Joo, siis 2 kuukautta ajeltu, ja on kyllä tosi hyvä. Koeajoin Fiestan, Polon, Hundain, Kian Rellun ja Minin, ja kaikissa muissa oli joku puute tai vika, joten Yaris tuli ostettua. Ja ei tarvi katua, kulkee hienosti, on vaihteet ratissa, tai antaa olla automaatilla, ja on vilkunpalautin, elikkä kun on kääntyny niin ei tarvi vilkkukatkaisijaa enää oikaista kun on kääntyny, hieno homma. Lisäherkkuina on kuljettajapuoleisen penkin etäisyyden säätö, ja alaslaskettavat sähköikkunat.
Uus Yaris, on hyvä.
57
1032
Vastaukset
- osssss
Onnea hankinnan johdosta.
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/yaris/1135236880856- Yaris2012
Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.
- yarismadeinfrance
Yaris2012 kirjoitti:
Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.
Korjattu ranskassa. Siellähän auto tehdään!
- Laatua
Tämmöistä vielä: Kokonaisuutena varma ja yksi vähävikaisimmista, TÜV, GTÜ, DEKRA
- Ekke45
Heh, hupasia juttuja.
siltähän niitä "tyyppivkoja" löytyi:
Mm. "huonot renkaat".
Tielle jättäviä vikoja ADAC:
"—Sisävalo rikki (2009 asti)" - jkgjkgkjg
Yaris2012 kirjoitti:
Haloo... kaveri osti 2013 mallin. Siihen on tyyppiviat korjattu jo. Mulla 1,5v. vanhempi ilman vikoja.
Kaveri oli tutuille vähän vihjaissut että yaris olisi menossa vaihtoon vaimolta ja parissa päivässä oli mennyt tuttavalle kun halusivat samantien ostaa.Tarjoat Ranskalaista niin ei kiinnosta ja autonmyyjätkin puistaa päätään.
- puuuusilmä
Mihinköhän viittasi edellinen viesti tyyppivioista ? Aika vähissä näytti olevan nykyinen korimalli, vai olenko puusilmä ?
- laatua ja varmuutta
Muutama tyyppi käy Toyotat haukkumassa. Turha vaiva.
Itsekin hamuilen Yariksen puoleen, eikä kyse ole käteisen puutteesta, vaan järkevästä valinnasta. Auton hankin tarpeen mukaisesti, en näyttääkseni muille.
Siksi vakkari ja automaattivaihteisto on seuraavassa autossa. Ilmastointi on jo itsestään selvyys.
Luotan japsien automaattiin ennemmin, kuin volsujen vastaavaan.- Yaris alla
Samat kateelliset vokkelivillet ja autistit täällä nillittää vuodesta toiseen, päivittäin. Kertoo vain sen että paineet on pojilla kovat ;)
- kilometritehdas
Ei niillä edes ole mitään Audia. Ei autoa, ei duunia ei mitään.
- Yaris 2012sol
Olen 1,5 vuotta Yariksella ajellut ,ja täytyy myöntää että oli oikea valinta.
- yarismake
Ja nyt yli 3 vuotta. Ei minkäänlaista vikaa. Ei edes lamppua palanut!
- ajatranskalaisella
No tottakai, Yarishan tehdään ranskassa.
- tojooteroooooo
Onneksi olkoon ranskalaisen auton hankinnasta!
- Pano Viulu
otlaako se suihin?
- AE!11
uskoo ken haluaa.. ikinä yarista tai muuta tojopaskaa osta
- Nou mani
Niinpä ,kun sulla ei oo tota fyrkkaa.
- oleylpeätero!
Made in France!
- no japanese shitty
Avensis designed in France, made in GB. Euroautojen eliittiä.
- P e n t t i
on se hyvä peltipurkki joo...
siis kuka oikeasti viitsii ajaa moisella hökötyksellä?- Yaris2012
Kuten Pentti polkupyörällä.
- Yariii
Itse harkitsin myös Yarista, mutta päädyin Verso-S:ään, kun muutamia varusteita ei Yarikseen saanut Suomessa. Muuten olisin varmasti päätynyt "varikseen." :)
- VersoS
Kuten myös. Mielestäni Verso-S tarjoaa rahalle Yarista paremman vastineen.
Mm. tilankäyttö on tuon kokoiseksi autoksi huikeaa. Lisäksi tykkään istua korkeammalla kuin tavallisessa henkilöautossa. Verso-S:n istuimilta näkee kaupungissa hyvin ympärilleen.
- ricardo
Molemmat on hyviä, Verso-S ja Yaris. Kummatkin olen omistanut ja kohta taas Yariksen. Kuljetustarvetta ei ollut kovin paljoa, joten siksi luovuin Verso-S:stä. Uusi Yaris on taas hiukan paremman näköinen ja kun siinä on iso näyttö, navi, peruutuskamera, kaksialueilmastointi, automaatti, vakionopeusjutut ja muut, niin eipä huolta. Ja uskomattoman pieni kulutus! Olen nyt tojojen välillä ajellut 2011 Fiestalla (1.4) ja mahtavan kiva ajaahan se on, mutta bensaa menee ihan sikana.
- Yarii
Minulla myös tulossa nyt Verso-S:n jälkeen Yaris Hybridi, kun siihen sai nyt Smart keyn , sadetunnistimen jne. Innolla odottelen.
- Rellumies
Vika muissa? Rumarillumarei!!!!
- Hiacen tunkki
Jo -80 Hiacessa oli rattivaihteet :P
- sfksdlgklg
Kanakoppi elikkäs naisten auto.
- kilroy se oikea
Mitä ihmeen tyyppivikaa Yariksessa?
Kymppimallilla ajettu lähes viiskyttuhatta eikä mitään moittimista.
Nyt sama merkki 2014 malli,ajettu noin 5500 km ja hyvin pyyhkii.
Aina on joitakin moittijoita,mutta heitä hiertää muut henk.koht.syyt. - Ihmettelen vaan
vaihdoin Auriksesta Yarisiin viime vuonna. Kumpikin olleet hybridejä ja toimineet kuin junan vessa. Sitä vaan ihmettelen, miksi Yaris vie enemmän bensaa koko ajan vaikka auto on pienempi ja nimellinen kulutuskin pienempi kuin Auriksessa. Mitään vikaa ei autossa ole löytynyt ja ajo ja olosuhteet ihan vastaavia kummankin kanssa. Toyota ei ota asiaan kantaa, sanoo että ovat eri autoja ja nimellinen kulutus on ulkopuolisen tahon mittaama.
- Hybridguru
Hybridi Aurinksen omistajana ja useamman kerran hybridi Yarista ajaneena olen tehnyt saman havainnon.
Yariksessa on vanha (=huonompi hyötysuhteinen)
- toimiva auto
mainio auto jos haluat varmasti päästä paikasta toiseen joka ainoa työpäivä..ja mitäpä muuta ihminen tarvitsee kuin luotettavuutta, kaikki toimii..aina. ainoa häiritsevä tekijä on kovahko rengasmelu joka lienee pikkuautojen ominaisuus, muuten yariksen ajotuntumakaan ei ole yhtään hassumpi. kaikin puolin mainio paketti. yaris vm 2009
- hillitönpuskuriaukko
Toivottavasti Yaris saisi piakkoin uuden faceliftin jossa tuo nykyinen hirveä etupuskurin aukko muutettaisiin hillitymmäksi.
- huippuvarusteet
Puuttuiko muista vilkunpalautin ja automaattivaihteet?
- dojo
Vaimolla ollut uudesta lähtien 6 vuotta Yaris ja autossa ei ole ollut yhtikäs mitään ongelmia. Todella luotettava ja hyvin tehty auto.
- sevaanpelaa
Aloittaja jatkaa : Kesällä tulee 3 vuotta täyteen, ja ei yhtäkään vikaa, ei pientäkään ongelmaa. Bensan kulutus on vähentynyt vuodesta toiseen, alusta lähtien 0,6 litraa satasella, tiedä sitten mistä johtuu, ajotyyli ja ajomatkat on samat.
- öööööh
0,6 litraa satasella????
- yarisverso03
itsellä yaris verso vm 03 1,4 d-4d ajettu 286000tkm,eikä vian vikaa...
- Yarisvaris
Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään, mutta toisaalta en pitäisi kaupunkivoittoisessa ajossa 4,6 litran keskikulutusta kovin pahana. Moottoritievoittoisessa ajossa kulutus oli parin tankillisen mittauksesta n.5,7 l/100km. Pelkäsin kyllä huomattavasti kovempia lukemia moottoritieajosta, sillä jotkut ovat väittäneet palstoilla, että Yaris vie hirveesti bensaa moottoritieajossa. Auton ilmeisesti saa repivällä kiihdyttelyllä viemäänkin paljon, sillä esim. koeajoauton keskikulutusmittari yli 2000km matkalta näytti lukemaa 6,0. Kertoo siis siitä, että noita esittelyautoja poljetaan aika urakalla koeajoilla. Kävin muuten uuden Qasqain 1,2 turbomanuaalinkin koeajamassa ennen ostopäätöstä ja siinä keskikulutusmittari näytti 10,5 litraa n. 1000 km matkalta. Hyvin oli poljettu sitäkin :)
- yaris_heikko_esitys
Revittelyllä, hybridi-Yarista? Taidat olla huumorimiehiä.
Yarista ei voi revitellä. Kaasu pohjassakin lähtee kuin purkka tukasta. Jollakin 1,0-1,2-litraisella turbomoottorilla voi revitellä, mutta ei tarvitse, kun niillä pintakaasullakin mennään sukkelammin kuin Toyotan hybridillä.
Qasqai on huono vertailukohta Yarikselle kun on kahta kokoluokkaa suurempi auto, eikä Nissanin turbomoottorit ole alan viimeistä huutoa. - Yarisvaris
yaris_heikko_esitys kirjoitti:
Revittelyllä, hybridi-Yarista? Taidat olla huumorimiehiä.
Yarista ei voi revitellä. Kaasu pohjassakin lähtee kuin purkka tukasta. Jollakin 1,0-1,2-litraisella turbomoottorilla voi revitellä, mutta ei tarvitse, kun niillä pintakaasullakin mennään sukkelammin kuin Toyotan hybridillä.
Qasqai on huono vertailukohta Yarikselle kun on kahta kokoluokkaa suurempi auto, eikä Nissanin turbomoottorit ole alan viimeistä huutoa.Ehkä "revittely"-sana oli väärä kuvaamaan tarkoitustani, sillä eihän nuo Yarsi-hybridi eikä 1,2 Qashqai ole mitään ns. revittelyvehkeitä. Mutta ehkä juuri siksi niillä "poljetaan" koeajoautoissa normaaliesittelyautoakin enemmän kun koitetaan niitä saada rivakasti kiihtymään ja siksi keskikulutuslukemat ovat niissä huikeita.
- OstitSitten
"Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään"
Tuon ilmiön, että hybridille ilmoitetut lukemat eivät pidä paikkaansa, on jo todennut vähän joka ikinen. Ei kannata lumoutua markkinamiesten jutuista. Nyt sinulla on auto, joka ei kulje luvatun taloudellisesti. Mutta saat ylläpitää tuplatekniikkaa. Ja vaihtoarvo voi olla sinulle tosi yllätys. Mutta ei välttämättä positiivinen. - Hybridi
OstitSitten kirjoitti:
"Itsellä ollut Yaris Hybridi muutaman kuukauden ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Luvattuihin kulutuslukemiin ei ainakaan näin uuden karheana pääse millään"
Tuon ilmiön, että hybridille ilmoitetut lukemat eivät pidä paikkaansa, on jo todennut vähän joka ikinen. Ei kannata lumoutua markkinamiesten jutuista. Nyt sinulla on auto, joka ei kulje luvatun taloudellisesti. Mutta saat ylläpitää tuplatekniikkaa. Ja vaihtoarvo voi olla sinulle tosi yllätys. Mutta ei välttämättä positiivinen.Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.
Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa. - virmankoneelta
Hybridi kirjoitti:
Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.
Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa.Niin teillä on valmiina noita tekstejä. Ammattitaitoa. Pienillä editoinneilla vaan uutta särmää.
- ÄläValkkaaVaivaa
Hybridi kirjoitti:
Tuo, että ei päästä luvattuihin lukuihin koskee lähes kaikkia autoja. Todellinen keskikulutus on yleensä 1-2 litraa enemmän kuin ilmoitettu keskikulutus. Yaris hybridilläkin se on n. 1,5 litraa enemmän, mutta silti kyseessä on erittäin taloudellinen auto. On meinaan aika vähän markkinoilla autoja joilla oikeasti pääsee alle viiden litran keskikulutukseen. Yaris hybridillä se onnistuu kunhan ei polje kaasua pohjaan aina kiihdytyksissä vaan kiihdyttää taloudellisen rauhallisesti. Moottoritielläkään ei välttämättä kannata ajaa 120km/h vaan hieman alle, niin moottoritiekulutuskin pysyy alle 6 litrassa.
Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. Hybridien tekniikkahan on todettu jo huippukestäväksi ja lisäksi huolto- ja korjauskulut ovat autossa pienemmät. Pikkuhiljaa nämä tosiasiat alkavat iskostumaan myös yleiseen tietoisuuten ja ennakkoluulot hybridi- ja akkutekniikkaa kohtaan häipyvät.Lisäksi kun lähivuosina CO2-perusteinen vuosittainen vero nousee, niin hybridin pienten päästöjen edesautta veroetu vaan kasvaa ja se myöskin osaltaan parantaa jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa."Ja mitä tulee hybridien arvon säilymiseen, niin tulevaisuudessa ne tulevat pitämään paremmin arvonsa kuin bensat ja dieselit. "
Uskoo, kuka haluaa. Oikeiden sähköautojen kehitys on nyt niin huikeaa, että joka viikko tulee jotain uutta ja merkittävää uutisointia. Sähköautot kun valmistutuvat tietylle tasolle, niin tekevät saman tien hybridit älyttömiksi. Koeta sitten tarjota vaihdossa. Kannattaa siis ainakin siirtää tuonnemmaksi, jos on hybridiä harkitsemassa. Ja muutoinkin auton ostoa kannattaa nyt viivyttää. Kun on tulossa se autoveron muutos. Kannattaa katsoa, että miten se tarkalleen menee.
- sanooKot
yaris. hyvä auto siipikarjalle.
- VELMIES
OLEN AJANUT 21 VUOTTA VOLKSWAGEN VENTOLLA(310000km)VOIN JAKAA ILOSI.TIEDÄN,MISTÄ PUHUT.
- Pppiiioo
Silloin tehtiin vähän parempia volkkareita. Tosin oli mulla 4 vuotiaassa -84 mallisessa Passatissa aika paljon vikojakin. Nyky volkkarit ei enää kestä.
- SeAikaEntinen
Pppiiioo kirjoitti:
Silloin tehtiin vähän parempia volkkareita. Tosin oli mulla 4 vuotiaassa -84 mallisessa Passatissa aika paljon vikojakin. Nyky volkkarit ei enää kestä.
Surkeinta on se, että ennen kestävinä pidetyt Tojotat ovat nykyisin lähinnä takaisinkutsu-uutisista tuttuja. Eikä entistä hintaetuakaan enää ole. Aasialaishalpiksesta pitäisi nyt maksaa eurooppalaisen hinta. Ja sillä saa lähinnä jonkun vertailutestitappioista tutun kilkuttimen. Tosi, voi sellaisenkin kanssa viihtyä. Tykkääväthän jotkut nukkua piikkimatollakin.
- Japsikestää
Älä tyrkytä tapojas. Nuku vaan piikkimatollas ihan keskenäs.
Takaisinkutsut kertovat asiakkaasta välittämisestä. VAG ei sitä tee vaikka syytä olisi. Eurooppalaisia ja Japseja on ollu useita.
Ajan ehdottomasti mielummin luotettavalla autolla, jolla pääsee myös perille asti. Ei huvita maksella jatkuvasti ylimääräisiä korjaamomaksuja. Siksi siis luotettava ja turvallinen Japanilainen auto alla.
Yariksen paras puoli on ehdottomasti luotettavuus. Tätä ominaisuutta moni arvostaa. Eihän se ole paras mahdollinen ajettavuudeltaan, mutta tällä kyllä pärjää. Huoltojen hinnatkin ovat siedettävällä tasolla.
- HämmentynytKuski
Mites kun muillakin autoilla pääsee perille aivan samalla tavalla eikä niitä tarvitse korjata. Onko Toyotan luotettavuus jotenkin parempaa luotettavuutta vai mikä se juju siinä on?
Mulla on ollut useita erimerkkisiä autoja ja kaikki ne ovat olleet luotettavia eikä niissä ole ollut vikoja. - Eipäpostikulje
HämmentynytKuski kirjoitti:
Mites kun muillakin autoilla pääsee perille aivan samalla tavalla eikä niitä tarvitse korjata. Onko Toyotan luotettavuus jotenkin parempaa luotettavuutta vai mikä se juju siinä on?
Mulla on ollut useita erimerkkisiä autoja ja kaikki ne ovat olleet luotettavia eikä niissä ole ollut vikoja.Mutta toisen merkin kanssa sinulta puuttuu tuo sosiaalinen elämä tyystin kun et saa Tojon takaisinkutsuja.
- Mersumies69
Ettäkö ihan "vaihteet ratissa, tai antaa olla automaatilla, ja on vilkunpalautin, elikkä kun on kääntyny niin ei tarvi vilkkukatkaisijaa enää oikaista kun on kääntyny, hieno homma. Lisäherkkuina on kuljettajapuoleisen penkin etäisyyden säätö, ja alaslaskettavat sähköikkunat." Nämähän (ja paljon muuta ) on olleet autoissa jo iät ajat,tojoteillako olet vain ajellut ? Onnea vaan Ranskalaisen nauriksen kanssa, sitä tulet kuten jo varmaan oletkin huomannut tarvitsemaan.
- no-ei-sitte
No, et sitten pientä huumoria tunnista?
- dfsdfsdfsdfs
Mersupoikaa taitaa vituttaa ajaa mesellä kun toisen automerkin palstalla avautuu
- valitsin_muun
http://www.used-car-report.com/index.php?id=12&no_cache=1
Kun tätä raporttia lukee (valitse auton vertailukelpoinen vuosimalli, ajokilometrit, paina prosenttikuvaketta) niin sen mukaan Toyota ei olisi vikojen osalta sen kummosempi kuin muutkaan merkit.
Kotimainen katsastustilastokaan ei kerro koko totuutta, jotkut viat (esim. alustan nivelet) johtavat hylkäykseen, monet muut viat eivät näy tilastossa.
Itse en tiedä mitä milläkin korjaamolla tehdään, mutta päädyin toisenmerkkiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446