemmin siitä rasvasta yrittää päästä eroon. Talvella turhan tiuha suihkuttelu tietenkin kuivattaa ihoa hirveästi, joten senkin vuoksi kannattaa pysytellä kohtuudessa.

      • Minusta on hyväpestä tukka jokapäivä eikö se rasvoitu enemmän jos sen jättää pesemättä?


      • Suihkuproffa
        rainbowdash120 kirjoitti:

        Minusta on hyväpestä tukka jokapäivä eikö se rasvoitu enemmän jos sen jättää pesemättä?

        Päässä kuuluu olla jonkin verran rasvaa. Jos elimistö toteaa, että ihon rasvoja katoaa hälyttävään tahtiin, se rupeaa tottakai pukkaamaan sitä rasvaa kahta kauheammin => pitääkseen tukan rasvatason siedettävänä tukan joutuu pesemään useammin => tukka rasvoittuu entistä pahemmin.

        Rasvaahan tietty kertyy päähän jos jättää pesemättä, mutta sitä kuitenkin syntyy vähemmän kokonaisuudessaan kuin jos liian usein pesee. Kultainen keskitie olisi tässäkin hyvä löytää.


      • rainbowdash120
        Suihkuproffa kirjoitti:

        Päässä kuuluu olla jonkin verran rasvaa. Jos elimistö toteaa, että ihon rasvoja katoaa hälyttävään tahtiin, se rupeaa tottakai pukkaamaan sitä rasvaa kahta kauheammin => pitääkseen tukan rasvatason siedettävänä tukan joutuu pesemään useammin => tukka rasvoittuu entistä pahemmin.

        Rasvaahan tietty kertyy päähän jos jättää pesemättä, mutta sitä kuitenkin syntyy vähemmän kokonaisuudessaan kuin jos liian usein pesee. Kultainen keskitie olisi tässäkin hyvä löytää.

        Entä jos pesee jokatoinen päivä hiukset ja ittensä joka päivä?


    • Shampooing

      Kolme kertaa on hyvä määrä. Just kun pääset ripille, menet naimisiin ja vika kerta kun pääset eläkkeelle. Väliajat ollaan vaan.

    • Pesin tänään hilsesaippualla ja olen pessyt jokapäivä,mutta tänään huomasin että oli silti hilsitteä :O pesinkö liian huonosti vai johtuuko päivittäisestä käytöstä auttakaa?

      • Ja muuten ei ollut eilen hilsettä :O


      • hilseshamppoo
        rainbowdash120 kirjoitti:

        Ja muuten ei ollut eilen hilsettä :O

        Jos pesee jatkuvasti hilseshamppoolla ilman että edes on hilsettä, voi tulla hilsettä hilseshampoon takia.


    • fdfdffddffd

      Itse käyn n. joka toinen päivä suihkussa. En mä joka päivä viitti kun ihan turhaa.

    • lifemocker

      ei tee hiuksille EIKÄ iholle hyvää käydä joka päivä suihkussa...

      • Koulussakin kaikki sanoo ain että käy jokapäivä suihkussa...


      • Kuuntele nyt oikeest
        rainbowdash120 kirjoitti:

        Koulussakin kaikki sanoo ain että käy jokapäivä suihkussa...

        Ja koululaiset varmasti tietävät kaiken oikeaoppisesta ihonhoidosta ;) Kerran päivässä on se maksimi, ei sen useammin kannata, varsinkaan talvella.

        Aiheesta on aivan varmasti tehty myös vaikka millä mitalla tutkimuksia, google on kaveri.


      • lifemocker
        rainbowdash120 kirjoitti:

        Koulussakin kaikki sanoo ain että käy jokapäivä suihkussa...

        johtuisikohan siitä, ettei kukaan ala kiusaamaan?

        mutta vesi vain kuivattaa ihoa ja hiuksia, luontaiset rasvat kun peseytyvät pois jotka suojaavat hiuksia ja ihoa


    • Mlsnföspsxnsk

      Mä käyn suihkussa joka toinen päivä.
      Käytän deodoranttia, mutta en ymmärrä miksi silti haisee hiki?

      • lifemocker

        sun kroppa käy ylikierroksilla kun olet murrosiässä


    • A.A.B.B recruit

      A.A.B.B on havainnut toimintanne ja käy vastatoimiin.
      Puhdistamme internetin sairaudesta, joka leviää teidän kauttanne.

      Mikäli ketjun aloittaja kavereineen, ei lähde suomi24:stä IP osoitteenne tullaan jäljittämään.


      --- Army of Anti Brony Brotherhood ----
      ------------------------------------------

    • Rainbow120 Vihaaja

      Kysyt hiustenpesuun neuvoja netistä eikö tossa iässä täytyisi jo tietää tai mielummin kysyisi vanhemmiltasi

    • 17vtyttö

      On hiuspohjalle vaurioillista pestä hiukset jokapäivä. Käyn itse suihkussa joka toinen päivä. Hiuksten luonnollinen kosteustasapaino menee perseelleen jos niitä pesee jatkuvasti. Kysy kampaajilta/partureilta; kaikki antaa saman vastauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe