Koululaukku tekee kipeää:/

Koululaukku sattuu:/

Halusin koululaukun, koska se oli mielestäni paremman näköinen kuin reppu. Nyt olen ollut viikon koulussa ja tajusin koululaukun olevan huono valinta käytännöllisesti.
Paljon kirjoja on hankala ahdata laukkuun, suuri paino painaa vain toista hartiaa ja tekee kipeää.
Haluaisin taas repun mutten todellakaan kehtaa pyytää sitä, sillä koululaukkuni on ihan uusi.
En kehtaa käyttää reppua myös senkään takia, että koulussani ei ole yhdelläkään tytöllä reppua ja mielestäni on noloa olla ainoa!:(
Tottuuko tähän joskus vai täytyykö minun oikeasti nolata itseni?
(en itse pidä repun käyttöä nolona, mutta kaikki meidän koulussa puhuu "reput on ala-astelaisille pikku kakaroille")
Ps. Olen siis nyt 8lk tyttö

16

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommaa reppu

Jos haluat käyttää reppua nii siitä vaan. Itse oon 9.lklainen tyttö ja käytin 2 vuotta laukkua missä ei ollut mitään järkeä koska selkä ja hartiat tuli vaan kipeiks. Nyt ysille ostin repun, vieläpä Prismasta jonkun halvan ja tiedän että joidenkin mielestä olen nolo mutta en välitä koska mieluummin pidän selkäni terveenä kun olen "cool". Sitäpaitsi eihän ihmistä voi tuomita sen perusteella missä se kantaa koulukirjansa. Ja kai kehtaat pyytää reppua jos selität tilanteen? Tai jos sulla on joku vanha reppu jossai kaapinpohjalla voit käyttää sitä.

• Koululaukku sattuu:/

Ongelmana tuossa repun hankkimisessa on myös se, että lähes kaikki reput joita kaupoissa on ovat tosi lapsellisia!
        Miksei yläastelaisille tytöille voi suunnitella nättejä reppuja joissa ei ole lapsellisia kuvia!?
        Itse haaveilen pinkistä tai sinisestä ruutukuvioisesta repusta:)
        Hyvää on niin hankala löytää:/

• Koululaukku sattuu:/

Ongelmana tuossa repun hankkimisessa on myös se, että lähes kaikki reput joita kaupoissa on ovat tosi lapsellisia!
        Miksei yläastelaisille tytöille voi suunnitella nättejä reppuja joissa ei ole lapsellisia kuvia!?

• hanki reppu
        Koululaukku sattuu:/ kirjoitti:

Fjallräven Kånken reppu on yläastelaisia tyttöjäkin varten.

• Ite käytän koululaukkua, eikä oo selkä tai hartiat kipeenä :) Siihen tottuu! Ittekin totuin aika nopeest ;)

• Nauti hetkistä

Joo mä tiedän tuon tunteen, tosin olin itse hieman nuorempi silloin kuin sinä nyt.
      Ala-asteen ajan kuljin reppu selässä, kuudennella luokalla tuli joku kauheavaihe jossa halusin sulautua joukkoon, olla aivan samanlainen kuin kaikki muutkin coolit tytöt.
      Hankin koululaukun vaikka en edes tykännyt siitä, vain siksi että kaikilla muillakin oli.
      Kannoin puoli vuotta koululaukkua ja kärsin kivuista joita sen kantaminen aiheutti. 7lk mennessä halusin luoda itselleni oman persoonan, aloin käyttäytyä niinkuin itse tahdoin ja pukeutua miten halusin.
      Ostin myös kivan repun jonka kantaminen oli helppoa, ei tuskaa.
      Nyt olen 9lk ja edelleen kuljen mustavalkoruudullinen reppu selässäni enkä pelkää muiden mielipiteitä.
      Ei minulle koskaan ole kukaan mitään siitä sanonut, mutta en välittäisi vaikka sanoisivatkin.
      Tulkoot suoraan sanomaan, haukkukoot päin naamaa, ihan sama.
      En lannistu siitä mitä muut sanovat, elän niinkuin itse tahdon,
      jos häiritsee niin ole hyvä ja älä katso! Nauti hetkistä, ne ovat pian ohi, ole oma itsesi, älä roiku porukassa, sinulla on oma tahto ja oma tyyli, sinun elämäsi, sinun valintasi, sinä päätät.
      Pahoittelen että tästä tuli näin pitkä teksti, nyt vain tuntui hyvältä kertoa hieman enemmän.
      Ps. Käytän kännykkää, tästä ei oikein aina tiedä lähteekö viesti vai ei, joten pahoittelut mikäli tulee useampaan kertaan tai jotain!

• korppi™

käyttäisit vaa sitä reppua

• Hei kiitoos:*

Hei sinä "Nauti hetkistä", kiitos paljon sinulle!:* Rohkaisit minua olemaan oma itseni. Minulla on lähi aikoina ollut kovasti vaikeuksia itseni hyväksymisessä, mutta nyt tuntuu hyvältä. Kiitos todella paljon kun nostit itsetuntoni korkealle:)
        Itsekkin olen samassa tilanteessa aloittajan kanssa ja aion ostaa repun.

• korppi™
        Hei kiitoos:* kirjoitti:

Hei sinä "Nauti hetkistä", kiitos paljon sinulle!:* Rohkaisit minua olemaan oma itseni. Minulla on lähi aikoina ollut kovasti vaikeuksia itseni hyväksymisessä, mutta nyt tuntuu hyvältä. Kiitos todella paljon kun nostit itsetuntoni korkealle:)
        Itsekkin olen samassa tilanteessa aloittajan kanssa ja aion ostaa repun.

vastasitpa nopeasti

• Eri äijä idiot
        korppi™ kirjoitti:

vastasitpa nopeasti

Korppi// Miksi sanot "vastasitpa nopeasti"? Ei tuo tyyppi ole sama kuin tämän aiheen aloittaja hän kertoo vain olevansa samassa tilanteessa.
        Sitä paitsi hän ei kiitä sinua, vaan tuota toista vastaajaa (nimimerkki "Nauti hetkistä")

• 4487

Typerää satuttaa itseään vain muutaman kymmenen euron vuoksi. Hae jostain joku reppu, ota joku kotoasi löytyvä tai hanki nyt hyvä ihminen se reppu millä keinolla hyvänsä. Vie laukku vaikka takaisin kauppaan, jos se on alle 14 vrk sitten ostettu.

• Huolehdi itsestäsi

Eikö kannattaisi huolehtia itsestään mielummin kuin muiden katseista?
      Nuorison suurin ongelma tuntuu useimmiten olevan pelko mitä muut ajattelevat. Kyllä reppua vaan on paljon mukavampi kantaa (etenkin yläasteella kun sitä joutuu koko ajan kantamaan ja kirjoja on tosi paljon).

• Seefferi fani<3<3

No jo on ihmiset helvetin tyhmiä kun ei omaa parastaan ymmärrä-_-
      Älä helvetissä tee jotain vain sen takia että muutkin tekevät niin, tee niin miten itsestäsi tuntuu parhaalta.
      Reppua on helpompi käyttää kun paino jakautuu molemmille hartioille, laukku painaa vain toista olkaa.
      Ja miten niin et kehtaa nyt hankkia reppua vain koska koululaukkusi on uusi? Selitä vanhemmillesi että painavan laukun kantaminen sattuu,
      aivan varmasti saat repun:)
      Itsekkin kerran erehdyin hankkimaan koululaukun, mutta tajusin varsin aikaisin palata taas reppuun joka tuntui mukavammalta.

• Aivot käteen

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka eivät ymmärrä parastaan, miksi täytyy esittää kun ei oikeasti haluaisi?
      Etenkin jos laukun kantaminen sattuu, niin miksi ihmeessä sitä täytyy nyt silti käyttää?
      Opetelkaa huolehtimaan itsestänne, miettikää mitä te itse tahdotte, älkää ajatelko mitä kaverit ajattelevat!

• tuksunautti

Samaa mieltä aivot käteen tyypin kanssa

• Anonyymi

Rakas oon itekkin 8lk tyttö, mä käytän laukkua mut ei repussa oo mitään pahaa. Jos se on mukavempi niin ehdottomasti käytä reppua❤️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4480
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2303
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1211
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      63
      941
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      918
    Aihe