moottorisaha

japero

Sohojo vaan präisky, ku mä polijin kirkolta kotia päin. Mulloli pyäränjopparilla uus moottorisaha paketis ja sarves kilaji mukavasti kalijat ja kossu. Molin hyvällä päällä, vaikka satooki rapaskaa, ja Kainaastonloukoon lumia präiskötti joku uurella tojotallansa mun märijäksi jo mennes.

Viimmeeses mutkas ennen kotomarkkia mä kuulin pyssyn pamahruksen ja kauhiaa äläkkää. Ku mä pääsin pihahan, näin notta naapurin Pertti riahu puusolan tyänä pyssyn kans ja solan kivijalaan viäres oli kaks kuallutta kissiä.

- Tapakko sä jumalauta mun kissit? Mä huurin ja polokaasin jarrut kii. Pyärä pysähty ku seinähän ja mä kaaruun nurinniskoon sen kans. Molin varma notta ainaki kossu hajos siinä rytäkäs ja enää minen ollu hyvällä päällä.

Pertti toikkarootti mua kohoren, se roikotti toises käres kuallutta kissiä ja toises kivääriänsä.

- Sullon Matti saatana aiva liikaa nuata elukoota, aiva liikaa Matti saatana mä sanon!


Soli meleko kovaa juavuksis, oli kuulemma keitelly omiansa Prännarin mettis ja viälä retostellu kylällä notta ny on sitte sellaasta lääkkyä nottei valtion tavarakaa pärijää.

Mä sanoon, nottei soo ihimisten tyätä ruveta toisten kissia teurastamaha iliman lupaa, mutta se oli jo lähärös, eikä kuunnellu mua ollenkaa. Se mennä hontturootti pitkin ojanpenkkaa ja molaji itteksensä.


- Soon asia ny niin notta Pertil on tussari, soon asia ny niin ny ja saatana ma sanon notta Mallilan rakit lähtöö täältä helvettihin huutamasta soon sellaanen laki jotta ny...

Enempää minen kuullu, ku se katos pyssyynensä mutkahan.

Mä istuun horvin siinä portahilla ja kattelin niitä kissinraatoja. Soli Pertti tipahuttanu toisen keskelle pihaa ja siinä se retkotti pää tohojona. Mä meinasin siivota ne pois haisemasta, mutta sitte mun silimäni osuuvat pyärähän ja mä päätin notta otan suruhuni yhyren kalijan. Noliki kaikki potut ehejinä ja muutaman kalijan jäläkehen mä aukaasin koskenkorovan ja menin tupahan lavittahan istumahan. Ulukona alakoo olla jo pimiää ku mä sain koko potun juatua. Menin pihalle vähä hengittelemähän ja siälä ulukona mun silimihini osuu taas se melekeen päätöön kissi ja se toinen, jolta Pertti oli onnistunu tosahuttamahan koko peräpäänki aiva tohojoksi. Mua alakoo ottaa nii helevetisti aatamihin, jotta minen tiänny mitä olisin teheny. Nevan takaa pilikotti valua ja mä päätin lähtiä kyläälemähän Pertin tyä. Tolisitta ittekki nauranu jos olisitta nähäny Pertin akan ilimehen ku ma tryskäsin eteesestä suaraha keittiöhön ja prämähytin moottorisahan käyntihin. Sylyvi huusi Luajaa ja Herraa ja piteli syränalaansa ja juaksi sitte heräättämähän Perttiä sohovalta. Mä menin sen peräs ja annoon konehelle lisää kaasua ja tempaasin olohuanehen pöyrän palooksi. Siinä vaihees Perttiki oli jo tullu tolokkuuhinsa ja päästyänsä ylähä sohovalta se alakoo huutaa niinku salavettava. Ku se näki mun ilimehen, se peräänty takaasi keittiöhön akkansa suajihi. Mä annoon sahan soira, jurvalaaset parokkikalut meni nätisti palooksi ja kirijahyllysta vaa primahteli krääsat alaha. Ku molin miälestäni tarpeheksi tuhua teheny, mä sammutin sahan ja menin Pertin etehe seisomaha. Mä kopahutin sitä sahalla reitehe.
- Soli Pertti viimmeenen kerta ku mun kissit tapoot, Pertti saatana son asia ny niin.

Niin mä sanoon ja lähärin kotia.

2

2639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jöö

      Tän muuten oon lukenu jossain muuallakin...

      • japero

        mä kul luulin notta tämolis aiva ennegkuulumatoonta (taikka näkemätööntä)
        Piru ku häirittöö kunei näis tämän osaston napiis, tai ainaki toises, luje notta "lähäretä viästi".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe