Milloin tampereelta uusia reittejä?

Uudet reitit

Onkos kukaan kuullut mitään tulevista uusista reiteistä tampereelta?

41

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpäs1234

      Milloin Turkuun takaisin!

    • jeevesjeeves

      Tällä hetkellä näyttää siltä, ettei Ryanair avaa tänä yhtäkään uutta reittiä miltään suomalaiselta kentältä. Ruotsista avataan esimerkiksi Skavstalta kanarian saarille.

      Kokonaan eri asia on se, miksi Suomessa on lennot kalliita jos verrataan esimerkiksi Ruotsiin. Yhtenä syynä voi pitää sitä, että suomalaiset eivät tunnu oikein kunnolla kilpailuttavan lentoyhtiöitä ja toinen syy on lentoasematoiminnan tarpeeton monopoli, joka pyrkii tekemään yhdestä lentoasema elinkelpoista samalla jättäen todellisuudessa muut lentoasemat oman onnensa nojaan.

      • sdagfsdgkjsagdfk

        Skavstasta voi ryynäri lentää ilmaiseksi niin kauan kunnes kenttä suljetaan viranomaisten toimesta parin vuoden kuluessa. Ko kenttä on yksityinen, jota ilmeisesti haikailet tännekin ja se on syy sille miksi se menee nurin näiden yhtiöiden kanssa, jotka ei kentän käytöstä mitään maksa.

        Skavstan kiitotie on höylätty huonoon kuntoon ja kentän omistajalla ei ole varaa tehdä kiitotieremonttia. Kehyskunnilta, valtiolta ja Sveavialtakin on ruinattu rahaa remonttiin, mutta eivät ota ko ongelmaan mitään kantaa tietenkään.

        Jos haluat Suomeen samanlaisen pommin, niin miksi et perustaisi uutta tai yrittäisi ostaa jo olemassa olevaa kenttää ja hommat sinne Rynkyn lentämään ilman maksuja niin perhanasti? Skavstahan jo osoittaakin sen miten yksityinen kenttä pyörii pelkillä halppisasiakkailla... Pyörii niin kauan kuin jotakin pitäisi korjata ja sitten loppuu.

        Ja tuo on puppua tuo että suomalaiset ei kilpailuta lentoyhtiöitä. Minä teen sitä koko ajan ja Ryanair pärjää minun kilpailutuksissani todella huonosti, eli ei valikoidu millään kriteerillä käyttökelpoisten firmojen joukkoon.


      • Sulon pojatko
        sdagfsdgkjsagdfk kirjoitti:

        Skavstasta voi ryynäri lentää ilmaiseksi niin kauan kunnes kenttä suljetaan viranomaisten toimesta parin vuoden kuluessa. Ko kenttä on yksityinen, jota ilmeisesti haikailet tännekin ja se on syy sille miksi se menee nurin näiden yhtiöiden kanssa, jotka ei kentän käytöstä mitään maksa.

        Skavstan kiitotie on höylätty huonoon kuntoon ja kentän omistajalla ei ole varaa tehdä kiitotieremonttia. Kehyskunnilta, valtiolta ja Sveavialtakin on ruinattu rahaa remonttiin, mutta eivät ota ko ongelmaan mitään kantaa tietenkään.

        Jos haluat Suomeen samanlaisen pommin, niin miksi et perustaisi uutta tai yrittäisi ostaa jo olemassa olevaa kenttää ja hommat sinne Rynkyn lentämään ilman maksuja niin perhanasti? Skavstahan jo osoittaakin sen miten yksityinen kenttä pyörii pelkillä halppisasiakkailla... Pyörii niin kauan kuin jotakin pitäisi korjata ja sitten loppuu.

        Ja tuo on puppua tuo että suomalaiset ei kilpailuta lentoyhtiöitä. Minä teen sitä koko ajan ja Ryanair pärjää minun kilpailutuksissani todella huonosti, eli ei valikoidu millään kriteerillä käyttökelpoisten firmojen joukkoon.

        Tätä palstaa lukiessa tulee käsitykseen, että näitä halvimpia matkoja kehuvat ja käyttävät ovat valmiita lähtemään mihin vain, kunhan halvalla pääsee ja perillä ei tarvitse olla mitään todellisen näkemisen ja tekemisen arvoista, muuta kuin että se on ulkomailla.


      • jeevesjeeves
        sdagfsdgkjsagdfk kirjoitti:

        Skavstasta voi ryynäri lentää ilmaiseksi niin kauan kunnes kenttä suljetaan viranomaisten toimesta parin vuoden kuluessa. Ko kenttä on yksityinen, jota ilmeisesti haikailet tännekin ja se on syy sille miksi se menee nurin näiden yhtiöiden kanssa, jotka ei kentän käytöstä mitään maksa.

        Skavstan kiitotie on höylätty huonoon kuntoon ja kentän omistajalla ei ole varaa tehdä kiitotieremonttia. Kehyskunnilta, valtiolta ja Sveavialtakin on ruinattu rahaa remonttiin, mutta eivät ota ko ongelmaan mitään kantaa tietenkään.

        Jos haluat Suomeen samanlaisen pommin, niin miksi et perustaisi uutta tai yrittäisi ostaa jo olemassa olevaa kenttää ja hommat sinne Rynkyn lentämään ilman maksuja niin perhanasti? Skavstahan jo osoittaakin sen miten yksityinen kenttä pyörii pelkillä halppisasiakkailla... Pyörii niin kauan kuin jotakin pitäisi korjata ja sitten loppuu.

        Ja tuo on puppua tuo että suomalaiset ei kilpailuta lentoyhtiöitä. Minä teen sitä koko ajan ja Ryanair pärjää minun kilpailutuksissani todella huonosti, eli ei valikoidu millään kriteerillä käyttökelpoisten firmojen joukkoon.

        Mutta toisaalta. Onko Finavia tosiasiassa kehittänyt mitenkään maakuntien asemien oloja, kuten Pirkkalaa, Turkua tai Lappeenrantaa? Onko esimerkiksi Pirkkalan uusi T2 jo rakenteilla, jonka rahoitukseen alueen kunnat ja valtio on jo osallistunut? Lisäksi onko ihan varma, että Helsinki-Vantaan investoinnit on tosiaan tehty siitä kerätyillä tuotoilla eikä subventiota ole tullut jostain muualta?

        Ainakin osa maakuntien lentoasemista voisi vallan mainiosti yksityistää siten, että omistajina on alueen kunnat, mahdollisesti myös elinkeinoelämä. Kukaan tuskin haluaa Skavstan kohtaloa millekään suomalaiselle kentälle, mutta toisaalta on melkoista resurssien haaskaamista pitää isompia maakuntakenttiä täydellisellä vajaatoiminnalla.

        Minä sen sijaan tiedän todella monta sellaista suomalaista, jotka eivät vertaile lentoyhtiöitä, eivät lähtökenttiä eikä aina myöskään aikatauluja. Maakuntakentiltä on kuitenkin vaihtojen kautta myös kohtalaisen hyvät yhteydet ja siitä syystä ottaa sipuliin sellainen kansanosa, joka mitään kyseenalaistamatta kiltisti ajelee Seutulaan maakunnista. Tietenkin pk-seudulla ja Uusimaan alueella asuville tuo kenttä on järkevin ja vaihtokenttä Seutula on oikein hyvin toimiva.

        Itse valitsen lentoyhtiön kohteen perusteella, kunhan olen tehnyt hintakilpailutuksen itselleni sopiviin lentoaikoihin ja jos viimeisiä vuosia katsotaan, omissa kilpailutuksissa on pärjännyt Wizz Air, Ryanair, Easyjet, AirBaltic, Norwegian, Orbest, SAS ja Finnair. Lähtökenttä Suomessa ollut joka kerta maakuntakenttä, jonka lähistöllä asustelen.


      • Maaseudulla lomalla
        Sulon pojatko kirjoitti:

        Tätä palstaa lukiessa tulee käsitykseen, että näitä halvimpia matkoja kehuvat ja käyttävät ovat valmiita lähtemään mihin vain, kunhan halvalla pääsee ja perillä ei tarvitse olla mitään todellisen näkemisen ja tekemisen arvoista, muuta kuin että se on ulkomailla.

        Todella monesti tulee valikoitua Ryanair pelkästään lennon sopivuuden vuoksi, hienoa että lennetään myös ns. korpikentille. Ne ovat monesti paljon lähempänä kohdettä, kuin joku helkutin iso pääkenttä.


      • Puhhuhhuu
        jeevesjeeves kirjoitti:

        Mutta toisaalta. Onko Finavia tosiasiassa kehittänyt mitenkään maakuntien asemien oloja, kuten Pirkkalaa, Turkua tai Lappeenrantaa? Onko esimerkiksi Pirkkalan uusi T2 jo rakenteilla, jonka rahoitukseen alueen kunnat ja valtio on jo osallistunut? Lisäksi onko ihan varma, että Helsinki-Vantaan investoinnit on tosiaan tehty siitä kerätyillä tuotoilla eikä subventiota ole tullut jostain muualta?

        Ainakin osa maakuntien lentoasemista voisi vallan mainiosti yksityistää siten, että omistajina on alueen kunnat, mahdollisesti myös elinkeinoelämä. Kukaan tuskin haluaa Skavstan kohtaloa millekään suomalaiselle kentälle, mutta toisaalta on melkoista resurssien haaskaamista pitää isompia maakuntakenttiä täydellisellä vajaatoiminnalla.

        Minä sen sijaan tiedän todella monta sellaista suomalaista, jotka eivät vertaile lentoyhtiöitä, eivät lähtökenttiä eikä aina myöskään aikatauluja. Maakuntakentiltä on kuitenkin vaihtojen kautta myös kohtalaisen hyvät yhteydet ja siitä syystä ottaa sipuliin sellainen kansanosa, joka mitään kyseenalaistamatta kiltisti ajelee Seutulaan maakunnista. Tietenkin pk-seudulla ja Uusimaan alueella asuville tuo kenttä on järkevin ja vaihtokenttä Seutula on oikein hyvin toimiva.

        Itse valitsen lentoyhtiön kohteen perusteella, kunhan olen tehnyt hintakilpailutuksen itselleni sopiviin lentoaikoihin ja jos viimeisiä vuosia katsotaan, omissa kilpailutuksissa on pärjännyt Wizz Air, Ryanair, Easyjet, AirBaltic, Norwegian, Orbest, SAS ja Finnair. Lähtökenttä Suomessa ollut joka kerta maakuntakenttä, jonka lähistöllä asustelen.

        No vasta tänä kesänä esim. Lappeenranta sai uuden asfalttipinnan kiitotielleen Finavian toimesta, joten Lappeenrannasta voi liikennöidä paljon pidempään kuin Skavstasta tulevaisuudessa. Kiitotieremontti maksoi maltaita Lappeenrannassakin, mutta onneksi ylläpitävä taho ei ole minkään Ryanairin varassa jolle pitää maksaa että liikennöi, kuten Skavstalla on tilanne.

        Pelkkien halppisten varassa roikkuneet yksityiset kentät ovat ollet maailmalla lyhyttarinaisia ja sulkeutuneet ennepitkää kustannusten maksajien putteessa omaan mahdottomuuteensa.

        Missään nimessä ei kuntien veronmaksajien niskoille jotakin monen miljoonan vuosittaista menoerää lentokentän muodossa, jos sieltä lentää vain yhtiöitä, joille ne samat kunnat jo joutuu työntämään markkinointitukea satoja tuhansia vuodessa jotta edes suostuvat liikennöimään ko kentältä.

        Liike-elämän niskoille voit moisen riippakiven sälyttää, jos jostakin löydät edes yhden sellaisen yrityksen, joka haluaa maksaa Ryanairin lentelyt ja lentokentät, mutta ei veronmaksajien niskoille missään nimessä.


      • no so fast
        Puhhuhhuu kirjoitti:

        No vasta tänä kesänä esim. Lappeenranta sai uuden asfalttipinnan kiitotielleen Finavian toimesta, joten Lappeenrannasta voi liikennöidä paljon pidempään kuin Skavstasta tulevaisuudessa. Kiitotieremontti maksoi maltaita Lappeenrannassakin, mutta onneksi ylläpitävä taho ei ole minkään Ryanairin varassa jolle pitää maksaa että liikennöi, kuten Skavstalla on tilanne.

        Pelkkien halppisten varassa roikkuneet yksityiset kentät ovat ollet maailmalla lyhyttarinaisia ja sulkeutuneet ennepitkää kustannusten maksajien putteessa omaan mahdottomuuteensa.

        Missään nimessä ei kuntien veronmaksajien niskoille jotakin monen miljoonan vuosittaista menoerää lentokentän muodossa, jos sieltä lentää vain yhtiöitä, joille ne samat kunnat jo joutuu työntämään markkinointitukea satoja tuhansia vuodessa jotta edes suostuvat liikennöimään ko kentältä.

        Liike-elämän niskoille voit moisen riippakiven sälyttää, jos jostakin löydät edes yhden sellaisen yrityksen, joka haluaa maksaa Ryanairin lentelyt ja lentokentät, mutta ei veronmaksajien niskoille missään nimessä.

        Tuota....
        >> Pelkkien halppisten varassa roikkuneet yksityiset kentät ovat ollet maailmalla lyhyttarinaisia ja sulkeutuneet ennepitkää kustannusten maksajien putteessa omaan mahdottomuuteensa.

        Voitko ystävällisesti mainita yhdenkin, joka on sulkeutunut? Et taida pystyä.


      • Not so fast
        no so fast kirjoitti:

        Tuota....
        >> Pelkkien halppisten varassa roikkuneet yksityiset kentät ovat ollet maailmalla lyhyttarinaisia ja sulkeutuneet ennepitkää kustannusten maksajien putteessa omaan mahdottomuuteensa.

        Voitko ystävällisesti mainita yhdenkin, joka on sulkeutunut? Et taida pystyä.

        Listaa sinä vain ihan rauhassa yksityiset kentät, jotka ovat pelkästään halpalentoyhtiöiden varassa ja pyörivät hyvällä katteella ja kentällä on varaa tehdä tarvittavat korjaukset ja investoinnit jatkuvuuden takaamiseksi. Et taida pystyä.

        Skavstaa ihannoitiin tällaisena esimerkkinä niin kauan kunnes kentän surkea tila ja rahan puute peruskunnossapitoon tuli selvitettyä :)


      • not so fast
        Not so fast kirjoitti:

        Listaa sinä vain ihan rauhassa yksityiset kentät, jotka ovat pelkästään halpalentoyhtiöiden varassa ja pyörivät hyvällä katteella ja kentällä on varaa tehdä tarvittavat korjaukset ja investoinnit jatkuvuuden takaamiseksi. Et taida pystyä.

        Skavstaa ihannoitiin tällaisena esimerkkinä niin kauan kunnes kentän surkea tila ja rahan puute peruskunnossapitoon tuli selvitettyä :)

        No, itsekin voisin auttaa sinua vähän sen sulkeutuneen kentän löytämisessä, http://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_Real_Central_Airport - tämä ei kuitenkaan ole kovin hyvä esimerkki. Mamuuttimainen kenttä sijaitsee keskellä aavikkoa, kaukana suurista keskuksista, aivan väärään paikkaan rakennettu ja turhaan takia. Kyllä miljoonat maahan upottaa osaa varmaan joka idioottikin, kunhan rahaa omistaa ja hävitettävää on. Sinne kuitenkaan Ryanairkaan ei pystyisi kannattavasti lentämään vaikka kaikki palvelutasaisi aivan ilmaiseksi, eikä kukaan muu pystynyt.


      • 8+16
        sdagfsdgkjsagdfk kirjoitti:

        Skavstasta voi ryynäri lentää ilmaiseksi niin kauan kunnes kenttä suljetaan viranomaisten toimesta parin vuoden kuluessa. Ko kenttä on yksityinen, jota ilmeisesti haikailet tännekin ja se on syy sille miksi se menee nurin näiden yhtiöiden kanssa, jotka ei kentän käytöstä mitään maksa.

        Skavstan kiitotie on höylätty huonoon kuntoon ja kentän omistajalla ei ole varaa tehdä kiitotieremonttia. Kehyskunnilta, valtiolta ja Sveavialtakin on ruinattu rahaa remonttiin, mutta eivät ota ko ongelmaan mitään kantaa tietenkään.

        Jos haluat Suomeen samanlaisen pommin, niin miksi et perustaisi uutta tai yrittäisi ostaa jo olemassa olevaa kenttää ja hommat sinne Rynkyn lentämään ilman maksuja niin perhanasti? Skavstahan jo osoittaakin sen miten yksityinen kenttä pyörii pelkillä halppisasiakkailla... Pyörii niin kauan kuin jotakin pitäisi korjata ja sitten loppuu.

        Ja tuo on puppua tuo että suomalaiset ei kilpailuta lentoyhtiöitä. Minä teen sitä koko ajan ja Ryanair pärjää minun kilpailutuksissani todella huonosti, eli ei valikoidu millään kriteerillä käyttökelpoisten firmojen joukkoon.

        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että Skavsta suljettaisiin? Lentokenttä oli voitollinen vuonna 2012 ja ADC&HAS on satsaamassa sen kehittämiseen.


      • Huomenna Skavstasta
        8+16 kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että Skavsta suljettaisiin? Lentokenttä oli voitollinen vuonna 2012 ja ADC&HAS on satsaamassa sen kehittämiseen.

        Tässä linkki tilinpäätöksistä, eli viime vuosi ainakin plussalla

        http://www.allabolag.se/5562374313/bokslut


      • fhjdjdbdfjwbd
        Huomenna Skavstasta kirjoitti:

        Tässä linkki tilinpäätöksistä, eli viime vuosi ainakin plussalla

        http://www.allabolag.se/5562374313/bokslut

        No ei noilla summilla vielä kuuhun mennä. Varsinkin kun tuo saadaan aikaiseksi jättämällä tarpeelliset korjaukset ja ylläpitoremontit tekemättä.

        Kiitotie pitäisi korjata ja puuttuu vain muutama kymmentä miljoonaa euroa siitä hommasta. Jos ei rahaa löydy tuohon, kiitotien sulkevat vaarallisena Ruotsin ilmailuviranomaiset n. 5 vuoden kuluttua. Lähikunnat, valtio ja Sveavia eivät aikoneet osallistua talkoisiin, kun on yksityinen kenttä nykyään. Joku riskirahoitusyhtiö pitäisi omistajatahon löytää, mutta ei noilla tilinpäätöksillä taida lainoittajaa löytyä helposti.

        Eli Skavstaa ei olla sulkemassa, mutta huono sieltä on lentoliikennettä operoida, jos kiitotie on käyttökiellossa ja valkoiset ruksit kiitotien päissä.


      • 14+06
        fhjdjdbdfjwbd kirjoitti:

        No ei noilla summilla vielä kuuhun mennä. Varsinkin kun tuo saadaan aikaiseksi jättämällä tarpeelliset korjaukset ja ylläpitoremontit tekemättä.

        Kiitotie pitäisi korjata ja puuttuu vain muutama kymmentä miljoonaa euroa siitä hommasta. Jos ei rahaa löydy tuohon, kiitotien sulkevat vaarallisena Ruotsin ilmailuviranomaiset n. 5 vuoden kuluttua. Lähikunnat, valtio ja Sveavia eivät aikoneet osallistua talkoisiin, kun on yksityinen kenttä nykyään. Joku riskirahoitusyhtiö pitäisi omistajatahon löytää, mutta ei noilla tilinpäätöksillä taida lainoittajaa löytyä helposti.

        Eli Skavstaa ei olla sulkemassa, mutta huono sieltä on lentoliikennettä operoida, jos kiitotie on käyttökiellossa ja valkoiset ruksit kiitotien päissä.

        Jos ADC&HAS maksaa 284 miljoonaa euroa käteistä Skavstan ja Belfastin kentistä, sillä on varaa maksaa myös tuosta kiitoradan korjauksesta. Toisin kuin Helsinki-Vantaalla remppaa ei kokonaisuudessaan sälytetä veronmaksajien harteille.

        http://www.skavsta.se/en/news/1/349/selling-of-airports.html


      • Laudalla
        jeevesjeeves kirjoitti:

        Mutta toisaalta. Onko Finavia tosiasiassa kehittänyt mitenkään maakuntien asemien oloja, kuten Pirkkalaa, Turkua tai Lappeenrantaa? Onko esimerkiksi Pirkkalan uusi T2 jo rakenteilla, jonka rahoitukseen alueen kunnat ja valtio on jo osallistunut? Lisäksi onko ihan varma, että Helsinki-Vantaan investoinnit on tosiaan tehty siitä kerätyillä tuotoilla eikä subventiota ole tullut jostain muualta?

        Ainakin osa maakuntien lentoasemista voisi vallan mainiosti yksityistää siten, että omistajina on alueen kunnat, mahdollisesti myös elinkeinoelämä. Kukaan tuskin haluaa Skavstan kohtaloa millekään suomalaiselle kentälle, mutta toisaalta on melkoista resurssien haaskaamista pitää isompia maakuntakenttiä täydellisellä vajaatoiminnalla.

        Minä sen sijaan tiedän todella monta sellaista suomalaista, jotka eivät vertaile lentoyhtiöitä, eivät lähtökenttiä eikä aina myöskään aikatauluja. Maakuntakentiltä on kuitenkin vaihtojen kautta myös kohtalaisen hyvät yhteydet ja siitä syystä ottaa sipuliin sellainen kansanosa, joka mitään kyseenalaistamatta kiltisti ajelee Seutulaan maakunnista. Tietenkin pk-seudulla ja Uusimaan alueella asuville tuo kenttä on järkevin ja vaihtokenttä Seutula on oikein hyvin toimiva.

        Itse valitsen lentoyhtiön kohteen perusteella, kunhan olen tehnyt hintakilpailutuksen itselleni sopiviin lentoaikoihin ja jos viimeisiä vuosia katsotaan, omissa kilpailutuksissa on pärjännyt Wizz Air, Ryanair, Easyjet, AirBaltic, Norwegian, Orbest, SAS ja Finnair. Lähtökenttä Suomessa ollut joka kerta maakuntakenttä, jonka lähistöllä asustelen.

        Pirkkalan kentän kehitys on
        http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194835370404/artikkeli/jos eu-paatosta ei pian saada tampere-pirkkalan uudistaminen on vaakalaudalla.html


      • Heh heh
        Laudalla kirjoitti:

        Pirkkalan kentän kehitys on
        http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194835370404/artikkeli/jos eu-paatosta ei pian saada tampere-pirkkalan uudistaminen on vaakalaudalla.html

        Taitaa jäädä investoinnit toteutumatta, koska EU ei aivan oikein anna Ryanairin ja muiden vastaavien siivellä eläjien maksattaa kulujaan kaupungeilla, valtioilla jne.

        Kun Ryanair on pääasiallinen käyttäjä siviilipuolella, niin sieltähän ei rahaa tule kentän kehittämiseen.

        Taisi huonossa kunnossa olevan Skavastan ostanut taho myös haukata kasan kakkaa, kun sieltäkään ei lennä muita kuin niitä, jotka ei lentelystään oikein mitää meinaa maksaa ja muut rahoitusmenetelmät torppaa EU :)


    • TimeShows

      Toistaiseksi Skavstasta lennetään ja reittivalikoima laaja. Tampere on keskeiseltä sijainniltaan hyvä ja kapasiteettia varmasti olisi tarjolla muillekkin yhtiöille. Itse ottaisin takaisin Skavsta - Tampere - Skavsta reitin puolenpäivän ja iltapäivän välisenä aikana yksi edestakainen vuoro. Jos Tampereelta riittää matkustajia Kaunasin lennolle sekä Bremenin lennolle, niin miksi ei Skavsta reitille varsinkin talviaikaan, jolloin reittejä Tampereelta karsitaan muutoinkin. Ehkä reitti lopetettiin liian nopeasti aikoinaan. Toinen vaihtoehto voisi olla Tanskan Billund.

    • Reittejä kaipaan!

      Joo tuolta Skavsta olisi hyvät jatkoyhteydet vaikka mihin maahan tai kaupunkiin, kannatan myös Tampere-Skavsta uudeksi reitiksi. Ja eikä hassumpi olisi tu Tanskan Billund.

    • 14+4

      Hallituksen olisi pitänyt laittaa 200 miljoonan Euron Finavian pääomituksen ehdoksi että Ryanair pitää saada lentämään Hki-Vantaalta eikä sitä enään Finavian taholta sorsittaisi :)

    • 14 + 17

      Ryanair saa aloittaa lennot HEL millon se haluaa.. Kysymys onkin siitä ettei Ryanair halua maksaa samoja lentokenttämaksuja kuin muut HEL käyttävät yhtiöt. Pysyköön mun puolesta siellä TMP, ei olisi mun valinta vaikka tulisikin HEL. Euroopan lentoja saa nytkin ex-HEL 100-200 eurolla, joten hinta on mulle ihan sopiva.

    • Ryfly

      Tampere riittää hyvin, sinne on keskeiset yhteydet eri puolilta maata. Reittivalikoimaa toivoisi monipuolistettavan. Helsinkistä on jo tällä hetkellä tarjontaa pääkaupunkiseutulaisille riittämiin. Kustannukset taitavat olla vain tiukassa Ryanairillakin ja reitit Tampereelta tulisi olla kustannustehokkaita. Skavstan palautus reittivalikoimaan vaikka kolme kertaa viikossa piristäisi kummasti. En usko, että reitin avaaminen menettäisi matkustajia muilta olemassa olevilta reiteiltä. Tallinnasta on kymmenen eri reittiä eurooppaan ja myös Skavstaan.

      • Skavstaa käyttävä

        Perjantaina, sunnuntaina ja keskiviikkoisin klo 17.00 lähtevä kone Skavstaan palvelisi kaikkein parhaiten


    • SkaFly

      Miten tällä hetkellä matkustat Skavstaan Skavstan käyttäjä? Kuinka tällainen toive saataisiin Ryanairin kuuloetäisyydelle?

    • SkaSkavsta

      Millaiset yhteydet Tukholmasta on Skavstaan ja mitkä ovat helpoimmat tavat sinne matkustamiseen?

      • Skavstaa käyttävä

    • Skavsta

      Olis hienoa kun joku selventäisi tätä via NYO matkustamista. Mitä se todellisuudessa maksaa kotoa kohteeseen ja kuinka paljon siihen menee matkustusaikaa oneway. Niin päästäis vertailemaan kuinka kätevää se todellisuudessa onkaan. Bussilippukin näyttää maksavan 16 euroa/suunta.

      • Skavstaa käyttävä

        No niin, itse käytän kyseistä reittiä 3-4 krt/v seuraavanlaisesti.
        Monesta paikasta tulee ja jaetaan ilmaisia risteilylippuja Siljalle ja Viking linelle, tällaisella lipulla Tku-Tukholma. Lennän aina perjantaisin, joten lähden laivalla Turusta torstai iltana (asun Turun läheisyydessä). Sitten esim. Siljalta tunnelbanalla Tukholman keskustaan ja siitä bussilla Skavstaan.Ehtii hyvin klo 10.00 lähteviin koneisiin. Paluumatka Skavstasta bussilla keskustaan ja siitä laivaan, ostan yleensä Siljan ruotsinkielisiltä sivuilta "sista minuten" risteilyn, maksaa yleensä 28€. Näin olen seuraavana aamuna taas kotona laivassa nukutun yön jälkeen
        Ja miksi lennän juuri Skavstasta???? Ryanair lentää sieltä juuri sellaiseen kohteeseen jota tarvitsen. Jos lentäisin jollain muulla yhtiöllä, joutuisin matkaamaan kohteessa 350 km/suunta yleisillä kulkuneuvoilla tai vuokra-autollamikä ei todellakaan kiinnosta. Tämä on siis helpompi ja jopa edullisempi vaihtoehto minulle.


      • Heh heh
        Skavstaa käyttävä kirjoitti:

        No niin, itse käytän kyseistä reittiä 3-4 krt/v seuraavanlaisesti.
        Monesta paikasta tulee ja jaetaan ilmaisia risteilylippuja Siljalle ja Viking linelle, tällaisella lipulla Tku-Tukholma. Lennän aina perjantaisin, joten lähden laivalla Turusta torstai iltana (asun Turun läheisyydessä). Sitten esim. Siljalta tunnelbanalla Tukholman keskustaan ja siitä bussilla Skavstaan.Ehtii hyvin klo 10.00 lähteviin koneisiin. Paluumatka Skavstasta bussilla keskustaan ja siitä laivaan, ostan yleensä Siljan ruotsinkielisiltä sivuilta "sista minuten" risteilyn, maksaa yleensä 28€. Näin olen seuraavana aamuna taas kotona laivassa nukutun yön jälkeen
        Ja miksi lennän juuri Skavstasta???? Ryanair lentää sieltä juuri sellaiseen kohteeseen jota tarvitsen. Jos lentäisin jollain muulla yhtiöllä, joutuisin matkaamaan kohteessa 350 km/suunta yleisillä kulkuneuvoilla tai vuokra-autollamikä ei todellakaan kiinnosta. Tämä on siis helpompi ja jopa edullisempi vaihtoehto minulle.

        Niin eli tykkäät matkustella ihme loukoissa, joihin ei normaalilennoilla pääse ja tehdä sinne matkaa päivätolkulla laivalla, bussilla, metrolla, lentokoneella, junalla ja jalkapatikalla. Huvinsa kullakin!


      • Rahaa säästyy
        Heh heh kirjoitti:

        Niin eli tykkäät matkustella ihme loukoissa, joihin ei normaalilennoilla pääse ja tehdä sinne matkaa päivätolkulla laivalla, bussilla, metrolla, lentokoneella, junalla ja jalkapatikalla. Huvinsa kullakin!

        Nimimerkki Heh heh on taas yksi kateellinen, jonka kuukausiansiot jäävät bruttona alle 3500 euron. Nämä on niin nähty


      • Heh heh
        Rahaa säästyy kirjoitti:

        Nimimerkki Heh heh on taas yksi kateellinen, jonka kuukausiansiot jäävät bruttona alle 3500 euron. Nämä on niin nähty

        Onko sinulla jokin ihan syy säästää sitä rahaa? Ilmeisesti sitä ei ole kuitenkaan liian kanssa!?!

        Sinunlaiset on niin nähty! Rahaa on mukamas vaikka tehdä joka kuukausi maailmanympäri matka, mutta kun on niin saamarin kivaa lennellä Ryanairilla hevon kuusesta hevon persiiseen ja mahdollisimman hankalasti ja monella kulkuvälineellä päivä tolkulla :D

        Ei muuten edes nettotulot jää alle tuollaisen summan kuukaudessa :)


    • 3efghn

      Tampereen matkustajamäärät laskivat viime vuonna ja tänäkin vuonna melkein 20 %

      Ei välttämättä kannata Ryanairin lisätä reittijä, ehkä vaihtaa vanhoja uusiin.

      • 15+8

        SAS lopetti Kööpenhaminan ja vuosi sitten airBaltic vähensi lentojaan talvikaudeksi selvästi. Flybe lopetti päivittäiset lennot Tallinnaan.

        Nyt airBaltic lopettaa Tampereen lennot kokonaan, eli Ryanairin reittilisäykselle olisi selvä tilaus. Ryanair kasvattaa talvikaudella viikoittaisten Lontoon lentojen määrää yhdellä, muuten talvikausi näyttää aika hiljaiselta.


      • Heh heh
        15+8 kirjoitti:

        SAS lopetti Kööpenhaminan ja vuosi sitten airBaltic vähensi lentojaan talvikaudeksi selvästi. Flybe lopetti päivittäiset lennot Tallinnaan.

        Nyt airBaltic lopettaa Tampereen lennot kokonaan, eli Ryanairin reittilisäykselle olisi selvä tilaus. Ryanair kasvattaa talvikaudella viikoittaisten Lontoon lentojen määrää yhdellä, muuten talvikausi näyttää aika hiljaiselta.

        No on se kumma, kun kaikki yhtiöt vähentävät ja lopettavat lentojaan, vaikka tällä palstalla on kokoajan tolkutettu Tampereen alueen valtavaa potentiaalia lentoyhtiöille. Tyhmiäkö ne on kun eivät ole kultaa Tampereella vuolemassa, vai olisiko kuitenkin nyt niin että se ns potentiaali on merkityksetöntä kokoa lentoyhtiöille ja Tampere/koko Suomi ei kiinnosta oikein mitään firmaa.

        Pitkän matkan päässä oleva harvaan asuttu talousmaantieteellinen autiomaa (Suomi) ei taida kuitenkaan olla mikään rahasampo ja siksi nämä firmat pysyvät kultasuonilla muualla Euroopassa.


    • Rudeman

      Ettei vain kävisi karsinta seuraavaksi ja lähtee reittejä. airBaltickin lopettaa Rigan lennot, kun manselaiset eivät enää lennä tarpeeksi usein.

    • R y a n a i r

      Mikä on selitys sille, että Tallinnasta, Riikasta, Kaunasista kannattaa lentää Skavstaan, mutta ei Tampereelta? Mikä on looginen selitys, periaatteessa kustannustehokkuutta toisi Ryanairille kuin myös uusia asiakkaita ja kilpailua myös Suomi - Ruotsi liikenteeseen.

      • Niinjuu

        Saavat käyttää niitä kenttiä lähes ilmaiseksi ja markkinointitukea ropisee riittävästi kassaan. Samoilla opeillahan Skavstakin on Ryanairin suosiossa.


      • Matkustaja5

        Selitys on se että Finavia sponssaa Finskiä eikä millään halua että Tampere-Pirkkalasta tulisi Ryanairin hubi vaikka Ryanair näin jokunen vuosi sitten suunnitteli.
        Kenttämaksut ovat niin suuret ettei irkkuyhtiö halua tulla Pirkkalaan kun vo operoida halvemmalla muualla. Se ei tarvitse Pirkkalaa mutta Pirkkala ja Tampereen seutu tarvitsisi kipeästi yhtiön asiakkaita tuomaan piristystä alueelle.
        Mutta tätähän ei suomalaiset virkamiehet halua.
        Koko Ryanairin tarjonta on käyty läpi ja nyt pitää sitten suunnata matkoille Helsinki-Vantaalta kun ei näköjään mitään uusia reittejä ole tulossa.
        Todella harmillista.


      • paskanjauhantaa
        Matkustaja5 kirjoitti:

        Selitys on se että Finavia sponssaa Finskiä eikä millään halua että Tampere-Pirkkalasta tulisi Ryanairin hubi vaikka Ryanair näin jokunen vuosi sitten suunnitteli.
        Kenttämaksut ovat niin suuret ettei irkkuyhtiö halua tulla Pirkkalaan kun vo operoida halvemmalla muualla. Se ei tarvitse Pirkkalaa mutta Pirkkala ja Tampereen seutu tarvitsisi kipeästi yhtiön asiakkaita tuomaan piristystä alueelle.
        Mutta tätähän ei suomalaiset virkamiehet halua.
        Koko Ryanairin tarjonta on käyty läpi ja nyt pitää sitten suunnata matkoille Helsinki-Vantaalta kun ei näköjään mitään uusia reittejä ole tulossa.
        Todella harmillista.

        Puhdasta paskanjauhantaa ja mielikuvituksesi tulosta. Laitapa joku linkki esimerkiksi väittämiisi kalliisiin kenttämaksuihin.


    • matkustakaa!

      Tampereen matkustajaluvut tekivät 2010-luvun pohjanoteerauksen, vain 466 671 matkustajaa. Joulukuu oli mahalaskun huipennus kun kuukauden aikana matkustajia oli enemmän jopa viidellä muulla kentällä Helsingillä, Oululla, Rovaniemellä, Ivalolla ja Turulla. Tampere toki on edelleen Suomen kolmanneksi vilkkain lentoasema, mutta tällä matkustusinnolla ei uusia reittejä haalita.

      • viimeinen kerta?

        Ryanair on näköjään muuttanut Pirkkalasta Lontooseen aikataulua reippaasti huonompaan suuntaan. Mitään ilmoitusta huhtikuun alun lennnosta ei ole kuitenkaan tullut. Erikoista toimintaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe