tamronin 70-300mm, mitä mieltä?

12+9

mitäs ootte tykänny? käytössä ollut ongelmia?

9

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

      Vältä kaikkia pitkiä suttuja. Noista ei saa muuta kuin mielipahan viimeistään silloin, kun vertaa kuvia jonkun kaverin edullisilla primeilla otettuihin.

      • erty765

        Eikös Tamronilta ole myös halvempi versio, joka ei ole yhtä hyvä.


      • parimalliajoo
        erty765 kirjoitti:

        Eikös Tamronilta ole myös halvempi versio, joka ei ole yhtä hyvä.

        Joo, on noita 70-300 objektiiveja Tamronilla pari eri mallia:
        - SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD
        - AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO

        Parempi ja kalliimpi tietenkin siis se SP (Superiour Performance) merkinnällä varustettu malli, jossa myös kuvanvakaaja (VC) ja ultraäänitarkennus (USD). Eihän tuo parempikaan mikään kallis objektiiviksi ole, jotain vähän päälle 300 luokassa, ja toinen onkin jo ihan halpiskamaa, jotain n. 150 euroa. Hintaansa nähden OK varmaankin molemmat, luulisin.


      • yguwejg
        parimalliajoo kirjoitti:

        Joo, on noita 70-300 objektiiveja Tamronilla pari eri mallia:
        - SP AF 70-300 F/4-5.6 Di VC USD
        - AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO

        Parempi ja kalliimpi tietenkin siis se SP (Superiour Performance) merkinnällä varustettu malli, jossa myös kuvanvakaaja (VC) ja ultraäänitarkennus (USD). Eihän tuo parempikaan mikään kallis objektiiviksi ole, jotain vähän päälle 300 luokassa, ja toinen onkin jo ihan halpiskamaa, jotain n. 150 euroa. Hintaansa nähden OK varmaankin molemmat, luulisin.

        "Luulisin".

        Naapurilla oli tuo vanha halpa versio. Se hajosi pari päivää takuun loppumisen jälkeen, eli vuoden ikäisenä. Tarkennus lakkasi toimimasta. Sanoo vaan gurr, gurr, mutta ei enää tarkenna.
        Tuossa uudessa mallissa pitäisi olla parempi tarkennusmoottori, joka ei niin helposti hajoa.

        Kannattaa maksaa siis hieman enemmän.

        Tuollaiset "venyvät" objektiivit kannattaa ruuvata lyhyiksi kujetusta varten. Kestävät silloin paremmin päittäistä kormitusta.


      • parimalliajoo
        yguwejg kirjoitti:

        "Luulisin".

        Naapurilla oli tuo vanha halpa versio. Se hajosi pari päivää takuun loppumisen jälkeen, eli vuoden ikäisenä. Tarkennus lakkasi toimimasta. Sanoo vaan gurr, gurr, mutta ei enää tarkenna.
        Tuossa uudessa mallissa pitäisi olla parempi tarkennusmoottori, joka ei niin helposti hajoa.

        Kannattaa maksaa siis hieman enemmän.

        Tuollaiset "venyvät" objektiivit kannattaa ruuvata lyhyiksi kujetusta varten. Kestävät silloin paremmin päittäistä kormitusta.

        "Luulisin" koska omakohtaista kokemusta ei juuri noista malleista ole. Ne joilla on, voivat kertoa muutakin kuin luuloja.


    • hhhhhhhjs

      Sehän riippuu versiosta.
      Jos on vakaajaton wanha versio, niin ei kannata.
      Tuo harrastelijakirurgin mainitsema on ihan hyvä.

    • halpa on hyvä?
      • opitwytu

        Tais olla juuri tuo malli, joka rävähti hajalle "ensilaukaisulla" uudessa Sony kamerassa.
        Tarkennus hajosi. Uudemman ultrasonic mallin pitäisi kestää nopeimmatkin tarkennussysteemit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe