Onko noloa olla menemättä riparille?

onneton ernu:D

Siinähän se kysymys otsikossa jo ilmeni, eli onko noloa olla menemättä riparille? Kun koko suku varmaan odottaa että menen ja koska en mene, niin todennäköisesti mummi katkaisee välit minuun kuten veljeni kohdalla kävi pari vuotta sitten. Kattoiko kaverit teitä kieroon koulussa seuraavana syksynä kun ette menneet riparille?

37

2913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • money money money

      kavereita ei todennäköisesti kiinnosta paskaakaan kävitkö siellä vai et. suku nyt saattaa ihmetellä jos siellä jotain himojeesuksia on. varmaan kannattaa kuitenkin käydä, saa aika mukavasti rahaa

    • Ite en riparia käyny kun jotenkin tuntuu hullulta mennä sellaselle leirille jos ei mihinkään jumalaan usko, ja kun miettii vaikka jotain rukoilua jossa sanotaan: "minä uskon jumalaan..." niin valehtelemistahan se olis tai sitten ajatus konfirmaatiosta olis ainakin mulle jotain niin pöljää niin päätin itse parhaaks jättää kokonaan väliin. Jokaisen oma asia. Kukaan kavereistani ei oo koskaan ees kysyny et kävitkö riparia tai muuta vastaavaa enkä kyllä sukuni kanssa oo pahemmin tekemisissä et sieltäkään kukaan olis kyselly. Teet niinkun ite parhaaks koet. :)

    • Ei oo noloo

      Itse en käynyt, kaverit vaan kysy miksen ja vastasin et jeesustelu ei oo mun juttu. Siinä se. Ite sain sen mopon vaik en riparia käynykkää. Sukukaa ei ihmetelly, oli vaan et ok. Äiti sano et jos vois valita uudelleen nii ei olis menny.

      Rohkeutta on olla menemättä jos ei tahdo, ei itsensä pakottaminen.

      Ristiäisissäkin olen hiljaa uskontunnustuksen ja laulujen aikana.

    • Turhaa touhua se

      Suosittelen olla käymättä, mutta valinta on sinun.

    • pelkkää kärsimystä

      Ihan täyttä paskaa se oli, ei kannata mennä. Itse kävin rahan & lahjojen takia.

      Kaveri jätti käymättä eikä kukaan siitä mitään sanonut.
      Kyseinen henkilö oli kyllä muutenkin kauhea feministi jne jne poliitiikasta kiinnostunut rekkalesbo ernu ettei kukaan varmaan pahemmin ihmetellytkään että hän jätti leirin välistä....

      En kyllä näe siinä mitään ihmellistä jos ei halua mennä jonkun lahkon leirille pilaamaan kesälomaansa.

      • 1+1

        No eiks koko ripari oo vähän vanhanaikanen juttu :D


    • ykstytsywaa

      Ite en oo menossa, koska ei kiinnosta pätkän vertaa ja mun kaverit tietää sen, mut ei ne siit niin hirveenä ees välitä. Eikä mun veljetkään käyny, mut ei niitä silti sukulaiset halveksu...

    • massiitulee

      Se on sun oma asia meetkö vai etkö mee, mä menin koska sain rahaa :D kyl 600 houkuttaa

    • ripariiii

      itse en mennyt riparille kaikki koulussa kysy ''miks et mennyt?''
      se on sun oma päätös muista se ei ole pakollinen
      ainoat hyvä puoli on raha kaikki menee vain rahan takia :D

      • kannattee miettiä

        Niin, se raha...
        Jeesuksen kavaltanut Juudaskin oppi tuntemaan rahan arvon ennenkuin teki itsemurhan.


      • paskon naamallesi
        kannattee miettiä kirjoitti:

        Niin, se raha...
        Jeesuksen kavaltanut Juudaskin oppi tuntemaan rahan arvon ennenkuin teki itsemurhan.

        Ketään ei kiinnosta sinun raamattusönkötyksesi ja huoraamisesi, juudashomo.


    • Ei oo noloa

      Ennemminkin siistiä just olla se, joka ei mene :D

    • 1+1

      niimpä

    • pappi 87 v

      no mutta sinun pitäisi hävetä noita syntisiä ajatuksia. rippileirille pitää mennä. siellä sinä opit tärkeitä asioita kuten: homous on synti, ei seksiä ennen avioliittoa,eikä muitakaan huonoja tapoja. sen sanon että jumala rankaisee jos et sinne mene

      • Anonyymi

        Lesta moment...


    • Mirka ...,...

      Satujen tuputtaminen totena ei kiinnostanut ja siksi en mennyt aikoinaan ripariin.
      Ei ole kaduttanut, vaikka naimisissa olenkin. Hienot häät pidettiin Haikon kartanossa, eikä tarvinnut kuunnella papin lässytyksiä.

      • hoihoi98

        Jos ei ripari, niin protu! Jos jättää molemmat käymättä niin sitte jää kyllä paitsi aika paljosta...


    • kerro

      Nolottiko se Jeesusta kun Hän ei käynyt eikä käskenyt toisten käydä omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden koulutuksissa?

    • Ei riparille meno on yksi mahtavimpia tunteita koko elämässään. Jos et ole viel menny sinne nii mene heti kesällä et tule pettymään. Lupaan sen

      • Niin ja sit vienl jatkan ne jotka ei mene riparille jääpaitsi paljosta. Ne jotka uskaltaa haukkua enää ripatia menkää suahon koska ette ole käyny sitä ette voi sanoa mitäään.


    • ajatelkaa ite

      No minua ei ainakaan kiinnosta mikään uskonto menen protulle.Minä olen kyllä aika suvaitsevainen ja minusta avoliitto on yhtä hyvä kuin avioliittokin.Sitäpaitsi onhan niitä muitakin uskomuksia mutta minusta uskonnot on luotu vain paikkaamaan ihmisten tietämättömyyttä mitä oli ennen heitä.Koska eihän kukaan ollut paikalla kun maapallo syntyi.

      Minusta se ei ole lainkaan noloa.Noloa on jos menee sinne vain sen takia että muutkin menee!

    • kjhgfd

      rahalla sielunsa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa saatanalle myyminen voi kostaantua!!!

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
      HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
      Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.

      Juudaskin huomasi liian myöhään rahan arvottomuuden!!!

    • juhiz

      Protu riparin tilalla? Rahaa saa tekemällä työtä

      • juhiz

        Ainii ja jos ei käy kumpaakaan sitte on todellakin menettänyt paljon.


      • vapaapaskasta
        juhiz kirjoitti:

        Ainii ja jos ei käy kumpaakaan sitte on todellakin menettänyt paljon.

        Ite en käynyt riparii ja sen kälkeisenä vuonna erosin kirkosta. Massii ei olisi edes tullut enkä kadu yhtään


    • Tervehdys,

      Rippikoulu on yksi jäsenilleen tarjoama toimintamuoto, jossa on mahdollista kohdata oman ikäisiä nuoria yli koululuokkarajojen. Sen lisäksi, tai oikeammin ennen kaikkia, ripari on mahdollisuus tutustua kristilliseen ajatteluun, joka on ollut olemassa jo 2000 vuotta.

      Voiko Jumala olla olemassa vai onko tämä kaikki missä olemme ja mitä me olemme vain pitkän sattumien sarjan seuraus?

      Rippikoulun käyminen ei itsessään vaadi sinulta mitään sitoutumisia, sillä konfirmaatio on erillinen juttu, joka tapahtuu riparin jälkeen. Sen osana on uskontunnustus, jonka jälkeen kirkon jäsen saa kaikki kirkolliset oikeudet, kuten kirkkohäät, oikeuden kummin tähtävään ja niin edelleen.

      Itse muistan yläasteella, että kavereiden kanssa naureskeltiin joka kirkon päivän avaus ja vielä riparille mentäessäkin. Viimeisen illan jälkeen myös naurettiin, mutta ei kirkolle, vaan niitä hyviä muistoja, joita meille oli kertynyt toisistamme vain yhden viikon aikana. Suuri osa tytöistä taisi myös itkeä sitä, että kaikki hyvä loppuu aikanaan.

      Tätä nykyä olen edelleen samalla tiellä pidettyäni yli 30 rippileiriä opettajana. Jotain siinä vaan täytyy olla, kun vuodesta toiseen nuoret, jotka suurimpiirtein tulevat keskari pystyssä ensimmäiseen tapaamiseen ja lähtevät pois sanoen "että olipa siistiä".

      Valinta on sinun ja kenenkään ei tule pakottaa sinua kumpaankaan suuntaan. Pyydän kuitenkin, että lähde katsomaan. Minäkin pidän ensi kesänä taas kaksi riparia Kaarinassa. =)


      Terveisin,

      Netti-Saapas Johan, Helsingin Snellusta

      • Nettisaapaspaskapää!

        Paskanna sinä Johan nettisaappaaseesi, vedä se päähän ja potkaise haiseva perseesi halki. Siinä sinulle riparipaskaa ja raamattupaskaa ja jeesuspaskaa.


    • kristusjeesus.

      riparin käyminen ei sais vaikuttaa suhteisiin muitten kanssa. se on niitten omaa tyhmyyttä ja suvaitsemattomuutta jos vihottelevat sulle siitä, että et oo käyny riparia.

    • jhgfdli

      Jeesustakaan ei koulutettu tällaiseksi ja pääsi silti ylös...:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

      HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
      Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.

    • someone here

      Mä en käyny riparia, vaikka siskon kummitäti ja oma täti painosti kyllä kivasti... Tein oman päätöksen ja kyllä mielestäni tein oikein :D En oo jeesustrlija enkä usko jumalaan, niin miks pitäis opetella tuhat rukousta ulkoa?

    • sdads

      En suosittele menemään sen perusteella mitä kavereilta oon kuullut sieltä. Toki monet saa kavereita ja rahaa, mutta yhtä hyvin vois mennä jollekkin kivemmalle leirille. Itseäni ei onneksi edes painostettu, joten jätin väliin :) Ripari maksaa ihan kivasti, en mielellään ees antais kirkolle rahaa..

      • Hei,

        Rippikouluketju on aloitettu jo elokuussa. Ja rippikouluihin ilmoittautumisetkin vuoden 2014 osalta ovat pitkälti varmasti jo loppuneetkin. Mutta kannattaa aina kysellä paikallisseurakunnista, onko mahdollista jälki-ilmoittautua mukaan.

        Rippikoulu kestää nykyään vähintään puoli vuotta ja siihen kuuluu ennen leirijaksoa/päivärippikoulun intensiivijaksoa seurakuntaan tutustumista kuten jumalanpalveluskäyntejä. Näihin on syytä varata aikaa.

        Rippikoulu ei ole pakollinen akatemia kuten peruskoulu. Kirkonjäsenyyskään ei edellytä rippikoulunkäymistä. Silti sen käy suurin osa suomalaisista nuorista. Jopa suurempi prosenttiosuus kuin kuuluu kirkkoonkaan. Moni nuori liittyy kirkkoon rippikoulun aikana. Rippikoulun käytyään saa oikeuden kirkolliseen vihkimiseen.

        Jos rippikoulun lisäksi osallistuu konfirmaatioon, saa kumminoikeuden ja oikeuden kirkollisiin vaaleihin ehdokkaaksi. Konfirmaatiossa nuoren puolesta rukoillaan ja hänet siunataan.

        Rippikoulussa voit pohtia omaa suhtautumistasi kristinuskoon ja sen aarteisiin. Nykyään ei tarvitse pelätä aivopesua. Uusi rippikoulumuoto mahdollistaa myös erinäisten opetusmenetelmien käyttämisen. Ilmoittaudu vain rohkeasti mukaan tutustumaan, millaisen kirkon jäseneksi sinut on vauvana kastettu.

        t. Maarit-pappi


      • pakkouskonnolle ei!
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Rippikouluketju on aloitettu jo elokuussa. Ja rippikouluihin ilmoittautumisetkin vuoden 2014 osalta ovat pitkälti varmasti jo loppuneetkin. Mutta kannattaa aina kysellä paikallisseurakunnista, onko mahdollista jälki-ilmoittautua mukaan.

        Rippikoulu kestää nykyään vähintään puoli vuotta ja siihen kuuluu ennen leirijaksoa/päivärippikoulun intensiivijaksoa seurakuntaan tutustumista kuten jumalanpalveluskäyntejä. Näihin on syytä varata aikaa.

        Rippikoulu ei ole pakollinen akatemia kuten peruskoulu. Kirkonjäsenyyskään ei edellytä rippikoulunkäymistä. Silti sen käy suurin osa suomalaisista nuorista. Jopa suurempi prosenttiosuus kuin kuuluu kirkkoonkaan. Moni nuori liittyy kirkkoon rippikoulun aikana. Rippikoulun käytyään saa oikeuden kirkolliseen vihkimiseen.

        Jos rippikoulun lisäksi osallistuu konfirmaatioon, saa kumminoikeuden ja oikeuden kirkollisiin vaaleihin ehdokkaaksi. Konfirmaatiossa nuoren puolesta rukoillaan ja hänet siunataan.

        Rippikoulussa voit pohtia omaa suhtautumistasi kristinuskoon ja sen aarteisiin. Nykyään ei tarvitse pelätä aivopesua. Uusi rippikoulumuoto mahdollistaa myös erinäisten opetusmenetelmien käyttämisen. Ilmoittaudu vain rohkeasti mukaan tutustumaan, millaisen kirkon jäseneksi sinut on vauvana kastettu.

        t. Maarit-pappi

        Jokainen voi tietysti omalta kohdaltaan miettiä kannattaako tai ono syytä osallistua kuolevan taikasukon riitteihin ja ennenkaikkea tukea kirkon harrastamaa ihmisoikeuksien polkemista osallistumalla riparille.

        Ymmärrän että emäjunttiloissa ja osin muuallakin ripari kannattaa käydä taloudellisten seikkojen perusteella, maksaahan se tätivanhus hyvät lahjarahat riparin käyneelle mutta silti.

        Maarit-papilla on tietysti oma lehmä ojassa kun kirkon 21 000 työntekijästä aika moni käy tarpeetttomaksi valtionkirkkojärjestelmän kuollessa.

        2013 erosi 55000 ihmistä krkoskata, onkin ennustettu että 2030 jolloin nykyinen ripari-ikäinen on lähes kolmekymmpinn, kirkon jäsenmäärä on enää noin kolmannes kansasta,


    • Kyllä kaduttaa

      Itse olen hieman vanhempi, joten kävin aikoinaan rippikoulun kahdesta tavattoman typerästä syystä: kaikki muutkin käy ja pääsee sitten naimisiin.

      Erosin kirkosta melkein heti rippikoulun jälkeen ja olen katunut vuosikausia että kävin rippikoulun ja vielä täysin turhaan. Naimisiin mentiin ihan kivasti maistraatissa ilman järjettömiä jeesus-horinoita.

      Mukavia muistoja rippikoulusta ei ole, järjettömien satujen ulkoa opetteleminen lähinnä ainoa muisto leiriltä. Pappi veti hillittömät herneet nenään kun kyseltiin keskustelu tilaisuudessa todisteita jeesuksesta/jumalasta.

      Omaa lasta en edes kastanut ja koulussa hän on järkevien ihmisten ET-opetuksessa.

    • johannesjonglund

      turpa kiinni kirkko

    • eiiiiiiiiiiii

      Miksi hitossa pitäisi tehdä selväksi kaikille, jos ei päätä mennä riparille. Pidä se omana tietonasi, niin muut koululaiset eivät siitä tule tietämään.

    • Anonyymi

      Se et menis rippikouluu NI olis vitun homoa, ite en menny sinne vaikka lahjottiinkin tuhansilla... Mua ei kiinnosta paljo mulle maksetaan mut minä en mitään jumalaan/kusijeesukseen eli johonkin vitun mielikuvitushenkolöihin usko.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe