mitäs ootte tykänny? käytössä ollut ongelmia?
tamronin 70-300mm, mitä mieltä?
9
295
Vastaukset
- Canonisti minäkin
Vältä kaikkia pitkiä suttuja. Noista ei saa muuta kuin mielipahan viimeistään silloin, kun vertaa kuvia jonkun kaverin edullisilla primeilla otettuihin.
http://www.photozone.de/canon-eos/592-tamron70300f456vceosapsc?start=1
hintaansa nähden ihan ok.
tamroneista en ole kuullut kavereilta negatiivista. sigmoissa taas on tarkennusongelmia ainakin canonin kanssa.- erty765
Eikös Tamronilta ole myös halvempi versio, joka ei ole yhtä hyvä.
- parimalliajoo
erty765 kirjoitti:
Eikös Tamronilta ole myös halvempi versio, joka ei ole yhtä hyvä.
Joo, on noita 70-300 objektiiveja Tamronilla pari eri mallia:
- SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD
- AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO
Parempi ja kalliimpi tietenkin siis se SP (Superiour Performance) merkinnällä varustettu malli, jossa myös kuvanvakaaja (VC) ja ultraäänitarkennus (USD). Eihän tuo parempikaan mikään kallis objektiiviksi ole, jotain vähän päälle 300 luokassa, ja toinen onkin jo ihan halpiskamaa, jotain n. 150 euroa. Hintaansa nähden OK varmaankin molemmat, luulisin. - yguwejg
parimalliajoo kirjoitti:
Joo, on noita 70-300 objektiiveja Tamronilla pari eri mallia:
- SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD
- AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO
Parempi ja kalliimpi tietenkin siis se SP (Superiour Performance) merkinnällä varustettu malli, jossa myös kuvanvakaaja (VC) ja ultraäänitarkennus (USD). Eihän tuo parempikaan mikään kallis objektiiviksi ole, jotain vähän päälle 300 luokassa, ja toinen onkin jo ihan halpiskamaa, jotain n. 150 euroa. Hintaansa nähden OK varmaankin molemmat, luulisin."Luulisin".
Naapurilla oli tuo vanha halpa versio. Se hajosi pari päivää takuun loppumisen jälkeen, eli vuoden ikäisenä. Tarkennus lakkasi toimimasta. Sanoo vaan gurr, gurr, mutta ei enää tarkenna.
Tuossa uudessa mallissa pitäisi olla parempi tarkennusmoottori, joka ei niin helposti hajoa.
Kannattaa maksaa siis hieman enemmän.
Tuollaiset "venyvät" objektiivit kannattaa ruuvata lyhyiksi kujetusta varten. Kestävät silloin paremmin päittäistä kormitusta. - parimalliajoo
yguwejg kirjoitti:
"Luulisin".
Naapurilla oli tuo vanha halpa versio. Se hajosi pari päivää takuun loppumisen jälkeen, eli vuoden ikäisenä. Tarkennus lakkasi toimimasta. Sanoo vaan gurr, gurr, mutta ei enää tarkenna.
Tuossa uudessa mallissa pitäisi olla parempi tarkennusmoottori, joka ei niin helposti hajoa.
Kannattaa maksaa siis hieman enemmän.
Tuollaiset "venyvät" objektiivit kannattaa ruuvata lyhyiksi kujetusta varten. Kestävät silloin paremmin päittäistä kormitusta."Luulisin" koska omakohtaista kokemusta ei juuri noista malleista ole. Ne joilla on, voivat kertoa muutakin kuin luuloja.
- hhhhhhhjs
Sehän riippuu versiosta.
Jos on vakaajaton wanha versio, niin ei kannata.
Tuo harrastelijakirurgin mainitsema on ihan hyvä. - halpa on hyvä?
Eikä maksa paljon £ 123.24
http://www.digitaltoyshop.co.uk/Objetivo_Tamron_LD_70-300mm_f4_0-5_6_Di_AF_Sony_t0_7503_2- opitwytu
Tais olla juuri tuo malli, joka rävähti hajalle "ensilaukaisulla" uudessa Sony kamerassa.
Tarkennus hajosi. Uudemman ultrasonic mallin pitäisi kestää nopeimmatkin tarkennussysteemit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654