Nyt olisi apu tarpeen, eli vaasaan muutto olisi ajankohtainen töiden vuoksi. Eli jos asiallisia ja perusteltuja kommentteja saisi Vaasan asuinalueista, minne lapsiperheen kannattaisi muuttaa, mitä seutua / seutuja taas välttää. Olen erittäin kiitollinen asiallisista vastauksista jo etukäteen
Vaasan asuinalueet
26
7109
Vastaukset
- lapsperheelle
ei vaasassa oo mitään hirveesti sillai alueita joita pitäis välttää..mitä kauemmas keskustasta sitä halvempaa ja sitä rataa..riippuu sit siitä mitä hakee..julkiset liikenneyhteydet on aika aneemiset että niiden varaan ei kannata hirveesti laskea..vaikea neuvoa jotain tiettyä aluetta, haetteko omaa taloa rivitaloa vai kerrostaloa?
itse suosittelisin teeriniemi-huutoniemi-sepänkylä-aluetta..- Lapsiperhe
...ei liene ykköskriteeri, kunhan ympäristö on lapsiystävällinen ja rauhallinen. Asumismuotona rivi-/paritalo tietenkin olisi mieluisin. Riippuu vuokra-/asumisoikeusasuntojen saatavuudesta, miten pääsee valitsemaan. Kiitoksia vastauksestasi ja jos muuta tulee mieleen mitä vaasasta olisi hyvä tietää, olen tiedosta kiitollinen koska kaupunki on itselleni ja perheelleni melko vieras...
- siinä
Lapsiperhe kirjoitti:
...ei liene ykköskriteeri, kunhan ympäristö on lapsiystävällinen ja rauhallinen. Asumismuotona rivi-/paritalo tietenkin olisi mieluisin. Riippuu vuokra-/asumisoikeusasuntojen saatavuudesta, miten pääsee valitsemaan. Kiitoksia vastauksestasi ja jos muuta tulee mieleen mitä vaasasta olisi hyvä tietää, olen tiedosta kiitollinen koska kaupunki on itselleni ja perheelleni melko vieras...
Vanha-vaasa on aika rauhallinen paikka ja sieltä esim. pappilanmäki on lapsiystävällinen omakotitaloalue.
- Vasa
Sepänkylä on hyvä paikka olla ja asua jo siitäkin syystä ettei se kuulu Vaasaan,, siellä on Kaikki OK
- Äiti-79
Vasa kirjoitti:
Sepänkylä on hyvä paikka olla ja asua jo siitäkin syystä ettei se kuulu Vaasaan,, siellä on Kaikki OK
Käy www.pikipruukki.fi siellä kotirannan tarjonta. Itse asuimme siellä ennenkö ostimme oman talon. Siellä on paljon mukavia lapsiperheitä ja lähellä kauppa,posti,kioski,kukkakauppa ja keskustaan hieman yli kilometri,myös 2 päiväkotia löytyy läheltä. Joukkoon mahtuu jokapaikassa aina yksi kurja naapuri,niin myös meillä oli,mutta eiköhän niistä aina selviä. Tervetuloa Vaasaan.
- Kotirantalainen
Äiti-79 kirjoitti:
Käy www.pikipruukki.fi siellä kotirannan tarjonta. Itse asuimme siellä ennenkö ostimme oman talon. Siellä on paljon mukavia lapsiperheitä ja lähellä kauppa,posti,kioski,kukkakauppa ja keskustaan hieman yli kilometri,myös 2 päiväkotia löytyy läheltä. Joukkoon mahtuu jokapaikassa aina yksi kurja naapuri,niin myös meillä oli,mutta eiköhän niistä aina selviä. Tervetuloa Vaasaan.
Ei tänne kannata muuttaa, jos ei ole varaa pitää omaa autoa, sillä minkäänlaisia bussiyhteyksiä kaupunkiin ei ole. Sitäpaitsi Kotiranta on iso, ihmettelen, miten olet laskenut, että täältä on vain kilsa kaupungille. Jostain Prisman läheltä, Kustaalantieltä on aika lyhyt kaupunkiin (2 km), mutta jos lähdet kaupungille jostain Kotirannan kaukaisemmasta osasta esim. Riihikadulta, kertyy kaupunkiin matkaa 4-5 km.
- sca
Kotirantalainen kirjoitti:
Ei tänne kannata muuttaa, jos ei ole varaa pitää omaa autoa, sillä minkäänlaisia bussiyhteyksiä kaupunkiin ei ole. Sitäpaitsi Kotiranta on iso, ihmettelen, miten olet laskenut, että täältä on vain kilsa kaupungille. Jostain Prisman läheltä, Kustaalantieltä on aika lyhyt kaupunkiin (2 km), mutta jos lähdet kaupungille jostain Kotirannan kaukaisemmasta osasta esim. Riihikadulta, kertyy kaupunkiin matkaa 4-5 km.
Jos kerran takutaan matkasta ja halotaan hiuksia niin vuokra-asunnot sekä osaomistusasunnot on Sorsantiellä ja Karitiellä eli sieltä lienee matkaa reilu kilometri keskustaan...
- heppu
ristinummelle ei kannata muuttaa!!!
kysy keneltä vain...
huutoniemi, teeriniemi, melaniemi ja hietalahti on ihan hyviä ja rauhallisiä paikkoja.
päiväkoteja ja kouluja lähellä.
asevelikylä on myös hyvä ja rauhallinen paikka mutta siellä ei varmaankaan ole vuokra-asuntoja...
www.pikipruukki .fi tai .net tai .com (en muista)
siellä on pikipruukin vuokrakämppiä vaasasta :D
onnea asunnon etsintään...- korsnäståget
ei ristinummessa mitään vikaa ole. joskus aikoinaan siellä oli enemmän säpinää mutta ei koko ristinummi nukyään ole mikään paheiden tyyssija. sielläkin asuu paljon lapsiperheitä ja ehkä joissain kaupungin kämpissä on villimpää ja opiskelijakämpissä samoin. mutta on siellä paljon rauhallistakin ja siistejä omistusasuntoja..
- Natiivi
Järkevintä olisi, jos vain rahatilanne sallii, muuttaa johonkin lähikuntaan, esim. Laihia, Vähäkyrö, Jungsund, Sundom,Ylistaro, Mustasaari jne ja käydä sieltä töissä. Taatusti lapsiystävällisiä paikkoja ja ainakin Ylistarolta saa uudet muuttajat tontin eurolla tai jtn, jos rakentaa talon. Jos taas vuokralle, niin kyseisissä kunnissa vuokraa 4 h k samalla hinnalla, millä kaksion Vaasasta. Ainoa haittapuoli olisi vain työmatkat, noin 20 min suuntaan.
Vaasaa en suosittele kenellekään...- Mietiskelijä
Ylistarosta 20 min Vaasaan..? Taitaa olla Tapani Kansa ratissa?
- sca
Päivähoito, kaupat ja koulut yms. toimivat suht.koht hyvin Vaasassa. Jos aiotte vuokralle ja Pikipruukin asuntoon kehoittaisin välttämään seuraavia osoitteita eli Ristinummella Kappelinmäentie, Ostospolku, Vanhan Vaasankatu 16 sekä Sala-ampujankatu 8, Isolahdessa Muurahaistie 2 ja 4, Gerbyssä Lindroosintie 2, Keskustassa Olympiakortteli eli näissä kaikissa perusteluna epäsosiaalinen meininki eli en omaa perhettäni veisi näihin osoitteisiin. Tietty on säkästä kiinni, minkälaisen naapurin saa oli sitten kyse vuokra-asunnosta tai omistusasunnosta, mutta tervetuloa Vaasaan siitäkin huolimatta, että tästä saa helposti negatiivisen vaikutuksen.
- Lapsiperhe
vain vastauksista. Ja lisää toivotaan tottakai, mitä useampi mielipide, sen parempi. Osaisikohan joku kertoa aluiesta Gerby (?), Vanha-Vaasa ja Pukinmäki jotakin?
- sca
Gerby on ihan hyvä paikka, paitsi se Lindroosintie. Paljon vuokra-asuntoja samassa läjässä (siis Lindroosintiellä) eli on opiskelijoista vanhuksiin ja siltä väliltä.
Gerbyssä on oma terveysasema ja kauppa. Matkat päiväkotiin ja kouluihin eivät ole pitkiä.
Vanha Vaasa on myös ihan ok ja siellä vuokra-asunnot ovat suhteellisen uusia.
Pukinjärvi on uusin asuntoalue näistä kolmesta eli löytyy suhteellisen uusia asuntoja. Alueelle rakennetaan koko ajan uusia omakotitaloja. Alue, joka on rakennettu suhteellisen tiheään.
Tietty mielipiteeseen vaikuttaa aina se, missä on asunut ja tottunut elämään. Itse asun ensin mainitulla alueella. - TheCat***
sca kirjoitti:
Gerby on ihan hyvä paikka, paitsi se Lindroosintie. Paljon vuokra-asuntoja samassa läjässä (siis Lindroosintiellä) eli on opiskelijoista vanhuksiin ja siltä väliltä.
Gerbyssä on oma terveysasema ja kauppa. Matkat päiväkotiin ja kouluihin eivät ole pitkiä.
Vanha Vaasa on myös ihan ok ja siellä vuokra-asunnot ovat suhteellisen uusia.
Pukinjärvi on uusin asuntoalue näistä kolmesta eli löytyy suhteellisen uusia asuntoja. Alueelle rakennetaan koko ajan uusia omakotitaloja. Alue, joka on rakennettu suhteellisen tiheään.
Tietty mielipiteeseen vaikuttaa aina se, missä on asunut ja tottunut elämään. Itse asun ensin mainitulla alueella.Itse asustelen Lidroosintiellä ja olen kyllä ollut asuinpaikkaani varsin tyytyväinen :) Rauhallisempaa täällä on ainakin kuin Palosaarella.
- TheCat***
TheCat*** kirjoitti:
Itse asustelen Lidroosintiellä ja olen kyllä ollut asuinpaikkaani varsin tyytyväinen :) Rauhallisempaa täällä on ainakin kuin Palosaarella.
Painovirhepaholainen iski..Siis Lindroosintietä meinasin. :)
- TheCat***
TheCat*** kirjoitti:
Itse asustelen Lidroosintiellä ja olen kyllä ollut asuinpaikkaani varsin tyytyväinen :) Rauhallisempaa täällä on ainakin kuin Palosaarella.
Itse kyllä täällä Lindroosintiellä vuoden asustellut, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Naapurit eivät ainakaan meillä ole olleet mitenkään epäsosiaalisia, päinvastoin ovat jopa tervehtineet. Autot ja pyörät ovat saaneet olla rauhassa, vaikka ulkona ovatkin.
Tämä on kyllä mielettömän paljon parempi paikka kuin esimerkiksi Ahvenrannan asuntoalue. Siellä meininki oli kyllä paljon villimpää. Mm. kaksi pyörää pöllittiin, ja musiikki raikasi yötä päivää ainakin parinsadan desibelin voimakkuudella.
Ainoa huono asia, jonka tästä asuntoalueesta keksin on etäisyys kaupunkiin. Muuta valiettavaa en sitten oikein keksikään. Tyytyväisenä täällä kyllä asustelen.
- äippäliini
perhe ei varmaan ainakaan Suvilahdesta tai Isolahdesta vuokra kämppää ottais.
Omistusasunnot nyt menis Suvilahdessa.Itellä on kyllä mielessä toi Melaniemi tai sit Vanha-Vaasa.
Toki tietty aina on ne naapurit,niistä kun ei kukaan kuitenkaan tiedä, eikä kerro.Voisin pian kirjoittaa kirjan..;)
Tervetuloa kuitenkin ja onnea asunnon hakuun.:) - Sella
Gerby on erittäin rauhallinen ja mukava paikka asua erityisesti lapsiperheille.Itselle Gerby on vähän liiankin rauhallinen ja olen enemmän Bräntöön flikkoja,mutta Gerbyyseen muutin siksi,kun Palosaarella ei ole rivitaloja.Ja alkuhaikeuden jälkeen olen kyllä tosi hyvin sopeutunut.
Gerbyssä huonoa vain se,että on huonot bussiyhteydet keskustaan (tai riippuu siitä,missä kohti Gerbytä asuu)ja muutenkin pitkät matkat.Gerbystä puuttuu myös palveluja,mutta Vetokannaksen palveluihin ei ole pitkä (jos siis omistaa auton).
Gerbyssä tosiaan on vain yksi huonon maineen saanut alue ja se on just toi Lindroosintie.Mutta eipä se ainakaan mun elämään ole vaikuttanut ja joka asuinalueella on omat "huonon maineen" alueensa/talonsa.
Tervetuloa Vaasaan!- Lapsiperhe
Kiitoksia sinullekin vastauksestasi. Tämä onkin mielenkiintoista aina kun toinen tykkää alueesta toinen ei...täytyypi jatkaa etsiskelyä. Tuo asuinalueiden huono mainen on kakspiippuinen juttu aina kun ei tiedä kuinka ansaittu se on, tosin ainakin täällä Oulussa alueiden maineet kertovat totuuden melko hyvin. Lisää vastauksia edelleen toivotaan, koska olisi hienoa löytää asunto ja alue josta ei heti tarvitsisi alkaa muuttamaan.
- Anna
En nyt lähde tässä sen enempää vertailemaan, mutta haluan sanoa, että jos Teeriniemelle muutatte, niin siellä oloon ette tule pettymään. Rivitaloja saa suhteessa geerbyyn (joka on vastaava, joskin kymmenisen vuotta uudempi asuinalue) hintoihin halvalla. Ja taatusti lapsiperheelle rauhallinen paikka. ETTE VARMASTI TULE PETTYMÄÄN, JOS SEN VALITSETTE JA SIELTÄ SOPIVA ASUNTO LÖYTYY.
(klassisella) nimimerkillä: Siellä 20 vuotta asunut lapsesta aikuiseen - fgu
itsekkin oulusta vaasaan muuttanut kehottaa:
jos muuttaa 4km kauemmas keskustasta, kannattaa olla autonomistaja. bussiliikenne paljon oulua kehnompaa. gerby on varmasti Se Paikka jonne lasten kera muuttaa.. teeriniemellä on kans todella paljon lapsiperheitä ja uusiakin asuntoja. teeriniemeä leimaa myös aika kansainvälinen meininki, eri asia pitääkö sitä positiivisena vai negatiivisena juttuna. minusta on ainakin söpöä nähdä kun tummaihoiset ja vaaleaihoiset polvenkorkuiset kaverukset kirmaavat sulassa sovussa leikkikentillä :) - oulusta vaasaan
palosaari=tuira
ristinummi=hönttämäki
gerby=myllyoja
teeriniemi=hintta kerrostaloilla- Lapsiperhe
Mitenkään kummemmin kyseenalaistamatta vertailua ihmettelen tuota hönttämäki=ristinummi -vertausta. jotenkin hönttämäkihän on oulussa arvostettu alue ja ristinummesta en ole kuullut juurikaan hyvää sanottavaa. Kiitoksia kuitenkin kaikista tiedoista. Asunnonhaku on kovassa vauhdissa.
- Mätänen
Joo. Kivihaka, joka on uusi asuntoalue jossa kaikki on aivan uutta. Sinne !
- Hamir 12v
Kaikku muut käy paitsi Olympia, sieltä ei valkoista naapuria löydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067708Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1713560Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322037Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221886- 361669
- 441494
- 221441
- 551422